Gwarancja naprawy na oryginalnej części
: 30 lip 2018, o 17:20
W kwietniu padł mi przepływomierz. Oznaka silnik wchodził powyżej 130km/h w tryb awaryjny, komputer jednoznacznie wskazywał błąd przepływomierza.
Został wymieniony na nowy część kupiona w serwisie. Jednak wymiana nie w ASO, ale w innym warsztacie.
Od razu był problem, bo auto miało brak mocy (prędkość max 160km/h) i nie wskakiwał 6 bieg (skrzynia automat), co od razu powiedziałem mechanikowi, że jest coś nie tak po naprawie.
Po tych trzech miesiącach znów padł przepływomierz. Objawy jak wcześniej, tylko teraz też przy niskiej prędkości wszedł w tryb awaryjny. Komputer też pokazuje błąd przepływomierza.
Mój problem jest taki: dzisiaj dzwonił do mnie właściciel warsztatu i mówi, że serwis nie da nowego przepływomierza.
Stwierdzili, że trzeba im dostarczyć zakupioną część a oni wyślą do sprawdzenia i wtedy podejmą decyzję co do uznania reklamacji.
Mechanik mówi, że jak chcę jeździć to muszę zapłacić za nowy przepływomierz (750 zł), a oni później po uznaniu wady części oddadzą lub jak nie stwierdzą tej wady to nie oddadzą.
Teraz pytanie, kto jest gwarantem naprawy wraz z zamontowanymi częściami? Warsztat, który dokonał naprawy? Czy to on powinien wziąć na siebie ryzyko poniesienia ewentualnych dodatkowych kosztów?
Jakie są procedury reklamacji części w serwisie?
Zakup części był w serwisie, ale przez pośrednika warsztatu czyli firmę, która dostarcza im części (wszelkiej maści). Może sprzedawca części dla warsztatu powinien dostarczyć nowy przepływomierz?
Wydaje mi się, że co mnie to obchodzi skąd kupili części i jaka jest procedura reklamacyjna. Powiedziałem do właściciela, a co jak nie uznają reklamacji lub stwierdzą, że przepływomierz jest sprawny? Nie odzyskam pieniędzy lub zostanę z dwoma przepływomierzami? Inna sprawa, że jak będzie sprawny to może nie była konieczna wymiana za pierwszym razem.
Teraz nikt nie chce wziąć na siebie ryzyka kosztów nowej części ani warsztat, ani dostawca części ani serwis.
Najlepiej aby właściciel auta zapłacił.
Mam jeszcze opcję wstawić samochód na dwa tygodnie do warsztatu, do czasu dostarczenia nowego przepływomierza.
Może ktoś pomoże, bo miał podobny przypadek?
Został wymieniony na nowy część kupiona w serwisie. Jednak wymiana nie w ASO, ale w innym warsztacie.
Od razu był problem, bo auto miało brak mocy (prędkość max 160km/h) i nie wskakiwał 6 bieg (skrzynia automat), co od razu powiedziałem mechanikowi, że jest coś nie tak po naprawie.
Po tych trzech miesiącach znów padł przepływomierz. Objawy jak wcześniej, tylko teraz też przy niskiej prędkości wszedł w tryb awaryjny. Komputer też pokazuje błąd przepływomierza.
Mój problem jest taki: dzisiaj dzwonił do mnie właściciel warsztatu i mówi, że serwis nie da nowego przepływomierza.
Stwierdzili, że trzeba im dostarczyć zakupioną część a oni wyślą do sprawdzenia i wtedy podejmą decyzję co do uznania reklamacji.
Mechanik mówi, że jak chcę jeździć to muszę zapłacić za nowy przepływomierz (750 zł), a oni później po uznaniu wady części oddadzą lub jak nie stwierdzą tej wady to nie oddadzą.
Teraz pytanie, kto jest gwarantem naprawy wraz z zamontowanymi częściami? Warsztat, który dokonał naprawy? Czy to on powinien wziąć na siebie ryzyko poniesienia ewentualnych dodatkowych kosztów?
Jakie są procedury reklamacji części w serwisie?
Zakup części był w serwisie, ale przez pośrednika warsztatu czyli firmę, która dostarcza im części (wszelkiej maści). Może sprzedawca części dla warsztatu powinien dostarczyć nowy przepływomierz?
Wydaje mi się, że co mnie to obchodzi skąd kupili części i jaka jest procedura reklamacyjna. Powiedziałem do właściciela, a co jak nie uznają reklamacji lub stwierdzą, że przepływomierz jest sprawny? Nie odzyskam pieniędzy lub zostanę z dwoma przepływomierzami? Inna sprawa, że jak będzie sprawny to może nie była konieczna wymiana za pierwszym razem.
Teraz nikt nie chce wziąć na siebie ryzyka kosztów nowej części ani warsztat, ani dostawca części ani serwis.
Najlepiej aby właściciel auta zapłacił.
Mam jeszcze opcję wstawić samochód na dwa tygodnie do warsztatu, do czasu dostarczenia nowego przepływomierza.
Może ktoś pomoże, bo miał podobny przypadek?