Wyciszenie auta
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 19:18
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Trax
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Wyciszenie auta
W ostatnim czasie postanowiłem wyciszyć swoje auto ponieważ zaczął mnie irytować szum biegnący od przednich i tylnych kół oraz buczenie układu wydechowego. Nie zapomniałem też od drobnej ingerencji w podszybie i w komorę silnika.
Zacząłem od demontażu wszystkich elementów w tylnej części nadwozia. Wyrzuciłam cały styropian pod dywanikiem, zdemontowałem boczne schowki i białe boczne słupki. Tył był praktycznie goły. Zabrałem się za oklejenie wszystkich gołych blach matą butylową (2mm) pokrytą aluminium, później przykleiłem na nią piankę butylową o grubości 10 mm (15 mm już się nie mieści bo nie można wpiąć na swoje miejsce bocznych plastików...mały falstart...przedobrzyłem ). Wykleiłem pianką niemal cały tył po podsufitkę, licząc od końca siedziska tylnej kanapy (pod kanapę wchodzi tylko mata butylowa (2mm).Tylna klapa została także oklejona wewnątrz matą butylową i pianką butylową. Efekt?. Jest duża różnica, w kabinie nie słych buczenia wydechu przy wyższych prędkościach. Teraz bardziej słychać przód.
Następnie zabrałem się za podszybie i tutaj napotkałem kłopot w postaci wycieraczek, ale wystarczyło kupić ściągacz do magneta do WSK-i i wycieraczki odczepiły się od auta bez najmniejszego uszczerbku. Po zdjęciu wycieraczek i plastikowej osłony podszybia, wymontowałem silnik wycieraczek (wszystkie śrubki są łatwo dostępne-10 min pracy). Wykleiłem wewnątrz całą pionową blachę podszybia, ale tutaj już postąpiłem inaczej. Oprócz maty butylowej (2mm), użyłem grubszej pianki (19 mm), którą przykleiłem podwójnie, przez co wnęka w podszybiu jest niemal całkowicie wypełniona pianką. Jaki to dało efekt?...aż gęba mi się śmiała:). wyraźnie ustąpił szum wiatru w przedniej części auta. Dźwięk silnika jest bardziej jednostajny pomiędzy 50-80 kmh. Delikatnie mniej słychać buczenie silnika. Co jeszcze poprawiłem ?. Już się chwalę . Rany, ale ze mnie chwalipięta , ale teraz już na poważnie. Otóż po stronie pasażera użyłem pianki 10 mm do oklejenia kratki osłaniającej wentylator za schowkiem (kratka jest prostokątna i jest na zatrzaski, a pod nią można wkleić spory piankowy prostokąt (oj bardzo pomaga w wytłumianiu hałasu z zewnątrz, ale wentylatora już nie). Oprócz tej kratki, okleiłem jeszcze całą plastikową osłonę pod schowkiem. Efekt jest taki że po stronie pasażera jest ciszej przy każdej prędkości niż po stronie kierowcy. Ech, przypomniałem sobie o tej gołej blasze w komorze silnika, ale tutaj zastosowałem już półśrodek ponieważ okleiłem matami jedynie gołą blachę biegnącą na osłoną akustyczną silnika. Po ostatnim zabiegu chyba nie czuję żadnej różnicy, ale w najbliższym czasie zdejmę oryginalną osłonę i podkleję pod nią matę butylową 2mm i piankę 10-20 mm jeśli opracuję sposób jej upchnięcia w te zakamarki silnika. Przednie i tylne nadkola po demontażu, okleiłem matami butylowymi 2mm i cienką warstwą pianki butylowej, która nie chłonie wody(5 mm-grubsza nie wejdzie). Pianka jest tylko od strony kabiny). Efekt?. Bardzo słabo słychać szum wody uderzającej o nadkola, w zasadzie bardziej słyszę w deszczu szum spod kół aut mnie mijających . Wszystkie te zabiegi kosztowały prawie 800 zł i ponad 70 h ciężkiej pracy, a przecież to nie koniec, zostały jeszcze drzwi, które wymagają już większego nakładu pracy. Koszty będą zbliżone jeśli nie będę improwizować.
Zacząłem od demontażu wszystkich elementów w tylnej części nadwozia. Wyrzuciłam cały styropian pod dywanikiem, zdemontowałem boczne schowki i białe boczne słupki. Tył był praktycznie goły. Zabrałem się za oklejenie wszystkich gołych blach matą butylową (2mm) pokrytą aluminium, później przykleiłem na nią piankę butylową o grubości 10 mm (15 mm już się nie mieści bo nie można wpiąć na swoje miejsce bocznych plastików...mały falstart...przedobrzyłem ). Wykleiłem pianką niemal cały tył po podsufitkę, licząc od końca siedziska tylnej kanapy (pod kanapę wchodzi tylko mata butylowa (2mm).Tylna klapa została także oklejona wewnątrz matą butylową i pianką butylową. Efekt?. Jest duża różnica, w kabinie nie słych buczenia wydechu przy wyższych prędkościach. Teraz bardziej słychać przód.
Następnie zabrałem się za podszybie i tutaj napotkałem kłopot w postaci wycieraczek, ale wystarczyło kupić ściągacz do magneta do WSK-i i wycieraczki odczepiły się od auta bez najmniejszego uszczerbku. Po zdjęciu wycieraczek i plastikowej osłony podszybia, wymontowałem silnik wycieraczek (wszystkie śrubki są łatwo dostępne-10 min pracy). Wykleiłem wewnątrz całą pionową blachę podszybia, ale tutaj już postąpiłem inaczej. Oprócz maty butylowej (2mm), użyłem grubszej pianki (19 mm), którą przykleiłem podwójnie, przez co wnęka w podszybiu jest niemal całkowicie wypełniona pianką. Jaki to dało efekt?...aż gęba mi się śmiała:). wyraźnie ustąpił szum wiatru w przedniej części auta. Dźwięk silnika jest bardziej jednostajny pomiędzy 50-80 kmh. Delikatnie mniej słychać buczenie silnika. Co jeszcze poprawiłem ?. Już się chwalę . Rany, ale ze mnie chwalipięta , ale teraz już na poważnie. Otóż po stronie pasażera użyłem pianki 10 mm do oklejenia kratki osłaniającej wentylator za schowkiem (kratka jest prostokątna i jest na zatrzaski, a pod nią można wkleić spory piankowy prostokąt (oj bardzo pomaga w wytłumianiu hałasu z zewnątrz, ale wentylatora już nie). Oprócz tej kratki, okleiłem jeszcze całą plastikową osłonę pod schowkiem. Efekt jest taki że po stronie pasażera jest ciszej przy każdej prędkości niż po stronie kierowcy. Ech, przypomniałem sobie o tej gołej blasze w komorze silnika, ale tutaj zastosowałem już półśrodek ponieważ okleiłem matami jedynie gołą blachę biegnącą na osłoną akustyczną silnika. Po ostatnim zabiegu chyba nie czuję żadnej różnicy, ale w najbliższym czasie zdejmę oryginalną osłonę i podkleję pod nią matę butylową 2mm i piankę 10-20 mm jeśli opracuję sposób jej upchnięcia w te zakamarki silnika. Przednie i tylne nadkola po demontażu, okleiłem matami butylowymi 2mm i cienką warstwą pianki butylowej, która nie chłonie wody(5 mm-grubsza nie wejdzie). Pianka jest tylko od strony kabiny). Efekt?. Bardzo słabo słychać szum wody uderzającej o nadkola, w zasadzie bardziej słyszę w deszczu szum spod kół aut mnie mijających . Wszystkie te zabiegi kosztowały prawie 800 zł i ponad 70 h ciężkiej pracy, a przecież to nie koniec, zostały jeszcze drzwi, które wymagają już większego nakładu pracy. Koszty będą zbliżone jeśli nie będę improwizować.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 19:18
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Trax
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Wyciszenie auta
Mam kilka, w przeciągu kilku najbliższych dni je tu powklejam.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 19:18
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Trax
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Wyciszenie auta
dodam że jeżdżę traxem, a nie cruzem
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Wyciszenie auta
To czemu w podpisie masz cruze?
Ach już poprawiłeś
Ach już poprawiłeś
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 19:18
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Trax
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 19:18
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Trax
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 19:18
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Trax
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 19:18
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Trax
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 19:18
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Trax
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Wyciszenie auta
Na złotą matę nakleiłem pianki o których wspominałem, ale ich już nie ma uwiecznionych na zdjęciach. Pianki nie przykleiłem tylko w dolnej części podszybia ponieważ pełni ona rolę rynienki do odprowadzania wody.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 19:18
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Trax
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Wyciszenie auta
tutaj mam gołą blachę po demontażu wszystkich plastików.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 19:18
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Trax
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Wyciszenie auta
Taką techniką okleiłem nadkola. Najpierw mata, potem pianka butylowa.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 19:18
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Trax
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
- karpior
- Profesjonalista
- Posty: 659
- Rejestracja: 19 mar 2014, o 19:34
- Reputacja: 3
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Krk
- Kontakt:
Re: Wyciszenie auta
dobra robota
wyklej drzwi to dopiero zobaczysz (usłyszysz) że jest ciszej przy okazji na plus wyjdzie też nagłośnienie
wyklej drzwi to dopiero zobaczysz (usłyszysz) że jest ciszej przy okazji na plus wyjdzie też nagłośnienie
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 19:18
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Trax
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Wyciszenie auta
Masz wyciszone drzwi, robi taki zabieg dużą różnicę? (w przeciągu kilku dni zamieszczę tu jeszcze zdjęcia bagażnika po naklejeniu pianek)
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 19:18
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Trax
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Wyciszenie auta
Zastanawiam się też nad podłogą, ale z drugiej strony mogę zyskać nie zbyt wiele przy ogromnym nakładzie pracy. Poprzednio posiadałem Peugeota 207. Auto na całej podłodze miało bardzo grubą warstwę pianki, która w niektórych miejscach miała ponad 3 cm grubości. Te wygłuszenie wydawało mi się skuteczniejsze.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 19:18
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Trax
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Wyciszenie auta
Plastik, który znajduje się nad nogami pasażera, pod schowkiem. Tutaj przykleiłem piankę 10 mm ( grubsza się nie zmieści). W sumie wszystkie te zabiegi znacznie wyciszyły szum po stronie pasażera. Teraz silnik jest lepiej słyszalny po stronie kierowcy, bardziej słychać jego buczenie przy wyższych prędkościach.
- Załączniki
-
- WP_20160903_12_05_19_Pro.jpg (413.53 KiB) Przejrzano 9786 razy
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 19:18
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Trax
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Wyciszenie auta
Na zdjęciu nie wygląda to zbyt równo, ale pianka nie była jeszcze dognieciona do plastiku.
- Załączniki
-
- WP_20160903_12_05_14_Pro.jpg (581.11 KiB) Przejrzano 9786 razy
- karpior
- Profesjonalista
- Posty: 659
- Rejestracja: 19 mar 2014, o 19:34
- Reputacja: 3
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Krk
- Kontakt:
Re: Wyciszenie auta
Mam wszystkie 4 drzwi wyciszone. Priorytetem było zrobienie przedniej pary pod audio, by stworzyć maksymalnie sztywną komorę dla głośnika (za rozsądne pieniądze oczywiście), ale po odczuciu dużej różnicy po niedługim czasie wygłuszona została też tylna para.
Pianka alubutylowa GMS 07XL i na to (od strony tapicerki) pianka GMS 012 bodajże.
Wygłuszenia podłogi nie zamierzam robić, aczkolwiek jest to zabieg wskazany gdy komuś zależy na wyeliminowaniu hałasu z zewnątrz. Tanio nie będzie ale efekt na pewno będzie zauważalny. Na pewno lepiej zrobić podłogę niż wygłuszać dach
U siebie jak będzie mi się chciało wygłuszę cały bagażnik hatchbacka i tylną klapę.
Pianka alubutylowa GMS 07XL i na to (od strony tapicerki) pianka GMS 012 bodajże.
Wygłuszenia podłogi nie zamierzam robić, aczkolwiek jest to zabieg wskazany gdy komuś zależy na wyeliminowaniu hałasu z zewnątrz. Tanio nie będzie ale efekt na pewno będzie zauważalny. Na pewno lepiej zrobić podłogę niż wygłuszać dach
U siebie jak będzie mi się chciało wygłuszę cały bagażnik hatchbacka i tylną klapę.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 19:18
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Trax
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Wyciszenie auta
Bardzo polecam wyciszenie całej wnęki koła zapasowego. U mnie pod samym kołem weszła pianka 19mm i nie było problemu z późniejszym umiejscowieniem tam koła dojazdowego. Ten zabieg był najbardziej odczuwalny spośród innych modyfikacji. Docenisz wyciszenie tylu na trasie przy wyższych prędkościach. Za wyciszanie drzwi zabiorę się w najbliższym czasie, tylko mam dylemat czy już zamawiać nowe spinki. W swoim byłym peugeocie 207 po odczepieniu boczków, ponad połowa spinek była do wymiany. Czy u Ciebie nie pękła żadna?
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 19:18
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Trax
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Wyciszenie auta
Ciąg dalszy mojego wyciszania. Tutaj widać częściowo piankę, którą wykleiłem całą wnękę koła zapasowego. Na zdjęciach widać też matę butylową GMS, która jest wyklejona już w całej tylnej części nadwozia, prócz sufitu.
- Załączniki
-
- WP_20160925_14_47_02_Pro.jpg (778.16 KiB) Przejrzano 9762 razy
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 19:18
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Trax
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Wyciszenie auta
Kolejne zdjęcie
- Załączniki
-
- WP_20160925_14_46_51_Pro.jpg (808.6 KiB) Przejrzano 9762 razy
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 19:18
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Trax
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Wyciszenie auta
Bagażnik
- Załączniki
-
- WP_20160925_14_46_58_Pro.jpg (501.4 KiB) Przejrzano 9761 razy
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 19:18
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Trax
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Wyciszenie auta
Na ostatnim zdjęciu widać komorę silnika i oklejoną pianką gołą blachę nad oryginalną matą.
- Załączniki
-
- WP_20160925_14_50_28_Pro.jpg (884.95 KiB) Przejrzano 9760 razy
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 lip 2017, o 13:29
- Reputacja: 0
- Imię: Radosław
- Samochód: Chevrolet Trax
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Wyciszenie auta
Dorzucam fotki tylnych drzwi, przed wygłuszeniem i po. Pianka grubsza niż 6 mm nie wchodzi pod boczek bo wypycha go z zatrzasków. Drzwi są wyklejone wewnątrz matą butylową 2 mm, następnie na otwory montażowe nakleiłem całe płaty tej samej maty i na końcu na całość nakleiłem piankę butylową 6 mm. Nie przyklejajcie jej do boczku bo ma zbyt wiele krzywizn i efekt będzie mizerny. Klejcie na drzwi, tak jest łatwiej i dużo precyzyjniej.
- Załączniki
-
- WP_20170628_17_37_27_Pro.jpg (811.96 KiB) Przejrzano 9698 razy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości