Strona 1 z 1
Wibracje klapy silnika
: 16 gru 2013, o 20:07
autor: etac
Widoczne wibracje pokrywy silnika podczas jazdy z dużą prędkością.
Zakres Cruze wszystkie modele
Przyczyna Odklejenie się poszycia zewnętrznego od ramy pokrywy silnika
Działanie: Nałożyć uszczelniacz na maskę w miejscu, w którym jest mastyka (miejsca znane przez serwis). Rekomendowany jest Terostat MS9360
Re: Wibracje klapy silnika
: 4 lis 2019, o 18:04
autor: C77
Właśnie zaszła u mnie potrzeba poprawy (pękniętych) oraz uzupełnienia (dodatkowe)
w/w fabrycznych łączeń poszycia zew. maski z jej ramą.
Zamiast
Terostatu MS9360 użyłem masę klejąco-uszczelniającą
Sikaflex 221.
Rezultat bdb. - w żadnym miejscu po naciśnięciu od góry poszycia zew. pokrywy silnika
nie ma charakterystycznego ugięcia z powodu istniejących wcześniej
odległości między blachą a jej ramą. Jest twardo i sztywno.
Odgłos pukania w maskę oraz przy jej zamykaniu się zmienił
(jeszcze bardziej niż wcześniej po dołożeniu tzw. alubutylu w puste przestrzenie pod maską)
z dźwiękonaśladowczego
"bach!" na
"klik"

Re: Wibracje klapy silnika
: 4 lis 2019, o 18:25
autor: bubu1769
Ja podobny problem miałem z dachem w moich samochodach po wladowaniu subwoofera.
Zazwyczaj zastosowanie kleju do szyb Bolla załatwiało sprawę.
Re: Wibracje klapy silnika
: 6 lis 2019, o 15:43
autor: C77
Sikaflex 221 ma charakterystykę bardzo zbliżoną do czarnego kleju do szyb.
Chociaż ja jako kleju sensu stricto do szyb oraz spojlerów używam Wurtha,
natomiast GM do montażu swoich dokładek lub spojlerów używa Sikaflex 252.
Tymczasem zalecany w/w treści kampanii Terostat MS9360
to raczej klej konstrukcyjny do lakierowanych blach.
Dlatego pierwotnie w jego zastępstwie planowałem użyć Sikaflex 527
i w sumie można również tym jeśli ktoś chce, tylko cena wyższa.