Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Wszystkie inne tematy dotyczące danego modelu
Medeis
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 2 sie 2016, o 14:35
Imię: M.
Chevi: Cruze LTZ
Silnik: 1.4T B +Chip ~180KM
LPG: BRC SQ32
Lokalizacja: Sz-n
Kontakt:

Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Medeis » 28 mar 2019, o 19:07

Cześć,

Ostatnio pożegnałem moją perełkę (Lacetti Kombi 2006), po dzwonie poszła na żyletki...
Zaczynam szukać Cruza, jakiś czas temu już stwierdziłem że zmienię na ten model, teraz już muszę.

Auto ma służyć do tras w jakichś 90%, 2 razy w tygodniu po około 500km + codziennie dodatkowo po około 20km.
Za dieslami nie przepadam więc wybór PB+LPG jest oczywisty.

Czytam i czytam, widzę że generalnie do gazu nadaje się raczej Polska/Włoska wersja z głowicą KL7, niektórzy polecają 1,4T ale nie wiem czy nadaje się do gazu, co za nim przemawia?
Poza tym 1,4T to już klimat downsizingu i trochę mnie martwi taki silnik w dość dużej budzie.

Co do nadwozia nie mam konkretnych wymagań, od kombi po hatchback, teoretycznie wolałbym kombi (przyzwyczajenie + wygoda) ale bardziej zależy mi na aucie w dobrym stanie.

Rocznik i przebieg - wiadomo im młodszy/ mniejszy (realnie) tym lepiej, najlepiej po 2011.
Budżet chciałbym zamknąć w 35tys. chyba że trafi się coś naprawdę ujmującego ;)
Zastanawiałem się nad sprowadzeniem na zamówienie, ale znów to KL7...

Model, możliwie najwyższa wersja, golasów i pół golasów nie biorę po uwagę, chyba że warto kupić i dozbroić (?) za dużo czasu spędzam w aucie :/

Swoją drogą mam wrażenie że jeszcze jakiś czas temu jak szukałem, ceny były nieco bardziej stonowane (fakt jest już sporo nowszych modeli na rynku).

Poradźcie koledzy, który silnik i dla czego, no i na co szczególnie zwracać uwagę przy oględzinach.


PS. w okolicach Gorzowa może się pojawić w ogłoszeniach, tak poszukiwany, sprawny silnik F18D3 :( gdybyście chcieli informacji na jego temat to z chęcią odpowiem :(

Awatar użytkownika
pawelwaw84
Profesjonalista
Posty: 534
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Imię: Paweł
Chevi: Cruze WTCC 1.4T+chip
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: pawelwaw84 » 28 mar 2019, o 19:17

Na trasy lepszy 1.4t bo ma 6 biegow, do tego lepsza dynamika, mniejsze spalanie i powinno byc ciszej. Dodatkowo latwo mozna podniesc moc chipem. Ja zblizam sie juz do 100kkm z czego co najmniej polowa przebiegu jest po podniesieniu mocy. Jesli nie liczyc problemow jakie wyniknely z ukladem chlodzenia z blachego powodu - uszkodzonego korka zbiorniczka wyrownawczego to auto jest bezobslugowe. Wymienilem tylko uszczelke wariatora zmiennych faz rozrzadu i sonde lambda. Auto bardzo dynamiczne a jak trzeba to i 5l/100km w trasie spali przy 80km/h na VI biegu. Nie wiem jak z gazem bo nie posiadam.
Powiem szczerze ze gdybym jezdzil 2 razy w tygodniu po 500km to jednak kupilbym auto klasy wyzszej i w Dieslu. Szukalbym np Insigni czy jakiegos Superba. Bedzie ciszej i wygodniej.
Sprzedam komplet używanych opon zimowych 215/50r17

Awatar użytkownika
szczuplin
Moderator
Posty: 1405
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Imię: Szczuplin
Chevi: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM 1.2 86 km
LPG: BRC STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Dolina biedy
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: szczuplin » 28 mar 2019, o 20:17

Nie wiem czy przy takich dystansach nie wziąłbym jednak diesla... podkreciłbym go lekko i latałby na trasach jak zły.
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 12102
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: wszim » 28 mar 2019, o 20:35

Też mi się wydaje, że na trasy lepszy diesel. 1.4T którego się boisz - to dobry i trwały silnik ze skrzynią 6T i można gazować, z tym że to białe kruki. Najbardziej popularne silniki 1.8 też uważane za mało awaryjne i długodystansowe. Jeżeli bolączki to typowe, rozpracowane na forum na dziesiątą stronę, przez to łatwe w diagnozie i tanie w naprawie. Fakt, jeżeli ma być LPG to cruze w KOMBI nie znajdziesz z KL7 - bo nie produkowali. Jeżeli chcesz kombi 1.8 w KL7 to możesz wziąć pod uwagę większego klona cruze czyli orlando. Niestety wszystkie 1.8 cruze/orlando mają skrzynię 5 biegową więc w trasie głośno od silnika w okolicach 130km/h, powyżej ciszej ale wtedy ekonomia ucieka.

swx18
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 10 sty 2019, o 10:49
Imię: Sylwester
Chevi: Cruze
Silnik: 1.4 T
LPG: BRC
Lokalizacja: Niemcy
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: swx18 » 29 mar 2019, o 16:55

Nie mam od dawna, ale mój cruze kombi 1.4 T 140 KM Pb na trasach długich autostradowych po 1200 km pali 6,8 do 7,0 średnie spalanie benzyny. Średnia prędkość 120-140 na tempomacie i 6 bieg. Mam w planie go zagazować. Kupiony w Niemczech.

Medeis
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 2 sie 2016, o 14:35
Imię: M.
Chevi: Cruze LTZ
Silnik: 1.4T B +Chip ~180KM
LPG: BRC SQ32
Lokalizacja: Sz-n
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Medeis » 29 mar 2019, o 17:53

Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi. Jak ten 1,4T sprawdza się w gazie? Tez ma takie bolaczki jak 1,8 bez kl7?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 16720
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: etac » 29 mar 2019, o 18:19

Nie, bo ma hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
danni
Aktywny
Posty: 59
Rejestracja: 3 lis 2018, o 09:58
Imię: Tom
Chevi: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Łdz/Wwa
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: danni » 29 mar 2019, o 18:33

Tutaj ciekawe ogłoszenie - wyjątkowo dobra wersja wyposażenia jak na polski salon, niestety ponad mój budżet :D
https://www.otomoto.pl/oferta/chevrolet ... d518c90fde

Ja szukam sedana, ale gdybym brał pod uwagę hatchbacka to brałbym 1.4T.

darekoczko
Świeżak
Posty: 33
Rejestracja: 1 wrz 2018, o 10:19
Imię: Dariusz
Chevi: Cruze
Silnik: 1.4T
LPG: LPGTECH
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: darekoczko » 29 mar 2019, o 19:14

Ja posiadam 1.4T w LPG , przejechałem 30k po montażu gazu . Do dziś bez problemów , no w styczniu uszczelniałem motor od strony rozrządu + pompa wody .

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 4347
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: huri_khan » 29 mar 2019, o 19:39

Najpierw napisz ile masz pieniędzy na ten samochód

Awatar użytkownika
danni
Aktywny
Posty: 59
Rejestracja: 3 lis 2018, o 09:58
Imię: Tom
Chevi: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Łdz/Wwa
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: danni » 29 mar 2019, o 20:00

Autor wątku pisał 35k, mój budżet 30k.

Medeis
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 2 sie 2016, o 14:35
Imię: M.
Chevi: Cruze LTZ
Silnik: 1.4T B +Chip ~180KM
LPG: BRC SQ32
Lokalizacja: Sz-n
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Medeis » 29 mar 2019, o 21:28

huri_khan pisze:
29 mar 2019, o 19:39
Najpierw napisz ile masz pieniędzy na ten samochód
Tak jak napisałem wyżej.
pawelwaw84 pisze:
28 mar 2019, o 19:17
Na trasy lepszy 1.4t bo ma 6 biegow, do tego lepsza dynamika, mniejsze spalanie i powinno byc ciszej. Dodatkowo latwo mozna podniesc moc chipem. Ja zblizam sie juz do 100kkm z czego co najmniej polowa przebiegu jest po podniesieniu mocy.
Hamowałeś go przed i po? Jaka zmiana osiągów i jakie to koszty?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 16720
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: etac » 29 mar 2019, o 22:08

danni pisze:
29 mar 2019, o 20:00
Autor wątku pisał 35k, mój budżet 30k.
kup w dobrym stanie, a nie tylko w dobrej cenie.

Ja wybrałem cenę, to teraz dokładam.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
pawelwaw84
Profesjonalista
Posty: 534
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Imię: Paweł
Chevi: Cruze WTCC 1.4T+chip
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: pawelwaw84 » 30 mar 2019, o 05:39

Nie wiem jak teraz z cenami. Wtedy 1200zł + 30KM i +40Nm. Hamowałem 160KM i 260Nm, ale okazalo sie ze sonda lambda pierwsza kuleje. Po wymianie jeszcze sie poprawily osiagi, ale juz po zmianie nie hamowalem. Zapewne jest 170KM jak to zwykle wychodzi przy tym silniku.
Sprzedam komplet używanych opon zimowych 215/50r17

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 4347
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: huri_khan » 30 mar 2019, o 09:31

pawelwaw84 pisze:
28 mar 2019, o 19:17
Powiem szczerze ze gdybym jezdzil 2 razy w tygodniu po 500km to jednak kupilbym auto klasy wyzszej i w Dieslu. Szukalbym np Insigni czy jakiegos Superba. Bedzie ciszej i wygodniej.
W budżecie jaki ma kupujący oferujesz Insignie albo Superba ? Aż tak bardzo go nie lubisz ?

Awatar użytkownika
pawelwaw84
Profesjonalista
Posty: 534
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Imię: Paweł
Chevi: Cruze WTCC 1.4T+chip
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: pawelwaw84 » 30 mar 2019, o 16:02

Dlaczego? Na samym OLX w przedziale cenowym 30-40kzł wyskakuje 1000szt. Insigni. Uwazasz ze zadna nie jest godna uwagi?
Sprzedam komplet używanych opon zimowych 215/50r17

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 4347
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: huri_khan » 30 mar 2019, o 19:29

Nie wydałbym 35 000 na używany 10 letni samochód, którego przebieg jest powyżej 200 000 i tylko czekać co padnie pierwsze. To są już samochody klasy wyższej co wiąże się z droższym serwisem i eksploatacją.
Później przyjeżdża takim na wulkanizację i zadaje dwa pytania:
pierwsze - po ile opony 18" ?
drugie pytanie - czy macie używki ?
Zakup używanego samochodu to dopiero początek wydatków o czym wielu na tym forum się przekonało tylko w Cruzie ceny o wiele mniejsze ;)

Awatar użytkownika
pawelwaw84
Profesjonalista
Posty: 534
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Imię: Paweł
Chevi: Cruze WTCC 1.4T+chip
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: pawelwaw84 » 30 mar 2019, o 20:23

No niestety za luksusy sie placi ale klasa wyzsza jest tego warta jesli spedza sie az tyle czasu w samochodzie.
Sprzedam komplet używanych opon zimowych 215/50r17

Awatar użytkownika
Regulus
Administrator Junior
Posty: 4347
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Regulus » 31 mar 2019, o 00:04

Ciekawa byłaby opinia etaca, ma dobre porównanie. Dla mnie Cruze jest wystarczająco komfortowy na trasy, a robiłem i kilkunastogodzinne odcinki w podróży. Hałas przy powyżej 120 km mógłby być mniejszy, to prawda - ale też nie jest tak, że po wyjściu z auta długo huczy we łbie ;) W 1.8 ewidentnie brakuje 6-go biegu. Ale nadal, czy to uzasadnia różnice w cenie?
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Awatar użytkownika
zzzz
Profesjonalista
Posty: 948
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Imię: Zbyszek
Chevi: Cruze 1.8 LT+ z LPG
Silnik:
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: zzzz » 31 mar 2019, o 09:48

Etac ma insignię 2 a to nie to samo co jedynka.

Medeis
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 2 sie 2016, o 14:35
Imię: M.
Chevi: Cruze LTZ
Silnik: 1.4T B +Chip ~180KM
LPG: BRC SQ32
Lokalizacja: Sz-n
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Medeis » 1 kwie 2019, o 22:49

Koledzy

Jutro jadę oglądać 1,4T, trzymajcie kciuki ;)

Co do wygody, wyższej półki itp. Przesiadłem się z Lacetti kombi 1,8 w wersji CDX, myślę że Cruze jest mimo wszystko wygodniejszy choć prawdę mówiąc, lubiłem tamto auto. Gdyby nie konieczność długo bym jeszcze zwlekał z zakupem nowego, przejechałem nim w niecałe 1,5 roku niemal 100kkm, w międzyczasie robiąc głównie eksploatacyjne sprawy, np. praktycznie co 2 miesiące wymieniałem olej xD.
Była naprawdę w stanie, jak na rocznik, idealnym ;( , no i fotele, jak szyte pode mnie, kilka osób które czasem ze mną jechało w trasę mówiło mi że są zaskakująco wygodne (a kierowcy był przecież lepszy).

Z tego co czytam to 1,4T komfort powinno mieć lepszy, + 6 biegowa skrzynia, której na trasach (głównie "eSki" i autostrady) zawsze mi brakowało.

Powiedzcie, czy Cruze jest choć trochę lepiej wygłuszony od Lacetti? :)

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 12102
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: wszim » 1 kwie 2019, o 23:04

Nie rozumiem dlaczego nie wybierasz diesla.

Awatar użytkownika
Regulus
Administrator Junior
Posty: 4347
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: Regulus » 1 kwie 2019, o 23:13

Może nie chce zostawiać samochodu na przedmieściach miast, które nie wpuszczają kopciuchów? A może po prostu myśli szerzej, niż tylko o sobie i swojej wygodzie? A może nie lubi jeździć w kłębach czarnego dymu i tak jak ja nigdy nie kupi diesla? Nawet jak będą z 40% rabatem, jak teraz w D.
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1868
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Tout Le Monde
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: C77 » 2 kwie 2019, o 00:19

Może po prostu myśli pragmatycznie.

Na prywatne auto tylko benzyna lub elektryk. Na firmowe diesel.

Moim następnym prywatnym będzie elektryk - to już postanowione - chociaż nastąpi to dopiero za kilka lat.
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
It is far from easy to be a good man...
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
pawelwaw84
Profesjonalista
Posty: 534
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Imię: Paweł
Chevi: Cruze WTCC 1.4T+chip
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze na trasy (+LPG) 1,8 czy 1,4T

Post autor: pawelwaw84 » 2 kwie 2019, o 04:06

Ja miałem Nubire1, Lacetti i teraz Cruza czyli wlasciwie wszystkie wersje Nubiry procz dwojki i powiem tak. O ile Lacetti czyli Nubira 3 jest dla mnie ciagle jeszcze technologicznie kontynuacja (udoskonalona) Nubiry 1 o tyle Cruze czyli Nubira 4 jest ogromnym skokiem do przodu. Wyciszenie i fotele jeszcze lepsze, zawias pancerny no i dostepne duzo lepsze wyposazenie.
Sprzedam komplet używanych opon zimowych 215/50r17

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Ogólnie o modelu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość