check engine po zalaniu 98

Wszystkie inne tematy dotyczące danego modelu
Marcin
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 12 wrz 2019, o 09:09
Reputacja: 0
Imię: MArcin
Samochód: Trax 2017
Silnik: AWD 140km
LPG: nie
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

check engine po zalaniu 98

Post autor: Marcin » 14 wrz 2019, o 21:07

Witam. Po zalaniu 98 Verva na orlenie wywala mi check engine. Mój trax to amerykaniec tam mają trochę inne paliwo. Co jest powodem?

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5057
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 71
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: check engine po zalaniu 98

Post autor: huri_khan » 14 wrz 2019, o 21:08

Bez kodu błędu nic nie wymyślimy
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Marcin
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 12 wrz 2019, o 09:09
Reputacja: 0
Imię: MArcin
Samochód: Trax 2017
Silnik: AWD 140km
LPG: nie
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Re: check engine po zalaniu 98

Post autor: Marcin » 14 wrz 2019, o 21:12

Ale czy więcej oktanow może coś mi namieszać?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: check engine po zalaniu 98

Post autor: wszim » 14 wrz 2019, o 21:26

Może to że te paliwa rzadko są tankowane i mogą być zestarzone. A może przypadek. A po co tankowałeś 98? Jak masz silnik na 95 to jest to zupełnie bez sensu.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
papieju
Wymiatacz
Posty: 1915
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 47
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: check engine po zalaniu 98

Post autor: papieju » 14 wrz 2019, o 21:29

Niby bez sensu ale pracownicy przy pompach są często nachalni i wciskają na siłę bo lepsze sami tankują i takie tam. Niektórzy się łapią. Może dlatego wlał.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: check engine po zalaniu 98

Post autor: wszim » 14 wrz 2019, o 21:32

98 jest do silnika który takie paliwo potrzebuje a nie lepsze bo ma wyższą cyferkę i cenę .
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Marcin
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 12 wrz 2019, o 09:09
Reputacja: 0
Imię: MArcin
Samochód: Trax 2017
Silnik: AWD 140km
LPG: nie
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Re: check engine po zalaniu 98

Post autor: Marcin » 14 wrz 2019, o 21:40

Zaatakowałem przez przypadek. Ale uznałem że to przecież nie może zaszkodzić. Wlałem ok 1/3 baku. Ta kontrolka mnie zdziwiła

Dodano po 6 minutach 58 sekundach:
Zastanawiam się czy nie zalać teraz pod korek 95 i sprawdzić czy check engine nie zgasnie. Co myślicie?

Awatar użytkownika
papieju
Wymiatacz
Posty: 1915
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 47
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: check engine po zalaniu 98

Post autor: papieju » 14 wrz 2019, o 21:50

Sprawdź co to za błąd. Może dotyczyć czegoś innego i się po prostu zbiegło. Pompiarza na Orlenie promują na siłę bo to paliwo premium i im więcej sprzedadzą tym - koniaczek? Podwójny, stać mnie. Mi ostatnio chciał wcisnąć do Punta 2 1.2 8v o mocy całych 60km.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23774
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 249
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: check engine po zalaniu 98

Post autor: etac » 14 wrz 2019, o 21:54

Jak to import z US, to może mieć problemy z z 98.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Marcin
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 12 wrz 2019, o 09:09
Reputacja: 0
Imię: MArcin
Samochód: Trax 2017
Silnik: AWD 140km
LPG: nie
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Re: check engine po zalaniu 98

Post autor: Marcin » 14 wrz 2019, o 22:00

Tak to import z US. Jaki jest problem z 98?

Dodano po 1 minucie 41 sekundach:
Czy przewidujesz jakieś konsekwencje?

Awatar użytkownika
papieju
Wymiatacz
Posty: 1915
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 47
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: check engine po zalaniu 98

Post autor: papieju » 14 wrz 2019, o 22:09

Bez kodu błędu gdybamy

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23774
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 249
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: check engine po zalaniu 98

Post autor: etac » 14 wrz 2019, o 22:11

Marcin pisze:
14 wrz 2019, o 22:02
Tak to import z US. Jaki jest problem z 98?

Dodano po 1 minucie 41 sekundach:
Czy przewidujesz jakieś konsekwencje?
przy zalaniu jednorazowym, raczej nie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Marcin
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 12 wrz 2019, o 09:09
Reputacja: 0
Imię: MArcin
Samochód: Trax 2017
Silnik: AWD 140km
LPG: nie
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Re: check engine po zalaniu 98

Post autor: Marcin » 14 wrz 2019, o 22:13

Wyjeździć czy dolać 95?

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4168
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 103
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: check engine po zalaniu 98

Post autor: dokia » 14 wrz 2019, o 22:13

wszim pisze:
14 wrz 2019, o 21:32
98 jest do silnika który takie paliwo potrzebuje a nie lepsze bo ma wyższą cyferkę i cenę .
I to nie tylko cyferka. To odporność benzyny na spalanie stukowe. Benzyna po krakingu jest węglowodorem o prostym łańcuchu, a chodzi o to aby tworzyły łańcuchy rozgałęzione lub cykliczne. Dla pb 98 i więcej jest spalanie prawie bezstukowe, tj powinno być o ile ona naprawdę ma te 98. Producenci zalecają 95 bo też jest na pewno ogólnie dostępna, ale jeśli nie ma zakazu jej używania to przecież można. A jak ktoś robi program zwiększenia mocy to koniecznie musi dać auto zatankowane 98, właśnie po to, aby tuner mógł szybciej zauważyć kiedy mimo dobrej benzyny silnik i tak wejdzie na spalanie stukowe, które no jednak może silnik szybko zniszczyć, i wtedy tuner szybko obniży moc programu. Większość nowszych silników ma czujniki stukowego spalania i zostaniemy o tym poinformowani. Mój ma, więc jak naleje badziewnego paliwa to będę wiedziała, bo i będzie kontrolka i być może nie pojedzie, ale tego nie wiem, bo jeszcze mi się nie zdarzyło 😜 Ale ja nigdy nie tankuje mojej na stacjach w dziwnych miejscach, ale to też dlatego że mam kartę flotową w Shell bo mi tak wygodniej, raz na dwa tyg wydrukować fakturę niż zbierać te faktury co chwila i wkurzać moją księgową. A Shell ma pełne pełnomocnictwo do pobierania z mojego konta kwoty jakiej sobie życzy, póki co nie mylą się 😋
Marcin pisze:
14 wrz 2019, o 22:02
Tak to import z US. Jaki jest problem z 98?

Dodano po 1 minucie 41 sekundach:
Czy przewidujesz jakieś konsekwencje?
Nic się nie stanie. Bez przesady. Jest sobota, drinka strzel 🥃
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2019, o 22:16 przez dokia, łącznie zmieniany 1 raz.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23774
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 249
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: check engine po zalaniu 98

Post autor: etac » 14 wrz 2019, o 22:15

Marcin pisze:
14 wrz 2019, o 22:13
Wyjeździć czy dolać 95?
odczytać błąd.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4168
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 103
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: check engine po zalaniu 98

Post autor: dokia » 14 wrz 2019, o 22:19

Marcin pisze:
14 wrz 2019, o 22:13
Wyjeździć czy dolać 95?
Czy wyjeździsz, czy dolejesz, to jedno licho. Nic się nie stanie autu. Ale jak Krzyś pisze - odczytaj błędy.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Marcin
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 12 wrz 2019, o 09:09
Reputacja: 0
Imię: MArcin
Samochód: Trax 2017
Silnik: AWD 140km
LPG: nie
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Re: check engine po zalaniu 98

Post autor: Marcin » 14 wrz 2019, o 22:25

Przede mną jutro 400km i boję się że coś może się zebrać w trasie

Dodano po 34 sekundach:
Przede mną jutro 400km i boję się że coś może się zebrać w trasie

Dodano po 1 minucie 18 sekundach:
* zesrać w trasie

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4168
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 103
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: check engine po zalaniu 98

Post autor: dokia » 14 wrz 2019, o 22:32

Hahaha. Nic się nie stanie.

Liczba oktanowa określa odporność benzyny na spalanie stukowe, czyli ogólnie to benzynowy silnik powinien ci ciszej pracować , stanie się niesłyszalny. Ja leje 95, a kolega 98 do swojej Insigni i mimo, że on ma V6 silnik to zupełnie nie słychać że pracuje. Ja leje 95 bo i tak ździra dużo pali i trochę mnie kosztuje. A lanie 98 nie przekłada się na spadek spalania tylko na ciszę, że nie wiesz czy silnik masz uruchomiony czy nie, jak stoisz przy aucie.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Marcin
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 12 wrz 2019, o 09:09
Reputacja: 0
Imię: MArcin
Samochód: Trax 2017
Silnik: AWD 140km
LPG: nie
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Re: check engine po zalaniu 98

Post autor: Marcin » 14 wrz 2019, o 22:36

Haha. Ciszej jest ale kontrolka check engine wali po oczach ;)

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4168
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 103
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: check engine po zalaniu 98

Post autor: dokia » 14 wrz 2019, o 22:48

Odczytaj błędy.
Trzy lata temu po tankowaniu 95tki na Lotosie (sorry, za lokowanie produktu, ale to raczej antylokowanie) też miałam Check. Po odczycie otrzymałam to:
Nowy-2.jpg
tak więc uspokoiłam się, że to raczej TYLKO paliwo jej się nie podoba {:/
Wyjeździłam te paliwo, nigdy potem nie tankowałam już na Lotosie, błąd skasowałam i do tej pory nie wrócił. Dlatego ja bym szybciej spodziewała się od paliwa złej jakości , niż reakcji checkiem na zbyt dobrą.

No stress... odczytaj błędy tylko i napisz nam co tam było. Masz czym odczytać?
A ciszej powinien silnik pracować na 98, jak nie żal Ci kasy na 98 to lej. Ja leję 95 V-Power na Shell, ona co prawda droższa niż 98 na Orlenie, ale jestem związana umową karty flotowej, a Orlen nie daje takich fajnych warunków kredytowych na kartę, że 10tys /2 tygodnie. Na orlenie trzeba grzać kartę platniczą od razu, a to kolejny plik do księgowania. A na Shell moje auto ma własną kartę- nie ja, a moje auto :P

Gdybyś nalał benzyny lotniczej, która ma te 100+ oktanów i inne dodatki zwiększające energię spalania, to byś mógł się bać, że Ci wywali zawory i przestawi dźwignie zaworowe i pognie laski popychaczy :lol: ale nie benzynami dopuszczonymi do użytku dla aut. :piwo:
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Marcin
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 12 wrz 2019, o 09:09
Reputacja: 0
Imię: MArcin
Samochód: Trax 2017
Silnik: AWD 140km
LPG: nie
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Re: check engine po zalaniu 98

Post autor: Marcin » 14 wrz 2019, o 23:31

Ale to Amerykaniec a oni tam nie mają 98

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4168
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 103
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: check engine po zalaniu 98

Post autor: dokia » 14 wrz 2019, o 23:44

To nie lej potem, jak się boisz. Ale nic Ci teraz nie będzie. To są tylko trzy oktany! TYLKO!!
Kiedyś antydetonatorem - podnoszącym liczbę oktanową benzyny- była jodyna (barwiła benzynę na czerwono- tzw czerwona benzyna). Potem był tetraetyloołów, który podnosił liczbę oktanową z 60 na 96. Ale odkąd benzyny mogą być tylko bezołowiowe to antydetonatorem są alkohole, najczęściej etanol (ten który spożywacie w drinkach w przygotowanym roztworze 40procentowym :P ) I tu Wojtek ma rację, że 98 rzadziej tankują, mogą być po prostu "zwietrzałe" czyli będą i tak bliżej 95 oktanów niż 98, bo alkohol to wiecie chyba jakie ma właściwości :P
No naprawdę nie stresuj się tą swoją dolewką :P

Ja nie leję do mojej 98, bo nie mam 98 na Shell, tam albo 95 albo 100 Racing, to już setkę odpuszczam.

O, Marcin, ty gdzieś niedaleko mnie mieszkasz :P
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Marcin
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 12 wrz 2019, o 09:09
Reputacja: 0
Imię: MArcin
Samochód: Trax 2017
Silnik: AWD 140km
LPG: nie
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Re: check engine po zalaniu 98

Post autor: Marcin » 14 wrz 2019, o 23:57

Stolica Podlasia :Y

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: check engine po zalaniu 98

Post autor: wszim » 15 wrz 2019, o 07:18

dokia pisze:
14 wrz 2019, o 22:32
Hahaha. Nic się nie stanie.

Liczba oktanowa określa odporność benzyny na spalanie stukowe, czyli ogólnie to benzynowy silnik powinien ci ciszej pracować , stanie się niesłyszalny. Ja leje 95, a kolega 98 do swojej Insigni i mimo, że on ma V6 silnik to zupełnie nie słychać że pracuje. Ja leje 95 bo i tak ździra dużo pali i trochę mnie kosztuje. A lanie 98 nie przekłada się na spadek spalania tylko na ciszę, że nie wiesz czy silnik masz uruchomiony czy nie, jak stoisz przy aucie.
Są też skutki uboczne - m.in. niższa moc silnika. Wyższa LO powoduje dłuższy proces spalenia mieszanki co przekłada się na dłuższe oddziaływanie termiczne. Silnik pracuje ciszej ale bardziej dostaje termicznie i będzie troszkę słabszy. Dość analogicznie jak z LPG (też długi czas spalania i wysoka LO) . Zbyt długotrwałe używanie LO98 może spowodować uszkodzenie np katalizatora lub skasowanie luzów zaworowych i wygrzanie gniazd. Mieliśmy już taki przypadek na forum.
Paliwo LO98 leje się do silników z wyższym stopniem kompresji lub z progresywnym algorytmem sterowania kątem wyprzedzenia zapłonu(np. jakieś sportowe silniki turbodoładowane). Tam to ma sens bo te rzeczy pozwalają poprawić sprawność . W naszych standardowych silnikach jak producent pisze żeby lać 95 to takie paliwo trza lać. Jazda na 98 daje jedynie złudne wrażenie bo silnik ciszej i "aksamitniej" pracuje. Oddziaływanie psychologiczne :D , placebo.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Marcin
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 12 wrz 2019, o 09:09
Reputacja: 0
Imię: MArcin
Samochód: Trax 2017
Silnik: AWD 140km
LPG: nie
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Re: check engine po zalaniu 98

Post autor: Marcin » 15 wrz 2019, o 08:09

Jak myslicie czy błąd może zniknąć sam po dolaniu 95 do pełna, mam jeszcze 1/3 wolnego zbiornika?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Trax Ogólnie o modelu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości