Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5811
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
Idzie je bez większego trudu ściągnąć.
Tylko nie pamiętam czy sitko trzymało tłoczek czy było jeszcze jakieś zabezpieczenie pod nim, w każdym bądź razie uważaj przy ściąganiu i nic na siłę.
Tylko nie pamiętam czy sitko trzymało tłoczek czy było jeszcze jakieś zabezpieczenie pod nim, w każdym bądź razie uważaj przy ściąganiu i nic na siłę.
- robertz
- Wymiatacz
- Posty: 1593
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
- Reputacja: 68
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
- Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
OK, dzięki.
W weekend zdejmę sitka i zobaczymy co będzie dalej, czy błąd zostanie czy też nie, czy Cruze zrobi się żywszy, czy też nie.
W weekend zdejmę sitka i zobaczymy co będzie dalej, czy błąd zostanie czy też nie, czy Cruze zrobi się żywszy, czy też nie.
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
Olej miałeś nieprawidłowy z tego co kojarzę. Może warto zmienić olej.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- robertz
- Wymiatacz
- Posty: 1593
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
- Reputacja: 68
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
- Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
Wiem i zmienię we wrześniu.
Zmienię na ten opisywany na tym forum.
A jest to Motul, czy tak?
Zmienię na ten opisywany na tym forum.
A jest to Motul, czy tak?
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
Bardziej ważne by był to 5w30 dexos2, Ale Motul na forum faktycznie się sprawdził.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- robertz
- Wymiatacz
- Posty: 1593
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
- Reputacja: 68
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
- Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
Dzięki
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"
- robertz
- Wymiatacz
- Posty: 1593
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
- Reputacja: 68
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
- Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
Trochę wolnego czasu, więc wziąłem się za zdjęcie sitek z elektrozaworów.
Ponieważ miałem błąd P000A zacząłem od zaworu ssącego.
Błędu P000B komputer nie pokazał, ale i tak postanowiłem zdjąć sitka z zaworu wylotowego.
Trochę mnie to czasu kosztowało zanim wyjąłem ssący zawór, ale udało się.
Przy okazji: do odkręcenia śrubki, przynajmniej u mnie, potrzebny jest klucz 10, a nie 8 jak gdzieś czytałem.
1/ tak wyglądał zawór zaraz po wyjęciu 2/ zawór po oczyszczeniu, ale jeszcze z sitkami 3/ zawór bez sitek Niestety, ale nie udało mi się zdjąć sitek z zaworu wylotowego.
Muszę zmienić klucz na taki z cieńszą lub dłuższą nakładką, bo raz, że dostęp jest utrudniony, a dwa, że moim kluczem nie dosięgam śrubki mocującej zawór. Teraz muszę tylko podłączyć się pod komputer, żeby sprawdzić, czy błąd zniknął, bo niestety, ale mój Torque z komórki nie znajdował wcześniej, jak i teraz po zmianie sitek żadnego błędu.
Ponieważ miałem błąd P000A zacząłem od zaworu ssącego.
Błędu P000B komputer nie pokazał, ale i tak postanowiłem zdjąć sitka z zaworu wylotowego.
Trochę mnie to czasu kosztowało zanim wyjąłem ssący zawór, ale udało się.
Przy okazji: do odkręcenia śrubki, przynajmniej u mnie, potrzebny jest klucz 10, a nie 8 jak gdzieś czytałem.
1/ tak wyglądał zawór zaraz po wyjęciu 2/ zawór po oczyszczeniu, ale jeszcze z sitkami 3/ zawór bez sitek Niestety, ale nie udało mi się zdjąć sitek z zaworu wylotowego.
Muszę zmienić klucz na taki z cieńszą lub dłuższą nakładką, bo raz, że dostęp jest utrudniony, a dwa, że moim kluczem nie dosięgam śrubki mocującej zawór. Teraz muszę tylko podłączyć się pod komputer, żeby sprawdzić, czy błąd zniknął, bo niestety, ale mój Torque z komórki nie znajdował wcześniej, jak i teraz po zmianie sitek żadnego błędu.
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
Najlepiej go skasować i zobaczyć czy się pojawi. Bo błąd po ustaniu problemu jeszcze przez jakiś czas wisi,
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- robertz
- Wymiatacz
- Posty: 1593
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
- Reputacja: 68
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
- Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
I tak zrobię, ale dopiero po weekendzie, jak otworzą warsztat, gdzie jest komputer.
Mam nadzieję, że problem ustanie, bo jeżeli nie, to będzie trzeba szukać dalej.
A nie mam pojęcia, co by to mogło być.
A tak z ciekawości, po ustaniu problemu to po jakim czasie lub po ilu kilometrach błąd się sam kasuje?
Mam nadzieję, że problem ustanie, bo jeżeli nie, to będzie trzeba szukać dalej.
A nie mam pojęcia, co by to mogło być.
A tak z ciekawości, po ustaniu problemu to po jakim czasie lub po ilu kilometrach błąd się sam kasuje?
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
przechodzi w HISTORYCZNY do momentu skasowania.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- robertz
- Wymiatacz
- Posty: 1593
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
- Reputacja: 68
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
- Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
OK,
pożyjemy zobaczymy, co będzie dalej.
Dzięki.
pożyjemy zobaczymy, co będzie dalej.
Dzięki.
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
Kiedy przechodzi w historyczny to też zależy od typu błędu. Niektóre od razu po ustaniu awarii inne dopiero po iluś tam uruchomieniach silnika.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- robertz
- Wymiatacz
- Posty: 1593
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
- Reputacja: 68
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
- Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
Natrafiłem w necie na następującą czynność, którą należy wykonać po zdjęciu sitek i oczyszczeniu zaworów:
After repair the adaption values (selection ECU programming F5) have to be reset
I teraz zastanawiam się, czy powinienem to zrobić, czy też nie, szczególnie, że nie specjalnie wiem o co chodzi.
After repair the adaption values (selection ECU programming F5) have to be reset
I teraz zastanawiam się, czy powinienem to zrobić, czy też nie, szczególnie, że nie specjalnie wiem o co chodzi.
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
A ten opis dotyczy jakiego silnika? Nic nie trzeba robić.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- robertz
- Wymiatacz
- Posty: 1593
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
- Reputacja: 68
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
- Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
Dzięki.
Informację znalazłem pod poniższym linkiem.
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... ed_svs_on/
Informację znalazłem pod poniższym linkiem.
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... ed_svs_on/
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości