Turbo - użytkowanie

Wszystkie inne tematy dotyczące danego modelu
ODPOWIEDZ
dante166
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 27 wrz 2021, o 08:55
Reputacja: 0
Imię: Konrad
Samochód: Orlando
Silnik: 1.4 T
LPG: nie
Inny samochód: nie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Turbo - użytkowanie

Post autor: dante166 » 11 paź 2021, o 20:21

Witam, mam pytanie odnośnie użytkowania turbo w moim Orlando 1.4 T. Czytałem na jakims forum że fajnie by było aby od czasu do czasu przegonić go na drodze szybkiego ruchu. Ponieważ jeżdżę głównie po mieście, pytania moje brzmia:
1. Na jakich obrotach najlepiej,
2. Jaki dystans min przejechać,
3. Po jakim dystansie depnąć, ile potrzebuje na rozgrzanie?
4.Czy dobrze rozumiem że auto to ma stała geometrię? I czy w związku z tym również potrzebuje przegonia?
4. Pytanie z innej beczki gdzieś słyszałem że dwumas padają w tych autach przy 130-150 tys. przebiegu, czy to prawda??

Dzieki z góry za radę, przejzalem sporo postów i na te pytania jednoznaczenj odpowiedzi nie znalazlem

kjas9
Profesjonalista
Posty: 844
Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
Reputacja: 25
Imię: Krzysztof
Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
Silnik: 1,4 T +chip 163 km
LPG: KME Skay Max
Lokalizacja: SO
Kontakt:

Re: Turbo - użytkowanie

Post autor: kjas9 » 11 paź 2021, o 21:28

Moim zdaniem tutaj bardziej chodzi o wykorzystanie turbiny,która włącza się od ok 3k obrotów i doładowuje silnik.W mieście mało kiedy takie obroty sa potrzebne (chyba że startujemy ze świateł dla szpanu)-to ma też wpływ na dwumasę która musi przyjąć duże obciązenia w tym momencie,i w rezultacie szybciej się zużywa.
Ja jak mam możliwośc to na 3-4 wciskam gaz ąż obroty dojdą do 6k- testuję tak przyspieszenie i wydajność .Tak wykryłem ostatnio uszkodzenie czujnika doładowania ,po czym wrzucam wyższy bieg i utrzymuję ok 3-3,5 .Jak wszystko jest ok nie szarpie nie słabnie to wystarczy z10km.
Co do geometrii,to przecież nie smolot gdzie skrzydła zmieniają położenie ,albo porshe z wysuwanym spoileremi .
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Turbo - użytkowanie

Post autor: wszim » 11 paź 2021, o 22:12

Dwumasa najbardziej cierpi na niskich obrotach. Bo właśnie wtedy spełnia podstawowe jej zadanie czyli tłumienie drgań momentu obrotowego.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Turbo - użytkowanie

Post autor: pawelwaw84 » 12 paź 2021, o 06:26

Turbina się załącza przy 3tys obr?! W takim razie po co ta turbosprężarka jeśli przy 2tys obr ten silnik ma max moment obr? To są jakieś fanaberie sprzed dobrych 30lat powielane przez emerytowanych mechaników! W 1.4t nic nie trzeba przeganiać, jest stała geometria. Żadna benzyna nie lubi zamulania na niskich obrotach. Normalnie jeździj w zakresie 2-3tys. obr. a w miarę potrzeby wyżej. Wszystko będzie dobrze. Zrobiłem takim Cruzem 120kkm i największe bolączki to układ chłodzenia. Zdarzają się też mikropęknięcia kolektora wydechowego na łączeniu z turbosprężarką.

dante166
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 27 wrz 2021, o 08:55
Reputacja: 0
Imię: Konrad
Samochód: Orlando
Silnik: 1.4 T
LPG: nie
Inny samochód: nie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Turbo - użytkowanie

Post autor: dante166 » 12 paź 2021, o 07:26

pawelwaw84 pisze:
12 paź 2021, o 06:26
W 1.4t nic nie trzeba przeganiać, jest stała geometria

Tak też gdzieś wyczytałem, ale nie byłem pewny, dzięki za informację.
Odnośnie dwumasy, był artykuł, bodajże w autocentrum, że w orlando jest jakiś problem i pomimo nawet dbania o nią przy 130-150 w bensynie turbo dwumasa pada, stąd było moje pytanie

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Turbo - użytkowanie

Post autor: pawelwaw84 » 12 paź 2021, o 10:22

Najwięcej informacji wyczytasz na forach Astry J, bo w niej najczęściej ten zestaw występował czyli 1.4t + skrzynia m32. Zwróć też uwagę na tę skrzynię, bo uznaje się ją za awaryjną. Chyba w 12 roku przeszła modernizację. Dowiedz się jak ją poznać i jaki olej oraz jak często go zmieniać. Ja miałem po modernizacji i zero problemów.

dante166
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 27 wrz 2021, o 08:55
Reputacja: 0
Imię: Konrad
Samochód: Orlando
Silnik: 1.4 T
LPG: nie
Inny samochód: nie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Turbo - użytkowanie

Post autor: dante166 » 12 paź 2021, o 12:17

Moje Orlando jest z 2013 wiec powinno być ok
Ostatnio zmieniony 19 paź 2021, o 23:16 przez Sebastian, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto zapis "cytuj".

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Ogólnie o modelu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość