Płyn chłodniczy - Diesel
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 27 kwie 2016, o 08:20
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Aveo T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Płyn chłodniczy - Diesel
Witam serdecznie,
Ostatnio zauważyłem, że po lekko dynamicznej jeździe załącza mi się wentylator po wyłączeniu silnika i tak za każdym razem. Nie jestem pewny do jakiego poziomu ma być uzupełniony płyn chłodniczy.
Czy jeżeli poziom mojego płynu chłodniczego znajduje się poniżej tych dwóch strzałek na zbiorniczku to jest dobrze?
Następne pytanie to jaki płyn chłodniczy dolać do 1.3 VCDI 95 KM?
Przeglądałem tematy na forum, ale nie mogłem znaleźć opisu do Aveo T300 z silnikiem diesla
Ostatnio zauważyłem, że po lekko dynamicznej jeździe załącza mi się wentylator po wyłączeniu silnika i tak za każdym razem. Nie jestem pewny do jakiego poziomu ma być uzupełniony płyn chłodniczy.
Czy jeżeli poziom mojego płynu chłodniczego znajduje się poniżej tych dwóch strzałek na zbiorniczku to jest dobrze?
Następne pytanie to jaki płyn chłodniczy dolać do 1.3 VCDI 95 KM?
Przeglądałem tematy na forum, ale nie mogłem znaleźć opisu do Aveo T300 z silnikiem diesla
Chevrolet Aveo T300 1.3 - 95 KM VCDI
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Płyn chłodniczy - Diesel
czyli po wyjściu z samochodu wentylator nadal chodzi? Jakieś 2-5 minut?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 27 kwie 2016, o 08:20
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Aveo T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Płyn chłodniczy - Diesel
Tak dokładnie i po tym czasie się wyłącza.
W instrukcji też dokładnie nie pisze, gdzie ma znajdować się min/max poziomu płynu chłodniczego.
Również nie zauważyłem, żeby płyn chłodniczy ubywał.
W instrukcji też dokładnie nie pisze, gdzie ma znajdować się min/max poziomu płynu chłodniczego.
Również nie zauważyłem, żeby płyn chłodniczy ubywał.
Chevrolet Aveo T300 1.3 - 95 KM VCDI
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Płyn chłodniczy - Diesel
To nie jest problem z chłodzeniem, a normalna reakcja na przerwane wypalanie układu DPF. Jak go przerwiesz to układ się chłodzi, po wyłączeniu silnika.
Proponuje wycieczkę na weekend zaplanować, tak żeby zrobić z 200-300 km
Proponuje wycieczkę na weekend zaplanować, tak żeby zrobić z 200-300 km
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 27 kwie 2016, o 08:20
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Aveo T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Płyn chłodniczy - Diesel
Ok bardzo dziękuję za odpowiedź
W takim razie w weekend wycieczka na autostradę
A czy normalne jest to, że kontrolka DPF'a się nie zaświeciła?
W takim razie w weekend wycieczka na autostradę
A czy normalne jest to, że kontrolka DPF'a się nie zaświeciła?
Chevrolet Aveo T300 1.3 - 95 KM VCDI
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Płyn chłodniczy - Diesel
zaświeci się jak będzie zapchane na maksa
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 27 kwie 2016, o 08:20
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Aveo T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Płyn chłodniczy - Diesel
Witam po testach,
Niestety testy skończyły się lawetą przed wjazdem na autostradę..
Podczas jazdy nagle zapaliła się kontrolka temperatury silnika na czerwono z sygnałem ostrzegawczym. Po przejechaniu 2-3km znalazłem miejsce, gdzie mógłbym zaparkować samochód i zobaczyć co się stało. Po podniesieniu maski zobaczyłem, że mój zbiornik wyrównawczy jest... pusty! Po dokładnym przejrzeniu zobaczyłem, że na dole na przewodach i pod silnikiem (od strony zbiornika wyrównawczego) jest mokro, no i oczywiście plama pod samochodem.
Samochód jest już u mechanika i czekam na informację odnośnie tego co mogło się stać...
Niestety testy skończyły się lawetą przed wjazdem na autostradę..
Podczas jazdy nagle zapaliła się kontrolka temperatury silnika na czerwono z sygnałem ostrzegawczym. Po przejechaniu 2-3km znalazłem miejsce, gdzie mógłbym zaparkować samochód i zobaczyć co się stało. Po podniesieniu maski zobaczyłem, że mój zbiornik wyrównawczy jest... pusty! Po dokładnym przejrzeniu zobaczyłem, że na dole na przewodach i pod silnikiem (od strony zbiornika wyrównawczego) jest mokro, no i oczywiście plama pod samochodem.
Samochód jest już u mechanika i czekam na informację odnośnie tego co mogło się stać...
Chevrolet Aveo T300 1.3 - 95 KM VCDI
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Płyn chłodniczy - Diesel
No to normalny pech.
Pewnie strzelił jakiś wąż od chłodnicy.
Pewnie strzelił jakiś wąż od chłodnicy.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 27 kwie 2016, o 08:20
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Aveo T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Płyn chłodniczy - Diesel
Dokładnie,
Poszedł górny przewód chłodnicy.
Poszedł górny przewód chłodnicy.
Chevrolet Aveo T300 1.3 - 95 KM VCDI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości