Strona 1 z 2

check engine po zalaniu 98

: 14 wrz 2019, o 21:07
autor: Marcin
Witam. Po zalaniu 98 Verva na orlenie wywala mi check engine. Mój trax to amerykaniec tam mają trochę inne paliwo. Co jest powodem?

Re: check engine po zalaniu 98

: 14 wrz 2019, o 21:08
autor: huri_khan
Bez kodu błędu nic nie wymyślimy

Re: check engine po zalaniu 98

: 14 wrz 2019, o 21:12
autor: Marcin
Ale czy więcej oktanow może coś mi namieszać?

Re: check engine po zalaniu 98

: 14 wrz 2019, o 21:26
autor: wszim
Może to że te paliwa rzadko są tankowane i mogą być zestarzone. A może przypadek. A po co tankowałeś 98? Jak masz silnik na 95 to jest to zupełnie bez sensu.

Re: check engine po zalaniu 98

: 14 wrz 2019, o 21:29
autor: papieju
Niby bez sensu ale pracownicy przy pompach są często nachalni i wciskają na siłę bo lepsze sami tankują i takie tam. Niektórzy się łapią. Może dlatego wlał.

Re: check engine po zalaniu 98

: 14 wrz 2019, o 21:32
autor: wszim
98 jest do silnika który takie paliwo potrzebuje a nie lepsze bo ma wyższą cyferkę i cenę .

Re: check engine po zalaniu 98

: 14 wrz 2019, o 21:40
autor: Marcin
Zaatakowałem przez przypadek. Ale uznałem że to przecież nie może zaszkodzić. Wlałem ok 1/3 baku. Ta kontrolka mnie zdziwiła

Dodano po 6 minutach 58 sekundach:
Zastanawiam się czy nie zalać teraz pod korek 95 i sprawdzić czy check engine nie zgasnie. Co myślicie?

Re: check engine po zalaniu 98

: 14 wrz 2019, o 21:50
autor: papieju
Sprawdź co to za błąd. Może dotyczyć czegoś innego i się po prostu zbiegło. Pompiarza na Orlenie promują na siłę bo to paliwo premium i im więcej sprzedadzą tym - koniaczek? Podwójny, stać mnie. Mi ostatnio chciał wcisnąć do Punta 2 1.2 8v o mocy całych 60km.

Re: check engine po zalaniu 98

: 14 wrz 2019, o 21:54
autor: etac
Jak to import z US, to może mieć problemy z z 98.

Re: check engine po zalaniu 98

: 14 wrz 2019, o 22:00
autor: Marcin
Tak to import z US. Jaki jest problem z 98?

Dodano po 1 minucie 41 sekundach:
Czy przewidujesz jakieś konsekwencje?

Re: check engine po zalaniu 98

: 14 wrz 2019, o 22:09
autor: papieju
Bez kodu błędu gdybamy

Re: check engine po zalaniu 98

: 14 wrz 2019, o 22:11
autor: etac
Marcin pisze:
14 wrz 2019, o 22:02
Tak to import z US. Jaki jest problem z 98?

Dodano po 1 minucie 41 sekundach:
Czy przewidujesz jakieś konsekwencje?
przy zalaniu jednorazowym, raczej nie.

Re: check engine po zalaniu 98

: 14 wrz 2019, o 22:13
autor: Marcin
Wyjeździć czy dolać 95?

Re: check engine po zalaniu 98

: 14 wrz 2019, o 22:13
autor: dokia
wszim pisze:
14 wrz 2019, o 21:32
98 jest do silnika który takie paliwo potrzebuje a nie lepsze bo ma wyższą cyferkę i cenę .
I to nie tylko cyferka. To odporność benzyny na spalanie stukowe. Benzyna po krakingu jest węglowodorem o prostym łańcuchu, a chodzi o to aby tworzyły łańcuchy rozgałęzione lub cykliczne. Dla pb 98 i więcej jest spalanie prawie bezstukowe, tj powinno być o ile ona naprawdę ma te 98. Producenci zalecają 95 bo też jest na pewno ogólnie dostępna, ale jeśli nie ma zakazu jej używania to przecież można. A jak ktoś robi program zwiększenia mocy to koniecznie musi dać auto zatankowane 98, właśnie po to, aby tuner mógł szybciej zauważyć kiedy mimo dobrej benzyny silnik i tak wejdzie na spalanie stukowe, które no jednak może silnik szybko zniszczyć, i wtedy tuner szybko obniży moc programu. Większość nowszych silników ma czujniki stukowego spalania i zostaniemy o tym poinformowani. Mój ma, więc jak naleje badziewnego paliwa to będę wiedziała, bo i będzie kontrolka i być może nie pojedzie, ale tego nie wiem, bo jeszcze mi się nie zdarzyło 😜 Ale ja nigdy nie tankuje mojej na stacjach w dziwnych miejscach, ale to też dlatego że mam kartę flotową w Shell bo mi tak wygodniej, raz na dwa tyg wydrukować fakturę niż zbierać te faktury co chwila i wkurzać moją księgową. A Shell ma pełne pełnomocnictwo do pobierania z mojego konta kwoty jakiej sobie życzy, póki co nie mylą się 😋
Marcin pisze:
14 wrz 2019, o 22:02
Tak to import z US. Jaki jest problem z 98?

Dodano po 1 minucie 41 sekundach:
Czy przewidujesz jakieś konsekwencje?
Nic się nie stanie. Bez przesady. Jest sobota, drinka strzel 🥃

Re: check engine po zalaniu 98

: 14 wrz 2019, o 22:15
autor: etac
Marcin pisze:
14 wrz 2019, o 22:13
Wyjeździć czy dolać 95?
odczytać błąd.

Re: check engine po zalaniu 98

: 14 wrz 2019, o 22:19
autor: dokia
Marcin pisze:
14 wrz 2019, o 22:13
Wyjeździć czy dolać 95?
Czy wyjeździsz, czy dolejesz, to jedno licho. Nic się nie stanie autu. Ale jak Krzyś pisze - odczytaj błędy.

Re: check engine po zalaniu 98

: 14 wrz 2019, o 22:25
autor: Marcin
Przede mną jutro 400km i boję się że coś może się zebrać w trasie

Dodano po 34 sekundach:
Przede mną jutro 400km i boję się że coś może się zebrać w trasie

Dodano po 1 minucie 18 sekundach:
* zesrać w trasie

Re: check engine po zalaniu 98

: 14 wrz 2019, o 22:32
autor: dokia
Hahaha. Nic się nie stanie.

Liczba oktanowa określa odporność benzyny na spalanie stukowe, czyli ogólnie to benzynowy silnik powinien ci ciszej pracować , stanie się niesłyszalny. Ja leje 95, a kolega 98 do swojej Insigni i mimo, że on ma V6 silnik to zupełnie nie słychać że pracuje. Ja leje 95 bo i tak ździra dużo pali i trochę mnie kosztuje. A lanie 98 nie przekłada się na spadek spalania tylko na ciszę, że nie wiesz czy silnik masz uruchomiony czy nie, jak stoisz przy aucie.

Re: check engine po zalaniu 98

: 14 wrz 2019, o 22:36
autor: Marcin
Haha. Ciszej jest ale kontrolka check engine wali po oczach ;)

Re: check engine po zalaniu 98

: 14 wrz 2019, o 22:48
autor: dokia
Odczytaj błędy.
Trzy lata temu po tankowaniu 95tki na Lotosie (sorry, za lokowanie produktu, ale to raczej antylokowanie) też miałam Check. Po odczycie otrzymałam to:
Nowy-2.jpg
tak więc uspokoiłam się, że to raczej TYLKO paliwo jej się nie podoba {:/
Wyjeździłam te paliwo, nigdy potem nie tankowałam już na Lotosie, błąd skasowałam i do tej pory nie wrócił. Dlatego ja bym szybciej spodziewała się od paliwa złej jakości , niż reakcji checkiem na zbyt dobrą.

No stress... odczytaj błędy tylko i napisz nam co tam było. Masz czym odczytać?
A ciszej powinien silnik pracować na 98, jak nie żal Ci kasy na 98 to lej. Ja leję 95 V-Power na Shell, ona co prawda droższa niż 98 na Orlenie, ale jestem związana umową karty flotowej, a Orlen nie daje takich fajnych warunków kredytowych na kartę, że 10tys /2 tygodnie. Na orlenie trzeba grzać kartę platniczą od razu, a to kolejny plik do księgowania. A na Shell moje auto ma własną kartę- nie ja, a moje auto :P

Gdybyś nalał benzyny lotniczej, która ma te 100+ oktanów i inne dodatki zwiększające energię spalania, to byś mógł się bać, że Ci wywali zawory i przestawi dźwignie zaworowe i pognie laski popychaczy :lol: ale nie benzynami dopuszczonymi do użytku dla aut. :piwo:

Re: check engine po zalaniu 98

: 14 wrz 2019, o 23:31
autor: Marcin
Ale to Amerykaniec a oni tam nie mają 98

Re: check engine po zalaniu 98

: 14 wrz 2019, o 23:44
autor: dokia
To nie lej potem, jak się boisz. Ale nic Ci teraz nie będzie. To są tylko trzy oktany! TYLKO!!
Kiedyś antydetonatorem - podnoszącym liczbę oktanową benzyny- była jodyna (barwiła benzynę na czerwono- tzw czerwona benzyna). Potem był tetraetyloołów, który podnosił liczbę oktanową z 60 na 96. Ale odkąd benzyny mogą być tylko bezołowiowe to antydetonatorem są alkohole, najczęściej etanol (ten który spożywacie w drinkach w przygotowanym roztworze 40procentowym :P ) I tu Wojtek ma rację, że 98 rzadziej tankują, mogą być po prostu "zwietrzałe" czyli będą i tak bliżej 95 oktanów niż 98, bo alkohol to wiecie chyba jakie ma właściwości :P
No naprawdę nie stresuj się tą swoją dolewką :P

Ja nie leję do mojej 98, bo nie mam 98 na Shell, tam albo 95 albo 100 Racing, to już setkę odpuszczam.

O, Marcin, ty gdzieś niedaleko mnie mieszkasz :P

Re: check engine po zalaniu 98

: 14 wrz 2019, o 23:57
autor: Marcin
Stolica Podlasia :Y

Re: check engine po zalaniu 98

: 15 wrz 2019, o 07:18
autor: wszim
dokia pisze:
14 wrz 2019, o 22:32
Hahaha. Nic się nie stanie.

Liczba oktanowa określa odporność benzyny na spalanie stukowe, czyli ogólnie to benzynowy silnik powinien ci ciszej pracować , stanie się niesłyszalny. Ja leje 95, a kolega 98 do swojej Insigni i mimo, że on ma V6 silnik to zupełnie nie słychać że pracuje. Ja leje 95 bo i tak ździra dużo pali i trochę mnie kosztuje. A lanie 98 nie przekłada się na spadek spalania tylko na ciszę, że nie wiesz czy silnik masz uruchomiony czy nie, jak stoisz przy aucie.
Są też skutki uboczne - m.in. niższa moc silnika. Wyższa LO powoduje dłuższy proces spalenia mieszanki co przekłada się na dłuższe oddziaływanie termiczne. Silnik pracuje ciszej ale bardziej dostaje termicznie i będzie troszkę słabszy. Dość analogicznie jak z LPG (też długi czas spalania i wysoka LO) . Zbyt długotrwałe używanie LO98 może spowodować uszkodzenie np katalizatora lub skasowanie luzów zaworowych i wygrzanie gniazd. Mieliśmy już taki przypadek na forum.
Paliwo LO98 leje się do silników z wyższym stopniem kompresji lub z progresywnym algorytmem sterowania kątem wyprzedzenia zapłonu(np. jakieś sportowe silniki turbodoładowane). Tam to ma sens bo te rzeczy pozwalają poprawić sprawność . W naszych standardowych silnikach jak producent pisze żeby lać 95 to takie paliwo trza lać. Jazda na 98 daje jedynie złudne wrażenie bo silnik ciszej i "aksamitniej" pracuje. Oddziaływanie psychologiczne :D , placebo.

Re: check engine po zalaniu 98

: 15 wrz 2019, o 08:09
autor: Marcin
Jak myslicie czy błąd może zniknąć sam po dolaniu 95 do pełna, mam jeszcze 1/3 wolnego zbiornika?