
Zaznaczyłem za zdjęciu powyżej gdzie odpiąć przewody, lub odkręcić śruby przy kolektorze.
Jedno kółeczko jest niebieskie, nie dałem sobie rady z odpięciem tego kolanka (próbowałem wyciągnąć ale nie szarpałem, coby nie urwać niczego

Ale to potem, zacząłem od rury powietrza i przepustnicy.

Na tej fotce, zaznaczyłem które śruby, opaski i czujnik odpiąć/ odkręcić.
Czytałem na forum, jak ktoś radził żeby, odkręcić przepustnice razem z rurą powietrza ale, mnie wygodniej było zdjąć samą rurę, i wtedy miałem dobry dostęp do śrub przepustnicy. Więc, wystarczy odpiąć czujnik, poluzować dwie obejmy i gotowe.

Tak to wygląda po zdjęciu rury, teraz miałem łatwy dostęp do śrub przepustnicy, odkręciłem i gotowe.

Po odkręceniu i "podwieszeniu" przepustnicy, trzeba jeszcze odkręcić dwie śruby, które znajdują się pod nią.
Następnie wziąłem się za odkręcanie pozostałych śrub i przewodów, które są zaznaczone na pierwszym zdjęciu.

Odkręciłem pokrywę


I dopiero wziąłem się za odpinanie kabli, miałem lepszy dostęp, a te spinki i zatrzaski niech coś trafi

A wystarczy od strony świecy, małym płaskim śrubokrętem odgiąć czerwony zatrzask i wypchnąć tą "wsuwkę", i jeszcze jeden, czarny zatrzask pod nim też małym płaskim


Nie wiedziałem jak się te zatrzaski układają na początku, to sobie pozwoliłem wyjąć kabel z paluchem.

Trzeba spokojnie sprawdzić, bo można bardzo łatwo złamać te czerwone zabezpieczenia.

Chyba to wszystko, kable odpięte, nic nie połamane


Świece założyłem Denso XU22TT, dokręciłem kluczem dynamometrycznym 20 Nm. Chociaż producent świecy zaleca 17, lecz czytałem na forum że w sparkach kręcić 20, nie wiem czy 3 Nm to duża różnica, mam nadzieje że doświadczeni użytkownicy się wypowiedzą.
Jak widać na fotkach, czas rozkręcania i wymiany to jakaś godzina, dla takiego amatora jak ja, składanie trochę szybciej, bo już wiadomo o co kaman

Pozdrawiam i powodzenia.
