Strona 1 z 1

[CRUZE] Informacje

: 14 lip 2014, o 12:26
autor: Luke69
Witam mysle o zakupie cruza, i w zwiazku z tym mam pare pytan dotyczacych modelu :

1. Czy w dieslu jest kolo dwumasowe ?
2. Czy turbo sprezarka ma zmienna geometrie lopatek ?
3. Czy wymiana oleju musi byc wykonana przez serwis i resetowana komputerowo
4. Ktory silnik benzynowy najbardziej nadaje sie do zalozenia gazu? Silniki benzynowe duzo mniej awaryjne?

Re: [CRUZE] Informacje

: 14 lip 2014, o 12:30
autor: Avatar
3. W silnikach benzynowych nie ma licznika "użyteczności" oleju, jest to jedynie w dieslach.
Nikt Ci nie każe robić przeglądów w ASO, nie ma takiego nakazu, ma to być zakład który to wykona należycie.
Różnica taka że jak w ASO robisz wszystko w obrębie gwarancji, co kolwiek się stanie to ich problem, a tak to będzie przerzucanie piłeczki.

4.Wg Chevroleta do insntalacji LPG nadaje się jedynie silnik benzynowy 1.8L z opcją tzw. KL7.
Silniki 1.6 i 1.8 bez KL7 nie są akceptowane przez serwis do zagazowania i wiążą się z utratą gwarancji.
LPG musisz instalować w ASO (będzie to instalacja BRC), ale serwisować możesz już poza ASO.
Nawet jeżeli inny zakład zaproponuje instalację takiej samej wersji układu BRC to i tak utracisz gwarancję.

Re: [CRUZE] Informacje

: 14 lip 2014, o 12:55
autor: kemoiz
1. Tak jest dwumasa.

Ad. 4 - nie do konca jest tak jak mowisz z gwarancja. Mozna tez zakladac poza aso u autoryzowanych przez chevroleta gazownikow. EGP w Warszawie na przyklad.

Re: [CRUZE] Informacje

: 14 lip 2014, o 13:13
autor: Avatar
A chyba że tak, kwota bardziej atrakcyjna niż w ASO?

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Re: [CRUZE] Informacje

: 14 lip 2014, o 13:21
autor: kemoiz
2x taniej ;-)

Re: [CRUZE] Informacje

: 14 lip 2014, o 13:33
autor: Avatar
Należy w takim razie pamiętać o tym aby była to autoryzacja chevrolet a nie BRC bo to znacząca różnica.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Re: [CRUZE] Informacje

: 14 lip 2014, o 13:58
autor: wszim
Luke69 pisze:Silniki benzynowe duzo mniej awaryjne?
Chyba porównywalnie. Jedne i drugie mają swoje zalety i wady, i jedne i drugie uznawane są za dobre sprawdzone jednostki aczkolwiek maja swoje dość znane upierdliwości. Jeżeli stawiasz na ekonomię to zależnie od charakteru jazdy (głównie krótkie odcinki miejskie czy jednak długie trasy) lepszy wybór diesel lub benzyna +LPG. (piszę tu o najczęściej stosowanych silnikach 1,8benzyna 141KM, i 2.0 diesel 163KM)

Re: [CRUZE] Informacje

: 14 lip 2014, o 16:15
autor: KoM
1. TAK ma
2. Na 99% ma, w tej chwili praktycznie nie robi się turbo bez VTG.

Jeżdzę dieslem, średnie spalanie w Warszawie przy dość dynamicznej jeździe wynosi mi ok. 9-9.5 L
W trasie przy dynamicznej jeździe 8l.
Co do kosztów eksploatacji - podobno DPF jest w miarę bezobsługowy, reszta podobno jest dość trwała.

Re: [CRUZE] Informacje

: 14 lip 2014, o 17:19
autor: etac
Luke69 pisze: 1. Czy w dieslu jest kolo dwumasowe ?
Tak jest
Luke69 pisze: 2. Czy turbo sprezarka ma zmienna geometrie lopatek ?
Silnik 120 KM nie ma
Silnik 150, 163 KM ma juz zmienna geometrie w turbinie
Luke69 pisze: 3. Czy wymiana oleju musi byc wykonana przez serwis i resetowana komputerowo
Nie musi, ale może, Restetowanie serwisu olejowego mozna wykonać samemu. W zalezności od silnika i rocznika sposób jest inny.
Luke69 pisze: 4. Ktory silnik benzynowy najbardziej nadaje sie do zalozenia gazu? Silniki benzynowe duzo mniej awaryjne?
Importer wstawiał LPG do silnika jednego 1.8 (2H0), znane sa przypadki montażu takze w 1.6 gdzie pracuje to bez problemu. Warunek jest jeden prawidlowy montaż i regulacja instalcji.

Re: [CRUZE] Informacje

: 14 lip 2014, o 21:00
autor: wszim
etac_owiec pisze:
Importer wstawiał LPG do silnika jednego 1.8 (2H0),
1.8 (2H0) ale tylko z opcją KL7, przy czym w cruze od pewnego czasu wszystkie były z KL7, w cruze kombi takich silników w ogóle nie było, a w orlando i takie i takie zależnie jak sobie klient zamówił różnica w cenie 6 stów