Podłączenie drugiego klaksonu

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Podłączenie drugiego klaksonu

Post autor: XaRaDaS » 5 gru 2016, o 10:47

Problem mam, wziąłem do łapy instrukcję montażu i o ile jak chciałbym dodatkowy klakson zamontować to pojawia się pytanie o biegunowość przycisku i są pokazane dwa schematy, jeden dla dodatniego, a drugi dla ujemnego przycisku. Jak to jest w Lacetti ?
Klakson schemat.png
Klakson schemat.png (16.04 KiB) Przejrzano 6730 razy
Nie rozumiem tego schematu {:/
IMAG0557.jpg
IMAG0557.jpg (2.57 MiB) Przejrzano 6728 razy
IMAG0558.jpg
IMAG0558.jpg (2.78 MiB) Przejrzano 6728 razy
A tutaj są schematy podłączenia.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Maniek

Re: Podłączenie drugiego klaksonu

Post autor: Maniek » 5 gru 2016, o 17:48

Na wszystkich trzech schematach klakson masz sterowany z + po przekaźniku, i raczej tylko chyba Ciebie interesuje, bo po co się wpinać w przycisk i wstawiać drugi przekaźnik.
Dopnij równolegle drugi klakson i po temacie, tylko ten drugi daj o innej częstotliwości niż ten co masz, lepiej o niższej a będzie fajnie to brzmiało.
A co do samych przycisków, to według pierwszego schematu wychodzi, że cewka przekaźnika zasilana jest na stałe z plusa, a sam przekaźnik odpalany jest sygnałem masowym, czyli jak już chcesz kombinować na około, to skorzystaj z trzeciego schematu.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Podłączenie drugiego klaksonu

Post autor: XaRaDaS » 5 gru 2016, o 17:54

Chodzi o przepisy, nie wiem jaki dokładnie daje sygnał fanfara i czy nie jest natarczywa, minimalna głośność to 98 dB, obecna fanfara ma 127 dB z odległości 2 m. więc chcę się troszkę ratować i dodatkowy przycisk zrobić dla fanfary, wtedy jak trafię na przy"głupiego" to go fanfarą potraktuję, bo klakson nie zawsze działa, no i będę notorycznie stosował na eSkach i autostradach, gdy jakiś głąb będzie jechał 90 km/h środkowym pasem. Trzeba uczyć społeczeństwo odpowiedniego zachowania na drogach :D

Czyli schemat no.3 i jutro może przy wymianie żarówek zrobię fanfarę sobie :D
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Maniek

Re: Podłączenie drugiego klaksonu

Post autor: Maniek » 5 gru 2016, o 19:02

Ale jak dajesz osobny przycisk, to i tak dajesz drugą nie zależną instalację, więc wydaje mi się, że prościej było by przekaźnik wysterować plusem z przycisku - wydaje mi się, że prostsze i wygodniejsze rozwiązanie, bynajmniej dla mnie, ale to już tylko kwestii fantazji :).

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Podłączenie drugiego klaksonu

Post autor: XaRaDaS » 5 gru 2016, o 19:31

No tak nie do końca, jutro cyknę fotki pozostałych podłączeń, bo w robocie zostawiłem manual i zobaczysz różnice w podłączeniach ;) Chyba że coś ja namieszałem ;)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23823
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 254
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Podłączenie drugiego klaksonu

Post autor: etac » 5 gru 2016, o 19:37

Jak chcesz byc zgodny z przepisami to musisz zrobić drugą instalacje.

Fajnie jest, bo wszystko zrobisz pod maską, a do kabiny tylko przełącznik.


Chcesz to rozrysuje ci to jutro wieczorem. Moj wujek miał tak podłączone fanfary i klakson w swoim Fiacie 127 Sport.

Na pewno na jednym przekaźniku nie możesz uruchamiać obu sygnałów.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Podłączenie drugiego klaksonu

Post autor: XaRaDaS » 6 gru 2016, o 09:51

No to przecież mam rozrysowane ;) to jest pierwsza fotka, ta dla + z kierownicy.

I tak po kolei to + daję z akumulatora + bezpiecznik 20A na przekaźnik nóżka 30, masę biorę z karoserii na nóżkę 85, + z nóżki 87 idzie na fanfarę i masa na fanfarę znowu z karoserii i na koniec największa zabawa, bo muszę pociąć instalację i wstawić włącznik. Muszę to sobie przemyśleć, gdzie umieścić przycisk, żeby był pod ręką. Do tego jeszcze troszkę przewodów dokupić i oprawkę na bezpiecznik :D
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

dessal
Wymiatacz
Posty: 1096
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti 2.0TCDI
Silnik:
Lokalizacja: Wawa Tarcho
Kontakt:

Re: Podłączenie drugiego klaksonu

Post autor: dessal » 6 gru 2016, o 12:25

wysterowałbym z przekaźnika sygnału, z przewodu wyjściowego, sterującego oryginalnym klaksonem, tylko w szereg włącznik i drugi przekaźnik, tam będzie + w momencie wysterowania, jak włączysz to będą "grały" obydwa, jak nie, to tylko jeden - oryginalny
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Podłączenie drugiego klaksonu

Post autor: XaRaDaS » 6 gru 2016, o 13:10

Dobry pomysł w sumie o tym nie pomyślałem, albo miałem w zamyśle tylko wyleciało mi jak zajrzałem głębiej do instrukcji :D Może podpiąć się pod bezpiecznik i z tego miejsca pójść do kabiny i na syrenę, do tego jakiś przełącznik, ale najlepiej chyba z podświetleniem i najlepiej jakby były dwukolorowe, czerwono-zielone, żeby wiedzieć czy załączona czy też wyłączona syrena.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

dessal
Wymiatacz
Posty: 1096
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti 2.0TCDI
Silnik:
Lokalizacja: Wawa Tarcho
Kontakt:

Re: Podłączenie drugiego klaksonu

Post autor: dessal » 6 gru 2016, o 14:28

gdyby włączniki na kierownicy szły w osobnych przewodach zwijki to mógłbyś zrobić aby jeden włączał oryginał, drugi fanfarę
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Podłączenie drugiego klaksonu

Post autor: XaRaDaS » 6 gru 2016, o 14:31

Wątpię w to, bo przecież niezależnie który naciśniesz to wyje, pewnie jest tak, że idzie jakieś rozwidlenie na zwijce. Jeszcze zerknę w TIS, może tam jest to jakoś podane.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

dessal
Wymiatacz
Posty: 1096
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti 2.0TCDI
Silnik:
Lokalizacja: Wawa Tarcho
Kontakt:

Re: Podłączenie drugiego klaksonu

Post autor: dessal » 6 gru 2016, o 22:52

wg schematu wygląda, że są zmostkowane i idą jednym przewodem zwijacza
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Podłączenie drugiego klaksonu

Post autor: GoLL@B » 7 gru 2016, o 00:08

Dokładnie tak jest. Zmieniałem jakiś czas temu kierownicę to zwróciłem na to uwagę.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Podłączenie drugiego klaksonu

Post autor: XaRaDaS » 7 gru 2016, o 14:20

Czyli lipa z tym, może umieszczę sobie przycisk na panelu klimy, albo gdzieś tam w pobliżu.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Podłączenie drugiego klaksonu

Post autor: GoLL@B » 7 gru 2016, o 19:17

Na moje oko:
1) Rozpiąć te 2 kabelki w kierownicy
2) kupić tasiemkę od samochodu z tempomatem i od manetki tempomatu wykorzystać jeden przewód

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Podłączenie drugiego klaksonu

Post autor: XaRaDaS » 12 gru 2016, o 11:08

Jest tylko jeden problem, cały czas w planach mam montaż tempomatu, więc odpada takie rozwiązanie. Zrobię inaczej, na panelu od klimy, albo gdzieś w pobliżu umieszczę włącznik i będzie on załączał dodatkowy klakson. Będzie troszkę pewnie ciągania kabli, ale to może po świętach i po nowym roku uda się zrobić. Mam nadzieję, że nie będzie jakiegoś natłoku pracy.

Jeszcze jedno, bo się zastanawiam nad przełącznikiem, wyszukałem sobie taki tylko nie wiem czy on podejdzie:

https://sklep.avt.pl/przelacznik-bistab ... elony.html
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Podłączenie drugiego klaksonu

Post autor: XaRaDaS » 13 lut 2017, o 13:33

Odświeżę troszkę temat, bo jutro mam zamiar się zabrać za robotę, ale mam pytanie. Oryginalny klakson jest na przekaźniku, do nowego klaksonu mam drugi przekaźnik i teraz nową wiązkę do drugiego mam podłączyć za tym oryginalnym przekaźnikiem czy przed czy może wystarczy przewody odciąć i nie dawać drugiego przekaźnika ? wg. instrukcji do klaksonu to na schemacie tak jak w pierwszym poście 2 schemat jest pokazany jeden przekaźnik. Jak dla mnie to wygląda, że muszę dać dwa przekaźniki i rozpiąć kabel od przycisków i dać na przełącznik i z przełącznika iść dalej oryginalny przekaźnik i nowy na drugi klakson. Dobrze to rozumiem ? Przypomnę, że drugi klakson ma działać tylko jak go włączę, przełącznik mam 3-pin(funkcja on-off) dokładnie taki:
Obrazek
I tak myślę, że na środkowy pin daję sygnał z przycisków na kierownicy, potem jeden idzie na przekaźnik oryginalny i drugi pod diodą LED idzie na nowy przekaźnik ?
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

dessal
Wymiatacz
Posty: 1096
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti 2.0TCDI
Silnik:
Lokalizacja: Wawa Tarcho
Kontakt:

Re: Podłączenie drugiego klaksonu

Post autor: dessal » 13 lut 2017, o 18:05

chcesz przełączać pomiędzy klaksonami czy mają działać na starym i łącznie z nowym po włączeniu?
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Podłączenie drugiego klaksonu

Post autor: XaRaDaS » 13 lut 2017, o 18:29

No właśnie, na wyłączonym ma działać oryginalny, a na włączonym oba, więc chyba muszę zmostkować 2 piny. Na zdjęciu górny i środkowy, dolny zostaje dla dodatkowego, dobrze myślę ?
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

dessal
Wymiatacz
Posty: 1096
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti 2.0TCDI
Silnik:
Lokalizacja: Wawa Tarcho
Kontakt:

Re: Podłączenie drugiego klaksonu

Post autor: dessal » 13 lut 2017, o 18:37

zaraz narysuję jak to ma wyglądać, tylko się nie śmiej, picasso ze mnie żaden; edit
narysowałem, na kolorowo masz nowe połączenia, wykorzystałem schemat oryginalny, dodatkowe są tylko te rzeczy które chcesz dołączyć, ma działać jak chcesz
podłączenie dodatkowego klaksonu.jpg
podłączenie dodatkowego klaksonu.jpg (155.54 KiB) Przejrzano 6581 razy
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339

dessal
Wymiatacz
Posty: 1096
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti 2.0TCDI
Silnik:
Lokalizacja: Wawa Tarcho
Kontakt:

Re: Podłączenie drugiego klaksonu

Post autor: dessal » 13 lut 2017, o 19:21

rysunek zamieszczony po edycji, post w celu informacji dla subskrybentów, można wywalić
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Podłączenie drugiego klaksonu

Post autor: XaRaDaS » 13 lut 2017, o 21:53

Tylko, że ja mam przełącznik dwufazowy na 3 piny.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Podłączenie drugiego klaksonu

Post autor: XaRaDaS » 14 lut 2017, o 08:50

Tak się zastanawiam czy nie muszę zrobić zworki na przełączniku, bo przecież jak włączę dodatkowy klakson to automatycznie mi się będzie wyłączał oryginalny.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Podłączenie drugiego klaksonu

Post autor: XaRaDaS » 14 lut 2017, o 11:20

No i mam problem, który przewód od kierownicy odpowiada za klakson ??? Niby kolor czarny powinien być, ale nie wiem czy to ten ;) idą dwie wiązki spod kierownicy, jedna idzie z dwoma kabelkami i jedna z tylko jednym właśnie czarnym.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Podłączenie drugiego klaksonu

Post autor: XaRaDaS » 14 lut 2017, o 14:48

Problem rozwiązany, czarny pojedynczy kabelek to klakson. Wiązka praktycznie poprowadzona już jest, ale kolejny problem. Nie mam gdzie przykręcić syreny :D Muszę zrobić dodatkowy otwór na śrubę. W miejsce oryginalnego drugiego nie wchodzi. Umieszczę chyba go na samym przodzie pod klapą przy chłodnicy, jest tam sporo miejsca.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości