uszczelki silnika

Wszystkie inne tematy dotyczące danego modelu
ODPOWIEDZ
spineer
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 26 lis 2015, o 10:31
Reputacja: 0
Imię: Darek
Samochód: Orlando LT+
Silnik: 2.0, 163KM Man.
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

uszczelki silnika

Post autor: spineer » 29 sie 2025, o 01:48

Cześć,
Zabieram się za wymianę rozrządu z wszystkimi przynależnościami. Pozbierałem części wg serwisówki, ale wpadł mi przy okazji taki zestaw uszczelek jak na zdjęciu (Ajusta, Victor Reinz). Czy wiecie może, do czego są te uszczelki w czerwonych ramkach? Które trzeba uwzgędnić przy rozrządzie z pompą chłodzenia i termostatem?
Przy okazji - czy wymieniał ktoś pompę na Dolz? Jakieś doświadczenia?
Załączniki
Zrzut ekranu 2025-08-29 013527.png
Pozdrawiam

Spineer

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: uszczelki silnika

Post autor: etac » 29 sie 2025, o 17:14

Szukaj oryginałów, żadnych zamienników
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

spineer
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 26 lis 2015, o 10:31
Reputacja: 0
Imię: Darek
Samochód: Orlando LT+
Silnik: 2.0, 163KM Man.
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: uszczelki silnika

Post autor: spineer » 29 sie 2025, o 23:35

Z tymi oryginałami to coraz trudniej z przyczyn oczywistych. Zresztą co to znaczy "oryginał", skoro części z logo GM to tylko kanał dystrybucji. Zakupiłem zastaw łańcucha z rozrządu, wszystko z logo GM i hologramem, ale obok tego logo INA na częściach.

Tu chodzi mi też o te uszczelki, bo nie wiem, do czego je przypisać i czy technologicznie rusza się je podczas wymiany rozrządu.
Ostatnio zmieniony 30 sie 2025, o 05:27 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto cytat.
Pozdrawiam

Spineer

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: uszczelki silnika

Post autor: bubu1769 » 30 sie 2025, o 06:16

Możesz dać link do tego zestawu uszczelek?

bodzio204
Bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 29 gru 2023, o 15:55
Reputacja: 10
Imię: Bogusław
Samochód: Malibu LTZ AT
Silnik: 2.4
LPG: LPG
Inny samochód: A6C6 2.4V6 LPG
Lokalizacja: RPZ
Kontakt:

Re: uszczelki silnika

Post autor: bodzio204 » 30 sie 2025, o 06:44

Jest to zestaw uszczelek skrzyni korbowej Cruze 2.0D(Orlando, Malibu) dół. Robiłem kiedyś rozrząd w Malibu 2.0 163KM i nie trzeba żadnych uszczelek.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: uszczelki silnika

Post autor: bubu1769 » 30 sie 2025, o 07:55

Chodzi mi o konkretnie ten zestaw z pierwszego postu.
Chce zobaczyć czy może w opisie będzie coś co pomoże określić przeznaczenie zaznaczonych uszczelek.

spineer
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 26 lis 2015, o 10:31
Reputacja: 0
Imię: Darek
Samochód: Orlando LT+
Silnik: 2.0, 163KM Man.
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: uszczelki silnika

Post autor: spineer » 1 wrz 2025, o 00:12

Pozdrawiam

Spineer

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: uszczelki silnika

Post autor: bubu1769 » 1 wrz 2025, o 06:38

Pełnej pewności nie mam ale wydaje mi się że te uszczelki będą do zespołu wałków balansujących/pompy oleju.

spineer
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 26 lis 2015, o 10:31
Reputacja: 0
Imię: Darek
Samochód: Orlando LT+
Silnik: 2.0, 163KM Man.
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: uszczelki silnika

Post autor: spineer » 7 wrz 2025, o 22:51

W uzupełnieniu - te uszczelki okazały się niepotrzebne.
Natomiast jeśli chodzi o pompę chłodzenia DOLZ to nie wiem czy tak jest, czy miałem pecha, ale zakupiłem takową na allegro: pompa o symbolu: O282 (oznaczenie oryginału 25186662) nie zawiera w zestawie tylnej pokrywy (jak większość pomp generycznych - przekłada się pokrywę z oryginału), jednakże po założeniu pokrywy z oryginału okazało się, że wirnik jest ok. 1,5-2 mm za wysoko i ociera o pokrywę. Ponadto przy przykręcaniu koła pasowego okazało się, że otwory w podstawie koła są mniejsze niż dołączone śruby (dwa z trzech) a w trzecim otworze, po wkręceniu śrubu podstawa pękła.
Zdjęcia poglądowe dodaję.
Załączniki
IMG_20250905_232558.jpg
IMG_20250905_232535.jpg
IMG_20250905_232514.jpg
IMG_20250905_185354.jpg
IMG_20250905_185312.jpg
IMG_20250905_185037.jpg
Pozdrawiam

Spineer

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Ogólnie o modelu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość