Kolega miał na myśli że DOT oznacza datę produkcji (na oponie to jest wyraźnie opisane potem tygodniami produkcji i rokiem), na tej podstawie producent wystawia certyfikaty dla owej partii produkcyjnej. Nikt nie kupuje "nowych" opon z produkcji sprzed 3 lat chyba, chociaż na serwisach z oponami to też i takie są
Tutaj masz o literkach - E- to będzie felga do stosowania nawet do półcieżarówek ("semi-drop" i "flatbase") nie musisz takich mieć, ale przecież możesz:
http://www.felgi.pl/artykul/jak-czytac- ... roju-felgi
DOT - (Departament of Transportation) posiada certyfikaty, są zgodne ze wszelkimi normami bezpieczeństwa Departamentu Transportu USA:
https://baloon.pl/akcesoria
Czyli z tego co ja rozumiem, to po tej literce dojść możesz jaki masz rysunek jej przekroju, no ale przecież to też widzisz tak mniejwięcej, tj możesz ocenić. Profile E, czyli "semi-drop":
Nie wiem czy te E można mieć w osobówkach, może i można. Ale też nie wiem jak kołnierz jej potem z tą oponą współpracuje, chyba opony też trzeba dobrać odpowiednio. Bo np wykorzystanie opon do profili kołnierza J w feldze z profilem B podobno jest niedozwolone
E- są to profile obręczy nieobecne w autach osobowych. Stosowane są najczęściej w ciężarówkach, maszynach rolniczych i półciężarówkach. Ja mam na pewno J. Zresztą sama nie kupowałam sobie drugiego kompletu, mądrzejsi tym się zajęli.
Dodano po 1 godzinie 14 minutach 16 sekundach:
Te Twoje 6 1/2 JX16H2 DOT E to felgi do osobówek, o szerokości 6,5cala, średnicy 16 cali i profilu kształtu wnętrza H2. Wydaje mi się że te E co następuje po oznaczeniu certyfikatu to znaczy, że one są produkowane w Europie lub dla niej. Bo gdzieś też wyczytałam że to norma europejska. Ale ktoś tu pewnie zaraz to potwierdzi lub temu zaprzeczy i się wyjaśni. Aż pójdę zobaczyć moje, bo zaciekawiłeś mnie
