FAQ działu Cruze

Wszystkie inne tematy dotyczące danego modelu
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5058
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 72
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

FAQ działu Cruze

Post autor: huri_khan » 28 sie 2013, o 11:43

Ten wątek zawiera informacje o najczęstszych błędach/usterkach, które są związane z Cruze.
Wypowiedzi w tym wątku będą dopisywane do pierwszego postu a następnie kasowane celem uporządkowania tematu.

Prosimy o zgłaszanie usterek w następującej formie:
Opisujemy problem, następnie wyjaśniamy przyczynę jeżeli jest możliwość. Podajemy rozwiązanie problemu czy to w formie opisowej, fotograficznej lub podajemy link do opisu. Ewentualnie ostatecznym rozwiązaniem może być TTTM (Ten Typ Tak Ma)

1. Stukające zawieszenie
Odpowiedź: W modelach do roku 2012 z wyłączeniem wersji combi, problem jest związany z amortyzatorami i górnymi mocowaniami .

2. Nie działa przycisk otwierania klapy bagażnika.
Odpowiedź: Początkowe modele do 2011 miały problem z tym przyciskiem, który był wymieniany na gwarancji.
Zdarzają się przypadki, że w późniejszych modelach także przycisk przestaje działać.
Pasują przyciski od Insignia

3. Słabo gra CAR-AUDIO
Odpowiedź: CAR-AUDIO w Cruzie nie jest z górnej półki żeby uzyskać lepsze efekty należy zmienić fabryczne Audio.
http://forum.chevroletteampoland.com/vi ... ead#unread
http://forum.chevroletteampoland.com/vi ... 4&start=25

4. Podczas włączenia nawiewu na przednią szybą włącza się klimatyzacja.
Odpowiedź: To jest normalne zachowanie w celu sprawniejszego odparowania tej szyby.

5.Zawiesza się sterownik klap powietrza i cały czas z nawiewów leci gorące powietrze.
Odpowiedź: Zdjęcie klemy z aku na 10 min przywraca normalną pracę układu. Czasami problem sam ustępuje.
Możliwe też , że uszkodzone zostały klapy sterowania.
http://forum.chevroletteampoland.com/vi ... =28&t=2201


6.Pękające przednie nadkola.
Odpowiedź: do MY2011 nadkola były podatne na pękanie, od MY2012 został zmieniony ich profil i już nie powinien problem występować.

7. Świecą się kontrolki, kontrola trakcji, ABS, ASR.
Odpowiedź: prawdopodobnie jest uszkodzony lub przerwany czujnik ABS.

8. Komputer pokładowy nie wyświetla zasięgu.
Odpowiedź: Zdjęcie klemy z akumulatora na około 20min powinno rozwiązać problem.

9. Wyciek oleju na połączeniu silnika i skrzyni biegów
Odpowiedź: nie dogwintowane otwory wału korbowego
http://forum.chevroletteampoland.com/vi ... =28&t=2070

10. Nie działa tempomat
Odpowiedź: Jeżeli od momentu zapalenia silnika nie nacisnęliśmy hamulca to tempomat nie jest aktywny, trzeba przynajmniej raz nacisnąć hamulec żeby uaktywnić tempomat.

11. Opadająca wskazówka paliwa oraz "dziwne" jej zachowanie w samochodach z LPG.
Odpowiedź: TTTM, mimo prób wgrywania nowego oprogramowania to zjawisko co jakiś czas się pojawia.

12. Zapalająca się kontrolka silnika oraz kontrolki TC, ABS brak mocy
Odpowiedź: Na 99% padła cewka zapłonowa, może to jednak być też problem z głowicą (zbyt małe luzy zaworowe w silnikach zasilanych LPG)

13. Podczas porannego rozruchu są problemy z odpaleniem.
Odpowiedź: Najczęściej problem pojawia się w silnikach zasilanych LPG, powodem może być nieszczelność reduktora i "zalewanie" gazem silnika.

14. "Dizlowanie" silnika podczas uruchamiania samochodu.
Odpowiedź: Prawdopodobną przyczyną są uszkodzone koła zmiennych faz rozrządu. U niektórych pokazuje się błąd silnika, niektórzy z takimi objawami przejeżdżają 160 kkm bez sygnalizacji błędu.
http://forum.chevroletteampoland.com/vi ... f=28&t=771

15. Auto traci moc i słabo przyśpiesza. Nie pojawiają się żadne kontrolki - sprawdzenie komputerem nie wykazuje żadnych błędów
Odpowiedź: Winnym może być katalizator. Przy przebiegach rzędu 80-150 tys w autach z LPG katalizator może się nadtopić i zatkać z powodu źle wyregulowanej instalacji lub wadliwej pracy wtryskiwaczy. Znany był przypadek stopienia katalizatora po laniu zbyt wysokooktanowej benzyny. U mnie katalizator padł od szybkiej jazdy na autostradach i wysokiej temp lpg
Za przykładem użytkownika maro - wykręcić sondę lambda w katalizatorze i sprawdzić stan katalizatora

16. Błąd P2096 - zły skład mieszanki
Odpowiedź: Jeśli świece i filtr powietrza są w dobrym stanie, a instalacja LPG jest prawidłowo wyregulowana,a błąd się pojawia winna jest najczęściej sonda lambda sterująca doborem mieszanki. Sondy w gazie wytrzymują różne przebiegi ,ale u mnie obie się skończyły przy około 150 tys.

17. Masło w zbiorniku płynu chłodzącego.
Odpowiedź: Uszkodzona uszczelka chłodnicy oleju.
viewtopic.php?f=28&t=3269

18. Silnik diesla wkręca się na około 1100 RPM na postoju
Odpowiedź: Wypala się filtr DPF

19. Silniki 1.8 i 1.6 z LPG (bez opcji KL7) powinny mieć kontrolowany luz zaworowy co 15..30 kkm ! W przypadku zmniejszenia się luzu poniżej dopuszczonej normy należy dokonać regulacji (wymiana szklanek na dopasowany nominał, szlif szklanek do odpowiedniego wymiaru). Zaniedbanie grozi uszkodzeniem głowicy. Kontrola luzu w silnikach z LPG ale z opcją twardej głowicy (KL7) lub bez LPG producent przewiduje kontrolę po 150tys km.

20. Od strony pasażera leci ciepłe od strony kierowcy leci zimne powietrze z nawiewów (lub odwrotnie)
Odpowiedź: Awaria klap sterowania nagrzewnicy
viewtopic.php?f=85&t=2201

21. Na wyświetlaczu pojawił się Code 89. (wezwanie do serwisu w wyniku nieprawidłowego działania pojazdu)
Odpowiedź: Trzeba odczytać konkretny błąd, który spowodował jego wyświetlenie za pomocą skanera ELM, OPCOM, itp. (Nie wszystkie skanery potrafią odczytać wszystkie błędy)
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Ogólnie o modelu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość