Zakup Captivy w 2023 roku

Wszystkie inne tematy dotyczące danego modelu
Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 944
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: KonradMaster » 12 lis 2022, o 01:00

No zgadzam się z Tobą, ale akurat tutaj rozmawiamy o Captivie i silniku jaki w niej występuje. Nikt nie mówi, że silnik X jest zły w Captivie, a ten sam silnik X jest dobry w Cruze :)
A jakie masz tam zawieszenie w swojej Captivie? I czy były różne wersje zawiasu?
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: pawelwaw84 » 12 lis 2022, o 11:45

Nie było różnych wersji zawieszenia chociaż pojawiają się informacje, że z każdym liftem poprawili "zestrojenie" cokolwiek to znaczy. W pewnym momencie pojawiła się przekładnia z czujnikiem skrętu, przez co być może siła wspomagania jest dostosowywana względem prędkości. Do tego z tyłu są amortyzatory samopoziomujące, dzięki czemu nawet przy dużym obciążeniu tył nie osiada. W każdym razie zawieszenie jest dość trwałe, chociaż w Cruze jest moim zdaniem jeszcze trwalsze. Zestrojone jest bardziej komfortowo jak w Cruze. W każdym razie na 19 w Capti jest bardziej miękko niż na 17 w Cruze, kosztem prowadzenia w zakrętach itp. niestety w Capti nie czuje się tak drogi, ale to też wina wysokiej budy i 2 ton wagi.

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 944
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: KonradMaster » 12 lis 2022, o 15:00

No to też jestem tego świadom, że Captiva to raczej kanapowóz. Ale w Epice też jest kanapa. Moje dziewiętnastki trochę rekompensują to miękkie zawieszenie, ale na oryginalnych siedemnastkach to jest typowa "kanapa". Jednakże to jest na plus, na tor nie jeżdżę, a w Epice odpoczywam na drodze.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 944
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: KonradMaster » 14 lis 2022, o 20:40

Mam jeszcze pytanie odnośnie przedniego oświetlenia Captivy. Czy spryskiwacze w zderzaku oznaczają, że w aucie występują ksenony? Widzę przycisk na desce od nich, ale nie wiem czy to automatycznie oznacza występowanie świateł ksenonowych? Czy posiada też DRL? Bo wygląda mi na to, że tak - na światłach pozycyjnych.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

matyj2
Stały bywalec
Posty: 224
Rejestracja: 20 sie 2017, o 19:20
Reputacja: 1
Imię: Marcin
Samochód: Captiva
Silnik:
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: matyj2 » 14 lis 2022, o 20:42

Captiva po lifcie nie miała xenonu

Wysłane z mojego 21081111RG przy użyciu Tapatalka


pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: pawelwaw84 » 14 lis 2022, o 22:13

Tak spryskiwacze występują same w sobie bez xenonu. Capti po lifcie ma DRL w żarówce dwuwłóknowej w połączeniu z postojówkami.

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 944
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: KonradMaster » 15 lis 2022, o 09:43

Dzięki :piwo:
Jak już są spryskiwacze to już jest dobrze :D Można włożyć "zenony" i udawać, że tak jest oryginalnie :) Rozumiem, że automatycznego poziomowania reflektorów nie ma, tylko są same spryskiwacze? Ciekawe po co to zrobili, skoro nie ma ksenonów, dodatkowy bajer?
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: pawelwaw84 » 15 lis 2022, o 09:48

Oczywiście nie ma automatycznego poziomowania a spryski to taki bajer i nie wiem czy w każdej wersji wyposażenia występuje...

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 944
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: KonradMaster » 15 lis 2022, o 10:04

Z tego co widzę na otomoto, to w każdej wersji tego na pewno nie ma, ale zdecydowana większość modeli akurat ma spryskiwacze.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

Mario84
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 2 cze 2021, o 06:18
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2, 184KM, diesel
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: Mario84 » 16 lis 2022, o 13:36

Ja osobiście jeżdżę Captivą 2013 2.2 już 4 rok na budziku 249tyś kupiona przy przebiegu 185 ale z pewnego źródła nic się nie dzieje po za tym że miałem problem ze stukaniem na rozgrzanym silniku ale problem był błachy. Polecam tą wersję mocniejszą oczywiście w automacie

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 944
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: KonradMaster » 16 lis 2022, o 13:48

Co to za problem z tym stukaniem? Wtryski?
A jeszcze odnośnie zawieszenia, to jakie dokładnie zawieszenie ma z tyłu Captiva? Wielowahacz?
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

Mario84
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 2 cze 2021, o 06:18
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2, 184KM, diesel
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: Mario84 » 16 lis 2022, o 13:49

Z tył jest wahacz i amory tzw samopoziomujące

Dodano po 6 minutach 54 sekundach:
No i oczywiście drążek stabilizatora

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 944
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: KonradMaster » 16 lis 2022, o 14:14

Dzięki.
A wyjaśnisz czego dotyczył ten problem ze stukaniem na rozgrzanym silniku?
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

Mario84
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 2 cze 2021, o 06:18
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2, 184KM, diesel
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: Mario84 » 16 lis 2022, o 14:20

Wszyscy mówili wtrysk podmieniałem zamieniałem stukanie cały czas było na 4 cylindrze mówili że tłok że listwa robi złe ciśnienie walczyłem z tym 1.5 roku jakby była usterka poważna to dawno korba wyszła by bokiem. Już miałem rozbierać górę silnika bo niby popychacze znalazłem w końcu na forum zagranicznym okazało się że przewody do 4 wtrysku jak je odizolowałem były delikatnie nacięte i wilgoć robiła cuda a komp nic nie zgłaszał

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 944
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: KonradMaster » 16 lis 2022, o 14:24

No to faktycznie błachostka, dzięki :piwo3:
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 944
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: KonradMaster » 17 lis 2022, o 09:06

A jak jest z napędem w Captivie? Jak on działa? Bo z tego co widzę, to nie ma możliwości ręcznego przełączania pomiędzy napędem na 2 koła, czy 4. Wszystko dzieje się automatycznie i komputer tym zarządza? Jak się ten napęd w ogóle sprawuje?
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

Mario84
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 2 cze 2021, o 06:18
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2, 184KM, diesel
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: Mario84 » 17 lis 2022, o 10:31

Napęd jest dołączany automatycznie tastowałem na śniegu i błocie tzw łąka w miarę to działa

cichy_ludek
Bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 15 lut 2020, o 22:35
Reputacja: 1
Imię: Cichy
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2D 183KM 2011
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: cichy_ludek » 17 lis 2022, o 14:37

Jeździłem captivą trochę ponad 1.5 roku, wersja 2011, 2.2 diesel, 183km dołączany 4x4, skrzynia manual. Same wrażenia z jazdy bardzo pozytywne, chociaż na początku trzeba przywyknąć do "dziury w obrotach", ale jak się już załączy to ładnie idzie. Niestety miałem wtryski do zrobienia, koło 5 tys. musiałem zapłacić. Oprócz tego się rozszczelił jakiś wężyk i był problem, w trakcie jazdy odcinało praktycznie całkowicie gaz.
Z wad, no jest dieslożerny i nie przepadał za "ekonomiczną" jazdą. Ilekroć zrobiłem na dobrym fajnym spalaniu jakąś trasę niebędącą ekspresówką, kończyło się przynajmniej wymuszonym wypalaniem dpf, więc cała oszczędność i tak poszła w pizdu. raz niestety samochód sobie nie poradził i kończyło się mechanicznym płukaniem/regenerowaniem.
Nie wiem czy kupiłbym drugi raz.

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 944
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: KonradMaster » 17 lis 2022, o 14:47

No wtryski Delphi to akurat wada tego silnika, przynajmniej moim zdaniem.
Turbodziury bez udziału kompresora, czy drugiej turbiny raczej nie da się wyeliminować, więc to nie tylko przypadłość Captivy.
Jeśli chodzi o DPF, to akurat każdy diesel z tym ustrojstwem będzie stwarzał problemy. Choćbyś się nie wiem jak starał i jeździł ciągle tylko w trasie takim kilkunastoletnim autem z DPFem, to i tak w końcu nadejdzie ten czas kiedy staniesz przed "dylematem": usuwam za 600 zł, albo kupuję nowy za 6 koła.
Odnośnie spalania to uważam, że auto swoje waży i ma opływowość kiosku Ruchu, więc musi "trochę" spalić. Jestem świadom, że nie spali tyle co moja Epica, tylko więcej.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: pawelwaw84 » 18 lis 2022, o 12:02

Akurat do Captivy jest specjalna apka OPL DPF Monitor Lite, dzięki której można o problemach z DPF zapomnieć nawet jeżdżąc głównie po mieście. To oczywiście skrót myślowy, ale dzięki niej można zadbać o to by regularnie i prawidłowo filtr się wypalał.

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 944
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: KonradMaster » 18 lis 2022, o 12:38

W Epice korzystałem z aplikacji DPF Info, ale nie uchroniło mnie to przed uszkodzeniem jednego z czujników EGT. Wymiana kosztowała 500 zł (w sensie cena samego czujnika w Potaku) + ewentualna robocizna, a usunięcie 600 zł. Długo się nie zastanawiałem. I skończyły się przypadki kiedy po powrocie do domu, po 30 km w podróży, akurat pod samym domem, włączało się wypalanie i jak debil jechałem kolejne ponad 20 km na elektrownię i z powrotem, żeby "Jaśnie Pana" wypalić. Oszczędność czasu i paliwa jak nie wiem co... To jest po prostu chwast, który trzeba wyrywać - takie mam zdanie o tym ustrojstwie zwanym DPFem.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

kodasVW
Aktywny
Posty: 56
Rejestracja: 3 paź 2016, o 22:00
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Captiva 2.0VCDI 2008
Silnik:
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: kodasVW » 18 lis 2022, o 13:31

To może ja się wypowiem jako były użytkownik Captivy. Auto super 6 lat kupiony jako używany problemów żadnych tylko eksploatacyjne wymiany. Problemów z elektryką i elektroniką brak. Wymiany oleju co roku klocki filtry i jedyne co padło to czujnik ABS i piasta koła najpierw jedna potem druga i czujnik przyspieszenia wzdłużnego ten co odpowiada za włączanie napędów i ESP( kupiona używka za 50 zł i jazda dalej). Miałem 2.0 VCDI silnik VM MOTORI włoska stara technologia ( rozrząd na paku dopiero 2.2 ma łańcuch) w automacie ( trochę leniwa i powolna zmiana biegów ale kwestia przyzwyczajenia). Wszyscy piszą że plastiki i skóra słabej jakości ale przecież cena sama mówi, że to nie jest Ferrari czy Aston Martin. Głównym użytkownikiem była żona i po sprzedaży ciągle narzekanie, że CAPTIVKA była lepsza bo... Największa wada to spalanie ok 10 l/100 km. w mieście na trasie 8.5-9. ale to waży prawie 2t więc nie powinno być zdziwienia. I to chyba wszystko.

cichy_ludek
Bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 15 lut 2020, o 22:35
Reputacja: 1
Imię: Cichy
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2D 183KM 2011
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: cichy_ludek » 18 lis 2022, o 13:45

Niby coś tam apka pokazuje, choć u mnie potrafiła pokazać 150% :⁠-⁠D
Zresztą jak już wiedziałem, co auto lubi a co nie, nie trzeba apki. Tylko ja i tak nawet wiedząc co i jak i tak nie bardzo mogłem jakoś na to wpływać, bo niby jak? Była trasa do zrobienia i tyle. Poza wyrabianiem dodatkowych kilometrów na ekspresowkach. Ale to wtedy też trzeba dorobić z 50km specjalnie, co też wpływa ogólnie na przelicznik opłacalności i ceny za jeżdżenie :⁠-⁠)
Ale nie żebym bardzo narzekał. Kontrolka wypalania zapaliła mi się przez cały czas dwa razy. No i raz się zapchał na amen. Nie wiem czy to dużo czy mało ;⁠-⁠)

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: pawelwaw84 » 18 lis 2022, o 14:24

Dedykowana apka do Opli i Chevroletów OPL DPF Ci pokazał 150% czy jakaś uniwersalna apka od DPF typu DPF Info?
Ja się nauczyłem kontrolować wypalanie dzięki apce. Jak widzę że jest powyżej 90% zapełnienia to dostosowując styl jazdy jestem w stanie wycyrklować tak, żeby nie robić dodatkowych kilometrów. Oczywiście nie uda się za każdym razem, ale w większości wypadków gaszę silnik pod domem z 99% i rano jadąc do pracy 17km filtr mam wypalony, no czasami muszę te 2-3km gdzieś odbić żeby wypalić do końca.

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 944
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: KonradMaster » 18 lis 2022, o 14:34

No i czy to nie jest głupota, którą zafundowali nam ekoterroryści? Choćbyś miał odbić jedynie 500 metrów gdzieś tylko dlatego, żeby wypalić filtr, to jest to niepotrzebnym spalaniem paliwa i stratą cennego czasu. No ale o to im chodziło, zbierać sadzę w mieście, a później za przeproszeniem, wysrać to poza miastem. Tylko chyba żadnemu miastu to nie pomogło, a już na pewno nie pomogło w Krakowie :)
To coś jak z elektrykami. No piękna czysta energia, normalnie zero emisji spalin. Szkoda, że mało kto wspomina skąd się bierze ta energia, w szczególności u nas w kraju oraz jak wygląda utylizacja akumulatorów i ewentualna naprawa całych wiązek i przewodów po kolizji takiego auta.
Ale to już temat rzeka i nie dotyczy tego tematu.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Ogólnie o modelu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość