[Spark M300] Sprawdzenie luzu zaworów
: 12 wrz 2017, o 22:56
Instrukcja 'krok po kroku' - przyda się również przy wymianie świec zapłonowych, kabli WN czy uszczelki pokrywy zaworów. Sporo przy tym demontażu, ale żadnych trudności technicznych.
Oto nasz pacjent przed operacją. Wszystkie śrubki zostaną ponumerowane, będzie łatwiej kontrolować postęp prac. Zaczynamy od demontażu wlotu powietrza wraz z obudową filtra powietrza. Może nie jest to konieczne, ale niekłopotliwe a ułatwi dostęp do silnika. Odkręcamy śruby (10) 1-4, luzujemy obejmę 5
śruba nr 4 mocuje obudowę filtra do podstawy akumulatora. Po odkręceniu śrub wyjmujemy obudowę filtra pociągając ja trochę do góry, w lewo (żeby wyszła z rurki 6) i przede wszystkim do siebie, żeby wyjąć rurę doprowadzającą powietrze do
przepustnicy.
Demontujemy rurę, poluzowując uprzednio obejmę mocującą do przepustnicy 7 i obejmę węża odmy 8 oraz rozłączamy czujnik temperatury 9 (wysunąwszy druciane zabezpieczenie do góry).
Naciskając na zabezpieczenie odłaczamy wtyczkę czujnika 10 (MAP Sensor?)
Wypinamy z zatrzasków 11-15 i odkładamy na prawo linkę gazu (bez wyjmowania jej z przepustnicy). Wyciągamy z kolanka rurkę 16 i Wypinamy ją z zatrzasków 17-18. Luzujemy obejmę 19 i zdejmujemy wąż.
Oto nasz pacjent przed operacją. Wszystkie śrubki zostaną ponumerowane, będzie łatwiej kontrolować postęp prac. Zaczynamy od demontażu wlotu powietrza wraz z obudową filtra powietrza. Może nie jest to konieczne, ale niekłopotliwe a ułatwi dostęp do silnika. Odkręcamy śruby (10) 1-4, luzujemy obejmę 5
śruba nr 4 mocuje obudowę filtra do podstawy akumulatora. Po odkręceniu śrub wyjmujemy obudowę filtra pociągając ja trochę do góry, w lewo (żeby wyszła z rurki 6) i przede wszystkim do siebie, żeby wyjąć rurę doprowadzającą powietrze do
przepustnicy.
Demontujemy rurę, poluzowując uprzednio obejmę mocującą do przepustnicy 7 i obejmę węża odmy 8 oraz rozłączamy czujnik temperatury 9 (wysunąwszy druciane zabezpieczenie do góry).
Naciskając na zabezpieczenie odłaczamy wtyczkę czujnika 10 (MAP Sensor?)
Wypinamy z zatrzasków 11-15 i odkładamy na prawo linkę gazu (bez wyjmowania jej z przepustnicy). Wyciągamy z kolanka rurkę 16 i Wypinamy ją z zatrzasków 17-18. Luzujemy obejmę 19 i zdejmujemy wąż.