Lacetti/Nubira - pytania ogólne

Wszystkie inne tematy dotyczące danego modelu
ODPOWIEDZ
skrzatekMK
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 19 paź 2015, o 19:22
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Brak
Silnik:
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

Lacetti/Nubira - pytania ogólne

Post autor: skrzatekMK » 19 paź 2015, o 19:39

Cześć,

Jestem tu nowy i na razie nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Dlatego pozwolę sobie je zadać.
1. Czym różni się Lacetti od Nubiry? Poza nazwą. Czy Nuba była produkowana w PL?
2. Jak wygląda w Lacetii/Nubirze sytuacja z blachą? Chodzi mi o ocynk i podatność na rudą. Lepiej niż w Frodach?
3. Który silnik benzynowy najlepiej znosi podtlenek gazu? Osobiście interesują mnie silniki o mocy min 110KM. W kombi to jest minimum. Sam mam teraz 130KM i czasami to mało.
4. Czy samochody te mają jakieś bolączki specyficzne dla tych modeli?

Mam nadzieję, że pomożecie, bo może dołączę do Waszego grona :piwo3:

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

Post autor: konradoo » 19 paź 2015, o 21:25

Przyjedź kiedy na jakiegoś spota, to obejrzysz sobie i na żywo pogadasz, tak przez forum to bardzo ale to bardzo opisywania jest.
Lacetti a NUbira różni się z jakiego kraju jest, ja mam dwie Nubiry kombi,ale Chevy. Niektórzy mają Lacetti. Inni zaś mają Daewoo z tymi modelami. Misz masz różniący się znaczkami. Ford blachę ma kiepską, więc duża część aut ma lepszą blachę od Forda. Do kombi lepiej 1.8 T18SED 122KM. Tańszy w eksplotacji.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

Post autor: XaRaDaS » 20 paź 2015, o 11:24

Tak jak Konrad pisał odnośnie Nubiry i Lacetti, z tego samego roku można jedno i drugie trafić, tak samo z znaczkami albo daewoo albo chevi, po którymś roku już tylko wychodziły chevi lacetti. Co do silnika, to ja mam 1.6 w kombi i daje radę ;) ale jakbym miał wybór, to pewnie bym brał 1.8 zawsze więcej mocy :D Mój laczek od nowości w rodzinie od 2008 roku i rudej nigdzie nie zauważyłem, jedyny mankament to słaby lakier bezbarwny, pod karcherem mi zlazło z całych drzwi i połówka drugich, jeszcze miałem takie objawy na zderzaku, a tak to ogólnie lać i wymieniać to co w KS.

Ad.1 chyba tylko produkcja korea, a później ukraina i rosyja ;) w PL nie były produkowane.
Ad.4 mają błahostki, takie jak palące się kostki za licznikiem lub kostka pod fotelem kierowcy, a tak to przynajmniej u mnie nic nie występuje ;)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

skrzatekMK
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 19 paź 2015, o 19:22
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Brak
Silnik:
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

Post autor: skrzatekMK » 20 paź 2015, o 15:15

konradoo pisze:Przyjedź kiedy na jakiegoś spota
Kiedy i gdzie, to może uda mi się trafić
konradoo pisze:Misz masz różniący się znaczkami.
Z Daewoo miałem Lanosa. Byłem mega zadowolony. Niestety skończył na złomie po dzwonie.
Teraz brałbym z pod znaku Chevi
konradoo pisze:Ford blachę ma kiepską, więc duża część aut ma lepszą blachę od Forda. Do kombi lepiej 1.8 T18SED 122KM. Tańszy w eksploatacji.
Jeśli Chevi nie ma gorszej blachy od lanosa z 1999r. to będę zadowolony. Co do silnika, to też się skłaniam ku 1.8. Z LPG to nie ma problemów?
XaRaDaS pisze:Tak jak Konrad pisał odnośnie Nubiry i Lacetti, z tego samego roku można jedno i drugie trafić, ... chevi,
Interesuj mnie z Chevi, tak od roku 2008.
XaRaDaS pisze: Mój laczek od nowości w rodzinie od 2008 roku i rudej nigdzie nie zauważyłem, jedyny mankament to słaby lakier bezbarwny, pod karcherem mi zlazło z całych drzwi i połówka drugich, jeszcze miałem takie objawy na zderzaku, a tak to ogólnie lać i wymieniać to co w KS.
A ile ma przebiegu? Czy robiłeś lub planujesz robić coś przy hamulcach, amorkach, sprzęgle? Czy tylko oleje, płyny, przewody WN, świeczki, żarówki.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3977
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 44
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

Post autor: Sebastian » 20 paź 2015, o 16:50

Jakość blachy w lacetti szczerzę to d00py nie urywa, ale nie jest tak źle jak w fordach. Bardzo dużo zależy czy był naprawiany, czy nie.

Co do napraw - na liczniku coś ok. 126kkm, silnik 1.4, z wymian to: 2xklocki przód; 1x tarcze przód; 2x klocki tył; 1x szczęki tył (zapiekły sie razem z klockami), 3 szt łączników stabilizatora (jeden kupiony kiepskiej jakości, dlatego szybko sie posypał)- na razie zamiennik lepszy od oryginału :D ; czujnik położenia wałka rozrządu (coś ok. 140zł nowy z wysyłką); teraz pękł mi pierścień z ABS - nowy niecałe 30zł.

Nie liczę tutaj filtrów i olejów - bo to eksploatacja.


Najmniej problemowe są najsłabsze silniki (1.6, 1.4), z 1.8 czasem pojawiaja sie problemy (ale tutaj tez sa dwie wersje - gorsza i lepsza)
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

Post autor: konradoo » 20 paź 2015, o 21:34

Ja robiłem już wszystko,amorki to z racji eksplotacji ostrej. Sprzęgło też na własną prośbę... Remont silnika na prośbę zatartej rolki :/
O partsy pisz PW.

iskat1973
Stały bywalec
Posty: 228
Rejestracja: 23 paź 2013, o 10:01
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: Nubira vel Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

Post autor: iskat1973 » 21 paź 2015, o 04:46

konradoo pisze:Ja robiłem już wszystko,amorki to z racji eksplotacji ostrej. Sprzęgło też na własną prośbę... Remont silnika na prośbę zatartej rolki :/
Ktorej rolki ????
KL1NF35BJ6K260134

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

Post autor: konradoo » 21 paź 2015, o 16:45

Jednej prowadzącej... firma odrobiła już nieuznanej reklamacji... nawet mi czasami nie uznają reklamacji :(
O partsy pisz PW.

skrzatekMK
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 19 paź 2015, o 19:22
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Brak
Silnik:
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

Post autor: skrzatekMK » 22 paź 2015, o 13:46

Sebastian pisze:Jakość blachy w lacetti szczerzę to d00py nie urywa, ale nie jest tak źle jak w fordach. Bardzo dużo zależy czy był naprawiany, czy nie.
Ale chociaż ruda nie wychodzi w nierobionych miejscach?
Sebastian pisze:Co do napraw - na liczniku coś ok. 126kkm, silnik 1.4, z wymian to: 2xklocki przód; 1x tarcze przód; 2x klocki tył; 1x szczęki tył (zapiekły sie razem z klockami), 3 szt łączników stabilizatora (jeden kupiony kiepskiej jakości, dlatego szybko sie posypał)- na razie zamiennik lepszy od oryginału :D ; czujnik położenia wałka rozrządu (coś ok. 140zł nowy z wysyłką); teraz pękł mi pierścień z ABS - nowy niecałe 30zł.
Silnik 1,4 nie za mały? Co do napraw to nieźle. Cześć drogie/tanie?

Sebastian pisze:Najmniej problemowe są najsłabsze silniki (1.6, 1.4), z 1.8 czasem pojawiaja sie problemy (ale tutaj tez sa dwie wersje - gorsza i lepsza)
Jaka to wersja lepsza i gorsza?

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

Post autor: konradoo » 22 paź 2015, o 19:51

T18SED lepsza 122KM
F18D3 gorsza 121KM

najłatwiej poznasz po cewce
T18Sed jest umocowana po prawej stronie głowicy i przewody.
F18D3 ma cewkę bezpośrednio nakładane na świece.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
orzech
Stały bywalec
Posty: 250
Rejestracja: 26 lis 2013, o 09:41
Reputacja: 1
Imię: Marcin
Samochód: Lacetti 1.6 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

Post autor: orzech » 13 lip 2016, o 20:44

Trochę odświeżę kotleta ale szukam informacji o tych silnikach 1.8. Może ktoś podać czemu ten T18SED jest lepszy i wypunktować dlaczego? Do kiedy wychodziły T18SED?

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

Post autor: konradoo » 13 lip 2016, o 23:17

W 2006 praktycznie wszystkie f18d3

F18D3 jest nowszym silnikiem i ma się co popsuć
1. Klapy w kolektorze ssącym
2. Cewka zespolona,aż tak nie psuje się,ale równie boli (w t18sed jest jak w lanosie)

T18SED stara konstrukcja silnika.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
orzech
Stały bywalec
Posty: 250
Rejestracja: 26 lis 2013, o 09:41
Reputacja: 1
Imię: Marcin
Samochód: Lacetti 1.6 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

Post autor: orzech » 14 lip 2016, o 13:45

No to mnie boli, chciałem coś nowszego niż 2006 rok. Rozkoduje ktoś vin? KLAN35315K087741

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

Post autor: XaRaDaS » 14 lip 2016, o 14:05

Rozkodować vin to raczej tylko Krzysiek może ;) oczywiście jeżeli chcesz mieć pełne dane, a nie prowizorkę :D
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23839
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: brak
Silnik: brak
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

Post autor: etac » 14 lip 2016, o 15:05

orzech pisze:No to mnie boli, chciałem coś nowszego niż 2006 rok. Rozkoduje ktoś vin? KLAN35315K087741
numer nie ma 17 znaków
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
orzech
Stały bywalec
Posty: 250
Rejestracja: 26 lis 2013, o 09:41
Reputacja: 1
Imię: Marcin
Samochód: Lacetti 1.6 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

Post autor: orzech » 14 lip 2016, o 15:17

Poprawiam KLANF35315K087741

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23839
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: brak
Silnik: brak
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

Post autor: etac » 14 lip 2016, o 15:26

Data produkcji: 04.09.2004
Data dostawy do klienta: 01.04.2005
Sprzedany w:
AUTOHAUS GÜNTER HEYMER
DROYßIGER WEG 56
HOHENTHURM 06188
034602 51533

Ostatni wpis gwarancyjny:
Stan licznika przebiegu: 29 353 KM
Data przetwarzania:
22.12.2006
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
orzech
Stały bywalec
Posty: 250
Rejestracja: 26 lis 2013, o 09:41
Reputacja: 1
Imię: Marcin
Samochód: Lacetti 1.6 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

Post autor: orzech » 14 lip 2016, o 21:28

Podziękował. Wóz obejrzany. Szału nie ma.

Awatar użytkownika
daro5555
Świeżak
Posty: 35
Rejestracja: 28 paź 2015, o 15:09
Reputacja: 0
Imię: Dariusz
Samochód: Nubira Kombi 1.8
Silnik:
Lokalizacja: Zbąszyń
Kontakt:

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

Post autor: daro5555 » 21 lip 2016, o 11:59

Nie bądź pijawką - znalazłeś rozwiązanie problemu ... podziel się na forum!

tomii1982
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 19 lut 2014, o 18:53
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze HB MY 2013
Silnik: 1.4T (LUJ)
LPG: STAG QBOX
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Kontakt:

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

Post autor: tomii1982 » 22 lip 2016, o 10:52

Kolego a sprawdzisz to autko:
KL1NF356JAK638404
http://otomoto.pl/oferta/chevrolet-nubi ... d9a0ff5810
Lacetti 1.4 HB 2004
Nubira 1.8 Kombi 2008 x2

Jpiasz
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 20 wrz 2020, o 19:11
Reputacja: 0
Imię: Janusz
Samochód: Nubira
Silnik: 1,8 16v 121KM benzyna F18D3
LPG: tak; STAG
Lokalizacja: K...o
Kontakt:

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

Post autor: Jpiasz » 20 wrz 2020, o 19:54

konradoo pisze:
13 lip 2016, o 23:17
W 2006 praktycznie wszystkie f18d3

F18D3 jest nowszym silnikiem i ma się co popsuć
1. Klapy w kolektorze ssącym
2. Cewka zespolona,aż tak nie psuje się,ale równie boli (w t18sed jest jak w lanosie)

T18SED stara konstrukcja silnika.
Klapy to nie problem. Ja sam wymieniałem dolną część kolektora dolotowego od Opla Astry. Góra zaś jest oryginalna od Nubiry. Jeżeli zaś piszesz o cewce to nie wiem od zakupu zrobiłem ok. 50 000 km i jak na razie nie miałem z tym żadnych problemów.

krzych1b
Fachman
Posty: 3061
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Lacetti/Nubira - pytania ogólne

Post autor: krzych1b » 23 cze 2021, o 22:38

Nalatane 220Kkm i cewka OK. Teraz to pikuś , bo używka to koszt ok.70 zł
Wiem , wiem , archeolog jestem . :)
VIN >KL1NF35BJ6K335315

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Ogólnie o modelu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości