AVEO / KALOS Wymiana alarmu.

czyli jak samemu coś naprawić, coś usprawnić
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5838
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 346
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

AVEO / KALOS Wymiana alarmu.

Post autor: bubu1769 » 21 lip 2020, o 16:57

Ostatnio w końcu się zmobilizowałem do wymiany oryginalnego alarmu w moim T255 na Magic Alarm FAI-440+ którego kupiłem w 2009 r. i w sumie montuje go już w trzecim samochodzie.
Po przejrzeniu schematów doszedłem do wniosku że w sumie większość potrzebnych sygnałów mam w złączu oryginalnej puszki
Alarm.png
Oświetlenie.png
Centralny.png
więc postanowiłem kupić za parę złotych jakąś starą używkę w celu pozyskania złącza żeby nie rozbrajać swojej.
Tu widać różnice między starą wersją centralki a nową.
Nowy typ (mój):
Alarm nowy.jpg
Stary typ (kupiony):
Alarm stary.jpg
Oraz wnętrze.
Nowy typ:
Alarm nowy środek.jpg
Stary typ:
Alarm stary środek.jpg
Co ciekawe w wiązce samochodu mam więcej przewodów aniżeli wynikało by to ze schematów oraz brakuje jednego na pinie 9.
Złacze 1-13.jpg
Złacze 14-26.jpg
Tak wygląda podłączenie u mnie
nowy-1_233.jpg
Niestety ale żeby wykorzystać oryginalny czujnik maski oraz podpiąć się pod klakson musiałbym dać dodatkowe przekaźniki dopasowujące sygnały, ponieważ klakson w samochodzie sterowany jest minusem a mój alarm podaje plus natomiast czujnik maski podaje sygnał plusowy jak jest ona zamknięta a nie otwarta, więc te dwa elementy dodałem oddzielnie.
W przypadku kontrolki też trzeba sprawdzić czy ma ona stały plus i sygnał minusowy bo w przeciwnym wypadku też trzeba by była zastosować przekaźnik.
Dodatkowo zamontowałem sobie czujnik uderzeniowy oraz ultradźwiękowe czujniki obecności.
W przyszłości planuje jeszcze podłączenie się dodatkowymi dwoma kanałami pod elektryczne szyby aby móc je zdalnie otwierać i zamykać, jak to miałem zrobione w poprzednim samochodzie, ale Aveo oryginalnie wyszło z szybami bez automatu a poprzedni właściciel niby zamontował sterownik SSM2 na przednie szyby jednak ma on tylko funkcje domykania która i tak jakoś u mnie nie chce działać więc pewnie będę kombinować z budową własnego sterownika.
O miejsce do montażu nowego alarmu nie ma co się obawiać, jest go tutaj sporo.
FAI-440+.jpg
Pozostaje jeszcze mi zagwozdka co do czujników opisanych "TEMPER SWITCH", po przewertowaniu Google wygląda że są to jakieś czujniki w zamkach ale przy pomiarach miernikiem cyfrowym w złączu alarmu wychodziły mi dziwne rzeczy więc podejrzewam że mogą to być jakieś czujniki hallotronowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Manuale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość