Strona 1 z 3

Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

: 28 mar 2019, o 19:07
autor: Medeis
Cześć,

Ostatnio pożegnałem moją perełkę (Lacetti Kombi 2006), po dzwonie poszła na żyletki...
Zaczynam szukać Cruza, jakiś czas temu już stwierdziłem że zmienię na ten model, teraz już muszę.

Auto ma służyć do tras w jakichś 90%, 2 razy w tygodniu po około 500km + codziennie dodatkowo po około 20km.
Za dieslami nie przepadam więc wybór PB+LPG jest oczywisty.

Czytam i czytam, widzę że generalnie do gazu nadaje się raczej Polska/Włoska wersja z głowicą KL7, niektórzy polecają 1,4T ale nie wiem czy nadaje się do gazu, co za nim przemawia?
Poza tym 1,4T to już klimat downsizingu i trochę mnie martwi taki silnik w dość dużej budzie.

Co do nadwozia nie mam konkretnych wymagań, od kombi po hatchback, teoretycznie wolałbym kombi (przyzwyczajenie + wygoda) ale bardziej zależy mi na aucie w dobrym stanie.

Rocznik i przebieg - wiadomo im młodszy/ mniejszy (realnie) tym lepiej, najlepiej po 2011.
Budżet chciałbym zamknąć w 35tys. chyba że trafi się coś naprawdę ujmującego ;)
Zastanawiałem się nad sprowadzeniem na zamówienie, ale znów to KL7...

Model, możliwie najwyższa wersja, golasów i pół golasów nie biorę po uwagę, chyba że warto kupić i dozbroić (?) za dużo czasu spędzam w aucie :/

Swoją drogą mam wrażenie że jeszcze jakiś czas temu jak szukałem, ceny były nieco bardziej stonowane (fakt jest już sporo nowszych modeli na rynku).

Poradźcie koledzy, który silnik i dla czego, no i na co szczególnie zwracać uwagę przy oględzinach.


PS. w okolicach Gorzowa może się pojawić w ogłoszeniach, tak poszukiwany, sprawny silnik F18D3 :( gdybyście chcieli informacji na jego temat to z chęcią odpowiem :(

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

: 28 mar 2019, o 19:17
autor: pawelwaw84
Na trasy lepszy 1.4t bo ma 6 biegow, do tego lepsza dynamika, mniejsze spalanie i powinno byc ciszej. Dodatkowo latwo mozna podniesc moc chipem. Ja zblizam sie juz do 100kkm z czego co najmniej polowa przebiegu jest po podniesieniu mocy. Jesli nie liczyc problemow jakie wyniknely z ukladem chlodzenia z blachego powodu - uszkodzonego korka zbiorniczka wyrownawczego to auto jest bezobslugowe. Wymienilem tylko uszczelke wariatora zmiennych faz rozrzadu i sonde lambda. Auto bardzo dynamiczne a jak trzeba to i 5l/100km w trasie spali przy 80km/h na VI biegu. Nie wiem jak z gazem bo nie posiadam.
Powiem szczerze ze gdybym jezdzil 2 razy w tygodniu po 500km to jednak kupilbym auto klasy wyzszej i w Dieslu. Szukalbym np Insigni czy jakiegos Superba. Bedzie ciszej i wygodniej.

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

: 28 mar 2019, o 20:17
autor: szczuplin
Nie wiem czy przy takich dystansach nie wziąłbym jednak diesla... podkreciłbym go lekko i latałby na trasach jak zły.

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

: 28 mar 2019, o 20:35
autor: wszim
Też mi się wydaje, że na trasy lepszy diesel. 1.4T którego się boisz - to dobry i trwały silnik ze skrzynią 6T i można gazować, z tym że to białe kruki. Najbardziej popularne silniki 1.8 też uważane za mało awaryjne i długodystansowe. Jeżeli bolączki to typowe, rozpracowane na forum na dziesiątą stronę, przez to łatwe w diagnozie i tanie w naprawie. Fakt, jeżeli ma być LPG to cruze w KOMBI nie znajdziesz z KL7 - bo nie produkowali. Jeżeli chcesz kombi 1.8 w KL7 to możesz wziąć pod uwagę większego klona cruze czyli orlando. Niestety wszystkie 1.8 cruze/orlando mają skrzynię 5 biegową więc w trasie głośno od silnika w okolicach 130km/h, powyżej ciszej ale wtedy ekonomia ucieka.

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

: 29 mar 2019, o 16:55
autor: swx18
Nie mam od dawna, ale mój cruze kombi 1.4 T 140 KM Pb na trasach długich autostradowych po 1200 km pali 6,8 do 7,0 średnie spalanie benzyny. Średnia prędkość 120-140 na tempomacie i 6 bieg. Mam w planie go zagazować. Kupiony w Niemczech.

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

: 29 mar 2019, o 17:53
autor: Medeis
Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi. Jak ten 1,4T sprawdza się w gazie? Tez ma takie bolaczki jak 1,8 bez kl7?

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

: 29 mar 2019, o 18:19
autor: etac
Nie, bo ma hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych.

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

: 29 mar 2019, o 18:33
autor: danni
Tutaj ciekawe ogłoszenie - wyjątkowo dobra wersja wyposażenia jak na polski salon, niestety ponad mój budżet :D
https://www.otomoto.pl/oferta/chevrolet ... d518c90fde

Ja szukam sedana, ale gdybym brał pod uwagę hatchbacka to brałbym 1.4T.

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

: 29 mar 2019, o 19:14
autor: darekoczko
Ja posiadam 1.4T w LPG , przejechałem 30k po montażu gazu . Do dziś bez problemów , no w styczniu uszczelniałem motor od strony rozrządu + pompa wody .

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

: 29 mar 2019, o 19:39
autor: huri_khan
Najpierw napisz ile masz pieniędzy na ten samochód

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

: 29 mar 2019, o 20:00
autor: danni
Autor wątku pisał 35k, mój budżet 30k.

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

: 29 mar 2019, o 21:28
autor: Medeis
huri_khan pisze:
29 mar 2019, o 19:39
Najpierw napisz ile masz pieniędzy na ten samochód
Tak jak napisałem wyżej.
pawelwaw84 pisze:
28 mar 2019, o 19:17
Na trasy lepszy 1.4t bo ma 6 biegow, do tego lepsza dynamika, mniejsze spalanie i powinno byc ciszej. Dodatkowo latwo mozna podniesc moc chipem. Ja zblizam sie juz do 100kkm z czego co najmniej polowa przebiegu jest po podniesieniu mocy.
Hamowałeś go przed i po? Jaka zmiana osiągów i jakie to koszty?

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

: 29 mar 2019, o 22:08
autor: etac
danni pisze:
29 mar 2019, o 20:00
Autor wątku pisał 35k, mój budżet 30k.
kup w dobrym stanie, a nie tylko w dobrej cenie.

Ja wybrałem cenę, to teraz dokładam.

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

: 30 mar 2019, o 05:39
autor: pawelwaw84
Nie wiem jak teraz z cenami. Wtedy 1200zł + 30KM i +40Nm. Hamowałem 160KM i 260Nm, ale okazalo sie ze sonda lambda pierwsza kuleje. Po wymianie jeszcze sie poprawily osiagi, ale juz po zmianie nie hamowalem. Zapewne jest 170KM jak to zwykle wychodzi przy tym silniku.

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

: 30 mar 2019, o 09:31
autor: huri_khan
pawelwaw84 pisze:
28 mar 2019, o 19:17
Powiem szczerze ze gdybym jezdzil 2 razy w tygodniu po 500km to jednak kupilbym auto klasy wyzszej i w Dieslu. Szukalbym np Insigni czy jakiegos Superba. Bedzie ciszej i wygodniej.
W budżecie jaki ma kupujący oferujesz Insignie albo Superba ? Aż tak bardzo go nie lubisz ?

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

: 30 mar 2019, o 16:02
autor: pawelwaw84
Dlaczego? Na samym OLX w przedziale cenowym 30-40kzł wyskakuje 1000szt. Insigni. Uwazasz ze zadna nie jest godna uwagi?

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

: 30 mar 2019, o 19:29
autor: huri_khan
Nie wydałbym 35 000 na używany 10 letni samochód, którego przebieg jest powyżej 200 000 i tylko czekać co padnie pierwsze. To są już samochody klasy wyższej co wiąże się z droższym serwisem i eksploatacją.
Później przyjeżdża takim na wulkanizację i zadaje dwa pytania:
pierwsze - po ile opony 18" ?
drugie pytanie - czy macie używki ?
Zakup używanego samochodu to dopiero początek wydatków o czym wielu na tym forum się przekonało tylko w Cruzie ceny o wiele mniejsze ;)

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

: 30 mar 2019, o 20:23
autor: pawelwaw84
No niestety za luksusy sie placi ale klasa wyzsza jest tego warta jesli spedza sie az tyle czasu w samochodzie.

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

: 31 mar 2019, o 00:04
autor: Regulus
Ciekawa byłaby opinia etaca, ma dobre porównanie. Dla mnie Cruze jest wystarczająco komfortowy na trasy, a robiłem i kilkunastogodzinne odcinki w podróży. Hałas przy powyżej 120 km mógłby być mniejszy, to prawda - ale też nie jest tak, że po wyjściu z auta długo huczy we łbie ;) W 1.8 ewidentnie brakuje 6-go biegu. Ale nadal, czy to uzasadnia różnice w cenie?

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

: 31 mar 2019, o 09:48
autor: zzzz
Etac ma insignię 2 a to nie to samo co jedynka.

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

: 1 kwie 2019, o 22:49
autor: Medeis
Koledzy

Jutro jadę oglądać 1,4T, trzymajcie kciuki ;)

Co do wygody, wyższej półki itp. Przesiadłem się z Lacetti kombi 1,8 w wersji CDX, myślę że Cruze jest mimo wszystko wygodniejszy choć prawdę mówiąc, lubiłem tamto auto. Gdyby nie konieczność długo bym jeszcze zwlekał z zakupem nowego, przejechałem nim w niecałe 1,5 roku niemal 100kkm, w międzyczasie robiąc głównie eksploatacyjne sprawy, np. praktycznie co 2 miesiące wymieniałem olej xD.
Była naprawdę w stanie, jak na rocznik, idealnym ;( , no i fotele, jak szyte pode mnie, kilka osób które czasem ze mną jechało w trasę mówiło mi że są zaskakująco wygodne (a kierowcy był przecież lepszy).

Z tego co czytam to 1,4T komfort powinno mieć lepszy, + 6 biegowa skrzynia, której na trasach (głównie "eSki" i autostrady) zawsze mi brakowało.

Powiedzcie, czy Cruze jest choć trochę lepiej wygłuszony od Lacetti? :)

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

: 1 kwie 2019, o 23:04
autor: wszim
Nie rozumiem dlaczego nie wybierasz diesla.

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

: 1 kwie 2019, o 23:13
autor: Regulus
Może nie chce zostawiać samochodu na przedmieściach miast, które nie wpuszczają kopciuchów? A może po prostu myśli szerzej, niż tylko o sobie i swojej wygodzie? A może nie lubi jeździć w kłębach czarnego dymu i tak jak ja nigdy nie kupi diesla? Nawet jak będą z 40% rabatem, jak teraz w D.

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

: 2 kwie 2019, o 00:19
autor: C77
Może po prostu myśli pragmatycznie.

Na prywatne auto tylko benzyna lub elektryk. Na firmowe diesel.

Moim następnym prywatnym będzie elektryk - to już postanowione - chociaż nastąpi to dopiero za kilka lat.

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

: 2 kwie 2019, o 04:06
autor: pawelwaw84
Ja miałem Nubire1, Lacetti i teraz Cruza czyli wlasciwie wszystkie wersje Nubiry procz dwojki i powiem tak. O ile Lacetti czyli Nubira 3 jest dla mnie ciagle jeszcze technologicznie kontynuacja (udoskonalona) Nubiry 1 o tyle Cruze czyli Nubira 4 jest ogromnym skokiem do przodu. Wyciszenie i fotele jeszcze lepsze, zawias pancerny no i dostepne duzo lepsze wyposazenie.