Układ hamulca postojowego
: 9 mar 2019, o 19:38
Modele: 2010-2012 – Chevrolet Cruze
Stan
GM otrzymało niewielką ilość zgłoszeń, dotyczących pojazdów Chevrolet Cruze z lat modelowych 2010 (nie z Ameryki Północnej), 2011 i 2012, wyposażonych w mechaniczną skrzynię biegów (RPO MZ0, MF3 lub MR5), dotyczących występowanie niezamierzonego ruchu po zaparkowaniu na pochyłości. Pojazdy z występowaniem zakłócenia są wyposażone w samoregulujący się układ hamulca postojowego. Samoregulujący się układ hamulca postojowego w tych pojazdach spełnia wszystkie odnośne normy ustawowe dotyczące charakterystyki hamulca postojowego. Jeżeli jednak kierowca zaparkuje pojazd o takim wyposażeniu na pochyłości i opuści pojazd bez pewnego załączenia hamulca postojowego według instrukcji podanych w instrukcji obsługi i włączeniu biegu na skrzyni biegów, hamulec postojowy może nie działać zgodnie ze specyfikacją.
Rozstrzygnięcie Polityki Specjalnej
Ta polityka specjalna obejmuje bezpłatną regulację układu hamulca postojowego, a w razie potrzeby wymianę wadliwych podzespołów układu hamulca postojowego w okresie 5 lat lub 193000 kilometrów / 120000 mil, zależnie który z tych warunków wystąpi jako pierwszy, od daty pierwotnego włączenia pojazdu do eksploatacji, niezależnie od stanu własności.
Pojazdy wchodzące w grę
Wszystkie pojazdy wchodzące w grę są zidentyfikowane przez numer identyfikacyjny pojazdu w sekcji Obowiązujących Gwarancji w systemie Globalnego Zarządzania Gwarancjami GM. Personel serwisu organizacji sprzedawcy powinien zawsze sprawdzać tę stronę, aby potwierdzić czy dany pojazd jest objęty polityką specjalną, przed rozpoczęciem jakichkolwiek wymaganych przeglądów i/lub napraw. Ważne jest aby rutynowo używać tego narzędzia w celu sprawdzenia wymaganych warunków, ponieważ nie wszystkie podobne pojazdy mogą wchodzić w grę niezależnie od opisu lub zawartych opcji.
Procedura obsługi serwisowej
Należy upewnić się, że klient jest świadomy właściwego stosowania układu hamulca postojowego, według specyfikacji podanej w instrukcji obsługi dla użytkownika. Przy parkowaniu posiadanego pojazdu proszę pamiętać o wykonaniu następujących czynności:
Trzymając stopę na pedale hamulca, przestawić dźwignię przełączania biegów do położenia R (Wsteczny) i zaciągnąć dźwignię hamulca ręcznego, podnosząc ją możliwie jak najwyżej w kierunku do środkowego podłokietnika.
Jeżeli pojazd jest ustawiony przodem w górę pochyłości, GM zaleca przełączyć skrzynię biegów na 1. bieg i obrócić kierownicę tak, aby przednie koła były odchylone od krawężnika.
Jeżeli pojazd jest ustawiony przodem w dół pochyłości, GM zaleca przełączyć skrzynię biegów na wsteczny bieg i obrócić kierownicę tak, aby przednie koła były odchylone do krawężnika.
Wyłączyć silnik pojazdu i zdjąć stopę z pedału hamulca.
Obserwować pojazd przez chwilę, aby upewnić się, że jest nieruchomy i pewnie zaparkowany.
Upewniwszy się, że pojazd jest pewnie zaparkowany, opuścić pojazd i zabezpieczyć go, blokują drzwi za pomocą kluczyka zdalnego.
W przypadku parkowania na pochyłości, przed opuszczeniem pojazdu zwrócić szczególną uwagę, czy dźwignia hamulca postojowego została uniesiona do oporu w górę, a hamulec postojowy jest pewnie załączony.
W razie żądanie ze strony klienta, przeprowadzić sprawdzenie układu hamulca postojowego.
zobacz procedurę roboczą "Regulacja hamulca postojowego", grupa "Hamulce / Hamulec postojowy", Instrukcja serwisowa Cruze.
Uwaga: Jeżeli w trakcie sprawdzenia nie zostaną wykryte żadne problemy, pojazd należy zwrócić klientowi z wyjaśnieniem, że układ działa prawidłowo. W razie wykrycia jakiegoś problemu, wyregulować lub wymienić układ hamulca postojowego, odpowiednio do potrzeby.
Informacja o częściach:
Wybrać niezbędne części z elektronicznego katalogu części.
Stan
GM otrzymało niewielką ilość zgłoszeń, dotyczących pojazdów Chevrolet Cruze z lat modelowych 2010 (nie z Ameryki Północnej), 2011 i 2012, wyposażonych w mechaniczną skrzynię biegów (RPO MZ0, MF3 lub MR5), dotyczących występowanie niezamierzonego ruchu po zaparkowaniu na pochyłości. Pojazdy z występowaniem zakłócenia są wyposażone w samoregulujący się układ hamulca postojowego. Samoregulujący się układ hamulca postojowego w tych pojazdach spełnia wszystkie odnośne normy ustawowe dotyczące charakterystyki hamulca postojowego. Jeżeli jednak kierowca zaparkuje pojazd o takim wyposażeniu na pochyłości i opuści pojazd bez pewnego załączenia hamulca postojowego według instrukcji podanych w instrukcji obsługi i włączeniu biegu na skrzyni biegów, hamulec postojowy może nie działać zgodnie ze specyfikacją.
Rozstrzygnięcie Polityki Specjalnej
Ta polityka specjalna obejmuje bezpłatną regulację układu hamulca postojowego, a w razie potrzeby wymianę wadliwych podzespołów układu hamulca postojowego w okresie 5 lat lub 193000 kilometrów / 120000 mil, zależnie który z tych warunków wystąpi jako pierwszy, od daty pierwotnego włączenia pojazdu do eksploatacji, niezależnie od stanu własności.
Pojazdy wchodzące w grę
Wszystkie pojazdy wchodzące w grę są zidentyfikowane przez numer identyfikacyjny pojazdu w sekcji Obowiązujących Gwarancji w systemie Globalnego Zarządzania Gwarancjami GM. Personel serwisu organizacji sprzedawcy powinien zawsze sprawdzać tę stronę, aby potwierdzić czy dany pojazd jest objęty polityką specjalną, przed rozpoczęciem jakichkolwiek wymaganych przeglądów i/lub napraw. Ważne jest aby rutynowo używać tego narzędzia w celu sprawdzenia wymaganych warunków, ponieważ nie wszystkie podobne pojazdy mogą wchodzić w grę niezależnie od opisu lub zawartych opcji.
Procedura obsługi serwisowej
Należy upewnić się, że klient jest świadomy właściwego stosowania układu hamulca postojowego, według specyfikacji podanej w instrukcji obsługi dla użytkownika. Przy parkowaniu posiadanego pojazdu proszę pamiętać o wykonaniu następujących czynności:
Trzymając stopę na pedale hamulca, przestawić dźwignię przełączania biegów do położenia R (Wsteczny) i zaciągnąć dźwignię hamulca ręcznego, podnosząc ją możliwie jak najwyżej w kierunku do środkowego podłokietnika.
Jeżeli pojazd jest ustawiony przodem w górę pochyłości, GM zaleca przełączyć skrzynię biegów na 1. bieg i obrócić kierownicę tak, aby przednie koła były odchylone od krawężnika.
Jeżeli pojazd jest ustawiony przodem w dół pochyłości, GM zaleca przełączyć skrzynię biegów na wsteczny bieg i obrócić kierownicę tak, aby przednie koła były odchylone do krawężnika.
Wyłączyć silnik pojazdu i zdjąć stopę z pedału hamulca.
Obserwować pojazd przez chwilę, aby upewnić się, że jest nieruchomy i pewnie zaparkowany.
Upewniwszy się, że pojazd jest pewnie zaparkowany, opuścić pojazd i zabezpieczyć go, blokują drzwi za pomocą kluczyka zdalnego.
W przypadku parkowania na pochyłości, przed opuszczeniem pojazdu zwrócić szczególną uwagę, czy dźwignia hamulca postojowego została uniesiona do oporu w górę, a hamulec postojowy jest pewnie załączony.
W razie żądanie ze strony klienta, przeprowadzić sprawdzenie układu hamulca postojowego.
zobacz procedurę roboczą "Regulacja hamulca postojowego", grupa "Hamulce / Hamulec postojowy", Instrukcja serwisowa Cruze.
Uwaga: Jeżeli w trakcie sprawdzenia nie zostaną wykryte żadne problemy, pojazd należy zwrócić klientowi z wyjaśnieniem, że układ działa prawidłowo. W razie wykrycia jakiegoś problemu, wyregulować lub wymienić układ hamulca postojowego, odpowiednio do potrzeby.
Informacja o częściach:
Wybrać niezbędne części z elektronicznego katalogu części.