Zimowa osłona wlotu powietrza

Wszystkie inne tematy dotyczące danego modelu
ODPOWIEDZ
flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Zimowa osłona wlotu powietrza

Post autor: flebuss » 3 gru 2014, o 21:14

Sprawa wyszła jako dygresja przy innym temacie dlatego umieszczam to w dedykowanym wątku
nalęży na wstępie rozróżnić zasłonięcie wlotu powietrza do komory silnikowej od zasłonięcia chłodnicy - pozornie wydaje się to jedno i to samo ale jak się okaże to zupełnie coś innego

tak wygląda wlot powietrza powyżej tablicy rejestracyjnej -wycięta kształtka z ryflowanej gumy
01102009017.jpg
01102009017.jpg (140.21 KiB) Przejrzano 3720 razy
a tak poniżej tablicy rejestracyjnej
01102009026.jpg
01102009026.jpg (169.98 KiB) Przejrzano 3720 razy
pojedyńczy element ze sprężynka blokującą
01102009022.jpg
01102009022.jpg (250.21 KiB) Przejrzano 3720 razy
między elementami zasłaniającymi a chłodnicą jest odległość 16cm w czasie postoju pod światłami i jazdą w korku gdy wentylator zapragnie się włączyć to pobierze sobie powietrze przez "wolną" chłodnicę z dołu z boków i góry bo dookoła jest swobodny przepływ powietrza - nie ma jednak cugu od wpychanego powietrza pod ciśnieniem powstającym w czasie jazdy - jak widać nie ma tu elementu blokowania przepływu powietrza przez chłodnicę metodą kartonową ,gdy wkłada się ten karton bezpośrednio "na" chłodnicę, a jeżeli się go tam już wsadzi, to na pewno o powierzchni nie większej niż 60% całkowitej powierzchni chłodnicy i to by było na tyle 8-)
Ostatnio zmieniony 3 gru 2014, o 22:47 przez flebuss, łącznie zmieniany 1 raz.
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

daszczu
Bywalec
Posty: 134
Rejestracja: 30 lis 2014, o 20:19
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: Evanda
Silnik: .
Lokalizacja: Wrocław/Warszawa/Sanok
Kontakt:

Re: Zimowa osłona wlotu powietrza

Post autor: daszczu » 3 gru 2014, o 22:17

hmmm wiesz fajnie zrobionę ale ja zawszę się dziwie po co to ludzie robią, w końcu po to jest termostat w układzie chłodzenia, przecież masz temperaturę płynu w silniku około 87 stopni c.
Jak kupiłem leganzę (kupowałem w zimie) gość zasłonił tekturą(kartonem) chłodnicę z jednej i drugiej strony:O

Nie żebym krytykował bo każdy ma co chce i co lubi, ja poprostu wyrażam swoje zdanie :)

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Zimowa osłona wlotu powietrza

Post autor: flebuss » 3 gru 2014, o 22:22

Szybciej się robi ciepło i silnikowi i wewnątrz- tak praktykuję od dawna i jestem zadowolony z efektów - mnie się to sprawdza :tak:
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15467
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Zimowa osłona wlotu powietrza

Post autor: wszim » 3 gru 2014, o 22:25

Nie powiem. Dałeś mi do myślenia. :zastanawiasie:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Zimowa osłona wlotu powietrza

Post autor: flebuss » 3 gru 2014, o 22:45

Bankowo coś wymyślisz- już się szykuję na modernizację ;)
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15467
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Zimowa osłona wlotu powietrza

Post autor: wszim » 3 gru 2014, o 22:57

Nie o to mi chodziło :D . Po prostu zastanowiłem się nad tym wszystkim co napisałeś. Fakt, że wcześniej nie napisałeś jak to konkretnie masz rozwiązane stad wszyscy myśleli że chodzi o bezpośrednie zasłonienie chłodnicy, co uważam za niebezpieczne. W orlando tak naprawdę od wlotu do chłodnicy jest więcej niż 16cm, :zastanawiasie: jakieś 0,5km albo 3 lata świetlne. Mimo wszystko jednak obawiam się i bardziej korci mnie pełne osłonienie spodu silnika. Tylko, że ostatnio aura demobilizuje mnie do jakichkolwiek manewrów przy aucie.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Zimowa osłona wlotu powietrza

Post autor: flebuss » 3 gru 2014, o 23:02

Też o tym myślałem - tu gdzieś na forum przemknęła ta sprawa, miałem wrażenie że nawet było zdjęcie ale nie pamiętam do jakiego modelu :H
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15467
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Zimowa osłona wlotu powietrza

Post autor: wszim » 3 gru 2014, o 23:20

Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
kemoiz
Wymiatacz
Posty: 1327
Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
Reputacja: 1
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze HB LT+ MY14
Silnik: 1.8, 141KM, Pb
LPG: BRC 24.11
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zimowa osłona wlotu powietrza

Post autor: kemoiz » 4 gru 2014, o 00:05

Ja na pewno zamontuję osłonę silnika od spodu bo denerwuje mnie szybkość opadania wskazówki benzyny przy tej temperaturze i przy zaledwie 7km do pracy. Do tego syf który się dostaje do komory w ekstremalnym tempie (KoM kiedyś się dziwił, że mam brudniej w silniku po kilku tys. niż on po 90 tys). Tylko nie wiem czy taką z aluminium czy oryginalną z rozbitka jakiegoś.

Awatar użytkownika
SmykJack
Aktywny
Posty: 68
Rejestracja: 27 kwie 2015, o 20:46
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: Kalos 1.2 SOHC
Silnik:
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Zimowa osłona wlotu powietrza

Post autor: SmykJack » 31 lip 2015, o 07:26

A czy taka osłona pod silnik może działać jakoś niekorzystnie latem???
Obrazek

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Zimowa osłona wlotu powietrza

Post autor: Avatar » 31 lip 2015, o 14:27

Był podobno przypadek w cruze zapłonu komory silnika i osłony wycofano ale nie wiem czy w wyniku tej sytuacji czy to przypadek.
O ile pamiętam to samochód zapalił się w USA w jednym z gorących stanów ale nie wiem przy jakiej temp i czy nie była to kwestia ciulatej taniej osłony ktora sie zapaliła np. od wycieku gorącego płynu.
Aluminiowa osłona myślę że była by 100% bezpieczna.
Sa tez osłony częściowe, tak jak by dwie połowy zamiast jednego dużego elementu.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23889
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Zimowa osłona wlotu powietrza

Post autor: etac » 31 lip 2015, o 14:32

Problem z osłonami w US polegał na tym ze kapiący olej zostawał na osłonie i ten w wyniku wpływu temperatury z układu wydechowego doszło do samozapłonu. Stad pozostawienie osłony, ale w mniejszym kształcie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Zimowa osłona wlotu powietrza

Post autor: Avatar » 31 lip 2015, o 19:44

Warto o tym pamiętać, wyciek oleju każdemu może się zdarzyć.

Maniek

Re: Zimowa osłona wlotu powietrza

Post autor: Maniek » 31 lip 2015, o 20:45

Przyznam, że patent rodem z PRL, dużych fiatów i srogich zim. Teraz zimy są raczej ciepłe, technologia w motoryzacji się zmieniła, osobiście uważam, że takie osłony nie mają większego sensu. Smark to moje czwarte auto i nigdy w żadnym nie stosowałem żadnych tego typu patentów - jakoś nie musiałem czekać długo na ciepełko w kabinie. Co taka osłona miała by zmienić, jak na zimnym silniku układ chłodzenia działa na małym obiegu bez udziału chłodnicy ??

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23889
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Zimowa osłona wlotu powietrza

Post autor: etac » 31 lip 2015, o 20:50

W tej chwili takie osłony powracają, ale ich główny cel się zmienił.

Oszczędność paliwa, jako zatrzymanie powietrza dopływającego do silnika i zwiększająca opór. Są to osłony sterowane elektronicznie

http://forum.chevroletteampoland.com/vi ... ead#unread
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Ogólnie o modelu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość