Wymiana statyczna- kupić 5l oleju z normą dexron VI, spuścić stary (powinno zlecieć około 5l.) Zalać nowe 5l. korkiem od góry i po wymianie. Powachlować dwukrotnie drążkiem przez wszystkie przełożenia i w drogę. Jak olej nie był dawno wymieniany za jakieś 200km. można procedurę powtórzyć. Jak chcesz się bawić w sprawdzanie poziomu to wklejam opis z tis.
Zatyczka poziomu oleju w opisie to korek kontrolny poziomu oleju z boku skrzyni.
19. Skrzynia biegów
Automatyczna skrzynia biegów – 6T30/6T40/6T45/6T50
Procedura sprawdzenia poziomu bez użycia wskaźnika poziomu oleju
Uruchomić silnik.
Nacisnąć pedał hamulca i przesunąć dźwignię zmiany biegów przez wszystkie zakresy biegów, zatrzymując się w każdym zakresie na około 3 sekundy. Następnie przesunąć dźwignię zmiany biegów z powrotem w pozycję postojową PARK (P).
Pozostawić silnik na biegu jałowym 500-800 obr/min na co najmniej 3 minuty, aby umożliwić rozproszenie się piany na oleju i ustabilizowanie się jego poziomu. Zwolnić pedał hamulca.
Uwaga: Jeśli odczyt TFT nie wskazuje wymaganej temperatury, pozostawić pojazd do ochłodzenia lub obsługiwać pojazd do osiągnięcia odpowiedniej TFT. Jeśli temperatura oleju znajduje się poniżej określonego zakresu, przeprowadzić poniższą procedurę w celu podniesienia temperatury oleju do wartości ze specyfikacji.
Prowadzić pojazd na drugim biegu do momentu, aż temperatura oleju osiągnie określoną temperaturę.
Utrzymywać uruchomiony silnik i obserwować temperaturę oleju przekładniowego (TFT) na wyświetlaczu informacyjnym kierowcy lub testerze diagnostycznym.
Ostrożnie: Poziom oleju przekładniowego należy sprawdzać, gdy temperatura oleju przekładniowego (TFT) wynosi 85-95°C (185-203°F). Jeśli TFT nie odpowiada podanej wartości temperatury, uruchomić pojazd lub poczekać, aż olej ostygnie do żądanego poziomu. Regulacja poziomu oleju, gdy TFT jest poza podanym zakresem temperatury, spowoduje niedopełnienie lub przepełnienie skrzyni biegów. TFT 95°C niedopełnienie, TFT 85°C przepełnienie. Niedopełnienie skrzyni biegów spowoduje przedwczesne zużycie jej części składowych lub uszkodzenie. Przepełnienie skrzyni biegów spowoduje odpływ oleju przez przewód odpowietrzający, spienienie oleju lub kawitację pompy.
Podnieść pojazd na podnośniku. Pojazd musi być wypoziomowany z uruchomionym silnikiem, a dźwignia zmiany biegów w zakresie PARK.
2201841
Kiedy pojazd jest na biegu jałowym, wyjąć zatyczkę ustawiania poziomu oleju. Spuścić cały olej.
Zatyczka poziomu oleju (1)
• Jeśli olej płynie ciągłym strumieniem, czekać, aż zacznie kapać.
• Jeśli olej już nie wypływa, dodać go, aż wykapie.
Sprawdzić zabarwienie oleju. Olej powinien mieć kolor czerwony lub ciemnobrązowy.
• Jeśli kolor oleju jest bardzo ciemny lub czarny, a jego zapach spalenizny, sprawdzić go pod kątem nadmiernych cząstek metalu lub innych zanieczyszczeń. Niewielka ilość materiału ściernego jest "normalnym" objawem. Jeśli w oleju można znaleźć duże fragmenty i cząstki metalu, spłukać chłodnicę oleju i jej przewody, a następnie naprawić skrzynię biegów. Jeśli nie stwierdzono żadnych oznak wewnętrznych uszkodzeń skrzyni biegów, wymienić olej, naprawić chłodnicę oleju i spłukać przewody chłodnicy.
• Olej mętny lub wyglądający na zanieczyszczony wodą wskazuje na zanieczyszczenie cieczą chłodzącą lub wodą. Przejdź do Ciecz chłodząca/woda w skrzyni biegów .
Sprawdzić pod kątem zewnętrznych przecieków. Przejdź do Diagnostyka przecieków oleju .
Jeśli zmieniono olej, wyzerować monitor okresu użytkowania oleju, gdzie ma to zastosowanie.