Strona 1 z 1

Silnik 2.0 VCDi

: 2 sie 2014, o 21:47
autor: thomasdg
Witam dziś przez przypadek dowiedziałem się że silnik 2.0 nie jest tym samym co w opelkach, nie wiem dlaczego tak myślałem może dlatego że moc jest podobna, zna może ktoś korzenie tego motoru???

Re: Silnik 2.0 VCDi

: 2 sie 2014, o 21:49
autor: etac
to jest VMotori robione w Korei.

Jakbys pojezdzil Oplowym i wsiadl potem do Chevi to poczujesz roznice. Ten z Chevi jest bardziej elastyczny i cichszy.

Re: Silnik 2.0 VCDi

: 2 sie 2014, o 21:57
autor: thomasdg
Czytałem test Insigni z dwulitrowym dieselkiem i po 100 tys km pisali same superlatywy o silniku,
byłem mocno przekonany że mam ten sam silnik, a tu masz babo placek...
Pracuje ciszej, jest elastyczniejszy, ale czy będzie równie trwały?

Re: Silnik 2.0 VCDi

: 2 sie 2014, o 23:11
autor: huri_khan
VMotori potrafi zrobić dobre silniki ale trafiają się także buble. Poczytaj o 2,5 TD montowanym w JEEP oraz Chrysler ;)

Re: Silnik 2.0 VCDi

: 3 sie 2014, o 08:46
autor: KoM
Ja na razie mam 90k przebiegu.
Nie narzekam na jakość ;)

Re: Silnik 2.0 VCDi

: 3 sie 2014, o 15:40
autor: thomasdg
robione w Korei, ale nie koreańskie! co jest dla mnie b. istotne
teraz właścicielem jest GM a założycielami włosi, teraz brzmi to lepiej

Re: Silnik 2.0 VCDi

: 3 sie 2014, o 16:15
autor: kemoiz
wstydzisz się przed znajomymi koreańca czy co bo nie rozumiem? :shock:

Re: Silnik 2.0 VCDi

: 3 sie 2014, o 23:34
autor: thomasdg
nie te lata i charakter żeby się wstydzić, chodzi raczej o spokojniejszą głowe

Re: Silnik 2.0 VCDi

: 4 sie 2014, o 21:42
autor: tomi333
Jest niestety dużo różnic. Oprócz tego ze jest to silnik vmotori to inna jest pojemność i inna średnica tłoka i skok niż w tych silnikach w oplach. Co ciekawe tu jest taki sam skok tłoka jak średnic 86 mm. I jest to dość nietypowe bo zazwyczaj skok jest wiekszy od średnicy. Ciekawe jaki to ma wpływ na parametry pracy i sprawność silnika. Poza tym jest też sprawa osprzętu w silniku cruza. Tutaj jest osprzęt delphi a w oplach bosha. Chodzi głównie o sterownik i cały układ wtryskowy. Znajomy mechanik mówił ze trwałość moze być gorsza niz w opelkach ale jeszcze na razie oba rozwiązania nie sprawiają kłopotów. Okaże sie za pare lat.

Re: Silnik 2.0 VCDi

: 5 sie 2014, o 08:40
autor: tomi333
Zapomniałem dodać, że dokładnie ten sam blok silnika pracuje w toyotach 2.0 d-4d. Tam jest niższa moc 116 i 126 KM ale osprzęt japoński denso. Ten drugi silnik ma tak samo jak w naszym aluminiowy blok i łańcuch rozrządu. Tutaj czasem dochodzi do korozji pod uszczelką głowicy. Mam nadzieję, że to już zmodyfikowali w cruzie