Small overlap test - IIHS

Wszystkie inne tematy dotyczące danego modelu
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
KAI
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 15 sie 2013, o 20:20
Reputacja: 0
Imię: P.
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Small overlap test - IIHS

Post autor: KAI » 10 lis 2013, o 17:28

Co Wy na to Panowie:
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicl ... olet/cruze

Niby 5 gwiazdek Euroncap jest, ale przy mniejszej powierzchni kontaktu już tak dobrze nie wypada :(

http://www.iihs.org/iihs/ratings/v/clas ... small-cars
KAI

jfx

Re: Small overlap test - IIHS

Post autor: jfx » 12 lis 2013, o 13:56

Czysta fizyka - ta sama energia rozkłada się na mniejszą powierzchnie. Każdy kierowca powinien unikać drzew i uciekania na bok (chyba, że całkowicie), gdy już zorientuje się ze nie wyhamuje. Zawsze lepiej przyłożyć całym autem niż połową....

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Small overlap test - IIHS

Post autor: XaRaDaS » 12 lis 2013, o 14:06

Tak badają, bo sporo jest wypadków, gdzie właśnie uderzenie jest stroną kierowcy, a pasażera strona jest cała. Oczywiście w takich przypadkach rating maleje i tak jak jfx napisał czysta fizyka :)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

pawel

Re: Small overlap test - IIHS

Post autor: pawel » 12 lis 2013, o 18:09

Generalnie na każdy przypadek uderzenia potrzeba by projektować osobne wzmocnienia konstrukcji samochodu.
A wtedy nasze samochody wyglądałyby mniej więcej tak:
Obrazek

Awatar użytkownika
KAI
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 15 sie 2013, o 20:20
Reputacja: 0
Imię: P.
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Small overlap test - IIHS

Post autor: KAI » 12 lis 2013, o 18:17

Wszystko prawda, ale myślałem, że Cruze trochę jaśniej wypadnie na tle konkurencji.
Obejrzałem sobie ten filmik z Hondą Civic - naprawdę wygląda to dużo lepiej.

A że każdy kierowca instynktownie próbuje do ostatniej chwili wyminąć - takie uderzenie jest dużo bardziej prawdopodobne niż całą powierzchnią styku.
KAI

pawel

Re: Small overlap test - IIHS

Post autor: pawel » 12 lis 2013, o 18:25

Producenci projektują samochody pod konkretny test i z punktu widzenia producenta jest to jak najbardziej zrozumiałe.
I mi osobiście wydaje się, że również tutaj widać oszczędności konstruktorów - bo samochód ma w konkretnym teście pokazać, że jest bezpieczny a w innym już niekoniecznie.
Najważniejsze, że można taniej wyprodukować samochód i na nim zarobić.

jfx

Re: Small overlap test - IIHS

Post autor: jfx » 12 lis 2013, o 19:43

Projekt ma spełnić określone normy, dyrektywy i testy. Konstruktor ma tak zaprojektować dany projekt, aby był on możliwie jak najbardziej bezpieczny - jego pracę oceniają wszelkiego rodzaju jednostki certyfikujące, rynek, ale również księgowi. Ponadto wszystko jest zależne od przyjętych kryteriów, a te z kolei na ogół są jakimś uproszczeniem w stosunku do rzeczywistości. Czyli im bardziej doświadczony zespół konstruktorów tym owoc ich pracy jest lepszy. i jeszcze jedno - nie samochód ma być ładny po teście zderzeniowym, a manekin ma "przejść" minimalne przeciążenia - konstrukcja musi pochłonąć energię. Zderzenia dwóch czołgów nie przeżyje żaden człowiek. Nie prędkość zabija a szybkość jej zmiany czyli przyśpieszenie/opóźnienie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Ogólnie o modelu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość