check engine po zalaniu 98
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 12 wrz 2019, o 09:09
- Reputacja: 0
- Imię: MArcin
- Samochód: Trax 2017
- Silnik: AWD 140km
- LPG: nie
- Lokalizacja: Podlaskie
- Kontakt:
check engine po zalaniu 98
Witam. Po zalaniu 98 Verva na orlenie wywala mi check engine. Mój trax to amerykaniec tam mają trochę inne paliwo. Co jest powodem?
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5057
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 71
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: check engine po zalaniu 98
Bez kodu błędu nic nie wymyślimy
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 12 wrz 2019, o 09:09
- Reputacja: 0
- Imię: MArcin
- Samochód: Trax 2017
- Silnik: AWD 140km
- LPG: nie
- Lokalizacja: Podlaskie
- Kontakt:
Re: check engine po zalaniu 98
Ale czy więcej oktanow może coś mi namieszać?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: check engine po zalaniu 98
Może to że te paliwa rzadko są tankowane i mogą być zestarzone. A może przypadek. A po co tankowałeś 98? Jak masz silnik na 95 to jest to zupełnie bez sensu.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1915
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 47
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: check engine po zalaniu 98
Niby bez sensu ale pracownicy przy pompach są często nachalni i wciskają na siłę bo lepsze sami tankują i takie tam. Niektórzy się łapią. Może dlatego wlał.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: check engine po zalaniu 98
98 jest do silnika który takie paliwo potrzebuje a nie lepsze bo ma wyższą cyferkę i cenę .
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 12 wrz 2019, o 09:09
- Reputacja: 0
- Imię: MArcin
- Samochód: Trax 2017
- Silnik: AWD 140km
- LPG: nie
- Lokalizacja: Podlaskie
- Kontakt:
Re: check engine po zalaniu 98
Zaatakowałem przez przypadek. Ale uznałem że to przecież nie może zaszkodzić. Wlałem ok 1/3 baku. Ta kontrolka mnie zdziwiła
Dodano po 6 minutach 58 sekundach:
Zastanawiam się czy nie zalać teraz pod korek 95 i sprawdzić czy check engine nie zgasnie. Co myślicie?
Dodano po 6 minutach 58 sekundach:
Zastanawiam się czy nie zalać teraz pod korek 95 i sprawdzić czy check engine nie zgasnie. Co myślicie?
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1915
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 47
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: check engine po zalaniu 98
Sprawdź co to za błąd. Może dotyczyć czegoś innego i się po prostu zbiegło. Pompiarza na Orlenie promują na siłę bo to paliwo premium i im więcej sprzedadzą tym - koniaczek? Podwójny, stać mnie. Mi ostatnio chciał wcisnąć do Punta 2 1.2 8v o mocy całych 60km.
- etac
- Prezes
- Posty: 23774
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: check engine po zalaniu 98
Jak to import z US, to może mieć problemy z z 98.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 12 wrz 2019, o 09:09
- Reputacja: 0
- Imię: MArcin
- Samochód: Trax 2017
- Silnik: AWD 140km
- LPG: nie
- Lokalizacja: Podlaskie
- Kontakt:
Re: check engine po zalaniu 98
Tak to import z US. Jaki jest problem z 98?
Dodano po 1 minucie 41 sekundach:
Czy przewidujesz jakieś konsekwencje?
Dodano po 1 minucie 41 sekundach:
Czy przewidujesz jakieś konsekwencje?
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1915
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 47
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: check engine po zalaniu 98
Bez kodu błędu gdybamy
- etac
- Prezes
- Posty: 23774
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: check engine po zalaniu 98
przy zalaniu jednorazowym, raczej nie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 12 wrz 2019, o 09:09
- Reputacja: 0
- Imię: MArcin
- Samochód: Trax 2017
- Silnik: AWD 140km
- LPG: nie
- Lokalizacja: Podlaskie
- Kontakt:
Re: check engine po zalaniu 98
Wyjeździć czy dolać 95?
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4168
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 103
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: check engine po zalaniu 98
I to nie tylko cyferka. To odporność benzyny na spalanie stukowe. Benzyna po krakingu jest węglowodorem o prostym łańcuchu, a chodzi o to aby tworzyły łańcuchy rozgałęzione lub cykliczne. Dla pb 98 i więcej jest spalanie prawie bezstukowe, tj powinno być o ile ona naprawdę ma te 98. Producenci zalecają 95 bo też jest na pewno ogólnie dostępna, ale jeśli nie ma zakazu jej używania to przecież można. A jak ktoś robi program zwiększenia mocy to koniecznie musi dać auto zatankowane 98, właśnie po to, aby tuner mógł szybciej zauważyć kiedy mimo dobrej benzyny silnik i tak wejdzie na spalanie stukowe, które no jednak może silnik szybko zniszczyć, i wtedy tuner szybko obniży moc programu. Większość nowszych silników ma czujniki stukowego spalania i zostaniemy o tym poinformowani. Mój ma, więc jak naleje badziewnego paliwa to będę wiedziała, bo i będzie kontrolka i być może nie pojedzie, ale tego nie wiem, bo jeszcze mi się nie zdarzyło Ale ja nigdy nie tankuje mojej na stacjach w dziwnych miejscach, ale to też dlatego że mam kartę flotową w Shell bo mi tak wygodniej, raz na dwa tyg wydrukować fakturę niż zbierać te faktury co chwila i wkurzać moją księgową. A Shell ma pełne pełnomocnictwo do pobierania z mojego konta kwoty jakiej sobie życzy, póki co nie mylą się
Nic się nie stanie. Bez przesady. Jest sobota, drinka strzel
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2019, o 22:16 przez dokia, łącznie zmieniany 1 raz.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
- etac
- Prezes
- Posty: 23774
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: check engine po zalaniu 98
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4168
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 103
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: check engine po zalaniu 98
Czy wyjeździsz, czy dolejesz, to jedno licho. Nic się nie stanie autu. Ale jak Krzyś pisze - odczytaj błędy.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 12 wrz 2019, o 09:09
- Reputacja: 0
- Imię: MArcin
- Samochód: Trax 2017
- Silnik: AWD 140km
- LPG: nie
- Lokalizacja: Podlaskie
- Kontakt:
Re: check engine po zalaniu 98
Przede mną jutro 400km i boję się że coś może się zebrać w trasie
Dodano po 34 sekundach:
Przede mną jutro 400km i boję się że coś może się zebrać w trasie
Dodano po 1 minucie 18 sekundach:
* zesrać w trasie
Dodano po 34 sekundach:
Przede mną jutro 400km i boję się że coś może się zebrać w trasie
Dodano po 1 minucie 18 sekundach:
* zesrać w trasie
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4168
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 103
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: check engine po zalaniu 98
Hahaha. Nic się nie stanie.
Liczba oktanowa określa odporność benzyny na spalanie stukowe, czyli ogólnie to benzynowy silnik powinien ci ciszej pracować , stanie się niesłyszalny. Ja leje 95, a kolega 98 do swojej Insigni i mimo, że on ma V6 silnik to zupełnie nie słychać że pracuje. Ja leje 95 bo i tak ździra dużo pali i trochę mnie kosztuje. A lanie 98 nie przekłada się na spadek spalania tylko na ciszę, że nie wiesz czy silnik masz uruchomiony czy nie, jak stoisz przy aucie.
Liczba oktanowa określa odporność benzyny na spalanie stukowe, czyli ogólnie to benzynowy silnik powinien ci ciszej pracować , stanie się niesłyszalny. Ja leje 95, a kolega 98 do swojej Insigni i mimo, że on ma V6 silnik to zupełnie nie słychać że pracuje. Ja leje 95 bo i tak ździra dużo pali i trochę mnie kosztuje. A lanie 98 nie przekłada się na spadek spalania tylko na ciszę, że nie wiesz czy silnik masz uruchomiony czy nie, jak stoisz przy aucie.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 12 wrz 2019, o 09:09
- Reputacja: 0
- Imię: MArcin
- Samochód: Trax 2017
- Silnik: AWD 140km
- LPG: nie
- Lokalizacja: Podlaskie
- Kontakt:
Re: check engine po zalaniu 98
Haha. Ciszej jest ale kontrolka check engine wali po oczach
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4168
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 103
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: check engine po zalaniu 98
Odczytaj błędy.
Trzy lata temu po tankowaniu 95tki na Lotosie (sorry, za lokowanie produktu, ale to raczej antylokowanie) też miałam Check. Po odczycie otrzymałam to: tak więc uspokoiłam się, że to raczej TYLKO paliwo jej się nie podoba
Wyjeździłam te paliwo, nigdy potem nie tankowałam już na Lotosie, błąd skasowałam i do tej pory nie wrócił. Dlatego ja bym szybciej spodziewała się od paliwa złej jakości , niż reakcji checkiem na zbyt dobrą.
No stress... odczytaj błędy tylko i napisz nam co tam było. Masz czym odczytać?
A ciszej powinien silnik pracować na 98, jak nie żal Ci kasy na 98 to lej. Ja leję 95 V-Power na Shell, ona co prawda droższa niż 98 na Orlenie, ale jestem związana umową karty flotowej, a Orlen nie daje takich fajnych warunków kredytowych na kartę, że 10tys /2 tygodnie. Na orlenie trzeba grzać kartę platniczą od razu, a to kolejny plik do księgowania. A na Shell moje auto ma własną kartę- nie ja, a moje auto
Gdybyś nalał benzyny lotniczej, która ma te 100+ oktanów i inne dodatki zwiększające energię spalania, to byś mógł się bać, że Ci wywali zawory i przestawi dźwignie zaworowe i pognie laski popychaczy ale nie benzynami dopuszczonymi do użytku dla aut.
Trzy lata temu po tankowaniu 95tki na Lotosie (sorry, za lokowanie produktu, ale to raczej antylokowanie) też miałam Check. Po odczycie otrzymałam to: tak więc uspokoiłam się, że to raczej TYLKO paliwo jej się nie podoba
Wyjeździłam te paliwo, nigdy potem nie tankowałam już na Lotosie, błąd skasowałam i do tej pory nie wrócił. Dlatego ja bym szybciej spodziewała się od paliwa złej jakości , niż reakcji checkiem na zbyt dobrą.
No stress... odczytaj błędy tylko i napisz nam co tam było. Masz czym odczytać?
A ciszej powinien silnik pracować na 98, jak nie żal Ci kasy na 98 to lej. Ja leję 95 V-Power na Shell, ona co prawda droższa niż 98 na Orlenie, ale jestem związana umową karty flotowej, a Orlen nie daje takich fajnych warunków kredytowych na kartę, że 10tys /2 tygodnie. Na orlenie trzeba grzać kartę platniczą od razu, a to kolejny plik do księgowania. A na Shell moje auto ma własną kartę- nie ja, a moje auto
Gdybyś nalał benzyny lotniczej, która ma te 100+ oktanów i inne dodatki zwiększające energię spalania, to byś mógł się bać, że Ci wywali zawory i przestawi dźwignie zaworowe i pognie laski popychaczy ale nie benzynami dopuszczonymi do użytku dla aut.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 12 wrz 2019, o 09:09
- Reputacja: 0
- Imię: MArcin
- Samochód: Trax 2017
- Silnik: AWD 140km
- LPG: nie
- Lokalizacja: Podlaskie
- Kontakt:
Re: check engine po zalaniu 98
Ale to Amerykaniec a oni tam nie mają 98
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4168
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 103
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: check engine po zalaniu 98
To nie lej potem, jak się boisz. Ale nic Ci teraz nie będzie. To są tylko trzy oktany! TYLKO!!
Kiedyś antydetonatorem - podnoszącym liczbę oktanową benzyny- była jodyna (barwiła benzynę na czerwono- tzw czerwona benzyna). Potem był tetraetyloołów, który podnosił liczbę oktanową z 60 na 96. Ale odkąd benzyny mogą być tylko bezołowiowe to antydetonatorem są alkohole, najczęściej etanol (ten który spożywacie w drinkach w przygotowanym roztworze 40procentowym ) I tu Wojtek ma rację, że 98 rzadziej tankują, mogą być po prostu "zwietrzałe" czyli będą i tak bliżej 95 oktanów niż 98, bo alkohol to wiecie chyba jakie ma właściwości
No naprawdę nie stresuj się tą swoją dolewką
Ja nie leję do mojej 98, bo nie mam 98 na Shell, tam albo 95 albo 100 Racing, to już setkę odpuszczam.
O, Marcin, ty gdzieś niedaleko mnie mieszkasz
Kiedyś antydetonatorem - podnoszącym liczbę oktanową benzyny- była jodyna (barwiła benzynę na czerwono- tzw czerwona benzyna). Potem był tetraetyloołów, który podnosił liczbę oktanową z 60 na 96. Ale odkąd benzyny mogą być tylko bezołowiowe to antydetonatorem są alkohole, najczęściej etanol (ten który spożywacie w drinkach w przygotowanym roztworze 40procentowym ) I tu Wojtek ma rację, że 98 rzadziej tankują, mogą być po prostu "zwietrzałe" czyli będą i tak bliżej 95 oktanów niż 98, bo alkohol to wiecie chyba jakie ma właściwości
No naprawdę nie stresuj się tą swoją dolewką
Ja nie leję do mojej 98, bo nie mam 98 na Shell, tam albo 95 albo 100 Racing, to już setkę odpuszczam.
O, Marcin, ty gdzieś niedaleko mnie mieszkasz
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 12 wrz 2019, o 09:09
- Reputacja: 0
- Imię: MArcin
- Samochód: Trax 2017
- Silnik: AWD 140km
- LPG: nie
- Lokalizacja: Podlaskie
- Kontakt:
Re: check engine po zalaniu 98
Stolica Podlasia
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: check engine po zalaniu 98
Są też skutki uboczne - m.in. niższa moc silnika. Wyższa LO powoduje dłuższy proces spalenia mieszanki co przekłada się na dłuższe oddziaływanie termiczne. Silnik pracuje ciszej ale bardziej dostaje termicznie i będzie troszkę słabszy. Dość analogicznie jak z LPG (też długi czas spalania i wysoka LO) . Zbyt długotrwałe używanie LO98 może spowodować uszkodzenie np katalizatora lub skasowanie luzów zaworowych i wygrzanie gniazd. Mieliśmy już taki przypadek na forum.dokia pisze: ↑14 wrz 2019, o 22:32Hahaha. Nic się nie stanie.
Liczba oktanowa określa odporność benzyny na spalanie stukowe, czyli ogólnie to benzynowy silnik powinien ci ciszej pracować , stanie się niesłyszalny. Ja leje 95, a kolega 98 do swojej Insigni i mimo, że on ma V6 silnik to zupełnie nie słychać że pracuje. Ja leje 95 bo i tak ździra dużo pali i trochę mnie kosztuje. A lanie 98 nie przekłada się na spadek spalania tylko na ciszę, że nie wiesz czy silnik masz uruchomiony czy nie, jak stoisz przy aucie.
Paliwo LO98 leje się do silników z wyższym stopniem kompresji lub z progresywnym algorytmem sterowania kątem wyprzedzenia zapłonu(np. jakieś sportowe silniki turbodoładowane). Tam to ma sens bo te rzeczy pozwalają poprawić sprawność . W naszych standardowych silnikach jak producent pisze żeby lać 95 to takie paliwo trza lać. Jazda na 98 daje jedynie złudne wrażenie bo silnik ciszej i "aksamitniej" pracuje. Oddziaływanie psychologiczne , placebo.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 12 wrz 2019, o 09:09
- Reputacja: 0
- Imię: MArcin
- Samochód: Trax 2017
- Silnik: AWD 140km
- LPG: nie
- Lokalizacja: Podlaskie
- Kontakt:
Re: check engine po zalaniu 98
Jak myslicie czy błąd może zniknąć sam po dolaniu 95 do pełna, mam jeszcze 1/3 wolnego zbiornika?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości