Silniki w Cruze - produkcja

Wszystkie inne tematy dotyczące danego modelu
Markos
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 25 cze 2016, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Silniki w Cruze - produkcja

Post autor: Markos » 19 wrz 2016, o 18:54

Mam do Was pytanie.

Kto wyprodukował silniki :

R4 1,4 Turbo (140KM)
R4 1,6 (113–124 KM)
R4 1,8 (141 KM)

Diesle:

R4 1,7 (130 KM)
R4 2,0 (125–150 KM)
R4 2,0 (163 KM)

Czy silniki benzynowe nadają się do gazu ?

Proszę Was o wypisanie częstych usterek jakie występują w tych silnikach. Na co trzeba uważać ?

Planuję zakupić Cruze :) Bardzo mi się podoba. Jest ładniejszy od Skody Octavia II FL :)

Awatar użytkownika
wojbur
Zasłużony dla forum
Posty: 2498
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
Reputacja: 2
Imię: Wojtek
Samochód: Hyundai ix20
Silnik: 1.6 125 KM
LPG: tak
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Re: Silniki w Cruze - produkcja

Post autor: wojbur » 19 wrz 2016, o 19:32

Wiele odpowiedzi znajdziesz używając wyszukiwarki. Jeśli chcesz LPG to idealne będzie 1.8 z opcją KL7 - przystosowanie do montażu LPG. Sporo używanych Cruzów ma LPG z czasów, gdy instalację dealerzy oferowali za 1 zł kosztem rabatu 2000 zł.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Silniki w Cruze - produkcja

Post autor: etac » 19 wrz 2016, o 20:22

Markos pisze:Mam do Was pytanie.

Kto wyprodukował silniki :

R4 1,4 Turbo (140KM)
R4 1,6 (113–124 KM)
R4 1,8 (141 KM)

Diesle:

R4 1,7 (130 KM)
R4 2,0 (125–150 KM)
R4 2,0 (163 KM)

Czy silniki benzynowe nadają się do gazu ?

Proszę Was o wypisanie częstych usterek jakie występują w tych silnikach. Na co trzeba uważać ?

Planuję zakupić Cruze :) Bardzo mi się podoba. Jest ładniejszy od Skody Octavia II FL :)
Nie wiem która fabryka dokładnie robiła do Cruze.

Dla benzyny, może Chiny, może Indie, a może nasze kochane sąsiady Węgry.

Według producenta tylko 1.8 w wersji KL7 nadawał sie do gazu, pozostałe oficjalnie takiej zgody nie miały.

W przypadku diesla

to 1.7 robiony jest w Isuzu Tychy, a 2.0 w VMMotori w Korei
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Markos
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 25 cze 2016, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Silniki w Cruze - produkcja

Post autor: Markos » 31 paź 2016, o 10:26

Jakie są wasze opinie na temat tych silników ? Na co trzeba uważać podczas zakupu ? Interesuje mnie silniczek który mało pali ale jest zrywny :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Silniki w Cruze - produkcja

Post autor: etac » 31 paź 2016, o 10:46

Najlepszy o zrywność będzie 2.0 163 KM, jak benzyna to 1.4T, ale w każdym z nich nie ma co liczyć na spalanie 4-5 litrów po miescie
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Silniki w Cruze - produkcja

Post autor: wszim » 31 paź 2016, o 10:50

Markos pisze:Jakie są wasze opinie na temat tych silników ? Na co trzeba uważać podczas zakupu ? Interesuje mnie silniczek który mało pali ale jest zrywny :)
To tylko diesel 2,0 (163 KM). Jednak jeżeli masz krótkie przebiegi dzienne to kłopot z DPF cię czeka na starcie. Wszystkie benzyny nie należą do demonów przyspieszeń bardziej do przemieszczania się (choć 1,4T ma więcej momentu na niskich obrotach). W przypadku 1,8 z LPG do bardzo ekonomicznego przemieszczania się.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Silniki w Cruze - produkcja

Post autor: Avatar » 31 paź 2016, o 12:17

Mi te 141KM wystarcza z 1.8 LPG do wyprzedzania i ogólnego podróżowania po drogach zwykłych i szybkiego ruchu, wyprzedzić bez problemu idzie, pokręcić trochę trzeba do góry jak chcemy mieć dynamikę ale to typowe dla benzynki.

Markos
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 25 cze 2016, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Silniki w Cruze - produkcja

Post autor: Markos » 31 paź 2016, o 13:29

Marcin , masz fabryczny gaz ?

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Silniki w Cruze - produkcja

Post autor: Avatar » 31 paź 2016, o 13:38

BRC 24.11 sequent, nie jest fabryczny ale autoryzowany, nie ma fabrycznych w Cruze.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Silniki w Cruze - produkcja

Post autor: wszim » 31 paź 2016, o 15:39

Ale są silniki w wersji fabrycznie dopasowanej do spalania LPG - z tzw twardą głowicą, opcja KL7.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Markos
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 25 cze 2016, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Silniki w Cruze - produkcja

Post autor: Markos » 31 paź 2016, o 17:24

Czy są jakieś problemy po założeniu gazu do silnika 1,8 z opcją KL7 ? Nie chce po zakupie robić głowicy. Co ile tys. trzeba sprawdzać luzy ?

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Silniki w Cruze - produkcja

Post autor: Avatar » 31 paź 2016, o 17:34

Książkowo luzy sprawdzasz razem z rozrządem (jego wymianą) co 150kkm dla silnika benzynowego.
Więc teoretycznie przy jednej robocie od razu wychodzi czy są też luzy do zrobienia czy tylko do weryfikacji i sam rozrząd.
Ja zrobiłem to szybciej ponieważ nie jeżdzę na noPB a na LPG, wyszły 3 poza normą także nie żałuje, od razu robię rozrząd przy okazji bo i tak za chwilę robiłbym go planowo.
Dzięki temu zmniejszam koszt i nie płacę drugi raz za to samo ale owszem, tracę za to 30kkm od planowej weryfikacji.
Miarowe są tylko wyniki pierwszych właścicieli z pewnym przebiegiem, auta z drugiej ręki sorry ale nie wiesz ile przejechał, chyba że akurat etac może coś sprawdzić i potwierdzić przebieg.
Zobaczymy za 30kkm u brata jakie będą luzy jak będzie robił rozrząd przy 150kkm a jeżdzi tylko na noPB, aż jestem ciekaw.
Osobiście uważam że należy to kontrolować przy KL7 co 120kkm najpóźniej ewentualnie przy 135kkm i od razu robić rozrząd.
Myśle że 15kkm bym dojechał, czy 30kkm to już nie mam pewności :)

Markos
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 25 cze 2016, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Silniki w Cruze - produkcja

Post autor: Markos » 31 paź 2016, o 17:54

Nie wiem czy dobrze robię że chcę zakupić Cruze, cały czas mi się wydaje że po zakupie będzie z nim mniej problemów niż z innym autem np. z grupy VW. Auta za 30 tys. z grupy VW są zazwyczaj starsze i mają uboższe wyposażenie. Jak patrzę po cenach to Cruze też trzyma wartość. Zastanawiam się jeszcze nad 1,4 Turbo ale tutaj niestety gazu nie można włożyć.
Pierwszy raz jak wymieniasz rozrząd to może jest przy 150 tys. km. natomiast przy drugim razie wymiana musi chyba nastąpić szybciej.
Widzę że jesteśmy z tego samego wieku i po IT :).

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Silniki w Cruze - produkcja

Post autor: etac » 31 paź 2016, o 17:56

Powiem tak, co nie kupisz, to kupujesz wydatki, mniejsze lub większe. W przypadku Cruze raczej te mniejsze.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Silniki w Cruze - produkcja

Post autor: Avatar » 31 paź 2016, o 17:58

1.8 to jest prosty wolnossak tutaj ciężko coś popsuć.
W 1.6 brat wymieniał tylko którąś grzałke sondy chyba i jeździ bez problemó, ja mam LPG więc wiecej rzeczy do zepsucia, reduktor, cewka, nie wiem czy to przypadki czy nie ale stało się więc trzeba o tym mówić żeby inni wiedzieli.
Wszystko z turbo czy to diesel czy benzyna to dodatkowy bardzo drogi klocek do zepsucia, kwestia czego Ci trzeba, ekonomii czy startu ze świateł.
Bądź co bądź 141KM wcale tak źle się nie zbiera.

sobotaa
Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: 9 kwie 2014, o 17:54
Reputacja: 0
Imię: Paweł
Samochód: Cruze 1.4T SW LT
Silnik:
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Silniki w Cruze - produkcja

Post autor: sobotaa » 1 lis 2016, o 09:44

Jako użytkownik silnika 1.4T polecam go bo komfort jazdy jest duży, wysoki moment przy niskich obrotach silnika powoduje że auto nie wydaje się ociężałe. Dodatkowo silnik jest cichy co w dłuższych trasach procentuje.
Na wady 1.4T można zaliczyć system start /stop tj. między innymi droższy akumulator.

Awatar użytkownika
mario78
Profesjonalista
Posty: 592
Rejestracja: 15 sie 2013, o 06:40
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: CRUZE Black Roof
Silnik:
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Silniki w Cruze - produkcja

Post autor: mario78 » 1 lis 2016, o 10:15

Markos pisze:Zastanawiam się jeszcze nad 1,4 Turbo ale tutaj niestety gazu nie można włożyć.
Dlaczego gazu nie można włożyć? Astra z tym silnikiem wychodziła nawet z fabrycznym gazem.
Chevrolet Cruze 192KM/443Nm & BMW F30 320d AT8 & BMW F11 530d AT8

Obrazek

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Silniki w Cruze - produkcja

Post autor: pool80 » 1 lis 2016, o 12:38

W Oplu prawdopodobnie jest kl7 w 1.4t. Nie wierzę żeby "fabrycznie" ladowali lpg w miękką głowicę. W Chevi tego nie dawali.

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Silniki w Cruze - produkcja

Post autor: pawelwaw84 » 1 lis 2016, o 14:36

Niby 1,4t w tej wersji Cruze'owej do gazu nie jest... ale ludzie zakładają i jeżdżą. Po jazdach próbnych przed zakupem, stwierdziłem że na niskich obrotach różnica między 1,8 a 1,4T jest diametralna. Na tyle duża, że po 7latach z 2litrowym Dieslem, jak się przejechałem 1,8 to podjąłem decyzję, że jednak to auto mnie nie interesuje (a jechałem z Wawy aż do Radomia go oglądać). Parę miesięcy później znalazłem ogłoszenie z ciekawym 1,4T i tym razem nie mogłem się oprzeć. Pojechałem na jazdę próbną z Wawy na Śląsk i wreszcie po przejażdżce pojawił się uśmiech na twarzy. Teraz jeszcze jak go podciągnąłem do 160KM to jest naprawdę całkiem nieźle. Na wysokich obrotach ma spory pazur, ale co najważniejsze przy 2000obr i bez chiptuningu jest reakcja na gaz. W 1,8 reakcja na niskich obrotach jest niewiele lepsza jak w 150kg lżejszym lacetti z 1,4 95KM i właściwie taka sama jak w 200kg lżejszej Nubirze 1,6 106KM.

arek21
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 26 wrz 2016, o 19:35
Reputacja: 0
Imię: Arek
Samochód: Cruze 1,4T lpg SW
Silnik:
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Re: Silniki w Cruze - produkcja

Post autor: arek21 » 1 lis 2016, o 16:03

Ja do 1,4T zakładałem gaz 28kkm temu - zero problemów póki co

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Silniki w Cruze - produkcja

Post autor: pool80 » 1 lis 2016, o 16:13

W 1,4 są hydroregulatory. To dobrze do lpg. Natomiast, polecam sprawdzić te luzy. Nawet już.

Markos
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 25 cze 2016, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Silniki w Cruze - produkcja

Post autor: Markos » 1 lis 2016, o 18:14

Myślałem nad 1,4 i gazem ale w Kombi podobno nie ma gdzie butli włożyć. Chciałbym w miejsce koła zapasowego. Jak to jest u Was ? 1,4 jest chyba na tyle oszczędny że gazu nie trzeba :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Silniki w Cruze - produkcja

Post autor: etac » 1 lis 2016, o 18:40

tez nieprawda, ktoś już na forum pokazywał ze się da założyć. Ladnie wycinamy wkładkę plastikową i jeździmy z butlą
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Silniki w Cruze - produkcja

Post autor: konradoo » 1 lis 2016, o 19:23

W audi/vw z nowszych roczników pod gaz masz tylko 1.6. Próbowałem a3/passat b6 ewentualnie 1.4 16v tak jak golf VI i wszystko to jest muł bagienny który jak go przegonisz to lekko 12l gazu łapnie. Marki VAg wolne od wad? Zapomnij o tym i włóż między Andersena a Brzechwę. Siedzę w tym i obserwuje to na codzień.
O partsy pisz PW.

sobotaa
Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: 9 kwie 2014, o 17:54
Reputacja: 0
Imię: Paweł
Samochód: Cruze 1.4T SW LT
Silnik:
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Silniki w Cruze - produkcja

Post autor: sobotaa » 2 lis 2016, o 18:01

Jeśli chodzi o bagażnik kombi to koło pełnowymiarowe wchodzi ale trzeba ciąć plastyki w bagażniku u mnie wygląda to tak przy kole pełnowymiarowym
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Ogólnie o modelu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości