Ostatnio pożegnałem moją perełkę (Lacetti Kombi 2006), po dzwonie poszła na żyletki...
Zaczynam szukać Cruza, jakiś czas temu już stwierdziłem że zmienię na ten model, teraz już muszę.
Auto ma służyć do tras w jakichś 90%, 2 razy w tygodniu po około 500km + codziennie dodatkowo po około 20km.
Za dieslami nie przepadam więc wybór PB+LPG jest oczywisty.
Czytam i czytam, widzę że generalnie do gazu nadaje się raczej Polska/Włoska wersja z głowicą KL7, niektórzy polecają 1,4T ale nie wiem czy nadaje się do gazu, co za nim przemawia?
Poza tym 1,4T to już klimat downsizingu i trochę mnie martwi taki silnik w dość dużej budzie.
Co do nadwozia nie mam konkretnych wymagań, od kombi po hatchback, teoretycznie wolałbym kombi (przyzwyczajenie + wygoda) ale bardziej zależy mi na aucie w dobrym stanie.
Rocznik i przebieg - wiadomo im młodszy/ mniejszy (realnie) tym lepiej, najlepiej po 2011.
Budżet chciałbym zamknąć w 35tys. chyba że trafi się coś naprawdę ujmującego

Zastanawiałem się nad sprowadzeniem na zamówienie, ale znów to KL7...
Model, możliwie najwyższa wersja, golasów i pół golasów nie biorę po uwagę, chyba że warto kupić i dozbroić (?) za dużo czasu spędzam w aucie

Swoją drogą mam wrażenie że jeszcze jakiś czas temu jak szukałem, ceny były nieco bardziej stonowane (fakt jest już sporo nowszych modeli na rynku).
Poradźcie koledzy, który silnik i dla czego, no i na co szczególnie zwracać uwagę przy oględzinach.
PS. w okolicach Gorzowa może się pojawić w ogłoszeniach, tak poszukiwany, sprawny silnik F18D3

