Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T
-
- Aktywny
- Posty: 97
- Rejestracja: 2 sie 2016, o 14:35
- Reputacja: 0
- Imię: M.
- Samochód: Cruze LTZ
- Silnik: 1.4T B +Chip ~180KM
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Sz-n
- Kontakt:
Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T
Cześć,
Ostatnio pożegnałem moją perełkę (Lacetti Kombi 2006), po dzwonie poszła na żyletki...
Zaczynam szukać Cruza, jakiś czas temu już stwierdziłem że zmienię na ten model, teraz już muszę.
Auto ma służyć do tras w jakichś 90%, 2 razy w tygodniu po około 500km + codziennie dodatkowo po około 20km.
Za dieslami nie przepadam więc wybór PB+LPG jest oczywisty.
Czytam i czytam, widzę że generalnie do gazu nadaje się raczej Polska/Włoska wersja z głowicą KL7, niektórzy polecają 1,4T ale nie wiem czy nadaje się do gazu, co za nim przemawia?
Poza tym 1,4T to już klimat downsizingu i trochę mnie martwi taki silnik w dość dużej budzie.
Co do nadwozia nie mam konkretnych wymagań, od kombi po hatchback, teoretycznie wolałbym kombi (przyzwyczajenie + wygoda) ale bardziej zależy mi na aucie w dobrym stanie.
Rocznik i przebieg - wiadomo im młodszy/ mniejszy (realnie) tym lepiej, najlepiej po 2011.
Budżet chciałbym zamknąć w 35tys. chyba że trafi się coś naprawdę ujmującego
Zastanawiałem się nad sprowadzeniem na zamówienie, ale znów to KL7...
Model, możliwie najwyższa wersja, golasów i pół golasów nie biorę po uwagę, chyba że warto kupić i dozbroić (?) za dużo czasu spędzam w aucie
Swoją drogą mam wrażenie że jeszcze jakiś czas temu jak szukałem, ceny były nieco bardziej stonowane (fakt jest już sporo nowszych modeli na rynku).
Poradźcie koledzy, który silnik i dla czego, no i na co szczególnie zwracać uwagę przy oględzinach.
PS. w okolicach Gorzowa może się pojawić w ogłoszeniach, tak poszukiwany, sprawny silnik F18D3 gdybyście chcieli informacji na jego temat to z chęcią odpowiem
Ostatnio pożegnałem moją perełkę (Lacetti Kombi 2006), po dzwonie poszła na żyletki...
Zaczynam szukać Cruza, jakiś czas temu już stwierdziłem że zmienię na ten model, teraz już muszę.
Auto ma służyć do tras w jakichś 90%, 2 razy w tygodniu po około 500km + codziennie dodatkowo po około 20km.
Za dieslami nie przepadam więc wybór PB+LPG jest oczywisty.
Czytam i czytam, widzę że generalnie do gazu nadaje się raczej Polska/Włoska wersja z głowicą KL7, niektórzy polecają 1,4T ale nie wiem czy nadaje się do gazu, co za nim przemawia?
Poza tym 1,4T to już klimat downsizingu i trochę mnie martwi taki silnik w dość dużej budzie.
Co do nadwozia nie mam konkretnych wymagań, od kombi po hatchback, teoretycznie wolałbym kombi (przyzwyczajenie + wygoda) ale bardziej zależy mi na aucie w dobrym stanie.
Rocznik i przebieg - wiadomo im młodszy/ mniejszy (realnie) tym lepiej, najlepiej po 2011.
Budżet chciałbym zamknąć w 35tys. chyba że trafi się coś naprawdę ujmującego
Zastanawiałem się nad sprowadzeniem na zamówienie, ale znów to KL7...
Model, możliwie najwyższa wersja, golasów i pół golasów nie biorę po uwagę, chyba że warto kupić i dozbroić (?) za dużo czasu spędzam w aucie
Swoją drogą mam wrażenie że jeszcze jakiś czas temu jak szukałem, ceny były nieco bardziej stonowane (fakt jest już sporo nowszych modeli na rynku).
Poradźcie koledzy, który silnik i dla czego, no i na co szczególnie zwracać uwagę przy oględzinach.
PS. w okolicach Gorzowa może się pojawić w ogłoszeniach, tak poszukiwany, sprawny silnik F18D3 gdybyście chcieli informacji na jego temat to z chęcią odpowiem
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T
Na trasy lepszy 1.4t bo ma 6 biegow, do tego lepsza dynamika, mniejsze spalanie i powinno byc ciszej. Dodatkowo latwo mozna podniesc moc chipem. Ja zblizam sie juz do 100kkm z czego co najmniej polowa przebiegu jest po podniesieniu mocy. Jesli nie liczyc problemow jakie wyniknely z ukladem chlodzenia z blachego powodu - uszkodzonego korka zbiorniczka wyrownawczego to auto jest bezobslugowe. Wymienilem tylko uszczelke wariatora zmiennych faz rozrzadu i sonde lambda. Auto bardzo dynamiczne a jak trzeba to i 5l/100km w trasie spali przy 80km/h na VI biegu. Nie wiem jak z gazem bo nie posiadam.
Powiem szczerze ze gdybym jezdzil 2 razy w tygodniu po 500km to jednak kupilbym auto klasy wyzszej i w Dieslu. Szukalbym np Insigni czy jakiegos Superba. Bedzie ciszej i wygodniej.
Powiem szczerze ze gdybym jezdzil 2 razy w tygodniu po 500km to jednak kupilbym auto klasy wyzszej i w Dieslu. Szukalbym np Insigni czy jakiegos Superba. Bedzie ciszej i wygodniej.
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2342
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T
Nie wiem czy przy takich dystansach nie wziąłbym jednak diesla... podkreciłbym go lekko i latałby na trasach jak zły.
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T
Też mi się wydaje, że na trasy lepszy diesel. 1.4T którego się boisz - to dobry i trwały silnik ze skrzynią 6T i można gazować, z tym że to białe kruki. Najbardziej popularne silniki 1.8 też uważane za mało awaryjne i długodystansowe. Jeżeli bolączki to typowe, rozpracowane na forum na dziesiątą stronę, przez to łatwe w diagnozie i tanie w naprawie. Fakt, jeżeli ma być LPG to cruze w KOMBI nie znajdziesz z KL7 - bo nie produkowali. Jeżeli chcesz kombi 1.8 w KL7 to możesz wziąć pod uwagę większego klona cruze czyli orlando. Niestety wszystkie 1.8 cruze/orlando mają skrzynię 5 biegową więc w trasie głośno od silnika w okolicach 130km/h, powyżej ciszej ale wtedy ekonomia ucieka.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 34
- Rejestracja: 10 sty 2019, o 10:49
- Reputacja: 0
- Imię: Sylwester
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.4 T
- LPG: BRC
- Lokalizacja: Niemcy
- Kontakt:
Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T
Nie mam od dawna, ale mój cruze kombi 1.4 T 140 KM Pb na trasach długich autostradowych po 1200 km pali 6,8 do 7,0 średnie spalanie benzyny. Średnia prędkość 120-140 na tempomacie i 6 bieg. Mam w planie go zagazować. Kupiony w Niemczech.
-
- Aktywny
- Posty: 97
- Rejestracja: 2 sie 2016, o 14:35
- Reputacja: 0
- Imię: M.
- Samochód: Cruze LTZ
- Silnik: 1.4T B +Chip ~180KM
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Sz-n
- Kontakt:
Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T
Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi. Jak ten 1,4T sprawdza się w gazie? Tez ma takie bolaczki jak 1,8 bez kl7?
- etac
- Prezes
- Posty: 23852
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T
Nie, bo ma hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- danni
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 3 lis 2018, o 09:58
- Reputacja: 0
- Imię: Tom
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Łdz/Wwa
- Kontakt:
Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T
Tutaj ciekawe ogłoszenie - wyjątkowo dobra wersja wyposażenia jak na polski salon, niestety ponad mój budżet
https://www.otomoto.pl/oferta/chevrolet ... d518c90fde
Ja szukam sedana, ale gdybym brał pod uwagę hatchbacka to brałbym 1.4T.
https://www.otomoto.pl/oferta/chevrolet ... d518c90fde
Ja szukam sedana, ale gdybym brał pod uwagę hatchbacka to brałbym 1.4T.
-
- Aktywny
- Posty: 57
- Rejestracja: 1 wrz 2018, o 10:19
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.4T
- LPG: LPGTECH
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T
Ja posiadam 1.4T w LPG , przejechałem 30k po montażu gazu . Do dziś bez problemów , no w styczniu uszczelniałem motor od strony rozrządu + pompa wody .
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5075
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T
Najpierw napisz ile masz pieniędzy na ten samochód
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- danni
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 3 lis 2018, o 09:58
- Reputacja: 0
- Imię: Tom
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Łdz/Wwa
- Kontakt:
Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T
Autor wątku pisał 35k, mój budżet 30k.
-
- Aktywny
- Posty: 97
- Rejestracja: 2 sie 2016, o 14:35
- Reputacja: 0
- Imię: M.
- Samochód: Cruze LTZ
- Silnik: 1.4T B +Chip ~180KM
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Sz-n
- Kontakt:
Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T
Tak jak napisałem wyżej.
Hamowałeś go przed i po? Jaka zmiana osiągów i jakie to koszty?pawelwaw84 pisze: ↑28 mar 2019, o 19:17Na trasy lepszy 1.4t bo ma 6 biegow, do tego lepsza dynamika, mniejsze spalanie i powinno byc ciszej. Dodatkowo latwo mozna podniesc moc chipem. Ja zblizam sie juz do 100kkm z czego co najmniej polowa przebiegu jest po podniesieniu mocy.
- etac
- Prezes
- Posty: 23852
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T
kup w dobrym stanie, a nie tylko w dobrej cenie.
Ja wybrałem cenę, to teraz dokładam.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T
Nie wiem jak teraz z cenami. Wtedy 1200zł + 30KM i +40Nm. Hamowałem 160KM i 260Nm, ale okazalo sie ze sonda lambda pierwsza kuleje. Po wymianie jeszcze sie poprawily osiagi, ale juz po zmianie nie hamowalem. Zapewne jest 170KM jak to zwykle wychodzi przy tym silniku.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5075
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T
W budżecie jaki ma kupujący oferujesz Insignie albo Superba ? Aż tak bardzo go nie lubisz ?pawelwaw84 pisze: ↑28 mar 2019, o 19:17Powiem szczerze ze gdybym jezdzil 2 razy w tygodniu po 500km to jednak kupilbym auto klasy wyzszej i w Dieslu. Szukalbym np Insigni czy jakiegos Superba. Bedzie ciszej i wygodniej.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T
Dlaczego? Na samym OLX w przedziale cenowym 30-40kzł wyskakuje 1000szt. Insigni. Uwazasz ze zadna nie jest godna uwagi?
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5075
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T
Nie wydałbym 35 000 na używany 10 letni samochód, którego przebieg jest powyżej 200 000 i tylko czekać co padnie pierwsze. To są już samochody klasy wyższej co wiąże się z droższym serwisem i eksploatacją.
Później przyjeżdża takim na wulkanizację i zadaje dwa pytania:
pierwsze - po ile opony 18" ?
drugie pytanie - czy macie używki ?
Zakup używanego samochodu to dopiero początek wydatków o czym wielu na tym forum się przekonało tylko w Cruzie ceny o wiele mniejsze
Później przyjeżdża takim na wulkanizację i zadaje dwa pytania:
pierwsze - po ile opony 18" ?
drugie pytanie - czy macie używki ?
Zakup używanego samochodu to dopiero początek wydatków o czym wielu na tym forum się przekonało tylko w Cruzie ceny o wiele mniejsze
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T
No niestety za luksusy sie placi ale klasa wyzsza jest tego warta jesli spedza sie az tyle czasu w samochodzie.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T
Ciekawa byłaby opinia etaca, ma dobre porównanie. Dla mnie Cruze jest wystarczająco komfortowy na trasy, a robiłem i kilkunastogodzinne odcinki w podróży. Hałas przy powyżej 120 km mógłby być mniejszy, to prawda - ale też nie jest tak, że po wyjściu z auta długo huczy we łbie W 1.8 ewidentnie brakuje 6-go biegu. Ale nadal, czy to uzasadnia różnice w cenie?
- zzzz
- Wymiatacz
- Posty: 1582
- Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
- Reputacja: 33
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Cruze HB LT+
- Silnik: 1.8
- LPG: BRC
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T
Etac ma insignię 2 a to nie to samo co jedynka.
-
- Aktywny
- Posty: 97
- Rejestracja: 2 sie 2016, o 14:35
- Reputacja: 0
- Imię: M.
- Samochód: Cruze LTZ
- Silnik: 1.4T B +Chip ~180KM
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Sz-n
- Kontakt:
Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T
Koledzy
Jutro jadę oglądać 1,4T, trzymajcie kciuki
Co do wygody, wyższej półki itp. Przesiadłem się z Lacetti kombi 1,8 w wersji CDX, myślę że Cruze jest mimo wszystko wygodniejszy choć prawdę mówiąc, lubiłem tamto auto. Gdyby nie konieczność długo bym jeszcze zwlekał z zakupem nowego, przejechałem nim w niecałe 1,5 roku niemal 100kkm, w międzyczasie robiąc głównie eksploatacyjne sprawy, np. praktycznie co 2 miesiące wymieniałem olej xD.
Była naprawdę w stanie, jak na rocznik, idealnym ;( , no i fotele, jak szyte pode mnie, kilka osób które czasem ze mną jechało w trasę mówiło mi że są zaskakująco wygodne (a kierowcy był przecież lepszy).
Z tego co czytam to 1,4T komfort powinno mieć lepszy, + 6 biegowa skrzynia, której na trasach (głównie "eSki" i autostrady) zawsze mi brakowało.
Powiedzcie, czy Cruze jest choć trochę lepiej wygłuszony od Lacetti?
Jutro jadę oglądać 1,4T, trzymajcie kciuki
Co do wygody, wyższej półki itp. Przesiadłem się z Lacetti kombi 1,8 w wersji CDX, myślę że Cruze jest mimo wszystko wygodniejszy choć prawdę mówiąc, lubiłem tamto auto. Gdyby nie konieczność długo bym jeszcze zwlekał z zakupem nowego, przejechałem nim w niecałe 1,5 roku niemal 100kkm, w międzyczasie robiąc głównie eksploatacyjne sprawy, np. praktycznie co 2 miesiące wymieniałem olej xD.
Była naprawdę w stanie, jak na rocznik, idealnym ;( , no i fotele, jak szyte pode mnie, kilka osób które czasem ze mną jechało w trasę mówiło mi że są zaskakująco wygodne (a kierowcy był przecież lepszy).
Z tego co czytam to 1,4T komfort powinno mieć lepszy, + 6 biegowa skrzynia, której na trasach (głównie "eSki" i autostrady) zawsze mi brakowało.
Powiedzcie, czy Cruze jest choć trochę lepiej wygłuszony od Lacetti?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T
Nie rozumiem dlaczego nie wybierasz diesla.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T
Może nie chce zostawiać samochodu na przedmieściach miast, które nie wpuszczają kopciuchów? A może po prostu myśli szerzej, niż tylko o sobie i swojej wygodzie? A może nie lubi jeździć w kłębach czarnego dymu i tak jak ja nigdy nie kupi diesla? Nawet jak będą z 40% rabatem, jak teraz w D.
- C77
- Fachman
- Posty: 2310
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 8
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Provinz Posen
- Kontakt:
Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T
Może po prostu myśli pragmatycznie.
Na prywatne auto tylko benzyna lub elektryk. Na firmowe diesel.
Moim następnym prywatnym będzie elektryk - to już postanowione - chociaż nastąpi to dopiero za kilka lat.
Na prywatne auto tylko benzyna lub elektryk. Na firmowe diesel.
Moim następnym prywatnym będzie elektryk - to już postanowione - chociaż nastąpi to dopiero za kilka lat.
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T
Ja miałem Nubire1, Lacetti i teraz Cruza czyli wlasciwie wszystkie wersje Nubiry procz dwojki i powiem tak. O ile Lacetti czyli Nubira 3 jest dla mnie ciagle jeszcze technologicznie kontynuacja (udoskonalona) Nubiry 1 o tyle Cruze czyli Nubira 4 jest ogromnym skokiem do przodu. Wyciszenie i fotele jeszcze lepsze, zawias pancerny no i dostepne duzo lepsze wyposazenie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość