[Spark M300] Wymiana termostatu
: 19 lis 2017, o 21:16
Kompletny oryginalny termostat (w obudowie, z czujnikiem i uszczelką) na potak.eu porabacie klubowym 118 zł (z wysyłką). PN 25192923
Zaczynamy od zdjęcia zespołu wlotu powietrza - wykonujemy kroki 1-9 z tego manuala: http://forum.chevroletteampoland.com/vi ... 136&t=5449
Teraz musimy spuścić płyn z układu chłodzenia. Podstawiamy naczynie pod samochód, luzujemy zacisk na przewodzie odprowadzającym płyn z chłodnicy i ściągamy go z kolanka, a płyn spływa pod auto.
Niestety to jest najtrudniejsza część zadania, żeby to zgrabnie zrobić potrzebne są jakieś specjalne szczypce. Z wielkim trudem udało mi się ścisnąć tę opaskę i zsunąć ją w tył, ale z powrotem już nie dałem rady tego zacisku założyć (dałem zwykły cybant śrubowy i przy okazji poproszę mechanika żeby to poprawił).
Reszta to już 'bułka z masłem': termostat jest umieszczony pod cewką - odpinamy złącze elektryczne, luzujemy opaskę i zdejmujemy przewód:
Odkręcamy trzy śruby M10:
i lekko poruszając zdejmujemy termostat:
Wcale nie trzeba w tym celu demontować EGR (jak napisali w TIS). Nowy termostat przykręcamy niezbyt mocno (10Nm). Zakładamy przewód i wpinamy złącze elektryczne. Napełniamy układ (oczywiście po uprzednim zamocowaniu przewodu którym spuszczaliśmy płyn). Spuszczony płyn przelałem do polewaczki i przez sitko z gazy powoli wlałem do zbiornika wyrównawczego. Montujemy filtr powietrza z przyległościami i uruchamiamy silnik żeby układ się odpowietrzył, sprawdzamy czy termostat 'puścił' płyn na duży obieg i czy nie ma gdzieś wycieków, uzupełniamy ubytek płynu i gotowe.
Zaczynamy od zdjęcia zespołu wlotu powietrza - wykonujemy kroki 1-9 z tego manuala: http://forum.chevroletteampoland.com/vi ... 136&t=5449
Teraz musimy spuścić płyn z układu chłodzenia. Podstawiamy naczynie pod samochód, luzujemy zacisk na przewodzie odprowadzającym płyn z chłodnicy i ściągamy go z kolanka, a płyn spływa pod auto.
Niestety to jest najtrudniejsza część zadania, żeby to zgrabnie zrobić potrzebne są jakieś specjalne szczypce. Z wielkim trudem udało mi się ścisnąć tę opaskę i zsunąć ją w tył, ale z powrotem już nie dałem rady tego zacisku założyć (dałem zwykły cybant śrubowy i przy okazji poproszę mechanika żeby to poprawił).
Reszta to już 'bułka z masłem': termostat jest umieszczony pod cewką - odpinamy złącze elektryczne, luzujemy opaskę i zdejmujemy przewód:
Odkręcamy trzy śruby M10:
i lekko poruszając zdejmujemy termostat:
Wcale nie trzeba w tym celu demontować EGR (jak napisali w TIS). Nowy termostat przykręcamy niezbyt mocno (10Nm). Zakładamy przewód i wpinamy złącze elektryczne. Napełniamy układ (oczywiście po uprzednim zamocowaniu przewodu którym spuszczaliśmy płyn). Spuszczony płyn przelałem do polewaczki i przez sitko z gazy powoli wlałem do zbiornika wyrównawczego. Montujemy filtr powietrza z przyległościami i uruchamiamy silnik żeby układ się odpowietrzył, sprawdzamy czy termostat 'puścił' płyn na duży obieg i czy nie ma gdzieś wycieków, uzupełniamy ubytek płynu i gotowe.