Cześć,
Wpadł mi w oko egzemplarz benzynowej Chevrolet Epica 2.0 r. 2007. Samochód swoje lata ma. Zrobiłem kilka zdjęć podwozia.
1. Czy Waszym zdaniem tego typu rdza eliminuje auto z zakupu? Chodzi mi o rdzę na podwoziu, bo przy listwie na klapie tylnej czytałem, że się po prostu to zdarza.
2. Dość ciężko chodzi pedał sprzęgła. Biegi przerzuca się płynnie. Jakiej wielkości koszty naprawy mogą tutaj wchodzić w grę?
3. Jest wyciek przy wlewie oleju. Zapocenie widać też z drugiej strony. Uszczelka czy coś większego?
Będę bardzo wdzięczny za info. Planuję lpg.
Rdza
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1098
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: Rdza
1. Ja bym szukał dalej. Mam rok starszą epice i u mnie wygląda to o niebo lepiej.
2. Sprzęgło do ogarnięcia, max 600zł + robocizna.
3. Najprawdopodobniej uszczelka pod pokrywą. Może też puszczać samym korkiem choć jest jeszcze kilka newralgicznych punktów, ale to nie są kosztowne rzeczy.
LPG te silniki przyjmują bez problemów.
2. Sprzęgło do ogarnięcia, max 600zł + robocizna.
3. Najprawdopodobniej uszczelka pod pokrywą. Może też puszczać samym korkiem choć jest jeszcze kilka newralgicznych punktów, ale to nie są kosztowne rzeczy.
LPG te silniki przyjmują bez problemów.
-
- Aktywny
- Posty: 51
- Rejestracja: 4 mar 2017, o 19:28
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0, 147KM, benz., 2007
- Inny samochód: Chevrolet Lacetti 1.4 hb, LPG
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Rdza
Dzięki za odpowiedź.
Orientacyjnie, bez oglądania auta czy możesz podpowiedzieć co jest przyczyną takiego twardego pedału sprzęgła?
Widzę, że tutaj także tłumiki wymagają wymiany. Czy pamiętasz jakiej wielkości kwoty wchodzą w grę w Epice przy wymianach układu wydechowego?
Miałem w innym aucie wykwity podobne do tych na klapie i po dwóch latach mocno już żarło, ale niczym nie zabezpieczałem.
Orientacyjnie, bez oglądania auta czy możesz podpowiedzieć co jest przyczyną takiego twardego pedału sprzęgła?
Widzę, że tutaj także tłumiki wymagają wymiany. Czy pamiętasz jakiej wielkości kwoty wchodzą w grę w Epice przy wymianach układu wydechowego?
Miałem w innym aucie wykwity podobne do tych na klapie i po dwóch latach mocno już żarło, ale niczym nie zabezpieczałem.
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1098
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: Rdza
Z tłumikami będzie problem bo nigdzie nie ma dedykowanych zamienników, jedynie jakieś rzeźby wchodzą w grę. Co do pedału sprzęgła to się nie wypowiem bo po pierwsze u mnie go nie ma, a po drugie przyczyn może być wiele. Może być łożysko oporowe, może być pompa, może coś z wysprzęglikiem, trudno powiedzieć bez oględzin.
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 942
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Rdza
Tłumik końcowy pasuje z Vectry C (chociaż nie jest tak wypłaszczony jak oryginał), a środkowy po małej przeróbce pasuje z Saaba 95. Mówię tutaj o swoim egzemplarzu w Dieslu, nie wiem jak jest w benzynach.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość