Chiptuning 1.4 turbo

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Kondik
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 14 sty 2015, o 18:45
Reputacja: 0
Imię: Kondik
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Chiptuning 1.4 turbo

Post autor: Kondik » 4 kwie 2018, o 11:38

Witam, mam pytanie do użytkowników Cruza 1.4 turbo, czy ktoś robił chip. Poważnie zastanawia się nad chipem ale zanim to zrobię chciałbym uzyskać opinie od osób, które to już zrobiły. Interesuje mnie jaki przyrost mocy, może ktoś wrzuci wykres z hamowni.Czy jest odczuwalna różnica, może ktoś robił pomiary przed i po. Jak spalanie i jak z awaryjnością. Dzięki z góry za zainteresowanie tematem i ewentualne odpowiedzi.

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Chiptuning 1.4 turbo

Post autor: pawelwaw84 » 4 kwie 2018, o 12:32

Ja robilem 2 lata temu. Wykresu nie moge znalezc w kazdym razie wyszlo 160KM i 265Nm. Wzrost mocy odczuwalny ale szatan to to nie jest nadal. Zysk zauwazalny powyzej 2500-3000 obrotow. Ponizej nic sie nie da zrobic, ale to i tak jest wyscigowka w porownaniu do 1.8 na niskich obrotach. Spalanie raczej bez zmian. Zaplacilem 1200zl i nie zaluje. Zadnych dolegkiwosci z tym zwiazanych nie zauwazylem. Jedynie teraz mam do wymiany sonde lambda. Na liczniku 75kkm a chip robiony jakies 30kkm temu.

Kondik
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 14 sty 2015, o 18:45
Reputacja: 0
Imię: Kondik
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Chiptuning 1.4 turbo

Post autor: Kondik » 4 kwie 2018, o 15:28

Dzięki za info, tez będę robił w przeciągu miesiąca. Jestem ciekawy jak elastyczność się poprawi.Robilem testy 60-100 na IV ( średnia z 3 pomiarów 9 s), 80-120 ok 14.2. Jak zrobię chipa nie omieszkam się podzielić wynikami. Fakt demonem prędkości to nigdy ten samochód z silnikiem nie będzie, za duża masa. Jak kupowałem jeździłem na jeździe próbnej 1.8 od razu go wykluczyłem po ,, przejażdżce". Niestety w 2014 już nie było przynajmniej w Krakowie dostępnego demo 1.4 wiec wziąłem w ciemno. 1.4 dużo lepiej się zbiera mułem nie jest ale niestety tylko tyle- mam nadzieje ze chip pomoże.Natomiast 1.8 miał jedną przewagę, o której nie wiedziałem przed zakupem - ma hydrauliczne wspomaganie a nie elektryczne, moim zdanie lepsze.
Ostatnio zmieniony 4 kwie 2018, o 15:57 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: odrazu przejazdzcze wziolem

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Chiptuning 1.4 turbo

Post autor: pawelwaw84 » 4 kwie 2018, o 16:39

Eletryczne ma swoje plusy, jest lzejsze, ciszej pracuje, mniej obciaza silnik i nie ma luzow na przekladni. Sprobuje zmierzyc swoje przyspieszenia ale na IV biegu od 60km/h roznic moze nie bycbo tak jak mowilem korzysc wzgledem serii jest na wysokich obrotach. Zmierze na III biegu po wymianie sondy. Tak w ogole to jak dzisiaj wystrzelio 20 stopni na zewnatrz to zrobil sie duzo zrywniejszy. Moze to kwestia tego ze wlasnie w tej temperaturze byl strojony albo wina tej wadliwej sondy...

Kondik
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 14 sty 2015, o 18:45
Reputacja: 0
Imię: Kondik
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Chiptuning 1.4 turbo

Post autor: Kondik » 4 kwie 2018, o 19:36

Nie dodałem, że 14,2 s od 80-120 pomiar był na V biegu. Natomiast jeśli chodzi o wspomaganie to wiedziałem tylko, że jest lzejsze elektryczne....dzieki za uświadomienie. Ale odczucia z jazdy 1.8 mam tylko na myśli układ jedzny subiektywnie lepiej czuć co pod kołami się dzieje.
Jak tylko zmienię opony na letnie robie chip i pomiar, chce żeby jak najbardziej był porównywalny ( wcześniejsze pomiary były robione na letnich). Prośba do Pawlewwaw jak beziesz robił na 3 zrób przy okazji też na 4 będziemy mieć porównanie:)

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Chiptuning 1.4 turbo

Post autor: pawelwaw84 » 5 kwie 2018, o 18:50

Na starej sondzie wyszlo mi tak jak u Ciebie 9 sekund na IV biegu i 6 sekund na III biegu.

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Chiptuning 1.4 turbo

Post autor: pawelwaw84 » 7 kwie 2018, o 11:35

Nie moge edytowac juz poprzedniego posta wiec dodam nowy. Po wymianie sondy wyszlo 60-100km/h:
Na IV biegu 7.5s
Na III biegu 5s

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Chiptuning 1.4 turbo

Post autor: pawelwaw84 » 8 kwie 2018, o 20:19

A to spalanie na nowej sondzie z 70km jazdy w trasie. Oczywiscie bez szalenstw ale tez nie spowalnialem nikogo. Nie potrzeba ani Diesla ani LPG :ok:
20180408_190205.jpg

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5067
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 74
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Chiptuning 1.4 turbo

Post autor: huri_khan » 8 kwie 2018, o 20:24

A jaka średnia prędkość?

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Chiptuning 1.4 turbo

Post autor: pawelwaw84 » 9 kwie 2018, o 05:25

Wyzerowałem tylko średnie spalanie przed trasa wiec dokladnie nie podam. Jechałem 50-100km/h, nie wyprzedzalem, nie schodze z obrotami ponizej 1500. Ze 3 razy sytuacja wymagala zatrzymania auta.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5067
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 74
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Chiptuning 1.4 turbo

Post autor: huri_khan » 9 kwie 2018, o 07:48

I tu jest problem z określeniem "w trasie".
Jeden napisze że spalił mu 5l inny powie, że ma coś zepsute bo spalił mu 10 l w trasie. Ten drugi lata >140 km/h
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Kondik
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 14 sty 2015, o 18:45
Reputacja: 0
Imię: Kondik
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Chiptuning 1.4 turbo

Post autor: Kondik » 11 kwie 2018, o 23:39

Witam, spora różnica w osiągach i spalaniu.Nie ważne w jakich warunkach nigdy nie osiągnąłem takiego spalania.Najniższa na trasie jaka udało mi się osiągnąć w ramach doświadczenia z Krak w rejon Śeietokrzyskiego trasa 79 na odcinku 180 KM to było 5.8 l/100. Jazda półemerycka😉 ( fakt w tym odcinku był przejazd przez cały Krak ale w sobotę).

Dodano po 9 minutach 2 sekundach:
Jutro robię chipa to sie podzielę informacjami.Pytanko jak objawiała się awaria sondy lamba w Twoim samochodzie?

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Chiptuning 1.4 turbo

Post autor: pawelwaw84 » 12 kwie 2018, o 04:44

Wywalalo blad p1133, ale nie na desce. Widoczny byl tylko po podlaczeniu do OBD, w programie jako blad do weryfikacji, prawdopodobny nie permanentny. Czasami sie pojawial a czasami znikal. Wtedy zaczalem przygladac sie wykresom z lambdy i mialem spore watpliwosci czy sa ok. Troche sie wykresy przywieszaly a powinny oscylowac mniej wiecej 0.2-0.8V, ale przede wszystkim sonda dzialala wolno czyli szlaczek raz na 3 sekundy, a powinno co sekunde zygzakowac i tak tez sie stalo po wymianie. Zmiennosc napiecia jest dynamiczna a nie ospala.

Kondik
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 14 sty 2015, o 18:45
Reputacja: 0
Imię: Kondik
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Chiptuning 1.4 turbo

Post autor: Kondik » 12 kwie 2018, o 07:06

Dzięki za profesjonalne wyjaśnienie.Nieukrywam, że nie wszystko zrozumiałem-muszę sobie o ty poczytać .Podczas jazdy odczuwałeś jakaś różnice, że skontrolowałes na komputerze?

Kondik
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 14 sty 2015, o 18:45
Reputacja: 0
Imię: Kondik
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Chiptuning 1.4 turbo

Post autor: Kondik » 12 kwie 2018, o 17:22

Chip zrobiony
Załączniki
IMG_7494.JPG

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Chiptuning 1.4 turbo

Post autor: pawelwaw84 » 12 kwie 2018, o 19:46

No i bardzo ladnie, pamietaj tylko zeby nie pilowac na pierwszym biegu bo jest najslabszy w skrzyni. W ogole to mialem strojony juz na tej niedomagajacej lambdzie i zastanawiam sie czy nie podjechac na poprawke bo teraz sie zrobil naprawde szatan :twisted: a ponoc te 265Nm to jest granica wytrzymalosci...

Kondik
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 14 sty 2015, o 18:45
Reputacja: 0
Imię: Kondik
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Chiptuning 1.4 turbo

Post autor: Kondik » 12 kwie 2018, o 22:49

Niemialem jeszcze okazji przetestować, w zakorkowanym Krak w godzinach szczytu cezko.Alevwyczulem tak jak u Ciebie ze naprawdę cis się zaczyna dziać powyżej 3 tys obrotów. Nie ukrywam, ze nie zamierzam szaleć zrobiłem to bo jednak w trasie przy wyprzedzaniu brakowało mocy a i tak większość jazdy mam po mieście.
Przed chipem zrobiłem ponownie pomiary aby jak najbardziej porównanie przed/po było miarodajne.
Przed :
Przedwczoraj robiłem pomiary (pierwsze były na jesieni) Pozatym nigdy nie sprawdzałem go na 3.Wyniki przed chipem:
III 60-100- 6.75 s ( Na każdym biegu 3 pomiary podaje średnia)
IV 60-100- 8.97 s
V 80-120 - 13.6 s
Wyszło lepiej niż na jesieni może temp miała na wpływ...nie wiem.Jak zrobię po zawirusowanie to napisze.
Chłopak, który robił mi chipa wspominał o oleju co 10-12 tys żeby tego pilnować i unikać......ecodraivingu.

Dodano po 8 minutach 25 sekundach:
A nawiazując do Twoich wyników jest naprawdę spora różnica po wymianie tej sondy.Nie ukrywam, że jak mi podałeś podobny wynik elastyczności na IV trochę zacząłem zastanawiać się nad sensem strojenia. Nie mamy samochodów, które mogą komukolwiek zaimponować ale bufor bezpieczeństwa przy wyprzedzaniu bezcenny. Twje wyniki już są zadawalajace jak na turbo starszej generacji ( pośredni wtrysk) i ta masę pojazdu. Ja mam w dowodzie chyba 1406 Kg to bardzo dużo jak na kompakt.

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Chiptuning 1.4 turbo

Post autor: pawelwaw84 » 13 kwie 2018, o 05:25

U mnie w dowodzie to samo. Fakt duzo jak na kompakt ale gabarytowo tez auto male nie jest. Muskulatura wazy, ale jest mnostwo sporo ciezszych aut jak insignia, volvo s60 itd. do ktorych potrafia wsadzac slabsze silniki. Co do testow przyspieszenia zauwazylem ze najlepiej wychodza przy dobrze rozgrzanym silniku, po dobrych 30-40min jazdy. Moze to kwestia rozgrzanego dobrze oleju, ktory stawia wtedy mniejsze opory. Olej zmieniam co 10kkm, ale co do unikania ecodrivingu, tego nie slyszalem. Argumentowal to jakos?

Kondik
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 14 sty 2015, o 18:45
Reputacja: 0
Imię: Kondik
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Chiptuning 1.4 turbo

Post autor: Kondik » 13 kwie 2018, o 19:26

Mówił aby jak najmniej jeździć na zbyt niskich obrotach szczególnie jak samochód ma duże obciążenie-załadowany pod górę.

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Chiptuning 1.4 turbo

Post autor: pawelwaw84 » 13 kwie 2018, o 22:18

A to wiadomo, bez chiptuningu obowiazuje ta sama zasada. A ja dzis w serwisie 1300zl zostawilem :oops:
Pojawil sie wyciek plynu chlodzacego na przewodzie wchodzacym do turbosprezarki. Sama uszczelka kosztuje 10zl ale zeby sie tam dostac to trzeba zdejmowac kolektor wydechowy turbosprezarke i czesc wydechu. Przy okazji powymienialem przewody cale i wszelkie uszczelki. Prawdopodobnie juz w fabryce zle zmontowali i jakos przygnietli te uszczelke ktora z czasem puszczala coraz wiecej plynu...
Na te chwile w aucie mam wszystko na tip top a do pelni szczescia brakuje pomalowac zaciski i najpozniej na poczatku przyszlego sezonu wymienic tarcze i klocki przod plus klocki tyl.

Kondik
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 14 sty 2015, o 18:45
Reputacja: 0
Imię: Kondik
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Chiptuning 1.4 turbo

Post autor: Kondik » 14 kwie 2018, o 00:12

Cóż, auto to jednak pasywo.Mamm nadzieje, że po sondzie i tym zdarzeniu pech CIę opuści na długie lata.
Jestem tu Nowy, ale szkoda że w temacie chipa nikt się nie udziela. Czyżby mało forumowiczów miało z tematem styczność, czy maniaków Cruza ubywa?😟
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2018, o 10:11 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: forumwiczów miało zrymowało tematem stuczność

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Chiptuning 1.4 turbo

Post autor: pawelwaw84 » 14 kwie 2018, o 07:13

Cruzakow z silnikiem 1.4t jest garstka, przez to ze zaczeli go w nim montowac przed samym wycofaniem sie Chevy z Europy. Polecam zerkac na forum astry, tam jest bardzo duzo przydatnych informacji dla wlascicieli A14NET.

Kondik
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 14 sty 2015, o 18:45
Reputacja: 0
Imię: Kondik
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Chiptuning 1.4 turbo

Post autor: Kondik » 20 kwie 2018, o 08:48

Mam pytanko do Pawlewwaw. Przed chipem świeżo zmieniałem olej na Dexos 1. Chłopaki od chipa mówili, zeby zmieniać olej co 10-12 tys i najlepiej coś z górnej półki. Powiedz mi na czym jeździsz po chipie i co ile zmieniasz.Pytam Ciebie bo jako jedyny na Tym forum masz w tym temacie największa wiedzę i doświadczenie. Z góry dzięki za odpowiedź.

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Chiptuning 1.4 turbo

Post autor: pawelwaw84 » 20 kwie 2018, o 09:23

Zmieniam co 10kkm na Motula 5W30 XClean Fe. Parametry jego nie sa jakies wygorowane ale w karcie charakterystyki sklad jest solidny. Nie wiem jak ten nowy Olej Dexos 1 II generacji bo karty nie widzialem, ale Dexos 2 sklad ma kiepski. To jest tak naprawde podrasowany olej mineralny z dodatkami bez grama baz syntetycznych.

arturf
Specjalista
Posty: 346
Rejestracja: 2 lis 2017, o 15:00
Reputacja: 0
Imię: Artur
Samochód: Cruze LT MY2010
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Chiptuning 1.4 turbo

Post autor: arturf » 20 kwie 2018, o 09:29

Trzech kumpli co ma auta sportowe po tuningu (bazowe auta mają 180KM i więcej, teraz to nawet nie wiem) jeżdżą głównie na Millersie i Motulu. Byle z pewnego źródła.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości