Zanik zapłonu
: 7 sie 2016, o 21:23
Opis problemu:
W niektórych samochodach Chevrolet Cruze MY 2010 z silnikiem diesla 2.0l (120, 150 KM) może okresowo występować zanik zapłonu (zatrzymanie silnika) bez wcześniejszego ostrzeżenia i/lub innych objawów, podczas oczekiwania na światłach/jazdy z prędkością 0-40 km/h/skręcania w lewo lub w prawo/przełączania dźwigni biegów z D na R (lub odwrotnie) w trakcie parkowania lub ruszania/manewrów i toczenia z włączonym biegiem, na niskich obrotach. Brak zapłonu ustępuje po odłączeniu i ponownym podłączeniu wiązki silnika do sterownika silnika. Zanik zapłonu może jednak
wystąpić ponownie po pewnym okresie czasu.
Zakres:
Pojazdy wskazane na liście przez producenta
Model:
MY 2009-10 Chevrolet Cruze Notchback (J300) z silnikiem 2.0L Diesel (RPO: LLW)
Przyczyna:
Korozja utleniająca złącza K28 modułu ECU i wiązki zatrzymanie silnika. Na skutek niewystarczająco siła na stykach pomiędzy modułem, a jego pinami w kostce i wiązki silnika pod półką akumulatora stabilizujące wspornik modułu ECU.
Działania korygujące:
Wymiana półki akumulatora (13354419) i naniesienie smaru Nyogel 760G (9163339) na złącze modułu ECU.
W niektórych samochodach Chevrolet Cruze MY 2010 z silnikiem diesla 2.0l (120, 150 KM) może okresowo występować zanik zapłonu (zatrzymanie silnika) bez wcześniejszego ostrzeżenia i/lub innych objawów, podczas oczekiwania na światłach/jazdy z prędkością 0-40 km/h/skręcania w lewo lub w prawo/przełączania dźwigni biegów z D na R (lub odwrotnie) w trakcie parkowania lub ruszania/manewrów i toczenia z włączonym biegiem, na niskich obrotach. Brak zapłonu ustępuje po odłączeniu i ponownym podłączeniu wiązki silnika do sterownika silnika. Zanik zapłonu może jednak
wystąpić ponownie po pewnym okresie czasu.
Zakres:
Pojazdy wskazane na liście przez producenta
Model:
MY 2009-10 Chevrolet Cruze Notchback (J300) z silnikiem 2.0L Diesel (RPO: LLW)
Przyczyna:
Korozja utleniająca złącza K28 modułu ECU i wiązki zatrzymanie silnika. Na skutek niewystarczająco siła na stykach pomiędzy modułem, a jego pinami w kostce i wiązki silnika pod półką akumulatora stabilizujące wspornik modułu ECU.
Działania korygujące:
Wymiana półki akumulatora (13354419) i naniesienie smaru Nyogel 760G (9163339) na złącze modułu ECU.