Spark 1.0 a 1.2
Spark 1.0 a 1.2
Od nie dawna posiadam sparka z silnikiem 1.2 82KM, jeździ się nawet przyzwoicie, do 100km/h śmiało można wyprzedzać, a powyżej trzeba już bardziej uważać ale dalej można. Spalanie na poziomie 6l/100km - czyli w tolerancji, pewnie było by mniej jak założył bym oryginalne koła.
I tu mam pytanie do właścicieli Sparków z silnikiem litrowym, jak to chodzi - jak się jeździ itp.
Zastanawiałem się wcześniej nad litrówką , z tąd moja ciekawość.
I tu mam pytanie do właścicieli Sparków z silnikiem litrowym, jak to chodzi - jak się jeździ itp.
Zastanawiałem się wcześniej nad litrówką , z tąd moja ciekawość.
- STFrozen
- Zasłużony dla forum
- Posty: 737
- Rejestracja: 13 sie 2013, o 22:10
- Reputacja: 0
- Imię: Agnieszka
- Samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Silnik: 1.5
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Spark 1.0 a 1.2
Do jazdy miejskiej jest dostosowany do prędkości światła mu daleko ja na swojego wolam amerykańska kosiarka ale co można oczekiwać od takiego silniczka niestety jak go kupowałam nie przewidzielismy że mogę jeździć dakej tzn ok 40 km do pracy miało być 3 km zapraszamy na spota dasz się karnac to powiem Ci czy bardzo różnią się od siebie te silniki
Ostatnio zmieniony 28 gru 2013, o 19:58 przez STFrozen, łącznie zmieniany 1 raz.
Agnieszka
Re: Spark 1.0 a 1.2
Spalanie dla silnika 1.0:
Jazda spokojna i płynna do pracy - tak do ok 75km/h - spalanie nawet poniżej 6l LPG
Jazda w miarę dynamiczna to spalanie ok 7l LPG
Kręcenie do non stop do 4 tys to tak ok 7,5l LPG
Autostrada i ostra jazda od 140-160km/h - ok 9-9,5l LPG
Generalnie demon prędkości to nie jest. Dodatkowo trzeba się przyzwyczaić, że jest to bardzo wysokoobrotowy silnik.
Jak się go trzyma na obrotach to daje radę
Jazda spokojna i płynna do pracy - tak do ok 75km/h - spalanie nawet poniżej 6l LPG
Jazda w miarę dynamiczna to spalanie ok 7l LPG
Kręcenie do non stop do 4 tys to tak ok 7,5l LPG
Autostrada i ostra jazda od 140-160km/h - ok 9-9,5l LPG
Generalnie demon prędkości to nie jest. Dodatkowo trzeba się przyzwyczaić, że jest to bardzo wysokoobrotowy silnik.
Jak się go trzyma na obrotach to daje radę
Re: Spark 1.0 a 1.2
Do miasta rewelacja, wszędzie się wciśnie, tylko przednie słupki trochę ograniczają widoczność i trzeba się wychylić ale da się z tym żyć. A jak wygląda spalanie i wyprzedzanie, bo wiesz, ale mój 1,2 też prędkości kosmicznych nie rozwija, niby producent podaje 160, ale mi więcej nić 150 nie pojechał, ale po co u nas szybsze auto, autostrad nie ma a na innych drogach i tak więcej niż 120 jest ciężko.
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Spark 1.0 a 1.2
Niestety wszystkie 16V tak mają, mój 1.8 niby 142KM też budzi się tak naprawdę od 3.5k obrotów mi to akurat pasuje, lubię pokrecic silnik ;P
Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka
Re: Spark 1.0 a 1.2
Jedziesz przy niskich obrotach - jest spokojnie, bez emocji, bez przyspieszenia i niskie spalanieAvatar pisze:Niestety wszystkie 16V tak mają, mój 1.8 niby 142KM też budzi się tak naprawdę od 3.5k obrotów mi to akurat pasuje, lubię pokrecic silnik ;P
Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka
Trzeba wyprzedzić, to redukcja o 1-2 biegi, kręcisz powyżej 4,5 tys obrotów i jedziesz
Mój na autostradzie szedł ok. 160 a więcej się bałem
Spark ma kilka denerwujących rzeczy, ale można z nimi żyć
- STFrozen
- Zasłużony dla forum
- Posty: 737
- Rejestracja: 13 sie 2013, o 22:10
- Reputacja: 0
- Imię: Agnieszka
- Samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Silnik: 1.5
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Spark 1.0 a 1.2
Dokładnie do 4 tys jak przytrzymasz to coś z niczego można wycisnąć jak przejdzie 120 km\h to potem leci nawet do 150-160Avatar pisze:Niestety wszystkie 16V tak mają, mój 1.8 niby 142KM też budzi się tak naprawdę od 3.5k obrotów mi to akurat pasuje, lubię pokrecic silnik ;P
Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka
Agnieszka
- STFrozen
- Zasłużony dla forum
- Posty: 737
- Rejestracja: 13 sie 2013, o 22:10
- Reputacja: 0
- Imię: Agnieszka
- Samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Silnik: 1.5
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Spark 1.0 a 1.2
Spalanie mam na poziomie 6 l ale jak to etac mówi mam ciężką nogę:)pwalczak pisze:Spalanie dla silnika 1.0:
Jazda spokojna i płynna do pracy - tak do ok 75km/h - spalanie nawet poniżej 6l LPG
Jazda w miarę dynamiczna to spalanie ok 7l LPG
Kręcenie do non stop do 4 tys to tak ok 7,5l LPG
Autostrada i ostra jazda od 140-160km/h - ok 9-9,5l LPG
Generalnie demon prędkości to nie jest. Dodatkowo trzeba się przyzwyczaić, że jest to bardzo wysokoobrotowy silnik.
Jak się go trzyma na obrotach to daje radę
Agnieszka
Re: Spark 1.0 a 1.2
To spalanie ~6 lpg to tylko testowo było
Normalnie mam ok 6,8-7,3LPG, czyli ok 6 Pb
Ja jak dynamiczniej chcę jechać, to poniżej 3,5 tys nie schodzę i kręcę go do 5-6 tys.
P.S.
Odcięcie paliwa na 3 biegu jest przy ok 140 km/h
Normalnie mam ok 6,8-7,3LPG, czyli ok 6 Pb
Ja jak dynamiczniej chcę jechać, to poniżej 3,5 tys nie schodzę i kręcę go do 5-6 tys.
P.S.
Odcięcie paliwa na 3 biegu jest przy ok 140 km/h
Re: Spark 1.0 a 1.2
Ja tak wysoko swojego jeszcze nie kręciłem, jestem nauczony jak z francuskiego auta, 2500 do 3500 obrotów i autko śmiga, tu z resztą też tak mam.
Re: Spark 1.0 a 1.2
Przy normalnej jeździe tak i sam tak jeżdżę.Maniek pisze:Ja tak wysoko swojego jeszcze nie kręciłem, jestem nauczony jak z francuskiego auta, 2500 do 3500 obrotów i autko śmiga, tu z resztą też tak mam.
Ale jak mam dzień że się spieszę, albo trzeba wyprzedzić, to go kręcę wysoko.
Jeżdżę tak od nowości i na razie nic mu się nie dzieje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości