Zapewne każdy, kto zmuszony był zdemontować plastikowe elementy kokpitu (np. górny schowek lub obudowę radia), zetknął się z problemem metalowych spinek, za pomocą których połączone są te elementy.
Kilka prób dopasowania kształtu spinek kończy się ich pokruszeniem.
Postanowiłem coś temu zaradzić. Jak na razie strzałem w dziesiątkę okazało się wykorzystanie miękkiego wężyka silikonowego o wymiarach fi wewnętrzne 6mm x grubość ścianki 2mm.
Wężyk pociąłem na kawałki o długości ok. 20mm, nałożyłem na trzpienie zaznaczone na zdjęciu poniżej i dodatkowo przykleiłem klejem Cyjanopan. Należy to zrobić już po naciągnięciu wężyka, przez wpuszczenie kropli kleju w szczelinę po włożeniu ostrza płaskiego wkrętaka pomiędzy wężyk a trzpień.
Wężyk znakomicie zastępuje metalowe spinki, po wyschnięciu kleju całość daje się łatwo usadowić na swoim miejscu, nareszcie nic nie grzechocze i nie trzeszczy.
Polecam.
Zapewne pomysł nadaje się do wykorzystania również w innych, podobnych sytuacjach.
Część załączonych zdjęć pochodzi z sieci. Nie uwieczniałem swoich działań, jednak myślę że powyższy opis i fotki w pełni oddają sedno sprawy.
Osobiście po jednorazowym demontażu celem poprowadzenia przewodów już nigdy nie byłem w stanie zmontować tego idealnie. Podczas demontażu spinki kaleczą plastiki, co powoduje problemy przy montażu. Spinki pomimo korekty kształtu zsuwają się, brzęczą gdzieś w zakamarkach auta i po jakimś czasie udaje się je odnaleźć na dywanikach auta, a oprócz tego nieumocowane plastiki trzeszczą na wertepach, co doprowadzało mnie do szału.[Aveo T300] Sposób na spinki elementów kokpitu
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Aveo T300] Sposób na spinki elementów kokpitu
Ja nie do końca zrozumiałem jak to ma działać. 


- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: [Aveo T300] Sposób na spinki elementów kokpitu
Zamiast metalowych zatrzasków zakłada się silikonowe wężyki i wciska cały element na miejsce.
Całość się trzyma nie poprzez sztywny zatrzask który z czasem i pod wpływem demontażu może wyrobić sobie luz ale poprzez tarcie okrągłego wężyka wciśniętego w kwadratowy otwór.
Całość się trzyma nie poprzez sztywny zatrzask który z czasem i pod wpływem demontażu może wyrobić sobie luz ale poprzez tarcie okrągłego wężyka wciśniętego w kwadratowy otwór.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: [Aveo T300] Sposób na spinki elementów kokpitu
Dokładnie tak.
Przy czym ten "okrągły wężyk" po naciągnięciu staje się mocno "ukwadratowiony"
ze względu na kształt czopu.
Całość bardzo fajnie wkomponowuje się w otwór i wchodzi na lekki wcisk.
Połączenie wydaje się również łatwo demontowalne.
Przy czym ten "okrągły wężyk" po naciągnięciu staje się mocno "ukwadratowiony"

Całość bardzo fajnie wkomponowuje się w otwór i wchodzi na lekki wcisk.
Połączenie wydaje się również łatwo demontowalne.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: [Aveo T300] Sposób na spinki elementów kokpitu
Uzupełnienie:
Ostatnio demontowałem wierzchnią klapkę, celem wymiany przewodu zasilającego nawigację, który kiedyś tamtędy pociągnąłem.
Demontaż i montaż w temperaturze ok. 5 stopni przebiegły bez najmniejszego wysiłku, operacja zajęła mi minutę.
Całość miękko wysunęła się z otworów a potem bezproblemowo dała się wsunąć na swoje miejsce.
Ostatnio demontowałem wierzchnią klapkę, celem wymiany przewodu zasilającego nawigację, który kiedyś tamtędy pociągnąłem.
Demontaż i montaż w temperaturze ok. 5 stopni przebiegły bez najmniejszego wysiłku, operacja zajęła mi minutę.
Całość miękko wysunęła się z otworów a potem bezproblemowo dała się wsunąć na swoje miejsce.
- rajtkezjusz
- Profesjonalista
- Posty: 526
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: AVEO T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Wejherowo
Re: [Aveo T300] Sposób na spinki elementów kokpitu
Ciekawe czy zamiast tej górnej wnęki pasuje schowek z Cruze czy coś innego . 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość