Strona 1 z 1
2.0L L4 DOHC 16V AWD - Eksploatacja
: 5 sty 2020, o 10:59
autor: Jacek
Cześć, stałem się właśnie właścicielem Captivy z 2007r z 150 KM dielslem w automacie. Jest to moje pierwsze auto w automacie i mam pytanie w temacie serwisowania skrzyni. W instrukcji samochodu wyczytałem, że skrzynia nie wymaga żadnych okresowych wymian oleju ani innych przeglądów. Podobno dopóki nie pojawiają się żadne problemy to nie należy jej ruszać. Czy rzeczywiście tak jest? Moje auto ma podobno 190000 km i ani w książce serwisowej, ani na załączonych do zakupu auta fakturach nie zauważyłem żadnych prac związanych ze skrzynią. Proszę o radę czy powinienem profilaktycznie wymienić olej lub w inny sposób zadbać o skrzynie?
Re: 2.0L L4 DOHC 16V AWD - Eksploatacja
: 5 sty 2020, o 11:09
autor: John Wayne
Ja widziałem kiedyś film z poradami na ten właśnie temat i konkluzja była taka, że albo wymieniać co interwał zdaje się 80 tys od nowości, a w starych autach, w których nigdy nie było nic robione, to nie ruszać.
https://youtu.be/o690DovjDAc
Re: 2.0L L4 DOHC 16V AWD - Eksploatacja
: 5 sty 2020, o 11:10
autor: etac
Teoretycznie nie ma, ale dobrze jest wymieniać olej co 60.000 km. Nawet zwykła wymiana oleju, niekoniecznie dynamiczna powinna wydłużyć czas pracy.
Problem jest jeden ze musi zrobić to fachowiec. Na śląsku polecam warsztat w Mysłowicach, lub serwis Wawrosz w Bielsku.
Re: 2.0L L4 DOHC 16V AWD - Eksploatacja
: 5 sty 2020, o 11:20
autor: bubu1769
Z wymianą oleju w skrzyni automatycznej jest problem tego typu że jeżeli nigdy nie było to robione to podczas wymiany można ruszyć brud z dna miski a jeśli on pójdzie w kanały to narobi problemów.
Z tego powodu wielu mechaników nie chce się podjąć tego zadania bo w razie gdy coś się później stanie to oni będą za to obwiniani.
Z drugiej strony strony jeżeli olej nie będzie wymieniany to w końcu zużyje się i straci swoje właściwości do tego stopnia że używanie skrzyni będzie męczarnia aż w końcu coś w niej padnie.
Re: 2.0L L4 DOHC 16V AWD - Eksploatacja
: 5 sty 2020, o 12:31
autor: dokia
Można ruszyć BRUD. Taka opcja istnieje. Jeśli jest to przy ponad 150tys km.
W tym celu zaleca się wymianę statyczną inaczej grawitacyjną, czyli zlać stary, wlać nowy i po krótkim interwale czynności powtórzyć. Interwał ten też różnie zalecają. U mnie na forum pisali że 3tys km a akurat miałam trochę wyjazdów i było " o boshe to za tydzień kolejna wymiana"

Jednak nie było tak źle, wymieniałam w ASO i oni powiedzieli że kolejna za 10tys km i tego dopilnowalam. Następna za 50tys, to już u kolejnego właściciela. Dynamiczna wymiana wyrzuci wszystko i to dość mechanicznie i tu może być ten problem z ruszeniem brudu, o którym piszesz. Jest też dość droga bo 1000-1500 zł gdyż idzie wtedy ok 20l oleju jak nie więcej, bo filtrują dopóki nie skończy brudne lecieć. ASO nie robi dynamicznej i nie zaleca.
Dodano po 5 minutach 2 sekundach:
Poza tym zalanie świeżego oleju przy statycznej wg ASO wystarcza, gdyż formuła tego nowego ma też sporo rozpuszczalników które rozpuszczą te nagary, które się zebrały i wyleci to przy drugiej statycznej wymianie. GM nie przewidywało wymian oleju w skrzyni ze względów środowiskowych , gdyż no te 5lat do końca przedłużonej gwarancji nie ma sensu tego robić, co dało im możliwość podwyższenia norm , czyli nie zanieczyszczają środowiska i skrzynie w tym czasie są bezobsługowe. Koszt jednej wymiany w ASO to ok 350zl. Ja mam skrzynię af40
Re: 2.0L L4 DOHC 16V AWD - Eksploatacja
: 5 sty 2020, o 12:48
autor: etac
dokia pisze: ↑5 sty 2020, o 12:36
ASO nie robi dynamicznej i nie zaleca.
Moje polecano ASO wie co to dynamiczna wymiana i robi bez problemów taką czynność.
Re: 2.0L L4 DOHC 16V AWD - Eksploatacja
: 5 sty 2020, o 12:51
autor: dokia
Ale gdybyś sprawdził to takie ASO które to robi, to można w naszym kraju pewnie na palcach jednej ręki policzyć. Ja w januszowym garażu nie wykonałabym takiego doświadczenia na własnym aucie

ale na twoim mogę
