Automat-Orlando
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 sie 2019, o 15:30
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 D 163KM automat
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Automat-Orlando
Dzień dobry!
Chciałbym prosić Kolegów o pomoc i informację na temat wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów w Orlando z 2013 2,0 D 163 KM, przebieg 130 000 km sprowadzony z Danii.
Mam z tym kłopot ponieważ automatem jeżdże juz kilka lat w różnych autkach i opinie na temat wymiany czy statyczna czy dynamiczna i czy w ogóle wymieniać jest tyle ile samych wypowiedzi.
Np. DSG firmy VW 6-cio stopniowa mozna wymieniac i tak i tak ale już 7-mio stopniowa na 100% dynamicznie nie wolno! Natomiast statycznie są juz różne wypowiedzi. Producent mówi, że nie a mechanicy i to nie wszyscy, że tak!
W moim przypadku serwis zaoferował wymianę dynamiczną i cena od 1700 zł a znajome warsztaty oferują wymianę statyczną za 150 zł robocizna + koszt oleju około 64 zł/litr .Ale i tu są rózne opinie ponieważ w Olku nie ma możliwości sprawdzenia stanu - poziomu oleju przed i po wymianie. Np. w Mitsubishi jest w skrzyni bagnet i po sprawie.
Dlatego pomyślałem, że gdzie jak gdzie ale na tym forum zobaczę i przeczytam co dalej z tym fantem zrobić.
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
Chciałbym prosić Kolegów o pomoc i informację na temat wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów w Orlando z 2013 2,0 D 163 KM, przebieg 130 000 km sprowadzony z Danii.
Mam z tym kłopot ponieważ automatem jeżdże juz kilka lat w różnych autkach i opinie na temat wymiany czy statyczna czy dynamiczna i czy w ogóle wymieniać jest tyle ile samych wypowiedzi.
Np. DSG firmy VW 6-cio stopniowa mozna wymieniac i tak i tak ale już 7-mio stopniowa na 100% dynamicznie nie wolno! Natomiast statycznie są juz różne wypowiedzi. Producent mówi, że nie a mechanicy i to nie wszyscy, że tak!
W moim przypadku serwis zaoferował wymianę dynamiczną i cena od 1700 zł a znajome warsztaty oferują wymianę statyczną za 150 zł robocizna + koszt oleju około 64 zł/litr .Ale i tu są rózne opinie ponieważ w Olku nie ma możliwości sprawdzenia stanu - poziomu oleju przed i po wymianie. Np. w Mitsubishi jest w skrzyni bagnet i po sprawie.
Dlatego pomyślałem, że gdzie jak gdzie ale na tym forum zobaczę i przeczytam co dalej z tym fantem zrobić.
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2342
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Automat-Orlando
Przecież już go sprzedajesz. Po co piszesz te posty?
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
-
- Wymiatacz
- Posty: 1506
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 76
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Automat-Orlando
Wymiana statyczna- kupić 5l oleju z normą dexron VI, spuścić stary (powinno zlecieć około 5l.) Zalać nowe 5l. korkiem od góry i po wymianie. Powachlować dwukrotnie drążkiem przez wszystkie przełożenia i w drogę. Jak olej nie był dawno wymieniany za jakieś 200km. można procedurę powtórzyć. Jak chcesz się bawić w sprawdzanie poziomu to wklejam opis z tis.
Zatyczka poziomu oleju w opisie to korek kontrolny poziomu oleju z boku skrzyni.
19. Skrzynia biegów
Automatyczna skrzynia biegów – 6T30/6T40/6T45/6T50
Procedura sprawdzenia poziomu bez użycia wskaźnika poziomu oleju
Uruchomić silnik.
Nacisnąć pedał hamulca i przesunąć dźwignię zmiany biegów przez wszystkie zakresy biegów, zatrzymując się w każdym zakresie na około 3 sekundy. Następnie przesunąć dźwignię zmiany biegów z powrotem w pozycję postojową PARK (P).
Pozostawić silnik na biegu jałowym 500-800 obr/min na co najmniej 3 minuty, aby umożliwić rozproszenie się piany na oleju i ustabilizowanie się jego poziomu. Zwolnić pedał hamulca.
Uwaga: Jeśli odczyt TFT nie wskazuje wymaganej temperatury, pozostawić pojazd do ochłodzenia lub obsługiwać pojazd do osiągnięcia odpowiedniej TFT. Jeśli temperatura oleju znajduje się poniżej określonego zakresu, przeprowadzić poniższą procedurę w celu podniesienia temperatury oleju do wartości ze specyfikacji.
Prowadzić pojazd na drugim biegu do momentu, aż temperatura oleju osiągnie określoną temperaturę.
Utrzymywać uruchomiony silnik i obserwować temperaturę oleju przekładniowego (TFT) na wyświetlaczu informacyjnym kierowcy lub testerze diagnostycznym.
Ostrożnie: Poziom oleju przekładniowego należy sprawdzać, gdy temperatura oleju przekładniowego (TFT) wynosi 85-95°C (185-203°F). Jeśli TFT nie odpowiada podanej wartości temperatury, uruchomić pojazd lub poczekać, aż olej ostygnie do żądanego poziomu. Regulacja poziomu oleju, gdy TFT jest poza podanym zakresem temperatury, spowoduje niedopełnienie lub przepełnienie skrzyni biegów. TFT 95°C niedopełnienie, TFT 85°C przepełnienie. Niedopełnienie skrzyni biegów spowoduje przedwczesne zużycie jej części składowych lub uszkodzenie. Przepełnienie skrzyni biegów spowoduje odpływ oleju przez przewód odpowietrzający, spienienie oleju lub kawitację pompy.
Podnieść pojazd na podnośniku. Pojazd musi być wypoziomowany z uruchomionym silnikiem, a dźwignia zmiany biegów w zakresie PARK.
2201841
Kiedy pojazd jest na biegu jałowym, wyjąć zatyczkę ustawiania poziomu oleju. Spuścić cały olej.
Zatyczka poziomu oleju (1)
• Jeśli olej płynie ciągłym strumieniem, czekać, aż zacznie kapać.
• Jeśli olej już nie wypływa, dodać go, aż wykapie.
Sprawdzić zabarwienie oleju. Olej powinien mieć kolor czerwony lub ciemnobrązowy.
• Jeśli kolor oleju jest bardzo ciemny lub czarny, a jego zapach spalenizny, sprawdzić go pod kątem nadmiernych cząstek metalu lub innych zanieczyszczeń. Niewielka ilość materiału ściernego jest "normalnym" objawem. Jeśli w oleju można znaleźć duże fragmenty i cząstki metalu, spłukać chłodnicę oleju i jej przewody, a następnie naprawić skrzynię biegów. Jeśli nie stwierdzono żadnych oznak wewnętrznych uszkodzeń skrzyni biegów, wymienić olej, naprawić chłodnicę oleju i spłukać przewody chłodnicy.
• Olej mętny lub wyglądający na zanieczyszczony wodą wskazuje na zanieczyszczenie cieczą chłodzącą lub wodą. Przejdź do Ciecz chłodząca/woda w skrzyni biegów .
Sprawdzić pod kątem zewnętrznych przecieków. Przejdź do Diagnostyka przecieków oleju .
Jeśli zmieniono olej, wyzerować monitor okresu użytkowania oleju, gdzie ma to zastosowanie.
Zatyczka poziomu oleju w opisie to korek kontrolny poziomu oleju z boku skrzyni.
19. Skrzynia biegów
Automatyczna skrzynia biegów – 6T30/6T40/6T45/6T50
Procedura sprawdzenia poziomu bez użycia wskaźnika poziomu oleju
Uruchomić silnik.
Nacisnąć pedał hamulca i przesunąć dźwignię zmiany biegów przez wszystkie zakresy biegów, zatrzymując się w każdym zakresie na około 3 sekundy. Następnie przesunąć dźwignię zmiany biegów z powrotem w pozycję postojową PARK (P).
Pozostawić silnik na biegu jałowym 500-800 obr/min na co najmniej 3 minuty, aby umożliwić rozproszenie się piany na oleju i ustabilizowanie się jego poziomu. Zwolnić pedał hamulca.
Uwaga: Jeśli odczyt TFT nie wskazuje wymaganej temperatury, pozostawić pojazd do ochłodzenia lub obsługiwać pojazd do osiągnięcia odpowiedniej TFT. Jeśli temperatura oleju znajduje się poniżej określonego zakresu, przeprowadzić poniższą procedurę w celu podniesienia temperatury oleju do wartości ze specyfikacji.
Prowadzić pojazd na drugim biegu do momentu, aż temperatura oleju osiągnie określoną temperaturę.
Utrzymywać uruchomiony silnik i obserwować temperaturę oleju przekładniowego (TFT) na wyświetlaczu informacyjnym kierowcy lub testerze diagnostycznym.
Ostrożnie: Poziom oleju przekładniowego należy sprawdzać, gdy temperatura oleju przekładniowego (TFT) wynosi 85-95°C (185-203°F). Jeśli TFT nie odpowiada podanej wartości temperatury, uruchomić pojazd lub poczekać, aż olej ostygnie do żądanego poziomu. Regulacja poziomu oleju, gdy TFT jest poza podanym zakresem temperatury, spowoduje niedopełnienie lub przepełnienie skrzyni biegów. TFT 95°C niedopełnienie, TFT 85°C przepełnienie. Niedopełnienie skrzyni biegów spowoduje przedwczesne zużycie jej części składowych lub uszkodzenie. Przepełnienie skrzyni biegów spowoduje odpływ oleju przez przewód odpowietrzający, spienienie oleju lub kawitację pompy.
Podnieść pojazd na podnośniku. Pojazd musi być wypoziomowany z uruchomionym silnikiem, a dźwignia zmiany biegów w zakresie PARK.
2201841
Kiedy pojazd jest na biegu jałowym, wyjąć zatyczkę ustawiania poziomu oleju. Spuścić cały olej.
Zatyczka poziomu oleju (1)
• Jeśli olej płynie ciągłym strumieniem, czekać, aż zacznie kapać.
• Jeśli olej już nie wypływa, dodać go, aż wykapie.
Sprawdzić zabarwienie oleju. Olej powinien mieć kolor czerwony lub ciemnobrązowy.
• Jeśli kolor oleju jest bardzo ciemny lub czarny, a jego zapach spalenizny, sprawdzić go pod kątem nadmiernych cząstek metalu lub innych zanieczyszczeń. Niewielka ilość materiału ściernego jest "normalnym" objawem. Jeśli w oleju można znaleźć duże fragmenty i cząstki metalu, spłukać chłodnicę oleju i jej przewody, a następnie naprawić skrzynię biegów. Jeśli nie stwierdzono żadnych oznak wewnętrznych uszkodzeń skrzyni biegów, wymienić olej, naprawić chłodnicę oleju i spłukać przewody chłodnicy.
• Olej mętny lub wyglądający na zanieczyszczony wodą wskazuje na zanieczyszczenie cieczą chłodzącą lub wodą. Przejdź do Ciecz chłodząca/woda w skrzyni biegów .
Sprawdzić pod kątem zewnętrznych przecieków. Przejdź do Diagnostyka przecieków oleju .
Jeśli zmieniono olej, wyzerować monitor okresu użytkowania oleju, gdzie ma to zastosowanie.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 sie 2019, o 15:30
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 D 163KM automat
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Automat-Orlando
No tak! To kazdy potrafi , bez potrzeby bycia "Moderatorem"! Co takiego robi sie z człowiekiem, gdy choc troszeczke władzy dostanie??
Wyjasniam, choc nie muszę, mam dwa Olki i ten , który sprzedaję jest z 2011r. wystarczy czytac z zrozumieniem albo dwa razy sie zastanowić. Chyba po to jest to forum aby sie pytać czy moze sie mylę?
Dodano po 3 minutach 51 sekundach:
Bardzo dziekuje za wyczerpującą odpowiedz koledze "Kochar". Byłem w paru warsztatach ale tylko udawali, ze wiedzą o co chodzi. Jeszcze raz wielkie dzięki i pozdrawiam!
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2342
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Automat-Orlando
Po prostu widzę, że jesteś aktywny w momencie chęci sprzedania auta. Po to też napisałeś kilka postów, aby móc wystawić ogłoszenie.
Dbaj o pisownię. Używaj znaków diakrytycznych.
Dbaj o pisownię. Używaj znaków diakrytycznych.
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 6 gru 2023, o 18:12
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2 d 184 km
- Lokalizacja: Krakow
- Kontakt:
Re: Automat-Orlando
Czy to taka sama skrzynia 6 biegowa jak w Captive ?
- etac
- Prezes
- Posty: 23774
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Automat-Orlando
nie, taka sama jak w Cruze
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1506
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 76
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 6 gru 2023, o 18:12
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2 d 184 km
- Lokalizacja: Krakow
- Kontakt:
Re: Automat-Orlando
Dzięki za odpowiedź i jeżeli dobrze zrozumiałem to po odkręceniu z boku korka to nim spuszczamy i przez niego zalewamy ?
Dodano po 45 sekundach:
I czy ten korek jakiś ma kształt ewentualnie na jaki klucz
Dodano po 45 sekundach:
I czy ten korek jakiś ma kształt ewentualnie na jaki klucz
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5726
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 336
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Automat-Orlando
Demontaż pokrywy korpusu zaworu - Ilość przybliżona: 5,0-7,0 litrów
Zmiana oleju - Zatyczka odprowadzania - Ilość przybliżona: 4,0-6,0 litrów
Naprawa - Ilość przybliżona: 8,0-8,5 litra
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości