Zakup Captivy w 2023 roku

Wszystkie inne tematy dotyczące danego modelu
pawelwaw84
Profesjonalista
Posty: 939
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 10
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: pawelwaw84 » 20 lis 2022, o 16:37

No niestety żeby złapać rodzynka to trzeba się nie raz najeździć. Jak sobie liczyłem to za Captivą zrobiłem dobrze ponad 2tys km po Polsce, ale jak już znalazłem.... to nie dość że pierwszy właściciel z salonu PL, to lakier na wszystkich elementach tej samej grubości, a po podpięciu pod kompa okazało się że ostatnie kasowanie błędu w aucie było 60tys km temu gdzie na liczniku 79tys km...
Niestety coś za coś. Uważam że przepłaciłem jakieś 4tys zł... Ale było warto.
Także morał taki, wysoka cena i niski przebieg nie powinny eliminować auta z oględzin. Wręcz przeciwnie.

milyjarek
Profesjonalista
Posty: 709
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
Reputacja: 3
Imię: Jarosław
Samochód: Epica , Malibu LTZ
Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: milyjarek » 20 lis 2022, o 18:35

Dokładnie. Ja za kilka miesięcy też będę sprzedawał i cenił ponieważ wiem co mam a jak się coś szuka to kilka podejść trzeba zrobić.

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 850
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 4
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: KonradMaster » 20 lis 2022, o 18:51

milyjarek pisze:
20 lis 2022, o 11:28
Rozumiem że jak Insignia to tylko w kombi. Co z nimi nie tak było? Rozumiem Ciebie, sam kiedyś jak oglądałem różne wozy to było tak jak piszesz.
No tak jak Ci mówiłem, tylko kombi wchodzi w grę, ewentualnie VAN, czy SUV. To jest w sumie główny powód zmiany auta.
Jedna to była 2014 r., wyposażenie "bieda edyszyn" i miała tylne zawieszenie do roboty, a jest tam wielowahacz, tak jak w Epice, więc wiem ile to kosztuje, bo już to przerobiłem. Na plus miała dość dobrze utrzymane wnętrze, za wyjątkiem trzydziesto centymetrowego przetarcia na tylnej kanapie z pozrywanymi szwami. Natomiast druga była z 2015 r. i miała przebieg 163k km, a przyciski powycierane jakby miała co najmniej dwa razy tyle. Do tego kierownica wyglądała tak, jakby ktoś przejechał po niej obieraczką do ziemniaków z lewej strony. Ale za to była lepiej wyposażona. Z dwóch pewnie by złożył jedną fajną :)

Dodano po 4 minutach 9 sekundach:
pawelwaw84 pisze:
20 lis 2022, o 16:37
No niestety żeby złapać rodzynka to trzeba się nie raz najeździć. Jak sobie liczyłem to za Captivą zrobiłem dobrze ponad 2tys km po Polsce, ale jak już znalazłem.... to nie dość że pierwszy właściciel z salonu PL, to lakier na wszystkich elementach tej samej grubości, a po podpięciu pod kompa okazało się że ostatnie kasowanie błędu w aucie było 60tys km temu gdzie na liczniku 79tys km...
Niestety coś za coś. Uważam że przepłaciłem jakieś 4tys zł... Ale było warto.
Także morał taki, wysoka cena i niski przebieg nie powinny eliminować auta z oględzin. Wręcz przeciwnie.
Na co zwrócić uwagę przy ewentualnych oględzinach Captivy?
I jaki zalecasz zrobić serwis na start przy ewentualnym zakupie?
Pozdrawiam,
Konrad

Jest: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
Było: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było: Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

pawelwaw84
Profesjonalista
Posty: 939
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 10
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: pawelwaw84 » 20 lis 2022, o 22:33

Ja standardowo biorę miernik lakieru i kostkę do OBDII. Jak masz to zainstaluj OPL DTC Reader - w tym programie zobaczysz prawdziwy przebieg ze sterownika auta i dystans od ostatniego kasowania błędów. Drugi program OPL DPF Monitor Lite zobacz z ciekawości stopień zapełnienia i dystans od ostatniego wypalania. Tu jest loteria, ale jak Ci się pofarci że będzie spory stopień zapełnienia to weź sobie szybko przelicz czy przy 100% zapełnienia będzie dystans od ostatniego wypalania między 600 a 1200km. Wtedy można założyć że wtryski, EGR i DPF są w co najmniej dostatecznej kondycji. Jeśli natomiast będzie np. 70% a przebieg 200 to już coś jest nie tak.
Wycieki oleju po stronie rozrządu (mój miał takie, ale co wymianę oleju przecieram, olej nie kapie, jednak te silniki miały ten problem. Jeśli automat to rozpędzic i zwolnic przez pełen zakres biegów 1-6-1 i R, elektryczny ręczny sprawdzić, opony czy nie tnie.
Poprosic o faktury z wymian, jak nie robione w ostatnim czasie to olej, płyn hamulcowy i chłodzący. Jeśli automat to również olej, najlepiej metoda dynamiczna. Ja to zawsze też wszelkie żarówki wymieniam na ledy ;)

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 850
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 4
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: KonradMaster » 25 lis 2022, o 10:50

Temat można już zamknąć... ;)
Pozdrawiam,
Konrad

Jest: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
Było: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było: Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

Mario84
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 2 cze 2021, o 06:18
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2, 184KM, diesel
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: Mario84 » 25 lis 2022, o 13:45

Ok ale przynajmniej prawdziwy😁 to powodzona z nowym nabytkiem

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 850
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 4
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: KonradMaster » 25 lis 2022, o 13:58

Dzięki :wilekiedzieki:
Pozdrawiam,
Konrad

Jest: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
Było: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było: Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Ogólnie o modelu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość