Strona 1 z 1

Lacetti/Nubira - pytania ogólne

: 19 paź 2015, o 19:39
autor: skrzatekMK
Cześć,

Jestem tu nowy i na razie nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Dlatego pozwolę sobie je zadać.
1. Czym różni się Lacetti od Nubiry? Poza nazwą. Czy Nuba była produkowana w PL?
2. Jak wygląda w Lacetii/Nubirze sytuacja z blachą? Chodzi mi o ocynk i podatność na rudą. Lepiej niż w Frodach?
3. Który silnik benzynowy najlepiej znosi podtlenek gazu? Osobiście interesują mnie silniki o mocy min 110KM. W kombi to jest minimum. Sam mam teraz 130KM i czasami to mało.
4. Czy samochody te mają jakieś bolączki specyficzne dla tych modeli?

Mam nadzieję, że pomożecie, bo może dołączę do Waszego grona :piwo3:

Pozdrawiam.

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

: 19 paź 2015, o 21:25
autor: konradoo
Przyjedź kiedy na jakiegoś spota, to obejrzysz sobie i na żywo pogadasz, tak przez forum to bardzo ale to bardzo opisywania jest.
Lacetti a NUbira różni się z jakiego kraju jest, ja mam dwie Nubiry kombi,ale Chevy. Niektórzy mają Lacetti. Inni zaś mają Daewoo z tymi modelami. Misz masz różniący się znaczkami. Ford blachę ma kiepską, więc duża część aut ma lepszą blachę od Forda. Do kombi lepiej 1.8 T18SED 122KM. Tańszy w eksplotacji.

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

: 20 paź 2015, o 11:24
autor: XaRaDaS
Tak jak Konrad pisał odnośnie Nubiry i Lacetti, z tego samego roku można jedno i drugie trafić, tak samo z znaczkami albo daewoo albo chevi, po którymś roku już tylko wychodziły chevi lacetti. Co do silnika, to ja mam 1.6 w kombi i daje radę ;) ale jakbym miał wybór, to pewnie bym brał 1.8 zawsze więcej mocy :D Mój laczek od nowości w rodzinie od 2008 roku i rudej nigdzie nie zauważyłem, jedyny mankament to słaby lakier bezbarwny, pod karcherem mi zlazło z całych drzwi i połówka drugich, jeszcze miałem takie objawy na zderzaku, a tak to ogólnie lać i wymieniać to co w KS.

Ad.1 chyba tylko produkcja korea, a później ukraina i rosyja ;) w PL nie były produkowane.
Ad.4 mają błahostki, takie jak palące się kostki za licznikiem lub kostka pod fotelem kierowcy, a tak to przynajmniej u mnie nic nie występuje ;)

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

: 20 paź 2015, o 15:15
autor: skrzatekMK
konradoo pisze:Przyjedź kiedy na jakiegoś spota
Kiedy i gdzie, to może uda mi się trafić
konradoo pisze:Misz masz różniący się znaczkami.
Z Daewoo miałem Lanosa. Byłem mega zadowolony. Niestety skończył na złomie po dzwonie.
Teraz brałbym z pod znaku Chevi
konradoo pisze:Ford blachę ma kiepską, więc duża część aut ma lepszą blachę od Forda. Do kombi lepiej 1.8 T18SED 122KM. Tańszy w eksploatacji.
Jeśli Chevi nie ma gorszej blachy od lanosa z 1999r. to będę zadowolony. Co do silnika, to też się skłaniam ku 1.8. Z LPG to nie ma problemów?
XaRaDaS pisze:Tak jak Konrad pisał odnośnie Nubiry i Lacetti, z tego samego roku można jedno i drugie trafić, ... chevi,
Interesuj mnie z Chevi, tak od roku 2008.
XaRaDaS pisze: Mój laczek od nowości w rodzinie od 2008 roku i rudej nigdzie nie zauważyłem, jedyny mankament to słaby lakier bezbarwny, pod karcherem mi zlazło z całych drzwi i połówka drugich, jeszcze miałem takie objawy na zderzaku, a tak to ogólnie lać i wymieniać to co w KS.
A ile ma przebiegu? Czy robiłeś lub planujesz robić coś przy hamulcach, amorkach, sprzęgle? Czy tylko oleje, płyny, przewody WN, świeczki, żarówki.

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

: 20 paź 2015, o 16:50
autor: Sebastian
Jakość blachy w lacetti szczerzę to d00py nie urywa, ale nie jest tak źle jak w fordach. Bardzo dużo zależy czy był naprawiany, czy nie.

Co do napraw - na liczniku coś ok. 126kkm, silnik 1.4, z wymian to: 2xklocki przód; 1x tarcze przód; 2x klocki tył; 1x szczęki tył (zapiekły sie razem z klockami), 3 szt łączników stabilizatora (jeden kupiony kiepskiej jakości, dlatego szybko sie posypał)- na razie zamiennik lepszy od oryginału :D ; czujnik położenia wałka rozrządu (coś ok. 140zł nowy z wysyłką); teraz pękł mi pierścień z ABS - nowy niecałe 30zł.

Nie liczę tutaj filtrów i olejów - bo to eksploatacja.


Najmniej problemowe są najsłabsze silniki (1.6, 1.4), z 1.8 czasem pojawiaja sie problemy (ale tutaj tez sa dwie wersje - gorsza i lepsza)

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

: 20 paź 2015, o 21:34
autor: konradoo
Ja robiłem już wszystko,amorki to z racji eksplotacji ostrej. Sprzęgło też na własną prośbę... Remont silnika na prośbę zatartej rolki :/

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

: 21 paź 2015, o 04:46
autor: iskat1973
konradoo pisze:Ja robiłem już wszystko,amorki to z racji eksplotacji ostrej. Sprzęgło też na własną prośbę... Remont silnika na prośbę zatartej rolki :/
Ktorej rolki ????

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

: 21 paź 2015, o 16:45
autor: konradoo
Jednej prowadzącej... firma odrobiła już nieuznanej reklamacji... nawet mi czasami nie uznają reklamacji :(

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

: 22 paź 2015, o 13:46
autor: skrzatekMK
Sebastian pisze:Jakość blachy w lacetti szczerzę to d00py nie urywa, ale nie jest tak źle jak w fordach. Bardzo dużo zależy czy był naprawiany, czy nie.
Ale chociaż ruda nie wychodzi w nierobionych miejscach?
Sebastian pisze:Co do napraw - na liczniku coś ok. 126kkm, silnik 1.4, z wymian to: 2xklocki przód; 1x tarcze przód; 2x klocki tył; 1x szczęki tył (zapiekły sie razem z klockami), 3 szt łączników stabilizatora (jeden kupiony kiepskiej jakości, dlatego szybko sie posypał)- na razie zamiennik lepszy od oryginału :D ; czujnik położenia wałka rozrządu (coś ok. 140zł nowy z wysyłką); teraz pękł mi pierścień z ABS - nowy niecałe 30zł.
Silnik 1,4 nie za mały? Co do napraw to nieźle. Cześć drogie/tanie?

Sebastian pisze:Najmniej problemowe są najsłabsze silniki (1.6, 1.4), z 1.8 czasem pojawiaja sie problemy (ale tutaj tez sa dwie wersje - gorsza i lepsza)
Jaka to wersja lepsza i gorsza?

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

: 22 paź 2015, o 19:51
autor: konradoo
T18SED lepsza 122KM
F18D3 gorsza 121KM

najłatwiej poznasz po cewce
T18Sed jest umocowana po prawej stronie głowicy i przewody.
F18D3 ma cewkę bezpośrednio nakładane na świece.

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

: 13 lip 2016, o 20:44
autor: orzech
Trochę odświeżę kotleta ale szukam informacji o tych silnikach 1.8. Może ktoś podać czemu ten T18SED jest lepszy i wypunktować dlaczego? Do kiedy wychodziły T18SED?

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

: 13 lip 2016, o 23:17
autor: konradoo
W 2006 praktycznie wszystkie f18d3

F18D3 jest nowszym silnikiem i ma się co popsuć
1. Klapy w kolektorze ssącym
2. Cewka zespolona,aż tak nie psuje się,ale równie boli (w t18sed jest jak w lanosie)

T18SED stara konstrukcja silnika.

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

: 14 lip 2016, o 13:45
autor: orzech
No to mnie boli, chciałem coś nowszego niż 2006 rok. Rozkoduje ktoś vin? KLAN35315K087741

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

: 14 lip 2016, o 14:05
autor: XaRaDaS
Rozkodować vin to raczej tylko Krzysiek może ;) oczywiście jeżeli chcesz mieć pełne dane, a nie prowizorkę :D

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

: 14 lip 2016, o 15:05
autor: etac
orzech pisze:No to mnie boli, chciałem coś nowszego niż 2006 rok. Rozkoduje ktoś vin? KLAN35315K087741
numer nie ma 17 znaków

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

: 14 lip 2016, o 15:17
autor: orzech
Poprawiam KLANF35315K087741

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

: 14 lip 2016, o 15:26
autor: etac
Data produkcji: 04.09.2004
Data dostawy do klienta: 01.04.2005
Sprzedany w:
AUTOHAUS GÜNTER HEYMER
DROYßIGER WEG 56
HOHENTHURM 06188
034602 51533

Ostatni wpis gwarancyjny:
Stan licznika przebiegu: 29 353 KM
Data przetwarzania:
22.12.2006

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

: 14 lip 2016, o 21:28
autor: orzech
Podziękował. Wóz obejrzany. Szału nie ma.

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

: 21 lip 2016, o 11:59
autor: daro5555

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

: 22 lip 2016, o 10:52
autor: tomii1982
Kolego a sprawdzisz to autko:
KL1NF356JAK638404
http://otomoto.pl/oferta/chevrolet-nubi ... d9a0ff5810

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

: 20 wrz 2020, o 19:54
autor: Jpiasz
konradoo pisze:
13 lip 2016, o 23:17
W 2006 praktycznie wszystkie f18d3

F18D3 jest nowszym silnikiem i ma się co popsuć
1. Klapy w kolektorze ssącym
2. Cewka zespolona,aż tak nie psuje się,ale równie boli (w t18sed jest jak w lanosie)

T18SED stara konstrukcja silnika.
Klapy to nie problem. Ja sam wymieniałem dolną część kolektora dolotowego od Opla Astry. Góra zaś jest oryginalna od Nubiry. Jeżeli zaś piszesz o cewce to nie wiem od zakupu zrobiłem ok. 50 000 km i jak na razie nie miałem z tym żadnych problemów.

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

: 23 cze 2021, o 22:38
autor: krzych1b
Nalatane 220Kkm i cewka OK. Teraz to pikuś , bo używka to koszt ok.70 zł
Wiem , wiem , archeolog jestem . :)