2.0L L4 DOHC 16V AWD - Eksploatacja

Wszystkie inne tematy dotyczące danego modelu
ODPOWIEDZ
Jacek
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 5 sty 2020, o 10:32
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: C100
Silnik: 2.0L L4 DOHC 16V AWD
LPG: nie
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

2.0L L4 DOHC 16V AWD - Eksploatacja

Post autor: Jacek » 5 sty 2020, o 10:59

Cześć, stałem się właśnie właścicielem Captivy z 2007r z 150 KM dielslem w automacie. Jest to moje pierwsze auto w automacie i mam pytanie w temacie serwisowania skrzyni. W instrukcji samochodu wyczytałem, że skrzynia nie wymaga żadnych okresowych wymian oleju ani innych przeglądów. Podobno dopóki nie pojawiają się żadne problemy to nie należy jej ruszać. Czy rzeczywiście tak jest? Moje auto ma podobno 190000 km i ani w książce serwisowej, ani na załączonych do zakupu auta fakturach nie zauważyłem żadnych prac związanych ze skrzynią. Proszę o radę czy powinienem profilaktycznie wymienić olej lub w inny sposób zadbać o skrzynie?

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: 2.0L L4 DOHC 16V AWD - Eksploatacja

Post autor: John Wayne » 5 sty 2020, o 11:09

Ja widziałem kiedyś film z poradami na ten właśnie temat i konkluzja była taka, że albo wymieniać co interwał zdaje się 80 tys od nowości, a w starych autach, w których nigdy nie było nic robione, to nie ruszać. https://youtu.be/o690DovjDAc

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: 2.0L L4 DOHC 16V AWD - Eksploatacja

Post autor: etac » 5 sty 2020, o 11:10

Teoretycznie nie ma, ale dobrze jest wymieniać olej co 60.000 km. Nawet zwykła wymiana oleju, niekoniecznie dynamiczna powinna wydłużyć czas pracy.
Problem jest jeden ze musi zrobić to fachowiec. Na śląsku polecam warsztat w Mysłowicach, lub serwis Wawrosz w Bielsku.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: 2.0L L4 DOHC 16V AWD - Eksploatacja

Post autor: bubu1769 » 5 sty 2020, o 11:20

Z wymianą oleju w skrzyni automatycznej jest problem tego typu że jeżeli nigdy nie było to robione to podczas wymiany można ruszyć brud z dna miski a jeśli on pójdzie w kanały to narobi problemów.
Z tego powodu wielu mechaników nie chce się podjąć tego zadania bo w razie gdy coś się później stanie to oni będą za to obwiniani.
Z drugiej strony strony jeżeli olej nie będzie wymieniany to w końcu zużyje się i straci swoje właściwości do tego stopnia że używanie skrzyni będzie męczarnia aż w końcu coś w niej padnie.

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4592
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 126
Imię: Dorota
Samochód: Jaguar E-Pace 2020
Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: 2.0L L4 DOHC 16V AWD - Eksploatacja

Post autor: dokia » 5 sty 2020, o 12:31

Można ruszyć BRUD. Taka opcja istnieje. Jeśli jest to przy ponad 150tys km.
W tym celu zaleca się wymianę statyczną inaczej grawitacyjną, czyli zlać stary, wlać nowy i po krótkim interwale czynności powtórzyć. Interwał ten też różnie zalecają. U mnie na forum pisali że 3tys km a akurat miałam trochę wyjazdów i było " o boshe to za tydzień kolejna wymiana" 🙃 Jednak nie było tak źle, wymieniałam w ASO i oni powiedzieli że kolejna za 10tys km i tego dopilnowalam. Następna za 50tys, to już u kolejnego właściciela. Dynamiczna wymiana wyrzuci wszystko i to dość mechanicznie i tu może być ten problem z ruszeniem brudu, o którym piszesz. Jest też dość droga bo 1000-1500 zł gdyż idzie wtedy ok 20l oleju jak nie więcej, bo filtrują dopóki nie skończy brudne lecieć. ASO nie robi dynamicznej i nie zaleca.

Dodano po 5 minutach 2 sekundach:
Poza tym zalanie świeżego oleju przy statycznej wg ASO wystarcza, gdyż formuła tego nowego ma też sporo rozpuszczalników które rozpuszczą te nagary, które się zebrały i wyleci to przy drugiej statycznej wymianie. GM nie przewidywało wymian oleju w skrzyni ze względów środowiskowych , gdyż no te 5lat do końca przedłużonej gwarancji nie ma sensu tego robić, co dało im możliwość podwyższenia norm , czyli nie zanieczyszczają środowiska i skrzynie w tym czasie są bezobsługowe. Koszt jednej wymiany w ASO to ok 350zl. Ja mam skrzynię af40
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: 2.0L L4 DOHC 16V AWD - Eksploatacja

Post autor: etac » 5 sty 2020, o 12:48

dokia pisze:
5 sty 2020, o 12:36
ASO nie robi dynamicznej i nie zaleca.
Moje polecano ASO wie co to dynamiczna wymiana i robi bez problemów taką czynność.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4592
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 126
Imię: Dorota
Samochód: Jaguar E-Pace 2020
Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: 2.0L L4 DOHC 16V AWD - Eksploatacja

Post autor: dokia » 5 sty 2020, o 12:51

Ale gdybyś sprawdził to takie ASO które to robi, to można w naszym kraju pewnie na palcach jednej ręki policzyć. Ja w januszowym garażu nie wykonałabym takiego doświadczenia na własnym aucie 🙃 ale na twoim mogę 🤗
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Ogólnie o modelu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość