kontrolka LPG w module liczników
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
kontrolka LPG w module liczników
Jest taka kontrolka w module wskaźników/liczników orlando i cruze, którą producent przewidział do informowania o zasilaniu silnika paliwem alternatywnym LPG.
Niestety pomysł ten nie został docelowo wykorzystany bo w liczniku brakuje obsadzonej diody LED.
Od początku korciło mnie żeby w jakiś sposób uruchomić tą kontrolkę, nigdzie jednak nie udało mi się zdobyć tajemnej wiedzy jak tego dokonać w sposób pośredni czyli, przylutować diodę i zmusić elektronikę licznika do odpowiedniego sterowania nią. Zdecydowałem się więc na rozwiązanie bezpośrednie czyli doprowadzenie sygnału ze wskaźnika/przełącznika instalacji LPG (w tym przypadku BRC Sequent 24.11).
Konieczne stało się dorobienie prostego układu przełączającego i sterującego prądowo kontrolką LED "LPG"(przewidziałem niebieską), tak by nie zaburzyć działania oryginalnego wskaźnika BRC. Rezystor R1 dobieramy doświadczalnie, by uzyskać odpowiednia jasność i nie przekroczyć dopuszczalnego prądu diody. W moim przypadku rezystor R1 =2,2K, żeby nie dawało po oczach, bo LED niebieską miałem z tych o wysokiej luminancji.
Można zrobić na pajączka z dowolnym tranzystorem NPN. Ja wykorzystałem "jakąś płyteczkę z czegoś", która nadała się na obsadzenie kilku małych elementów SMD.
Otworzenie i podłączenie do wskaźnika BRC:
Żeby była rozłączność zastosowałem miniaturowe złączki Molex 2pin
No to teraz najprzyjemniejsze czyli rozbebeszanie olka.
Wyciągamy schowek kierowcy, wyciskamy do góry przełącznik świateł i odpinamy od niego złącze. Wypinamy boczek, strzałki pokazują otwory zatrzasków, można sobie pomagać od środka wypychając zatrzaski bo łatwo nie idzie. W kółku śruba do wykręcenia.
Kolejny etap - wypięcie górnej osłony kierownicy. Uruchamiamy samochód i kręcimy kierownicę w prawo, żeby mieć dostęp do punktu zatrzasku, który podważamy łyżeczką do plastików.
to samo z drugiej strony po pokręceniu w lewo . Następnie opuszczamy kierownicę w dolne położenie i wypinamy osłonkę tak jak pokazują strzałki, łatwo schodzi ale trzeba uważać żeby nie odkleić skórzanej osłonki.
Teraz odpięcie dolnej osłony. Po odkręceniu jednej śruby z lewej strony cały spód daje się wypiąć, trzyma tylko w jednym punkcie ale nie ma już potrzeby całkowitego ściągania tej osłony, bo interesuje nas tylko dojście do śruby lewej listwy ozdobnej.
Wykręcamy tą śrubę i wyjmujemy lewą listwę ozdobną.
Teraz dopiero mamy dostęp do śrub licznika, które odkręcamy. Dwie po bokach i jedna pod zaślepką, pod daszkiem.
Prawa łapa mocowania licznika niestety trochę koliduje z prawą listwą ozdobną. Mimo to da się ją wyciągnąć bez konieczności demontażu konsoli środkowej(masakra) i listwy ozdobnej prawej. Z założeniem potem może być problem, więc lepiej sobie ułatwić dokonując mechanicznej korekty fabryki nacinając w prawej łapie fragmencik, który tworzy kolizję a który do niczego nie jest potrzebny.
Zespół liczników wysuwamy do siebie, odpinamy od niego złącze i mamy cały moduł w rękach lub na kolanach.
Delikatnie odblokowujemy zatrzaski i zdejmujemy część przezroczystą liczników. Lepiej nie odginać uszu zatrzasków bo mogą pęknąć, lecz wciskać do wewnątrz haki zatrzasków. Gdy już jest dostęp do cyferblatów to jeszcze ściągamy maskownicę wyświetlacza LCD. Pod spodem są trzy studnie w których zagłębione są 3 diody kontrolek, ostatnia z prawej to LPG. Wystarczy spojrzeć do środka i widać, że nie ma tutaj na laminacie obsadzonej diody LED. Wymyśliłem żeby doprowadzić tutaj swoją diodę na zasadzie " druciarnia independent". Dokonałem małego nacięcia na krawędzi studni.
Moja diodka to miniaturowa LED niebieska w obudowie SMD 0603, dolutowałem jej po bokach kynarki a od spodu dokleiłem kwadracik izolacji.
Odpowiednio formując sobie kynarki zagłębiłem w studni tak by dioda świeciła pod spód wystającego rozpraszacza(jak w oryginale), kynary przełożyłem przez nacięcie i zamocowałem kroplą kleju termotopliwego. Kynary przeprowadziłem na zewnątrz uchwytu wyświetlacza LCD.
Dalej do kynarów dosztukowałem kabelek ze złączką Molex, a od strony wskaźnika BRC przeprowadziłem cienki przewód dwużyłowy i również zakończyłem miniaturową złączką Molex.
Teraz podłączenie i jeszcze kontrola działania.
Po złożeniu całego tego rozpiżu do kupy, działa tak - tadaaaam!.
Niestety pomysł ten nie został docelowo wykorzystany bo w liczniku brakuje obsadzonej diody LED.
Od początku korciło mnie żeby w jakiś sposób uruchomić tą kontrolkę, nigdzie jednak nie udało mi się zdobyć tajemnej wiedzy jak tego dokonać w sposób pośredni czyli, przylutować diodę i zmusić elektronikę licznika do odpowiedniego sterowania nią. Zdecydowałem się więc na rozwiązanie bezpośrednie czyli doprowadzenie sygnału ze wskaźnika/przełącznika instalacji LPG (w tym przypadku BRC Sequent 24.11).
Konieczne stało się dorobienie prostego układu przełączającego i sterującego prądowo kontrolką LED "LPG"(przewidziałem niebieską), tak by nie zaburzyć działania oryginalnego wskaźnika BRC. Rezystor R1 dobieramy doświadczalnie, by uzyskać odpowiednia jasność i nie przekroczyć dopuszczalnego prądu diody. W moim przypadku rezystor R1 =2,2K, żeby nie dawało po oczach, bo LED niebieską miałem z tych o wysokiej luminancji.
Można zrobić na pajączka z dowolnym tranzystorem NPN. Ja wykorzystałem "jakąś płyteczkę z czegoś", która nadała się na obsadzenie kilku małych elementów SMD.
Otworzenie i podłączenie do wskaźnika BRC:
Żeby była rozłączność zastosowałem miniaturowe złączki Molex 2pin
No to teraz najprzyjemniejsze czyli rozbebeszanie olka.
Wyciągamy schowek kierowcy, wyciskamy do góry przełącznik świateł i odpinamy od niego złącze. Wypinamy boczek, strzałki pokazują otwory zatrzasków, można sobie pomagać od środka wypychając zatrzaski bo łatwo nie idzie. W kółku śruba do wykręcenia.
Kolejny etap - wypięcie górnej osłony kierownicy. Uruchamiamy samochód i kręcimy kierownicę w prawo, żeby mieć dostęp do punktu zatrzasku, który podważamy łyżeczką do plastików.
to samo z drugiej strony po pokręceniu w lewo . Następnie opuszczamy kierownicę w dolne położenie i wypinamy osłonkę tak jak pokazują strzałki, łatwo schodzi ale trzeba uważać żeby nie odkleić skórzanej osłonki.
Teraz odpięcie dolnej osłony. Po odkręceniu jednej śruby z lewej strony cały spód daje się wypiąć, trzyma tylko w jednym punkcie ale nie ma już potrzeby całkowitego ściągania tej osłony, bo interesuje nas tylko dojście do śruby lewej listwy ozdobnej.
Wykręcamy tą śrubę i wyjmujemy lewą listwę ozdobną.
Teraz dopiero mamy dostęp do śrub licznika, które odkręcamy. Dwie po bokach i jedna pod zaślepką, pod daszkiem.
Prawa łapa mocowania licznika niestety trochę koliduje z prawą listwą ozdobną. Mimo to da się ją wyciągnąć bez konieczności demontażu konsoli środkowej(masakra) i listwy ozdobnej prawej. Z założeniem potem może być problem, więc lepiej sobie ułatwić dokonując mechanicznej korekty fabryki nacinając w prawej łapie fragmencik, który tworzy kolizję a który do niczego nie jest potrzebny.
Zespół liczników wysuwamy do siebie, odpinamy od niego złącze i mamy cały moduł w rękach lub na kolanach.
Delikatnie odblokowujemy zatrzaski i zdejmujemy część przezroczystą liczników. Lepiej nie odginać uszu zatrzasków bo mogą pęknąć, lecz wciskać do wewnątrz haki zatrzasków. Gdy już jest dostęp do cyferblatów to jeszcze ściągamy maskownicę wyświetlacza LCD. Pod spodem są trzy studnie w których zagłębione są 3 diody kontrolek, ostatnia z prawej to LPG. Wystarczy spojrzeć do środka i widać, że nie ma tutaj na laminacie obsadzonej diody LED. Wymyśliłem żeby doprowadzić tutaj swoją diodę na zasadzie " druciarnia independent". Dokonałem małego nacięcia na krawędzi studni.
Moja diodka to miniaturowa LED niebieska w obudowie SMD 0603, dolutowałem jej po bokach kynarki a od spodu dokleiłem kwadracik izolacji.
Odpowiednio formując sobie kynarki zagłębiłem w studni tak by dioda świeciła pod spód wystającego rozpraszacza(jak w oryginale), kynary przełożyłem przez nacięcie i zamocowałem kroplą kleju termotopliwego. Kynary przeprowadziłem na zewnątrz uchwytu wyświetlacza LCD.
Dalej do kynarów dosztukowałem kabelek ze złączką Molex, a od strony wskaźnika BRC przeprowadziłem cienki przewód dwużyłowy i również zakończyłem miniaturową złączką Molex.
Teraz podłączenie i jeszcze kontrola działania.
Po złożeniu całego tego rozpiżu do kupy, działa tak - tadaaaam!.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- fred pl
- Profesjonalista
- Posty: 548
- Rejestracja: 23 paź 2013, o 17:52
- Reputacja: 1
- Imię: marcin
- Samochód: Opel Grandland X
- Silnik: 1,6 T
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Kawał roboty. Mam rozumieć, że przy rezerwie gazu dioda będzie Ci mrugać ?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Teraz nie. Ale myślałem o tym. Trzeba by ten układ troszkę rozbudować o dodatkowy tranzystorek i wpiąć się w ostatnią diodkę stanu baku LPG. Z tym, że u mnie za wcześnie trochę miga ta diodka rezerwy w BRC, więc stwierdziłem że będzie mnie zbyt wcześnie denerwować. Może to jednak kiedyś zrealizuję, o tyle proste że nie trzeba będzie już nic rozbebeszać, tylko zrobić modyfikację przy samym wskaźniku BRC.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
No normalnie mistrzostwo świata
- karpior
- Profesjonalista
- Posty: 659
- Rejestracja: 19 mar 2014, o 19:34
- Reputacja: 3
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Krk
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
jak fabryczne podoba mi się takie podejście do modyfikacji a nie jakieś oczoje**e przełączniki, diody itd. pasujące IMHO "jak świni siodło"
(nie chcę nikogo urazić - takie jest moje zdanie)
(nie chcę nikogo urazić - takie jest moje zdanie)
-
- Wymiatacz
- Posty: 1609
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 34
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Wszim, b. dobry manual Działa to świetnie. Trochę zmroziło mnie to, że trzeba pół konsoli rozpirzyć, aby dostać się do modułu licznika.
Jeszcze w trakcie rozbebeszonej konsoli zabawa na żywo z dobraniem odpowiedniej jasności diody. Bo na pewno przed złożeniem robiłeś próbę, jak dioda świeci, czy nie za jasno/ciemno. Wcześniej myślałem, że ta dioda fabrycznie jest już zamontowana i wystarczy doprowadzić odpowiednie napięcie sterujące. Ile czasu Ci to zajęło?
Jeszcze w trakcie rozbebeszonej konsoli zabawa na żywo z dobraniem odpowiedniej jasności diody. Bo na pewno przed złożeniem robiłeś próbę, jak dioda świeci, czy nie za jasno/ciemno. Wcześniej myślałem, że ta dioda fabrycznie jest już zamontowana i wystarczy doprowadzić odpowiednie napięcie sterujące. Ile czasu Ci to zajęło?
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Wojtku!
1. Szacun.
Chyba by mi się nie chciało ...
2.
3.
Wszystkie lampki poziomu programuje się w procentach sygnału napięciowego z czujnika.
Spotkamy się, załatwimy temat i po kłopocie
1. Szacun.
Chyba by mi się nie chciało ...
2.
Niekoniecznie. Wystarczy Twój tranzystor sterować nie od diodki rodzaju paliwa, a od diodki najniższego poziomu paliwa. Ona przecież zapala się tylko podczas zasilania LPG i świeci światłem ciągłym przy każdym innym poziomie niż rezerwa, natomiast na rezerwie miga. Zatem w grę wchodzi tylko przelutowanie dwóch przewodów.wszim pisze: ... Ale myślałem o tym. Trzeba by ten układ troszkę rozbudować o dodatkowy tranzystorek i wpiąć się w ostatnią diodkę stanu baku LPG.
3.
Mam interfejs i soft BRC - nic prostszego jak przeprogramować moment zapalania się rezerwy.wszim pisze:Z tym, że u mnie za wcześnie trochę miga ta diodka rezerwy w BRC, więc stwierdziłem że będzie mnie zbyt wcześnie denerwować. Może to jednak kiedyś zrealizuję, o tyle proste że nie trzeba będzie już nic rozbebeszać, tylko zrobić modyfikację przy samym wskaźniku BRC.
Wszystkie lampki poziomu programuje się w procentach sygnału napięciowego z czujnika.
Spotkamy się, załatwimy temat i po kłopocie
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Nie wierzę. Po tym jak przerabiałeś swoje świtała i przełącznik - nie wierzę.1. Szacun.
Chyba by mi się nie chciało ...
Sama idea zapalania tej kontrolki jest prosta. Maskownica jest fabrycznie przygotowana z piktogramem LPG - więc aż w oczy kłuło że nie wykorzystana. Niestety największa robota dla mnie to było rozpracowanie jak dostać się do środka. Dlatego ten temat wziąłem na dwa razy. Najpierw rozpracowanie rozbiórki plastikolandii orlando i dostania się do licznika oraz rozkminienie wskaźnika BRC (nie znalazłem schematów w sieci), potem spokojne przygotowanie przy biurku koncepcji, i dopiero znalezienie wolnego dzionka ciepłego(plastiki!) i słonecznego(oświetlenie stanowiska pracy).
Niestety. Diodka o której piszesz świeci też w trybie gdy silnik pracuje na benzynie ale nie ma jeszcze warunków(temp silnika) do przełączenia się na LPG. Dlatego do prawidłowego sygnalizowania pracy na LPG wraz z sygnalizowaniem rezerwy konieczne jest połączenie logiki obydwu sygnałów - (logika bramki AND).Wystarczy Twój tranzystor sterować nie od diodki rodzaju paliwa, a od diodki najniższego poziomu paliwa. Ona przecież zapala się tylko podczas zasilania LPG
Zapewne takie rozwiązanie zrealizuję sobie w kolejnym etapie. Może dopiero po okresie gwarancyjnym BRC, bo połączenie interfejsem jest chyba rejestrowane w centralce LPG .Mam interfejs i soft BRC - nic prostszego jak przeprogramować moment zapalania się rezerwy.
Wszystkie lampki poziomu programuje się w procentach sygnału napięciowego z czujnika.
Spotkamy się, załatwimy temat i po kłopocie
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Masz rację. Nie przemyślałem tego do końca.wszim pisze: Niestety. Diodka o której piszesz świeci też w trybie gdy silnik pracuje na benzynie ale nie ma jeszcze warunków(temp silnika) do przełączenia się na LPG. Dlatego do prawidłowego sygnalizowania pracy na LPG wraz z sygnalizowaniem rezerwy konieczne jest połączenie logiki obydwu sygnałów
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
A może ktoś zrobi kid-a do montażu
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Czyli co Co to jest kid?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1096
- Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti 2.0TCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Wawa Tarcho
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
kid - slangowe określenie dziecka w języku angielskim,
sądzę, że autor miał na myśli słowo kit, co sądzę że wiesz co oznacza, oprócz uszczelnienia
sądzę, że autor miał na myśli słowo kit, co sądzę że wiesz co oznacza, oprócz uszczelnienia
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339
VIN KL1NF35UJ7K644339
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
KIT czyli zestaw do montażu Może ktoś zrobi.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Widać co "Specjalista " to nie "Fachman" w takim tempie to zestawu można spodziewać w przyszłym tysiącleciu
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Robbo liczymy więc na ciebie, a ja jak najbardziej merytorycznie wspomogę.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Niestety ja mechanik nie elektronik.
W lutowaniu kabelków jestem kiepski
W lutowaniu kabelków jestem kiepski
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
A nie dałoby się podłączyć niebieskiej diody równolegle z tą z przełącznika lpg?wszim pisze:Konieczne stało się dorobienie prostego układu przełączającego i sterującego prądowo kontrolką LED .
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Nie będzie działać. Złącze półprzewodnikowe niebieskiej ma wyższe napięcie przewodzenia. Nawet jak dasz inną zieloną to też byłaby kiszka. Dałoby się gdyby w rozwiązaniu BRC była inaczej sterowana. A tam jest to tak dziwnie zrobione że diodka normalnie świeci poprzez rezystor do 5V, a gdy ma być wygaszona to nóżka kontrolerka przywiera ją do masy. Trzeba by się pozbyć tej oryginalnej zielonej diody i w jej miejsce wpiąć się z niebieską , wtedy zadziała lecz jasność mogłaby by być niewłaściwa i trzeba by znowu wymieniać rezystor w BRC. Ale ja nie chciałem psuć funkcjonalności wskaźnika BRC ani nic w nim zmieniać.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1096
- Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti 2.0TCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Wawa Tarcho
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Ja elektronik z pierwszego zawoduRobbo pisze:Niestety ja mechanik nie elektronik.
W lutowaniu kabelków jestem kiepski
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339
VIN KL1NF35UJ7K644339
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Dobra robota i dobry manual!
Szczegółowo, i wszystko jasne
Szczegółowo, i wszystko jasne
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
No to rozwinięcie tematu i modernizacja kontrolki by wskazywała także rezerwę paliwa LPG(zgodnie z rozważaniami z tdonem).
W momencie rezerwy paliwa wskaźnik miga.
Schemat uległ rozbudowie - doszedł tranzystor Q1 i rezystor R4.
Należy się podlutować do sygnału sterującego diodą LED, która w momencie wskazywania rezerwy miga na wskaźniku BRC. Ten sygnał BRC_LED_RES będzie kluczował świecenie wskaźnika LPG. Wygodnie zrobić to w punkcie wskazanym strzałką(czarny kabelek kynar)
A moja płyteczka wzbogaciła się o dodatkowe elementy i połączenia.
Układ zrobiłem tydzień wcześniej ale czekałem no możliwość przetestowania, czyli musiałem wyjeździć gaz żeby wskazanie rezerwy nastąpiło .
W momencie rezerwy paliwa wskaźnik miga.
Schemat uległ rozbudowie - doszedł tranzystor Q1 i rezystor R4.
Należy się podlutować do sygnału sterującego diodą LED, która w momencie wskazywania rezerwy miga na wskaźniku BRC. Ten sygnał BRC_LED_RES będzie kluczował świecenie wskaźnika LPG. Wygodnie zrobić to w punkcie wskazanym strzałką(czarny kabelek kynar)
A moja płyteczka wzbogaciła się o dodatkowe elementy i połączenia.
Układ zrobiłem tydzień wcześniej ale czekałem no możliwość przetestowania, czyli musiałem wyjeździć gaz żeby wskazanie rezerwy nastąpiło .
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Profesjonalista
- Posty: 766
- Rejestracja: 5 gru 2013, o 17:35
- Reputacja: 0
- Imię: paweł
- Samochód: Brak:-(
- Silnik:
- Lokalizacja: świony
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Jeszcze troche zmian i przy sprzedaży bedziesz musiał kolejną instrukcje dodawac do tej fabrycznej:-) zastanawia mnie tylko dlaczego podczas montażu w aso nie wykorzystuje możliwości jaką przewidział producent bo przecież nie zastosował tego piktogramu LPG tak sobie.... bo chyba olek nie występował z typową fabryczną instalacją LPG
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Też nad tym ubolewam dlaczego nie wykorzystał. Pewnie coś w zamyśle konstruktorów było ale się zmyło. Sam mam podobne doświadczenia, buduje się urządzenia które posiadają opcje nigdy potem nie wykorzystane. Takie życie.
Odnośnie instrukcji to masz rację . Sprzedając poprzednie auto nowy właściciel dostał dodatkowe instrukcje bo miałem tam ze 3 dodatkowe urządzenia swojej własnego pomysłu i to całkiem zaawansowane i konfigurowalne. Dlatego warto było wiedzieć jak je wykorzystać. Instrukcje robiłem dla siebie(ale nie tylko bo kilka poszło w świat) żeby po czasie wiedzieć o co chodzi. Życie mnie nauczyło, że jak się nie stworzy dokumentacji/instrukcji z opisem dla samego siebie to po po latach już się nie pamięta jak to działa i co autor miał na myśli.
Odnośnie instrukcji to masz rację . Sprzedając poprzednie auto nowy właściciel dostał dodatkowe instrukcje bo miałem tam ze 3 dodatkowe urządzenia swojej własnego pomysłu i to całkiem zaawansowane i konfigurowalne. Dlatego warto było wiedzieć jak je wykorzystać. Instrukcje robiłem dla siebie(ale nie tylko bo kilka poszło w świat) żeby po czasie wiedzieć o co chodzi. Życie mnie nauczyło, że jak się nie stworzy dokumentacji/instrukcji z opisem dla samego siebie to po po latach już się nie pamięta jak to działa i co autor miał na myśli.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1609
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 34
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Wojtek, nie dało się tej diody przylutować bezpośrednio do płyty, np. od strony plusa (anody) i pociągnąć jeden przewód po to, żeby nie bawić się wwszim pisze: Moja diodka to miniaturowa LED niebieska w obudowie SMD 0603, dolutowałem jej po bokach kynarki a od spodu dokleiłem kwadracik izolacji.
kynarki Chyba, że nie było dojścia w tym miejscu do płyty
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Nie bardzo się dało, bo ten biały stelaż wyświetlacza dotyka laminatu a od spodu trudne dojście z kabelkiem bez jakiegoś rycia. Lutując na laminacie trzeba by było ciąć ścieżkę lub obie które oryginalnie sterują LEDem (lub miały to robić). Tak było najprościej i najmniej inwazyjnie.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości