Czy po podniesieniu mocy dwumasa i skrzynia biegów za szybko nie polecą?
Są może jakieś dane testowe jak zachowują się te podzespoły przy zwiększonych obciążeniach?
[Captiva] tuning 2.0 150KM a dwumasa i skrzynia
-
- Bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 13 mar 2016, o 14:52
- Reputacja: 0
- Imię: Jan
- Samochód: Captiva 2007 2.0VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Roztocze
- Kontakt:
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [Captiva] tuning 2.0 150KM a dwumasa i skrzynia
Jezeli podniesienie mocy będzie na poziomie 15% do max 20% i będziesz używał auta nadal normalnie, to stopień szybszego zużycia nie powinien być zauważalny.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 31 paź 2016, o 22:03
- Reputacja: 0
- Imię: bolek
- Samochód: captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: polska
- Kontakt:
Re: [Captiva] tuning 2.0 150KM a dwumasa i skrzynia
Ja mam podniesioną moc o 15% od pół roku i nic niepokojącego nie zauważyłem, może tylko tyle, że spalanie spadło o 0,2l, ale nie do końca jestem pewny, czy jest to przez wykorzystanie lepszej sprawności silnika, czy może wycięcie DPF, który został wycięty tego samego dnia.Z innych pozytywów to to, że praktycznie nie ma"dziury turbo" i świadomość, że pod maską jest 172KM
-
- Bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 13 mar 2016, o 14:52
- Reputacja: 0
- Imię: Jan
- Samochód: Captiva 2007 2.0VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Roztocze
- Kontakt:
Re: [Captiva] tuning 2.0 150KM a dwumasa i skrzynia
W wątku o Orlando pisałeś, że można dokładnie sprawdzić wytrzymałość skrzyni po nr VIN i w tamtym modelu mają do 400Nmetac pisze:Jezeli podniesienie mocy będzie na poziomie 15% do max 20% i będziesz używał auta nadal normalnie, to stopień szybszego zużycia nie powinien być zauważalny.
Czy w Captivie również da się tak sprawdzić?
Jeżeli tak to czy mogę podesłać VIN na priv?
Podniesienie do poziomu, który dyktuje skrzynia b. wydaje mi się optymalny względem ceny za usługę, bezpieczeństwa eksploatacji oraz poprawy właściwości jezdnych.
-
- Bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 13 mar 2016, o 14:52
- Reputacja: 0
- Imię: Jan
- Samochód: Captiva 2007 2.0VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Roztocze
- Kontakt:
Re: [Captiva] tuning 2.0 150KM a dwumasa i skrzynia
Dziś się dowiedziałem od @etac, że mam skrzynię D33 max to 330Nm.
https://opel2015.wordpress.com/2015/12/ ... ualna-d33/
Fabrycznie silnik ma 320Nm więc podniesienie nawet o 15% jest obarczone ryzykiem?
https://opel2015.wordpress.com/2015/12/ ... ualna-d33/
Fabrycznie silnik ma 320Nm więc podniesienie nawet o 15% jest obarczone ryzykiem?
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [Captiva] tuning 2.0 150KM a dwumasa i skrzynia
Jak każdej innej. Większość z Nas ma wartości bliskie nominalnych
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 13 mar 2016, o 14:52
- Reputacja: 0
- Imię: Jan
- Samochód: Captiva 2007 2.0VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Roztocze
- Kontakt:
Re: [Captiva] tuning 2.0 150KM a dwumasa i skrzynia
Temat powraca
Przeszukując internet:
https://www.youtube.com/watch?v=Ssq9y7r0MNQ
"korekta momentu obrotowego dla pierwszego i drugiego biegu uniemożliwi gwałtowne ruszanie i przeciążanie sprzęgła"
http://www.bsr-performance.pl/-t9_26.html#
"Tuningi firmy BSR posiadają odpowiednie ograniczenia momentu obrotowego przewidziane dla danego biegu. "
Z uwagi na to, należy unikać wykonywania tuningu dającego jednakowy wzrost mocy / momentu obrotowego dla każdego z biegów. "
Czyli należy rozumieć, że można zapodać silnikowi program dający inną moc w zależności od biegu?
Czyli będąc po tuningu podnoszącym moc, można jej użyć np od 2 biegu, aby ruszając z 1 sprzęgło oraz skrzynia nie dostawały za mocno i nie zużyły za szybko?
Przeszukując internet:
https://www.youtube.com/watch?v=Ssq9y7r0MNQ
"korekta momentu obrotowego dla pierwszego i drugiego biegu uniemożliwi gwałtowne ruszanie i przeciążanie sprzęgła"
http://www.bsr-performance.pl/-t9_26.html#
"Tuningi firmy BSR posiadają odpowiednie ograniczenia momentu obrotowego przewidziane dla danego biegu. "
Z uwagi na to, należy unikać wykonywania tuningu dającego jednakowy wzrost mocy / momentu obrotowego dla każdego z biegów. "
Czyli należy rozumieć, że można zapodać silnikowi program dający inną moc w zależności od biegu?
Czyli będąc po tuningu podnoszącym moc, można jej użyć np od 2 biegu, aby ruszając z 1 sprzęgło oraz skrzynia nie dostawały za mocno i nie zużyły za szybko?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość