Planuję zakup Lacetti na co zwrócić uwagę?
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 mar 2017, o 20:36
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Staszów
- Kontakt:
Planuję zakup Lacetti na co zwrócić uwagę?
Witam serdecznie wszystkich użytkowników.
Planuję zakup Chevroleta Nubiry / Lacetti i byłbym wdzięczny za wasze rady na co powinienem zwrócić uwagę przy oglądaniu auta.
Zainteresował mnie ten egzemplarz: https://www.otomoto.pl/oferta/chevrolet ... yJV1j.html
Auto sprowadzone w 2012 roku, więc już kilka lat jego właściciel nim jeździł.
Czy budzi coś waszą uwagę? Mnie zastanawia ta instalacja lpg bezpośredniego wtrysku. Słyszał ktoś z was o tej firmie? czy to dobra instalacja, czy lepiej na nią uważać?
Planuję zakup Chevroleta Nubiry / Lacetti i byłbym wdzięczny za wasze rady na co powinienem zwrócić uwagę przy oglądaniu auta.
Zainteresował mnie ten egzemplarz: https://www.otomoto.pl/oferta/chevrolet ... yJV1j.html
Auto sprowadzone w 2012 roku, więc już kilka lat jego właściciel nim jeździł.
Czy budzi coś waszą uwagę? Mnie zastanawia ta instalacja lpg bezpośredniego wtrysku. Słyszał ktoś z was o tej firmie? czy to dobra instalacja, czy lepiej na nią uważać?
-
- Bywalec
- Posty: 102
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 16:28
- Reputacja: 0
- Imię: Marcel
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: RST
- Kontakt:
Re: Planuję zakup Lacetti na co zwrócić uwagę?
Mi się przebieg nie podoba. Dziwnie, że wszystkie auta w PL mają 170-192 tyś przelotu
Zapytaj kto i kiedy zakładał instalację - jeśli Belg to przyjrzyj się dokładnie pojazdowi( nikt nie zakłada instalacji bo mało jeździ - szczególnie za granicą)
Ogólnie wypytaj gdzie kupił auto - Dużo aut ,,pierwszy właściciel w kraju'' to zwykłe ulepy po wypadku lub korekcie licznika - ludzie się nie znają i kupują od handlarzy którzy robią ich jak chcą - Często nie wiedzą czym tak naprawdę jeżdżą i z tą niewiedzą sprzedają dalej auta.
Poproś o nr VIN i datę pierwszej rejestracji - https://historiapojazdu.gov.pl/ (wpisz dane i sprawdź co wyskoczy - od 2014r jest gromadzona baza)
Ze zdjęć nikt nic nie wywróży więc trzeba jechać i oglądać. Jeśli już pojedziesz to tylko na tygodniu. Poszukaj jakiegoś warsztatu ( może być nawet ASO - max 300 zł zapłacisz za profesionalne sprawdzenie auta) ktoś sprawdzi i w 100% będziesz wiedział na czym stoisz. Powodzenia w zakupie
Zapytaj kto i kiedy zakładał instalację - jeśli Belg to przyjrzyj się dokładnie pojazdowi( nikt nie zakłada instalacji bo mało jeździ - szczególnie za granicą)
Ogólnie wypytaj gdzie kupił auto - Dużo aut ,,pierwszy właściciel w kraju'' to zwykłe ulepy po wypadku lub korekcie licznika - ludzie się nie znają i kupują od handlarzy którzy robią ich jak chcą - Często nie wiedzą czym tak naprawdę jeżdżą i z tą niewiedzą sprzedają dalej auta.
Poproś o nr VIN i datę pierwszej rejestracji - https://historiapojazdu.gov.pl/ (wpisz dane i sprawdź co wyskoczy - od 2014r jest gromadzona baza)
Ze zdjęć nikt nic nie wywróży więc trzeba jechać i oglądać. Jeśli już pojedziesz to tylko na tygodniu. Poszukaj jakiegoś warsztatu ( może być nawet ASO - max 300 zł zapłacisz za profesionalne sprawdzenie auta) ktoś sprawdzi i w 100% będziesz wiedział na czym stoisz. Powodzenia w zakupie
-
- Stały bywalec
- Posty: 261
- Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: nubira 1.8 121km f18
- Silnik:
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Planuję zakup Lacetti na co zwrócić uwagę?
A mi cena się nie podoba:P zwłaszcza, że nie wiadomo ile lat ma ta instalacja, ale jak od nowości to właśnie kłania się wymiana butli, poza tym warto spojrzeć czy nie korodują progi no i jaki jest stan tarcz kotwicznych (nie wiem czy to się da sprawdzić bez zdjęcia bębnów, ale koszt tarcz z wymianą ok 1tyś więc warto się tym zainteresować), a poza tym to się targować! Co do samego auta to ja kupowałem bez gazu i sam instalacje zamówiłem:) Bo nigdy nie wiadomo, ile to ma przebiegu i co siedzi w głowicy.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 mar 2017, o 20:36
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Staszów
- Kontakt:
Re: Planuję zakup Lacetti na co zwrócić uwagę?
Instalacja była zakładana nowa w salonie w Belgii, więc pewnie butla na dniach będzie do wymiany albo legalizacji.
Instalacja gazu jest z bezpośrednim wtryskiem, dodatkowo gościu wymienił pompę gazu bo stara padła i ma gwarancję na nową (do 100 kkm - nie wiem ile jeszcze zostało, ale jeśli sprowadził auto z przebiegiem ok 150 kkm to powinno zostać przynajmniej 50 kkm gwarancji na pompę).
Wg załączonej kartki z wymianami w 2012 roku samochód miał 143 kkm. (potwierdzę dane z tej kartki jeszcze jak dostanę VIN i datę pierwszej rejestracji w kraju).
Patrząc jednak na przebieg miałoby to dla mnie sens, belg robił do 30 kkm rocznie 2007-2012, a drugi właściciel pojazdu po 10 kkm rocznie. (Jest to realne, bo sam robię rocznie od 10 do 12 kkm).
Ponadto auto kupione z Belgii, a w necie da się sprawdzić przebiegi samochodu z każdego badania technicznego, jeśli się ma dokument z ostatniego badania technicznego (który Belgowie muszą wozić zawsze w aucie). Zapytam więc gościa czy sprawdzał autentyczność przebiegu przed zakupem samochodu i czy ma przypadkiem ten belgijski kwit.
Samochód jadę oglądać z bratem - ma kabel i program to sprawdzi mi od tej strony auto, a po jeździe próbnej podjedziemy na diagnostykę, żeby przetrzepali zawieszenie. Czy na diagnostyce wyjdzie zjechanie tarcz kotwicznych podczas badania hamulców?
A odnośnie ceny, czy uważacie że za drogo? Jaka powinna być waszym zdaniem cena za takie auto jeśli będzie w dobrym stanie technicznym? 10 - 11 tysięcy?
dostałem vin i datę rejestracji.
samochód ma przejechane w kraju od 2014 do 2016 20 kkm. Kolejne badanie pod koniec 2017 roku.
Dodatkowo kupiłem za 20 zł sprawdzenie informacji o pojeździe z Belgijskich baz i ostatni zarejestrowany przebieg w Belgii to 119 716 km - nie podano niestety z jakiej daty, ale jak wyczytałem w necie w Belgii przeglądy robi się co rok, więc to pewnie przebieg z 2011 roku.
Instalacja gazu jest z bezpośrednim wtryskiem, dodatkowo gościu wymienił pompę gazu bo stara padła i ma gwarancję na nową (do 100 kkm - nie wiem ile jeszcze zostało, ale jeśli sprowadził auto z przebiegiem ok 150 kkm to powinno zostać przynajmniej 50 kkm gwarancji na pompę).
Wg załączonej kartki z wymianami w 2012 roku samochód miał 143 kkm. (potwierdzę dane z tej kartki jeszcze jak dostanę VIN i datę pierwszej rejestracji w kraju).
Patrząc jednak na przebieg miałoby to dla mnie sens, belg robił do 30 kkm rocznie 2007-2012, a drugi właściciel pojazdu po 10 kkm rocznie. (Jest to realne, bo sam robię rocznie od 10 do 12 kkm).
Ponadto auto kupione z Belgii, a w necie da się sprawdzić przebiegi samochodu z każdego badania technicznego, jeśli się ma dokument z ostatniego badania technicznego (który Belgowie muszą wozić zawsze w aucie). Zapytam więc gościa czy sprawdzał autentyczność przebiegu przed zakupem samochodu i czy ma przypadkiem ten belgijski kwit.
Samochód jadę oglądać z bratem - ma kabel i program to sprawdzi mi od tej strony auto, a po jeździe próbnej podjedziemy na diagnostykę, żeby przetrzepali zawieszenie. Czy na diagnostyce wyjdzie zjechanie tarcz kotwicznych podczas badania hamulców?
A odnośnie ceny, czy uważacie że za drogo? Jaka powinna być waszym zdaniem cena za takie auto jeśli będzie w dobrym stanie technicznym? 10 - 11 tysięcy?
dostałem vin i datę rejestracji.
samochód ma przejechane w kraju od 2014 do 2016 20 kkm. Kolejne badanie pod koniec 2017 roku.
Dodatkowo kupiłem za 20 zł sprawdzenie informacji o pojeździe z Belgijskich baz i ostatni zarejestrowany przebieg w Belgii to 119 716 km - nie podano niestety z jakiej daty, ale jak wyczytałem w necie w Belgii przeglądy robi się co rok, więc to pewnie przebieg z 2011 roku.
-
- Bywalec
- Posty: 102
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 16:28
- Reputacja: 0
- Imię: Marcel
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: RST
- Kontakt:
Re: Planuję zakup Lacetti na co zwrócić uwagę?
Jeśli auto jest bezwypadkowe, ma oryginalny przebieg i stan auta jest dobry to warto kupić za tą cenę którą woła właściciel. Ciężko teraz o auta w ori przelocie i bezwypadku. Oczywiście pamiętaj, że jest to auto używane, które ma już 10 lat i 200k przelotu i to nie będzie igła - zawsze coś się znajdzie do zrobienia.
Przemyślcie wizytę u mechanika jakiegoś. Auto na podnośnik i mechanik powie jak co wygląda. Z diagnostyką jest tak.... zwykle diagnostą jest stary dziadek, który uczył się na polonezach, teraz ledwo widzi i ciągnie jakoś do emerytury po jeszcze parę lat mu zostało Diagnostykę bym ograniczył do wjazdu na rolki i sprawdzeniu skuteczności amortyzatorów a potem jakiś warsztat i młody mechananik powinien wyłapać wszystko, szczególnie ślady po wszelkich naprawach mechanicznych i blacharskich.
Przemyślcie wizytę u mechanika jakiegoś. Auto na podnośnik i mechanik powie jak co wygląda. Z diagnostyką jest tak.... zwykle diagnostą jest stary dziadek, który uczył się na polonezach, teraz ledwo widzi i ciągnie jakoś do emerytury po jeszcze parę lat mu zostało Diagnostykę bym ograniczył do wjazdu na rolki i sprawdzeniu skuteczności amortyzatorów a potem jakiś warsztat i młody mechananik powinien wyłapać wszystko, szczególnie ślady po wszelkich naprawach mechanicznych i blacharskich.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 mar 2017, o 20:36
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Staszów
- Kontakt:
Re: Planuję zakup Lacetti na co zwrócić uwagę?
zobaczę jaki diagnosta będzie, bo chce jechać na stację polecaną przez brata gdzie jemu ostatnio młody chłopak przetrzepał auto przed zakupem i mówił że zrobił to porządnie. Jeśli nie będę zadowolony to poszukam jakiegoś warsztatu, choć w sobotę może być ciężko.
-
- Stały bywalec
- Posty: 261
- Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: nubira 1.8 121km f18
- Silnik:
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Planuję zakup Lacetti na co zwrócić uwagę?
Ja bym nie kupił, ze względu na przebieg z instalacja gazową od nowości. Na pewno warto sprawdzić kompresje na cylindrach. a co do tarcz kotwicznych to nie chodzi o to, że są "zjechane", tylko skorodowane. Bez zdjęcia tarczo bębnów raczej ich nie sprawdzisz. Zapytaj właściciela czy je kiedykolwiek wymieniał.
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: Planuję zakup Lacetti na co zwrócić uwagę?
Moje podejście do lpg po trzech samochodach hybrydowych jest takie, że kupuję benzynę i sam wstawiam (w sensie przez warsztat) instalację.
-
- Bywalec
- Posty: 180
- Rejestracja: 28 gru 2014, o 12:07
- Reputacja: 5
- Imię: Mariusz
- Samochód: Nubira 1.8 CDX SW
- Silnik: T18SED
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Planuję zakup Lacetti na co zwrócić uwagę?
Ja też się zgadzam z przedmówcą , bo ten egz. to najprostsza wersja 1.6 SE lepsza jest wersja SX a najlepsza 1.8 CDX . A za mniejsze pieniądze można kupić sprowadzoną bez gazu i samemu założyć gaz to ok 3000 zł. A na początek to wystarczy podstawowe badanie w SKP za 100 zł. nawet na podstawie takiego badania można sporo zbić z ceny.
Warto pojechać i obejrzeć i ten egz. bo nawet jak się nie kupi to przy następnej propozycji będzie wiadomo co sprawdzić. I sprawdź też czy sprawne jest ogrzewanie szyby i lusterek.
Warto pojechać i obejrzeć i ten egz. bo nawet jak się nie kupi to przy następnej propozycji będzie wiadomo co sprawdzić. I sprawdź też czy sprawne jest ogrzewanie szyby i lusterek.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 mar 2017, o 20:36
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Staszów
- Kontakt:
Re: Planuję zakup Lacetti na co zwrócić uwagę?
Ale jeśli to nie była instalacja gazowa zakładana u Mirka w garażu, tylko w salonie przed sprzedażą auta, a ponadto jest to instalacja V generacji, to czy po 10 latach i 200kkm jeśli silnik będzie chodził cicho i równo to nie znaczy że jest dobrze skonfigurowana i działa jak należy?
-
- Stały bywalec
- Posty: 261
- Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: nubira 1.8 121km f18
- Silnik:
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Planuję zakup Lacetti na co zwrócić uwagę?
Wszystko działa jak należy, do czasu:) Gorzej jak ci się coś w tej instalacji posypie np pompa albo sterownik, te instalacje są dosyć drogie. Poza tym jak ktoś się napali to i tak kupi, a bo to czarna, albo na ładnych felgach itp. Prawda jest taka, że lepiej przekalkulować sobie na zimno i zastanowić się czy nie lepiej kupić bez instalacji i włożyć nową na niewyżyłowany silnik. Masz Gwarancje 2 lata i homologacje na butle 10lat, a to już coś.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Planuję zakup Lacetti na co zwrócić uwagę?
Pompy w V generacji podobno przy jakości gazu w polsce padają dość często. Druga sprawa -sterownik i związany z nim serwis, obawiam się że malo kto będzie posiadał do tego kabel i program. Już kilka osób musiało wymieniać te holenderskie centralki w sekwencjach , na coś polskiego, bo nikt nie potrafił się połączyć.
Moim zdaniem egzemplarz nie jest zły, kwestia przetrzepania. Choć ja z uwagi na tą instalację bym sobie go odpuścił.
A nie lepiej coś polskiego z jakimś LPG np. BRC, czy staga szukać ? 1.6 to popularny motor.
W lacetti do sprawdzenia:
Progi i nadkola - czy się nie pojawia rdza/nalot.
Skraplacz klimy, czy nie sypią się lamelki (typowe dla lacetti, na szczęście mega drogi nie jest).
Czy działają przyciski klimatyzacji/obiegu/grzania szyby - naprawa dla kogoś kto wie jak postępować z lutownicą łatwa i przyjemna, ale coś tam zawsze idzie z ceny zerwać
Czy nie poci sie przekładnia kierownicza - typowe dla lacetti, póki nie leci zostawić, ale pretekst do negocjacji jest
Więcej myślę, że nie ma się coś zastanawiać, to auto nie jest nowe, i zawsze trzeba być przygotowanym na jakieś ew. drobne naprawy.
Moim zdaniem egzemplarz nie jest zły, kwestia przetrzepania. Choć ja z uwagi na tą instalację bym sobie go odpuścił.
A nie lepiej coś polskiego z jakimś LPG np. BRC, czy staga szukać ? 1.6 to popularny motor.
W lacetti do sprawdzenia:
Progi i nadkola - czy się nie pojawia rdza/nalot.
Skraplacz klimy, czy nie sypią się lamelki (typowe dla lacetti, na szczęście mega drogi nie jest).
Czy działają przyciski klimatyzacji/obiegu/grzania szyby - naprawa dla kogoś kto wie jak postępować z lutownicą łatwa i przyjemna, ale coś tam zawsze idzie z ceny zerwać
Czy nie poci sie przekładnia kierownicza - typowe dla lacetti, póki nie leci zostawić, ale pretekst do negocjacji jest
Więcej myślę, że nie ma się coś zastanawiać, to auto nie jest nowe, i zawsze trzeba być przygotowanym na jakieś ew. drobne naprawy.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 mar 2017, o 20:36
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Staszów
- Kontakt:
Re: Planuję zakup Lacetti na co zwrócić uwagę?
Problem jest w tym, że na otomoto nawet nie widzę innej nubiry na Polskich blachach, a tutaj mam przynajmniej pewność przebiegu.
Na pompę gazu jest gwarancja na 100 kkm w Polskim serwisie (Gościu przejechał samochodem 50 kkm, więc gwarancji jest przynajmniej na kolejne 50 kkm, albo i więcej - w zależności kiedy wymienił pompę). Powiedział też przez telefon że długo szukał dobrego serwisu do tej instalacji i znalazł (tam gdzie tą pompę wymienił).
Byłbym wdzięczny za informacje jakie droższe naprawy związane są z Lacetti oprócz tarcz kotwicznych?
Na pewno słynna uszczelka pod głowicą, jakie są orientacyjne koszty jej wymiany, i czy jest duże prawdopodobieństwo konieczności jej wymiany?
Na pompę gazu jest gwarancja na 100 kkm w Polskim serwisie (Gościu przejechał samochodem 50 kkm, więc gwarancji jest przynajmniej na kolejne 50 kkm, albo i więcej - w zależności kiedy wymienił pompę). Powiedział też przez telefon że długo szukał dobrego serwisu do tej instalacji i znalazł (tam gdzie tą pompę wymienił).
Byłbym wdzięczny za informacje jakie droższe naprawy związane są z Lacetti oprócz tarcz kotwicznych?
Na pewno słynna uszczelka pod głowicą, jakie są orientacyjne koszty jej wymiany, i czy jest duże prawdopodobieństwo konieczności jej wymiany?
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Planuję zakup Lacetti na co zwrócić uwagę?
Słynna ? Czytając fora, tylko raz spotkałem sie z wymianą UPG (aktywny temat teraz na AK), choć nawet u mnie jakby lekko się spod UPG sączył/pocił olej, ale tylko zimą, i o dziwo olej do płynu sie nie dostaje, tak samo jak płyn do oleju, auto nie dymi, więc "jeździć obserwować" i tak jakość od 50-70kkm
Często pada uszczelka pod pokrywą zaworów, ale cena uszczelki to coś ok 30zł + 15-20zł dirko (masa uszczelniająca) + ok. 10-15zł oringi i jest zrobione "na zicher"
Silnik 1.6 jest dość słaby, ale mniej problemowy i bardziej popularny niż 1.8, dużo części pasuje z 1.4 więc częsci zazwyczaj dostępne "od ręki" lub na drugi dzień.
A tak to eksploatacja Przez 150kkm, u mnie wymieniłem:
-tarcze przód 1x, klocki przód 2x
-klocki tył 2x
-szczęki tył 1x
-łączniki stb P+T 1x
-sworznie przód 1x (luz miał tylko lewy, ale w cenie 38zł/szt nie warto się bawić w jedną sztukę).
-końcówki kierownicze 1x (miały nakulane 140kkm, a zbieżność się rozjechała, nie było sensu robić ich na starych końcówkach, gdzie cena to coś chyba ok. 35-40zł/szt).
-czujnik położenia wałka rozrządu 1x
-filtry + oleje - wiele razy
- uszczelka dolnego dekla skrzyni - 1x (ale musże poprawić).
-koronka ABS (wg. katalogów nieosiągalna, ale udało się dobrać zamiennik za 20zł ) - 1x
I chyba tyle, możliwe że coś zapomniałem, ale raczej nic ważnego
Często pada uszczelka pod pokrywą zaworów, ale cena uszczelki to coś ok 30zł + 15-20zł dirko (masa uszczelniająca) + ok. 10-15zł oringi i jest zrobione "na zicher"
Silnik 1.6 jest dość słaby, ale mniej problemowy i bardziej popularny niż 1.8, dużo części pasuje z 1.4 więc częsci zazwyczaj dostępne "od ręki" lub na drugi dzień.
A tak to eksploatacja Przez 150kkm, u mnie wymieniłem:
-tarcze przód 1x, klocki przód 2x
-klocki tył 2x
-szczęki tył 1x
-łączniki stb P+T 1x
-sworznie przód 1x (luz miał tylko lewy, ale w cenie 38zł/szt nie warto się bawić w jedną sztukę).
-końcówki kierownicze 1x (miały nakulane 140kkm, a zbieżność się rozjechała, nie było sensu robić ich na starych końcówkach, gdzie cena to coś chyba ok. 35-40zł/szt).
-czujnik położenia wałka rozrządu 1x
-filtry + oleje - wiele razy
- uszczelka dolnego dekla skrzyni - 1x (ale musże poprawić).
-koronka ABS (wg. katalogów nieosiągalna, ale udało się dobrać zamiennik za 20zł ) - 1x
I chyba tyle, możliwe że coś zapomniałem, ale raczej nic ważnego
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 mar 2017, o 20:36
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Staszów
- Kontakt:
Re: Planuję zakup Lacetti na co zwrócić uwagę?
Słynna mówiąc ogólnie, ale dobrze że w tych silnikach nie ma z nią problemu.
Patrząc na to zdjęcie wymian w tej nubirze https://img38.otomoto.pl/images_otomoto ... rev002.jpg
uszczelki pod deklami zaworów wymienione były w 2015 roku.
Co do wycieków mój stary lanos ma pokryty silnik z wierzchu niewielką warstwą oleju, ale nic złego się nie dzieje, pali tylko olej jak głupi jak przegazuję go trochę bardziej. Raz wypił pół litra na 300 km, a czasami przez 3 miesiące oleju nie tknie jak jeżdżę spokojnie
Czyli z tego co widzę, to nie ma super drogich napraw w Lacetti (z pominięciem tarcz kotwicznych) i w tym egzemplarzu ewentualnie części do instalacji gazowej.
Czy znajdę gdzieś tutaj na forum rozkład gdzie czego szukać pod autem (najlepiej ze zdjęciami)? Pytam bo nie mam pojęcia gdzie na przykład szukać przekładni kierowniczej.
Patrząc na to zdjęcie wymian w tej nubirze https://img38.otomoto.pl/images_otomoto ... rev002.jpg
uszczelki pod deklami zaworów wymienione były w 2015 roku.
Co do wycieków mój stary lanos ma pokryty silnik z wierzchu niewielką warstwą oleju, ale nic złego się nie dzieje, pali tylko olej jak głupi jak przegazuję go trochę bardziej. Raz wypił pół litra na 300 km, a czasami przez 3 miesiące oleju nie tknie jak jeżdżę spokojnie
Czyli z tego co widzę, to nie ma super drogich napraw w Lacetti (z pominięciem tarcz kotwicznych) i w tym egzemplarzu ewentualnie części do instalacji gazowej.
Czy znajdę gdzieś tutaj na forum rozkład gdzie czego szukać pod autem (najlepiej ze zdjęciami)? Pytam bo nie mam pojęcia gdzie na przykład szukać przekładni kierowniczej.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Planuję zakup Lacetti na co zwrócić uwagę?
Jeśli powiesz diagnoście/mechanikowi żeby przyjrzał się przekładni kierowniczej to będzie wiedzial czego szukać
U mnie, od wymiany do wymiany jesli auto jeździ trochę szybciej i z większymi obrotami to trochę go spali, ale to na 10000km to jest poniżej litra.
U mnie, od wymiany do wymiany jesli auto jeździ trochę szybciej i z większymi obrotami to trochę go spali, ale to na 10000km to jest poniżej litra.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 15:00
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Legionowo
- Silnik:
- Lokalizacja: Evanda
- Kontakt:
Chevrolet Nubira 2007 Ktoś widział oglądał?
Witam, mam pytanie. Czy ktoś z Was widział to autko i może coś na jego temat powiedzieć. Ewentualnie może już po zdjęciach coś rzuca się w oczy. Dzięki.
http://allegro.pl/show_item.php?item=6762053781#thumb/7
http://allegro.pl/show_item.php?item=6762053781#thumb/7
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
- Reputacja: 1
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Daewoo Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: W-w/Dz-n
- Kontakt:
Re: Planuję zakup Lacetti na co zwrócić uwagę?
Ja akurat wolałem kupić z gazem zamontowanym przez serwis Chevroleta i tak zrobiłem. Z tym, że u mnie jest to Landi Renzo. Auto miało wtedy ok. 5 lat i ok. 160tyś (wiadomego) przebiegu (prawdziwy na tyle, na ile mi się udało to ocenić ).
Przy ok. 200tyś musiałem wymienić reduktor i przy ok. 230tyś wtryski (już raz oddane na regenerację). Zastąpiłem MEDy Barracudami (sam robiłem przeróbkę). Działa do dzisiaj. Przy ok. 270tyś znów musiałem wymieniać reduktor (tzn. zregenerowałem), taka specyfika polskiego gazu chyba. Aczkolwiek odkąd mam filtr z odstojnikiem Alex Ultra 360, to chyba filtruje dobrze (mam na myśli, że dobrze wtryski chroni), bo dość sporo szlamu widać u dołu a sama ta 'bibułka' nie jest strasznie brudna pomiędzy wymianami.
Auto ma w tej chwili 310tyś km, ale nie obeszło się już bez regeneracji silnika (~250tyś).
Przy ok. 200tyś musiałem wymienić reduktor i przy ok. 230tyś wtryski (już raz oddane na regenerację). Zastąpiłem MEDy Barracudami (sam robiłem przeróbkę). Działa do dzisiaj. Przy ok. 270tyś znów musiałem wymieniać reduktor (tzn. zregenerowałem), taka specyfika polskiego gazu chyba. Aczkolwiek odkąd mam filtr z odstojnikiem Alex Ultra 360, to chyba filtruje dobrze (mam na myśli, że dobrze wtryski chroni), bo dość sporo szlamu widać u dołu a sama ta 'bibułka' nie jest strasznie brudna pomiędzy wymianami.
Auto ma w tej chwili 310tyś km, ale nie obeszło się już bez regeneracji silnika (~250tyś).
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Planuję zakup Lacetti na co zwrócić uwagę?
A nie lepiej coś z polskiego salonu szukać ? Co prawda 1.8 z polskiego salonu wiem, że istnieje tylko jeden Ale 1.6 jest multum
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 mar 2017, o 20:36
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Staszów
- Kontakt:
Re: Planuję zakup Lacetti na co zwrócić uwagę?
Obejrzałem ten samochód i niestety nie dobiłem targu z właścicielem. nie dogadaliśmy się co do ceny.
Na zdjęciach nie widać, ale na tylnej klapie i dachu są dwie pokaźne rysy i dołek - właściciel stwierdził, że zerwał mu się bagażnik rowerowy. Zabezpieczone, ale i tak rzuca się w oczy. Dodatkowo masa rys na tylnym zderzaku zamalowanych jakby lakierem do paznokci - pewnie od przyczepy bo auto ma hak.
Tylna szyba była inna niż pozostałe, ale te Belgijskie oznaczenia są jakieś dziwne i nie wiem dokładnie z którego miesiąca i roku była.
Tylny lewy błotnik był robiony, lakier pod małym okienkiem źle położony, odchodzi i jest pęknięty, a na brzegach pęknięcia widać rudy nalot. Dodatkowo ten sam błotnik ruda chrupie wokół koła.
Silnik pracuje równo, tak samo komputer nic nie wykazał więc tu na plus.
Po diagnostyce wyszło, że do wymiany jeden sworzeń wahacza, 4 tuleje z tyłu, tylne przewody paliwowe (całe w purchlach już) no i niestety tarcze kotwiczne. Jedna - połowy nie ma, a druga połowa pęknięta i cała ruda, a druga też cała skorodowana, ale jeszcze cała
Mam nadzieję, że mój opis się komuś przyda jeśli zastanawia się nad tym egzemplarzem
Na zdjęciach nie widać, ale na tylnej klapie i dachu są dwie pokaźne rysy i dołek - właściciel stwierdził, że zerwał mu się bagażnik rowerowy. Zabezpieczone, ale i tak rzuca się w oczy. Dodatkowo masa rys na tylnym zderzaku zamalowanych jakby lakierem do paznokci - pewnie od przyczepy bo auto ma hak.
Tylna szyba była inna niż pozostałe, ale te Belgijskie oznaczenia są jakieś dziwne i nie wiem dokładnie z którego miesiąca i roku była.
Tylny lewy błotnik był robiony, lakier pod małym okienkiem źle położony, odchodzi i jest pęknięty, a na brzegach pęknięcia widać rudy nalot. Dodatkowo ten sam błotnik ruda chrupie wokół koła.
Silnik pracuje równo, tak samo komputer nic nie wykazał więc tu na plus.
Po diagnostyce wyszło, że do wymiany jeden sworzeń wahacza, 4 tuleje z tyłu, tylne przewody paliwowe (całe w purchlach już) no i niestety tarcze kotwiczne. Jedna - połowy nie ma, a druga połowa pęknięta i cała ruda, a druga też cała skorodowana, ale jeszcze cała
Mam nadzieję, że mój opis się komuś przyda jeśli zastanawia się nad tym egzemplarzem
-
- Stały bywalec
- Posty: 261
- Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: nubira 1.8 121km f18
- Silnik:
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Planuję zakup Lacetti na co zwrócić uwagę?
1. czyli nie zawsze cena idzie w parze z jakością. Takie życie:)
2. za 12-15 tys nie kupisz 10 letniego auta idealnego, zawsze coś jest do zrobienia.
2. za 12-15 tys nie kupisz 10 letniego auta idealnego, zawsze coś jest do zrobienia.
-
- Profesjonalista
- Posty: 843
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 25
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: Planuję zakup Lacetti na co zwrócić uwagę?
Ze swojego doświadczenia podpowiem po 13 latach eksploatacji u mnie są do wymiany tarcze kotwiczne oraz progi (tutaj faktycznie jest gdzieś wada fabryczna opisywana na forum, pomału szukam progów a tarcze już mam prawie nowe ) i z tym trzeba się liczyć ze wcześniej czy póżniej bedzie to do zrobienia ja szukałbym auta z polskiego salonu 1,6 są mniej wyżyłowane i sprawiają o wiele mniej kłopotów gdy się dba.A co do wyposażenia wersje sx niewiele różnia się od cdx a cena może byc o wiele niższa (w europie cdx to climatronik podstawowy i czujnik deszczu a np w korei cdx wyposażony był w szyber dach climatronic z czujnikiem powiertrza zewn.i czujnikiem wilgotności w kabinie u nas nie spotykany- czarna zaślepka lewa koło zegara ,wyjsciem usb i aut prawa zaslepka ,składanymi lusterkami z migaczami,aktywna kontrolką LPG systemem kontroli ciśnienia oponTMPS ) więc nie ma co porównywać .
Wracając do tematu przy zakupie skupiłbym się na silniku i i budzie czy nie jest bita.
Wracając do tematu przy zakupie skupiłbym się na silniku i i budzie czy nie jest bita.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość