Regulator napięcia M300
- Hubertradom
- Bywalec
- Posty: 161
- Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
- Reputacja: 0
- Imię: Hubert
- Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
- Silnik:
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Regulator napięcia M300
Witam ponownie. Jak najszybciej dostać się do alternatora w smarku M300. Mam wahania w napięciu i muszę wymienić regulator.
- etac
- Prezes
- Posty: 23836
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia M300
Sprawdziłem i w oryginale tylko cały alternator, wiec jak co to tylko konradoo
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Hubertradom
- Bywalec
- Posty: 161
- Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
- Reputacja: 0
- Imię: Hubert
- Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
- Silnik:
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia M300
na allegro jest jakiś kolo co ma regulatory, ale napisał mi, żebym podesłał mu numer alternatora. Ale żeby się dostać do niego to raczej trzeba się wkitrać na kanał bo jest w takim miejscu, że tylko inżynierowie z GM mogli wymyśleć takie miejsce w tak małym samochodzieetac_owiec pisze:Sprawdziłem i w oryginale tylko cały alternator, wiec jak co to tylko konradoo
- etac
- Prezes
- Posty: 23836
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia M300
Podaj mi VIN na PW to sprawdze ci numer katalogowy alternatora - jak chcesz
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Re: Regulator napięcia M300
Szczerze, to nie wiem czy z kanału czy podnośnika da się odczytać numer alternatora, może być tak, że trzeba będzie go zdemontować, ten kto projektował jego lokalizację miał fantazję, aż strach wjechać w kałużę żeby go nie utopić.
A jak zauważyłeś te wahnięcia napięcia ??
Jak już będziesz robił ten alternator, to sprawdź od razu podłączenie czujnika ciśnienia oleju, też tam jest i warto sobie przy takiej robocie zakonserwować.
A jak zauważyłeś te wahnięcia napięcia ??
Jak już będziesz robił ten alternator, to sprawdź od razu podłączenie czujnika ciśnienia oleju, też tam jest i warto sobie przy takiej robocie zakonserwować.
- Hubertradom
- Bywalec
- Posty: 161
- Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
- Reputacja: 0
- Imię: Hubert
- Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
- Silnik:
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia M300
zostawiła żona furę na parkingu na 2 dni. Dziś rano odpalam, a tu cisza, zero odzewu - padł akumulator. Więc podłączyłem prostownik, podładowałem kilka h, zaniosłem akumulator do samochodu, odpaliłem, wziąłem miernik i na wolnych obrotach raz 14,6v raz 12,6. Częściej wahania między 13,6, a 12,6. Więc myślę, że stojąc w korku przed cmentarzem 2h rozładował się na wolnych obrotach. Do tego doszło brak jazdy przez całą sobotę i niedzielę no i mamy efekty.Maniek pisze:Szczerze, to nie wiem czy z kanału czy podnośnika da się odczytać numer alternatora, może być tak, że trzeba będzie go zdemontować, ten kto projektował jego lokalizację miał fantazję, aż strach wjechać w kałużę żeby go nie utopić.
A jak zauważyłeś te wahnięcia napięcia ??
Jak już będziesz robił ten alternator, to sprawdź od razu podłączenie czujnika ciśnienia oleju, też tam jest i warto sobie przy takiej robocie zakonserwować.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5072
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia M300
A może jest tam taka sama regulacja jak w Cruzie o której pisał Barus ? Kontrolka ładowania się nie świeciła ?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- Hubertradom
- Bywalec
- Posty: 161
- Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
- Reputacja: 0
- Imię: Hubert
- Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
- Silnik:
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia M300
Nie świeciła się, kontroli są na ledach, więc raczej zaświeci się jak wcale nie będzie ładowania.huri_khan pisze:A może jest tam taka sama regulacja jak w Cruzie o której pisał Barus ? Kontrolka ładowania się nie świeciła ?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia M300
Nie ma znaczenia że jest na LEDach. Huri ma rację spójrz w ten wątek viewtopic.php?f=29&t=1161&p=19284&hilit=masa#p19133
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- Hubertradom
- Bywalec
- Posty: 161
- Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
- Reputacja: 0
- Imię: Hubert
- Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
- Silnik:
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia M300
no ok, przeczytałem, teraz pytanie czy w smarku jest to inteligentne ładowanie czy nie. Bo w tym momencie zbaraniałem i nie wiem gdzie szukać przyczyny rozładowanego akumulatora. Dziś na noc podłączę prostownik, a jutro podejdę do sklepu z akumulatorami na sprawdzenie jego sprawności.wszim pisze:Nie ma znaczenia że jest na LEDach. Huri ma rację spójrz w ten wątek viewtopic.php?f=29&t=1161&p=19284&hilit=masa#p19133
- etac
- Prezes
- Posty: 23836
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia M300
Opis i działanie układu ładowania Spark/M300
UKŁAD ŁADOWANIA
Alternatory typu AD wykorzystują nowy typ regulatora z trzema zintegrowanymi diodami. Stojan Delta, mostek prostownika i wirnik z pierścieniami ślizgowymi i szczotkami przypominają pod względem parametrów elektrycznych wcześniejsze prądnice. Wykorzystano standardowe koło pasowe i wentylator. Nie ma otworu testowego.
Alternator
Alternator jest częścią podlegającą naprawom serwisowym. Jeśli zdiagnozowane zostało uszkodzenie alternatora, podlega on wymianie jako zespół. Alternator napędzany jest paskiem napędowym silnika. Obroty wirnika indukują prąd przemienny (AC) w uzwojeniu stojana. Napięcie prądu przemiennego (AC) jest przesyłane przez szereg diod do prostowania. Napięcie to jest następnie przetwarzane w napięcie prądu stałego używane w obwodach elektrycznych pojazdu i ładowania akumulatora. Regulator napięcia zintegrowany z alternatorem kontroluje prąd wyjściowy z alternatora. Nie podlega naprawie. Regulator napięcia kontroluje ilość prądu dostarczanego przez wirnik.
UKŁAD ŁADOWANIA
Alternatory typu AD wykorzystują nowy typ regulatora z trzema zintegrowanymi diodami. Stojan Delta, mostek prostownika i wirnik z pierścieniami ślizgowymi i szczotkami przypominają pod względem parametrów elektrycznych wcześniejsze prądnice. Wykorzystano standardowe koło pasowe i wentylator. Nie ma otworu testowego.
Alternator
Alternator jest częścią podlegającą naprawom serwisowym. Jeśli zdiagnozowane zostało uszkodzenie alternatora, podlega on wymianie jako zespół. Alternator napędzany jest paskiem napędowym silnika. Obroty wirnika indukują prąd przemienny (AC) w uzwojeniu stojana. Napięcie prądu przemiennego (AC) jest przesyłane przez szereg diod do prostowania. Napięcie to jest następnie przetwarzane w napięcie prądu stałego używane w obwodach elektrycznych pojazdu i ładowania akumulatora. Regulator napięcia zintegrowany z alternatorem kontroluje prąd wyjściowy z alternatora. Nie podlega naprawie. Regulator napięcia kontroluje ilość prądu dostarczanego przez wirnik.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Hubertradom
- Bywalec
- Posty: 161
- Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
- Reputacja: 0
- Imię: Hubert
- Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
- Silnik:
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia M300
A jest coś w temacie tego inteligentnego ładowania?etac_owiec pisze:Opis i działanie układu ładowania Spark/M300
UKŁAD ŁADOWANIA
Alternatory typu AD wykorzystują nowy typ regulatora z trzema zintegrowanymi diodami. Stojan Delta, mostek prostownika i wirnik z pierścieniami ślizgowymi i szczotkami przypominają pod względem parametrów elektrycznych wcześniejsze prądnice. Wykorzystano standardowe koło pasowe i wentylator. Nie ma otworu testowego.
Alternator
Alternator jest częścią podlegającą naprawom serwisowym. Jeśli zdiagnozowane zostało uszkodzenie alternatora, podlega on wymianie jako zespół. Alternator napędzany jest paskiem napędowym silnika. Obroty wirnika indukują prąd przemienny (AC) w uzwojeniu stojana. Napięcie prądu przemiennego (AC) jest przesyłane przez szereg diod do prostowania. Napięcie to jest następnie przetwarzane w napięcie prądu stałego używane w obwodach elektrycznych pojazdu i ładowania akumulatora. Regulator napięcia zintegrowany z alternatorem kontroluje prąd wyjściowy z alternatora. Nie podlega naprawie. Regulator napięcia kontroluje ilość prądu dostarczanego przez wirnik.
- etac
- Prezes
- Posty: 23836
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia M300
Nie to jest w temacie ładowania w sparku. Tam jest standardowy system
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Hubertradom
- Bywalec
- Posty: 161
- Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
- Reputacja: 0
- Imię: Hubert
- Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
- Silnik:
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia M300
dziś na noc idę do pracy więc wyjmę akumulator i wszystko pooglądam, bo powiem szczerze, że skoki ładowania pokrywają się z tymi opisanymi w viewtopic.php?f=29&t=1161&p=19284&hilit=masa#p19133etac_owiec pisze:Nie to jest w temacie ładowania w sparku. Tam jest standardowy system
tak więc już głupi jestem co robić
zauważyłem, że przy półce na której stoi akumulator jest jakaś kostka, do której nic nie jest podpięte. Ciekawe od czego to jest
- etac
- Prezes
- Posty: 23836
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
- Hubertradom
- Bywalec
- Posty: 161
- Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
- Reputacja: 0
- Imię: Hubert
- Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
- Silnik:
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia M300
zrobię w pracy, jutro będzieetac_owiec pisze:zdjecie?
- Hubertradom
- Bywalec
- Posty: 161
- Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
- Reputacja: 0
- Imię: Hubert
- Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
- Silnik:
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia M300
Hubertradom pisze:zrobię w pracy, jutro będzieetac_owiec pisze:zdjecie?
- Hubertradom
- Bywalec
- Posty: 161
- Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
- Reputacja: 0
- Imię: Hubert
- Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
- Silnik:
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia M300
Dobra, w drodze do pracy podłączyłem miernik pod akumulator i obserwowałem ładowanie. W czasie jazdy 14,49v, po zatrzymaniu i włączonych światłach stopu 13,6v. Dojechałem do pracy na wolnych obrotach 12,6v, przygazowałem 14,6 po chwili spadło do 13,6. Powłączałem wszystko co możliwe, ogrzewania, klimę, wszystkie światła i na wolnych obrotach spadło do 11,94v a kontrolka ładowania nie zaświeciła się. Teraz podłączyłem akumulator pod prostownik. AAAA jeszcze jedno. Odkręciłem przewód od masy, śrubę trysnąłem smarem miedzianym i przykręciłam. Trochę skorodowana była więc może i to jakiś tam wpływ może mieć? Cholera wie, rano sprawdzę. A wyjąc sam alternator to powiem Wam, że nie mam pojęcia. Od góry cięzko, a od dołu jeszcze gorzej. Przeszkadzają przewody klimy i półoś.
- etac
- Prezes
- Posty: 23836
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia M300
Powiem szczerze nie wiem co to jest, ale jest prawie w kazdym samochodzie z gamy GM.Hubertradom pisze:Hubertradom pisze:zrobię w pracy, jutro będzieetac_owiec pisze:zdjecie?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Hubertradom
- Bywalec
- Posty: 161
- Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
- Reputacja: 0
- Imię: Hubert
- Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
- Silnik:
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia M300
czyli raczej nikt z Was nie wie jak zabrać się do wyjęcia tego alternatora? lipa
- etac
- Prezes
- Posty: 23836
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia M300
Prosze:
-> Odłączyć ujemny przewód akumulatora.
-> Podnieść pojazd.
-> Wymontować pasek napędowy.
-> Odłączyć złącze alternatora i wymontować nakrętkę B (+) alternatora.
-> Wymontować śrubę (1)/nakrętkę (2) zabezpieczającą przewodu układu wspomagania kierowniczego i odłożyć linię układu wspomagania kierowniczego na bok. -> Wymontować śrubę i nakrętkę zabezpieczającą alternatora.
-> Wymontować alternator.
-> Odłączyć ujemny przewód akumulatora.
-> Podnieść pojazd.
-> Wymontować pasek napędowy.
-> Odłączyć złącze alternatora i wymontować nakrętkę B (+) alternatora.
-> Wymontować śrubę (1)/nakrętkę (2) zabezpieczającą przewodu układu wspomagania kierowniczego i odłożyć linię układu wspomagania kierowniczego na bok. -> Wymontować śrubę i nakrętkę zabezpieczającą alternatora.
-> Wymontować alternator.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Re: Regulator napięcia M300
Patrząc na to, i wspominając widok jak to wygląda u mnie to chyba nie będzie tak łatwo.
Jak się odkręci przewód wspomagania będzie więcej miejsca, ale nie wiem czy alternator rozminie się z półosią, chociaż silnik wisi na poduchach, to powinien dać się lekko przepchać.
Jedno jest pewne, bez podnośnika lub kanału się nie da.
Mam nadzieję, że kolega opisze i w miarę możliwości ze zdjęciami przebieg z naprawy - dla potomnych, no i co było ostateczną przyczyną problemu.
A tak się zastanawiam, czy nie da się wyjąć samego regulatora napięcia bez odkręcania alternatora ??
Jak się odkręci przewód wspomagania będzie więcej miejsca, ale nie wiem czy alternator rozminie się z półosią, chociaż silnik wisi na poduchach, to powinien dać się lekko przepchać.
Jedno jest pewne, bez podnośnika lub kanału się nie da.
Mam nadzieję, że kolega opisze i w miarę możliwości ze zdjęciami przebieg z naprawy - dla potomnych, no i co było ostateczną przyczyną problemu.
A tak się zastanawiam, czy nie da się wyjąć samego regulatora napięcia bez odkręcania alternatora ??
- Hubertradom
- Bywalec
- Posty: 161
- Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
- Reputacja: 0
- Imię: Hubert
- Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
- Silnik:
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia M300
Tam jest cholernie ciasno. Do tego regulator jest za plastikową osłoną, którą nie wiem jak zdjąć. Ale może masz możliwość sprawdzenia ładowania u siebie, może to tak ma być? Na wolnych obrotach na ciepłym silniku? Bo nie wiem czy jest sens wydawanie kasy i robienie sobie roboty... Cały czas mam nadzieję, że przyczyną rozładowania była moja córcia która bawiła się lampką i zostawiła ją włączoną.Maniek pisze:Patrząc na to, i wspominając widok jak to wygląda u mnie to chyba nie będzie tak łatwo.
Jak się odkręci przewód wspomagania będzie więcej miejsca, ale nie wiem czy alternator rozminie się z półosią, chociaż silnik wisi na poduchach, to powinien dać się lekko przepchać.
Jedno jest pewne, bez podnośnika lub kanału się nie da.
Mam nadzieję, że kolega opisze i w miarę możliwości ze zdjęciami przebieg z naprawy - dla potomnych, no i co było ostateczną przyczyną problemu.
A tak się zastanawiam, czy nie da się wyjąć samego regulatora napięcia bez odkręcania alternatora ??
- Hubertradom
- Bywalec
- Posty: 161
- Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
- Reputacja: 0
- Imię: Hubert
- Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
- Silnik:
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia M300
Obudowa regulatora na alternatorze
Re: Regulator napięcia M300
Dopiero teraz odczytałem Twojego posta, dziś jest już ciemno, a garażu nie posiadam, ale jutro sprawdzę jak ładowanie wygląda u mnie.
Ale patrząc na Twoje zdjęcie to nie gra mi ten biały peszel, nie wydaje mi się aby to był oryginał, jutro postaram się od góry zobaczyć u mnie jak to wygląda, ale wydaje mi się, że u mnie jest inaczej.
Ale patrząc na Twoje zdjęcie to nie gra mi ten biały peszel, nie wydaje mi się aby to był oryginał, jutro postaram się od góry zobaczyć u mnie jak to wygląda, ale wydaje mi się, że u mnie jest inaczej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości