Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Wszystkie inne tematy dotyczące danego modelu
Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: wszim » 2 kwie 2019, o 10:30

Zadałem pytanie koledze Medeis a odpowiedzieli jego rzecznicy prasowi. :lol:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Medeis
Aktywny
Posty: 97
Rejestracja: 2 sie 2016, o 14:35
Reputacja: 0
Imię: M.
Samochód: Cruze LTZ
Silnik: 1.4T B +Chip ~180KM
LPG: BRC SQ32
Lokalizacja: Sz-n
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Medeis » 2 kwie 2019, o 20:22

@wszim - To prawda, ale skłamałbym gdybym powiedział że nie chciałem napisać tego samego :P Nie będę więc powtarzał co mi leży na sercu ;)

Niestety Pani z którą byłem umówiony dziś na oględziny z bardzo rokującym egzemplarzem, która obiecała mi auto zarezerwować do południa, zadzwoniła do mnie rano że jednak sprzedała :/ byłem ponad 100km od domu, 150km od niej :/
Dobrze że chociaż kolejna podróż służbowa była mniej więcej w tym kierunku, tyle że miałem wyjechać dzień później - byłbym dzień więcej w domu i nie zawalił dnia roboty, ehhh...

Nic to szukam dalej, dziś obejrzałem kolejny egzemplarz i mam mieszane uczucia. Z jednej strony niezłe, z mankamentów - miało malowane zderzaki przód+tył, rzekomo rysy parkingowe itp. Środek w stanie bardzo dobrym choć jedno mi się bardzo nie spodobało. Drążek zmiany biegów, jak on u Was wygląda po około 100kkm?

W tym konkretnym jest dość przetarty z jednej strony, odlazł też częściowo chrom z tego pierścienia. Wygląda to tak jakby może ktoś usilnie haczył obrączką/ pierścionkiem... Wytarty jest w zasadzie tylko po lewej stronie (od pasażera).

Co sądzicie?


Jutro jadę z nim na SKP i jeżeli będzie dalej rokował to do warsztatu na komputer + lakier.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: wszim » 2 kwie 2019, o 20:45

Mam 88 tys, odłażący od obrączki chrom na gałce zmiany biegów i malowany tylny zderzak z powodu obcierki na parkingu. Salon 1 właściciel. Mimo tych dekonspirujących mankamentów - auto igiełka. Więc twoje reakcje wydają się być mocno alergiczne.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Medeis
Aktywny
Posty: 97
Rejestracja: 2 sie 2016, o 14:35
Reputacja: 0
Imię: M.
Samochód: Cruze LTZ
Silnik: 1.4T B +Chip ~180KM
LPG: BRC SQ32
Lokalizacja: Sz-n
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Medeis » 2 kwie 2019, o 23:01

@wszim - dzięki wielkie, to rozwiązuje trochę moje obawy ;) Pytanie o drążek wynika z tego że moja Nubira 3, mając 10 dni temu, przed zgonem, koło 200kkm miała ładniejszy drążek...

W takim razie jutro przegląd i sprawdzenie czy za zderzakami nic się rzeczywiście nie działo.


PS. Sprzedawca (handlarz) na "potwierdzenie" przebiegu ma papier z niemieckiego przeglądu (-20tys. rok temu) myślicie że to coś warte?

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 25
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Regulus » 2 kwie 2019, o 23:06

Coś warte - jeśli z Niemiec, to powinien mieć książkę serwisową prowadzoną od początku.
Złażenie chromu z drążka oraz przetarcia skóry na drążku i kierownicy powyżej 100 kkm to nic dziwnego, Cruze tak ma. Nakładkę chromowaną można wymienić.

Medeis
Aktywny
Posty: 97
Rejestracja: 2 sie 2016, o 14:35
Reputacja: 0
Imię: M.
Samochód: Cruze LTZ
Silnik: 1.4T B +Chip ~180KM
LPG: BRC SQ32
Lokalizacja: Sz-n
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Medeis » 2 kwie 2019, o 23:32

O książkę będę pytał i oglądał jutro, dziś było tylko wstępne rozpoznanie, za mało czasu na wszystko, szczegóły jutro...

O dziwo kierownica wygląda na używaną a nie na styraną, jak drążek, reszta wnętrza poza paroma rysami z tyłu też OK.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5057
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 71
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: huri_khan » 3 kwie 2019, o 18:08

Zadzwoń pod numer, który będzie w tej książce serwisowej lub sprawdź czy ten serwis istnieje w rzeczywistości ;)
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
szczuplin
Fachman
Posty: 2342
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Reputacja: 16
Imię: Szczuplin
Samochód: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
LPG: STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: szczuplin » 3 kwie 2019, o 18:23

Albo sprawdz to przynajmniej w Google
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

Medeis
Aktywny
Posty: 97
Rejestracja: 2 sie 2016, o 14:35
Reputacja: 0
Imię: M.
Samochód: Cruze LTZ
Silnik: 1.4T B +Chip ~180KM
LPG: BRC SQ32
Lokalizacja: Sz-n
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Medeis » 3 kwie 2019, o 19:03

Jestem po kolejnych oględzinach, tym razem łącznie z SKP.
Generalnie nie jest źle jeśli chodzi o zawieszenie i hamulce (tylny prawy miał tylko 44 wartości tłumienia).
Niestety okazało się że auto ma wyciek, z tego co udało mi się zauważyć to cieknie z okolic ( ... no właśnie - nie wiem jak to fachowo nazwać ...) koła które wychodzi tuż nad miską olejową po stronie pasażera.
Obrazek

Póki co nie dyskwalifikuje to w mojej ocenie auta, ale chciałbym Was zapytać - czy znacie przybliżone koszty naprawy?


Dodatkowo, co jakoś przeoczyłem wczoraj, od strony pasażera lekko odchodzi osłona słupka A, tak mniej więcej w połowie wysokości.
Obrazek

Czy zdarzyło się Wam coś takiego? Jest to widoczne wewnątrz jak i z zewnątrz.

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 25
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Regulus » 3 kwie 2019, o 19:45

Niefortunny diagnosta się trafił, który nie potrafił powiedzieć skąd cieknie... boczek słupka to nie problem, może wystarczy docisnąć, a może wymienić. Dlaczego to zdjęcie takie niewyraźne, zapalniczką robione?
Tak czy owak, bez zdiagnozowania wycieku i kosztów naprawy auta bym nie kupił. To raczej rzadka przypadłość, nie przypominam sobie żeby ktoś się skarżył na wycieki w 1.4, są dość częste, ale w 1.8 i 1.6. Może warto się przejechać do ASO?

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: pawelwaw84 » 3 kwie 2019, o 20:07

Co z szybą przednią? Moze była wymieniana stąd problem z osłoną slupka. Na zdjeciu jest jakis inny silnik, to nie 1.4t. W kazdym razie jest to wyciek oleju czy plynu chlodzacego? Jesli plyn to cieknie pompa wody, jesli olej to np spod wariatorow zmiennych faz rozrzadu. W pierwszym wypadku koszt wymiany pompy to 300zl jesli zrobisz to sam, jesli powierzysz ASO to zabraknie 1000zl. Uszczelka wariatora to koszt okolo 60zl i 2 sruby do odkrecenia. Ewentualnie moze tam cieknac z obudpwy rozrzadu. Z wyciekami to nie takie proste. Mokre moze byc w okolicach kola przy misce olejowej a cieknac moze z gory cienka niezauwazalna struzka.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: wszim » 3 kwie 2019, o 20:38

Medeis pisze:
3 kwie 2019, o 19:03
Niestety okazało się że auto ma wyciek, z tego co udało mi się zauważyć to cieknie z okolic ( ... no właśnie - nie wiem jak to fachowo nazwać ...) koła które wychodzi tuż nad miską olejową po stronie pasażera.
To jest koło pasowe wału korbowego. Może cieknie na jego simeringu. Naprawa nie powinna być kosztowna.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Medeis
Aktywny
Posty: 97
Rejestracja: 2 sie 2016, o 14:35
Reputacja: 0
Imię: M.
Samochód: Cruze LTZ
Silnik: 1.4T B +Chip ~180KM
LPG: BRC SQ32
Lokalizacja: Sz-n
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Medeis » 3 kwie 2019, o 20:50

Zdjęcia które zamieściłem są poglądowe, z netu. Sam nie wiem czemu nie zrobiłem ich na miejscu :( .
Jestem niemal pewien ze chodzi o koło pasowe, na silniku jest ślad który od wyjścia wału korbowego spływa na miskę, miska jest (tylko) od tej strony mokra. Na śrubie która jest od frontu, przy misce, wisiała mała kropla. W dotyku - olej, nie płyn chłodzący, czysty.

Zastanawia mnie ten słupek, tam jest poduszka, czy to nie może być ślad po strzale? :?

PS. najbliższe ASO to około 100km w jedną stronę, nie znam handlarza który by się na to zgodził... :zastanawiasie:

Awatar użytkownika
danni
Aktywny
Posty: 62
Rejestracja: 3 lis 2018, o 09:58
Reputacja: 0
Imię: Tom
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Łdz/Wwa
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: danni » 3 kwie 2019, o 22:35

Oglądałem jeden samochód, który też miał odchodzącą osłonę słupka. Akurat był uderzony właśnie w ten bok - gruba szpachla. Czy to poduszka wystrzeliła, czy zbieg okoliczności nie wiem. A i była w tym aucie wymieniana przednia szyba - może to był powód. Przy aucie o takiej wartości raczej warsztaty cudów nie robią, więc jeśli się obawiasz to na pewno byłyby widoczne inne oznaki wypadku.

Medeis
Aktywny
Posty: 97
Rejestracja: 2 sie 2016, o 14:35
Reputacja: 0
Imię: M.
Samochód: Cruze LTZ
Silnik: 1.4T B +Chip ~180KM
LPG: BRC SQ32
Lokalizacja: Sz-n
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Medeis » 3 kwie 2019, o 23:10

Szyba rocznikowo zgadza się z pozostałymi, ma jeden niewielki odprysk...

Medeis
Aktywny
Posty: 97
Rejestracja: 2 sie 2016, o 14:35
Reputacja: 0
Imię: M.
Samochód: Cruze LTZ
Silnik: 1.4T B +Chip ~180KM
LPG: BRC SQ32
Lokalizacja: Sz-n
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Medeis » 11 kwie 2019, o 00:25

No i jest!

Za Waszymi poradami stałem się parę godzin temu (mam nadzieję szczęśliwym) użytkownikiem Cruza 1,4T LTZ :D

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 25
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Regulus » 11 kwie 2019, o 00:33

Gratulacje. Pochwal się, wrzuć zdjęcia.

Awatar użytkownika
Karlos
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2013, o 11:11
Reputacja: 2
Imię: Karol
Samochód: Cruze LT+
Silnik: 1.8, 141 KM, benz + LPG
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Karlos » 11 kwie 2019, o 09:14

Gratulacje! Niech służby bezawaryjnie i bezpiecznie.
Co do opisywanego hałasu w aucie powyżej prędkości 130 km/h, to zawsze można wygłuszyć przynajmniej przednie drzwi. Poprawi to również akustykę kabiny.

Medeis
Aktywny
Posty: 97
Rejestracja: 2 sie 2016, o 14:35
Reputacja: 0
Imię: M.
Samochód: Cruze LTZ
Silnik: 1.4T B +Chip ~180KM
LPG: BRC SQ32
Lokalizacja: Sz-n
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Medeis » 13 kwie 2019, o 18:11

Dzięki!
Obecnie auto na dopieszczaniu w warsztacie, jak tylko wróci będą foty :)

Miromat
Bywalec
Posty: 145
Rejestracja: 27 gru 2013, o 14:01
Reputacja: 2
Imię: Mirosław
Samochód: Cruze LT+ (hb)
Silnik: 1,6 124KM
Lokalizacja: Ząbki (Mazowsze)
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Miromat » 13 kwie 2019, o 18:52

Który rocznik, jaki przebieg?

forddb
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 22 maja 2023, o 13:54
Reputacja: 0
Imię: Daniel
Samochód: cruze
Silnik: 1,4 T
LPG: nie
Inny samochód: opel
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: forddb » 22 maja 2023, o 17:48

swx18 pisze:
29 mar 2019, o 16:55
Nie mam od dawna, ale mój cruze kombi 1.4 T 140 KM Pb na trasach długich autostradowych po 1200 km pali 6,8 do 7,0 średnie spalanie benzyny. Średnia prędkość 120-140 na tempomacie i 6 bieg. Mam w planie go zagazować. Kupiony w Niemczech.
Dzień dobry mam pytanie czy udało się do modelu cruze kombi zainstalować lpg jeżeli tak to jaka firma ile udało się na tej instalacji przejechać i czy są jakieś problemy z silnikiem. Mam cruze kombi 1.4t przebieg około 117kkm spalanie na długim dystansie około 5.9 przy prędkości 115 do 125 średnio. Generalnie jestem zwolennikiem instalacji LPG ale silnik nie ma kodu KL7. Dziękuję za odpowiedź

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5726
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 336
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: bubu1769 » 22 maja 2023, o 17:58

Opcja KL7 występuje tylko w przypadku silnika 1.8.
Silniki 1.4T ze względu na swoją specyfikę bardzo dobrze znoszą zasilanie LPG.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5057
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 71
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: huri_khan » 23 maja 2023, o 14:30

W 1,4 jest turbo i uwierz, że lepiej się zbiera niż 1,8 wolnossący.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

kjas9
Profesjonalista
Posty: 843
Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
Reputacja: 25
Imię: Krzysztof
Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
Silnik: 1,4 T +chip 163 km
LPG: KME Skay Max
Lokalizacja: SO
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: kjas9 » 23 maja 2023, o 19:41

Mam kombiaka z tym silnikiem,moc podniesiona do ok 160 KM (bezpieczna granica bo mozna do 180KM na wlasne ryzyko),instalacja KME założona 2 lata temu,zero problemów,zaliczone 2 podstawowe przeglądy .Jedyny minus to kontrolka poziomu gazu nie moge jej skonfigurować ,nie wiem czy robię to żle czy jest walnięta od nowości .Auto zbiera się super,na stromych podjazdach gdzie są znaki i dwa pasy na 3 mam zapas mocy.Spalania nie liczę bo to bez sensu.Przyjmuję średnią jak pokazuje komp z auta 8,4 to liczę że spalam średnio ok 10 procent więcej .Wcześniej miałem Lacetti 1,6 ze stagiem i tutaj też nie miałem żadnych problemów z silnikiem ,bo była chydrauliczna regulacja zaworów.Podstawa -dobry warsztat lepiej zapłacić 500 wiecej i mieć spokój
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019

forddb
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 22 maja 2023, o 13:54
Reputacja: 0
Imię: Daniel
Samochód: cruze
Silnik: 1,4 T
LPG: nie
Inny samochód: opel
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: forddb » 24 maja 2023, o 01:28

Kupiłem cruze kombi 1.4t i mam dylemat co do montażu instalacji LPG. Autko jest z Niemiec z przebiegiem 108kkm silnik dynamiczny ale bez KL7. Myślę o instalacji Agcentrum zenitu i mam pytanie czy Ktoś będący posiadaczem tego modelu ma doświadczenie jak silnik 1.4t bez KL7 współgra z tą instalacją i jakie są problemy. Spalanie przy jeździe długi dystans kilkaset kilometrów na trasie S 115-125 km/h 5.9 litra samochód wydaje się być w bardzo dobrym stanie po przeglądzie i naprawie w aso

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Ogólnie o modelu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości