Strona 1 z 1
Spark 1.0 a 1.2
: 28 gru 2013, o 19:51
autor: Maniek
Od nie dawna posiadam sparka z silnikiem 1.2 82KM, jeździ się nawet przyzwoicie, do 100km/h śmiało można wyprzedzać, a powyżej trzeba już bardziej uważać ale dalej można. Spalanie na poziomie 6l/100km - czyli w tolerancji, pewnie było by mniej jak założył bym oryginalne koła.
I tu mam pytanie do właścicieli Sparków z silnikiem litrowym, jak to chodzi - jak się jeździ itp.
Zastanawiałem się wcześniej nad litrówką , z tąd moja ciekawość.
Re: Spark 1.0 a 1.2
: 28 gru 2013, o 19:55
autor: STFrozen
Do jazdy miejskiej jest dostosowany do prędkości światła mu daleko ja na swojego wolam amerykańska kosiarka ale co można oczekiwać od takiego silniczka niestety jak go kupowałam nie przewidzielismy że mogę jeździć dakej tzn ok 40 km do pracy miało być 3 km

zapraszamy na spota dasz się karnac to powiem Ci czy bardzo różnią się od siebie te silniki
Re: Spark 1.0 a 1.2
: 28 gru 2013, o 19:57
autor: pawel
Spalanie dla silnika 1.0:
Jazda spokojna i płynna do pracy - tak do ok 75km/h - spalanie nawet poniżej 6l LPG
Jazda w miarę dynamiczna to spalanie ok 7l LPG
Kręcenie do non stop do 4 tys to tak ok 7,5l LPG
Autostrada i ostra jazda od 140-160km/h - ok 9-9,5l LPG
Generalnie demon prędkości to nie jest. Dodatkowo trzeba się przyzwyczaić, że jest to bardzo wysokoobrotowy silnik.
Jak się go trzyma na obrotach to daje radę

Re: Spark 1.0 a 1.2
: 28 gru 2013, o 20:02
autor: Maniek
Do miasta rewelacja, wszędzie się wciśnie, tylko przednie słupki trochę ograniczają widoczność i trzeba się wychylić ale da się z tym żyć. A jak wygląda spalanie i wyprzedzanie, bo wiesz, ale mój 1,2 też prędkości kosmicznych nie rozwija, niby producent podaje 160, ale mi więcej nić 150 nie pojechał, ale po co u nas szybsze auto, autostrad nie ma a na innych drogach i tak więcej niż 120 jest ciężko.
Re: Spark 1.0 a 1.2
: 28 gru 2013, o 20:02
autor: Avatar
Niestety wszystkie 16V tak mają, mój 1.8 niby 142KM też budzi się tak naprawdę od 3.5k obrotów

mi to akurat pasuje, lubię pokrecic silnik ;P
Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka
Re: Spark 1.0 a 1.2
: 28 gru 2013, o 20:06
autor: pawel
Avatar pisze:Niestety wszystkie 16V tak mają, mój 1.8 niby 142KM też budzi się tak naprawdę od 3.5k obrotów

mi to akurat pasuje, lubię pokrecic silnik ;P
Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka
Jedziesz przy niskich obrotach - jest spokojnie, bez emocji, bez przyspieszenia i niskie spalanie

Trzeba wyprzedzić, to redukcja o 1-2 biegi, kręcisz powyżej 4,5 tys obrotów i jedziesz
Mój na autostradzie szedł ok. 160 a więcej się bałem
Spark ma kilka denerwujących rzeczy, ale można z nimi żyć

Re: Spark 1.0 a 1.2
: 28 gru 2013, o 20:08
autor: STFrozen
Avatar pisze:Niestety wszystkie 16V tak mają, mój 1.8 niby 142KM też budzi się tak naprawdę od 3.5k obrotów

mi to akurat pasuje, lubię pokrecic silnik ;P
Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka
Dokładnie do 4 tys jak przytrzymasz to coś z niczego można wycisnąć jak przejdzie 120 km\h to potem leci

nawet do 150-160
Re: Spark 1.0 a 1.2
: 28 gru 2013, o 20:12
autor: STFrozen
pwalczak pisze:Spalanie dla silnika 1.0:
Jazda spokojna i płynna do pracy - tak do ok 75km/h - spalanie nawet poniżej 6l LPG
Jazda w miarę dynamiczna to spalanie ok 7l LPG
Kręcenie do non stop do 4 tys to tak ok 7,5l LPG
Autostrada i ostra jazda od 140-160km/h - ok 9-9,5l LPG
Generalnie demon prędkości to nie jest. Dodatkowo trzeba się przyzwyczaić, że jest to bardzo wysokoobrotowy silnik.
Jak się go trzyma na obrotach to daje radę

Spalanie mam na poziomie 6 l ale jak to etac mówi mam ciężką nogę:)
Re: Spark 1.0 a 1.2
: 28 gru 2013, o 20:15
autor: pawel
To spalanie ~6 lpg to tylko testowo było

Normalnie mam ok 6,8-7,3LPG, czyli ok 6 Pb
Ja jak dynamiczniej chcę jechać, to poniżej 3,5 tys nie schodzę i kręcę go do 5-6 tys.
P.S.
Odcięcie paliwa na 3 biegu jest przy ok 140 km/h

Re: Spark 1.0 a 1.2
: 28 gru 2013, o 20:22
autor: Maniek
Ja tak wysoko swojego jeszcze nie kręciłem, jestem nauczony jak z francuskiego auta, 2500 do 3500 obrotów i autko śmiga, tu z resztą też tak mam.
Re: Spark 1.0 a 1.2
: 29 gru 2013, o 11:56
autor: pawel
Maniek pisze:Ja tak wysoko swojego jeszcze nie kręciłem, jestem nauczony jak z francuskiego auta, 2500 do 3500 obrotów i autko śmiga, tu z resztą też tak mam.
Przy normalnej jeździe tak i sam tak jeżdżę.
Ale jak mam dzień że się spieszę, albo trzeba wyprzedzić, to go kręcę wysoko.
Jeżdżę tak od nowości i na razie nic mu się nie dzieje.