Co do skrzyni to nie jest to jakoś popularna opcja i ciężko znaleźć jakieś konkretne informacje o niej, co też może świadczyć że nie jest ona zbyt awaryjna.
Tu jest test HB z 1.4 i automatem
https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-n ... pj#slajd-3.
Co do silnika to jeśli ktoś o niego dbał i wymieniał olej regularnie, można to stwierdzić po odkręceniu korka wlewu oleju i sprawdzeniu stanu walka rozrządu i czy nie ma tam gruzu, to powinno być dobrze.
Krótkie klekotanie KZFR po odpaleniu na zimno nie jest niczym poważnym, można z tym jeździć dopóki nie będzie błędów, jeśli klekotanie pojawia się podczas jazdy to trzeba się liczyć z wydatkiem około 600 zł na same wariatory.
Wycieki spod pokrywy zaworów też nie są niczym niezwykłym, plastikowa pokrywa z czasem się odkształca i trzeba ją wymienić, polecam aluminiowy zamiennik z Aliexpress za około 300 zł.
Warto zwrócić uwagę czy w zbiorniku wyrównawczym nie widać śladów oleju, zazwyczaj oznacza to konieczność wymiany uszczelnień w chłodniczce oleju, koszt około 300 zł za same oryginalne uszczelki (nie warto się bawić w zamienniki), jeśli były już wymieniane a nadal są ślady oleju to oznacza że było to zrobione po taniości i zaraz trzeba będzie je wymienić jeszcze raz, dodatkowo olej w układzie chłodzenia degraduje węże i zaczną one pękać.