[Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Robert z tym się nie zgodzę. Nie ma i nie może mieć wpływu, jedynie ma wpływ na hałas rozrządu silnika.
Alvaro24 .
Tak, większy luz jest lepszy bo generalnie luz musi być, za mały grozi niedomykaniem zaworów i konsekwencjami. Objawami zaniku luzu nie jest klekotanie silnika tylko, może być wyraźny spadek mocy, wypadanie zapłonów ,błędy sond lambda, nierownomierne obroty biegu jałowego, gaśnięcie silnika, coś w tym stylu.
Z praktyki wynika, że luz na dolocie nie zmienia się a jak się zmienia to nie wpływem LPG. Dolot jest chłodzony doplywającą mieszanką więc wpływ spalania LPG jest minimalny.
Alvaro24 .
Tak, większy luz jest lepszy bo generalnie luz musi być, za mały grozi niedomykaniem zaworów i konsekwencjami. Objawami zaniku luzu nie jest klekotanie silnika tylko, może być wyraźny spadek mocy, wypadanie zapłonów ,błędy sond lambda, nierownomierne obroty biegu jałowego, gaśnięcie silnika, coś w tym stylu.
Z praktyki wynika, że luz na dolocie nie zmienia się a jak się zmienia to nie wpływem LPG. Dolot jest chłodzony doplywającą mieszanką więc wpływ spalania LPG jest minimalny.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 mar 2018, o 13:47
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze 1.8 LS+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Pawłowice
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
oki a dla laika jak ja co to oznacza w najprostszej formie mogę tą kontrolę zrobić za 20 30 tys czy mam ją robić teraz aby głowicy nie uszkodzić i zareagować na czas
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Spokojnie możesz jeździć 30 tys. i dopiero potem zrobic pomiar. Luz się kasuje dość powoli, jesli instalacja lpg jest dobrze wyregulowana.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5067
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Wojtek, jak jest za duży luz to nie otwiera wystarczająco kanału ssącego lub wydechowego, więc cylinder nie jest prawidłowo napełniany, a co za tym idzie osiągi będą mniejsze.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Spójrz na kształt krzywki i różnicę między promieniem małym i dużym. Luz by musiał być z 5mm żeby coś znaczył. Nadmiar luzu rzędu 0,01mm na małym promieniu krzywki nie ma żadnego znaczenia gdy zawór wypychany jest dużym promieniem na wartość rzędu dziesiątek mm. Jedynym efektem będzie większe kłapanie bo zamykając się będzie "spadał" na gniazdo z większej wysokości. Oczywiście nie spadał sensu stricte tylko przyciągany przez sprężynę.
Dodano po 5 minutach 57 sekundach:
Dodano po 5 minutach 57 sekundach:
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5067
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Wojtku zobacz wyniki: norma około 0.25 a u niego 0.50 czyli dwa razy więcej
Wysłane z mojego P9 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego P9 przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Ja się na tym nie znam, ale gdyby to było bez znaczenia, to po co konstruktorzy ustawialiby 0,3 mm? Daliby 0,9 i nie byłoby problemów z wypalaniem zaworów...
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Andrzej przeczytaj mój tekst zwłaszcza w kontekście hałasu rozrządu. Słyszałeś kiedyś dźwięk gdy w silniku padły hydropopychacze i luz ma wielki jak bramy do piekieł? Przesadne klepanie czyli mocniejsze uderzanie zaworu w gniazdo nie wiem jak wpływa na stan przylgni ale może zdrowe też nie jest. Ale czasami latami śmigają takie klekoty i nic się nie dzieje. I kompletnie nie ma wpływu na moc.
Robert frustrujesz mnie. Noż kurde obrazek ruchomy nawet dałem ? Tragedia z tymy humanistamy i programistamy.
Norma wydechu zdaje się jest 0,35. w rozważaniu nie ma znaczenia.
Ale znalazłem analogię, czy różnicę poczujesz jak cię kopnie prąd o napięciu 230V a prąd 230,01V . Jak stwierdzisz tak to poszukam innej analogii
Robert frustrujesz mnie. Noż kurde obrazek ruchomy nawet dałem ? Tragedia z tymy humanistamy i programistamy.
Norma wydechu zdaje się jest 0,35. w rozważaniu nie ma znaczenia.
Ale znalazłem analogię, czy różnicę poczujesz jak cię kopnie prąd o napięciu 230V a prąd 230,01V . Jak stwierdzisz tak to poszukam innej analogii
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Konstruktorzy inżynierowie zaprojektowali dany produkt stosując przy tym tolerancję odstępstwa.
Zalecają takie a nie inne wymiary! Odstępstwo jest po stronie użytkownika. Zwiększenie luzów zaworowych powoduje nie pełne przewietrzanie komory spalania - spadek mocy. Przy zaworach ssących nie jest tak groźne jak przy wydechowych, gdzie przylgnia zaworowa tz grzybek jest narażony na czas pracy w wysokiej temperaturze. Pozostaje jeszcze sprawa wznioszu krzywek taki luz powoduje klekotanie uderzenie trzonków zaworowych o krzywdę a to jest nie obojętne na żywotności. Przy sprawdzaniu przerwy zaworów silnik ten jest bardzo czuły na temperaturę, dlatego najprecyzyjnie jest dokonać pomiaru np. po nocy.
Zalecają takie a nie inne wymiary! Odstępstwo jest po stronie użytkownika. Zwiększenie luzów zaworowych powoduje nie pełne przewietrzanie komory spalania - spadek mocy. Przy zaworach ssących nie jest tak groźne jak przy wydechowych, gdzie przylgnia zaworowa tz grzybek jest narażony na czas pracy w wysokiej temperaturze. Pozostaje jeszcze sprawa wznioszu krzywek taki luz powoduje klekotanie uderzenie trzonków zaworowych o krzywdę a to jest nie obojętne na żywotności. Przy sprawdzaniu przerwy zaworów silnik ten jest bardzo czuły na temperaturę, dlatego najprecyzyjnie jest dokonać pomiaru np. po nocy.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Kolejny inżynier Chłopy policzcie na kalkulatorze bo ja już wymiękam z wami.
Kształt krzywki wymusza otwarcie czyli uniesienie się zaworu (zależnie od silnika) na ok 10mm ponad powierzchnię gniazda. I przyjmijmy że ta wysokość jest na prawidłowym fabrycznym luzie gdy zawór jest zamknięty. Jeżeli luz będzie większy od fabrycznego o te 0,1mm na zamknięciu to o tyle będzie otwarcie mniejsze.
Czyli 10mm - 0,1mm = 9,9mm. Jakie może mieć znaczenie w mocy silnika i przewietrzaniu gdy zawór otworzy się na 9,9mm zamiast na 10mm? Kompletnie nie ma możliwości odczuć tak subtelnej różnicy.
Co nie zmienia faktu, że zmiana luzu o 0,1mm w zaworze zamkniętym ma znaczenie bo o ile na otwartym jest 1% różnica o tyle tu już jest 28%. I o te 28 % głośniej będzie klepać jeśli takie akustyczne uproszczenie przyjąć.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5067
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Wojtek to idąc tym tokiem myślenia, szlifuję szklanki o 0,5mm na papierze podłączonym do wiertarki (dokładność i tak nie ma znaczenia) i mam spokój z zaworami do końca życia silnika ?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
nie mam chęci na dywagacje, ale niestety Robbo ma racje, a czasem mechanika samochodowa ma wiele ciekawostek i rządzi się swoimi prawami.wszim pisze: ↑12 kwie 2018, o 09:22Kolejny inżynier Chłopy policzcie na kalkulatorze bo ja już wymiękam z wami.
Kształt krzywki wymusza otwarcie czyli uniesienie się zaworu (zależnie od silnika) na ok 10mm ponad powierzchnię gniazda. I przyjmijmy że ta wysokość jest na prawidłowym fabrycznym luzie gdy zawór jest zamknięty. Jeżeli luz będzie większy od fabrycznego o te 0,1mm na zamknięciu to o tyle będzie otwarcie mniejsze.
Czyli 10mm - 0,1mm = 9,9mm. Jakie może mieć znaczenie w mocy silnika i przewietrzaniu gdy zawór otworzy się na 9,9mm zamiast na 10mm? Kompletnie nie ma możliwości odczuć tak subtelnej różnicy.
Co nie zmienia faktu, że zmiana luzu o 0,1mm w zaworze zamkniętym ma znaczenie bo o ile na otwartym jest 1% różnica o tyle tu już jest 28%. I o te 28 % głośniej będzie klepać jeśli takie akustyczne uproszczenie przyjąć.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Szlag cię trafi na łomot rozrządu jaki będzie ale nie ma znaczenia na moc silnika - koniec i kropka. Tylko tego się cały czas czepiam. Pewnie jak zeszlifujesz 1mm to zniszczysz trzonki zaworów, lub popychacze bo przy dużych prędkościach obrotowych będą już nieźle napieprzać. Moc silnika się prawie nie zmieni, bo nie ma od czego.
Krzysiek, gadasz jak panienka z marketingu. A wydawało mi się, że skończyłeś studia techniczne, potrafisz liczyć i logicznie rozumować.a czasem mechanika samochodowa ma wiele ciekawostek i rządzi się swoimi prawami.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Dołóż do tych 0,01 mm, ze będzie się tworzyć nagar, co będzie obniżać zawór. Po drugie dojdzie do spalania w komorze zaworu, co zniszczy gniazdo zaworowe.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Nie rozumiem twojego nawiązania. Jaki może mieć wpływ kolejne 0,01mm w odniesieniu do 10mm. Drugiego zdania to już w ogóle nie potrafię powiązać z większym luzem między krzywką a popychaczem zaworu zamkniętego.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Co oznacza klekotanie układu zaworowego?
Jaki mają wpływ na przyspieszone zużycie elementów ?
Jaki mają wpływ na przyspieszone zużycie elementów ?
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5067
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Jak jest za duży luz to krzywa wałka uderza o szklankę i jest głośny klekot. Krzywki przy dużym luzie mogą się szybciej przez to uderzanie zużywać.
Wysłane z mojego P9 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego P9 przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
To przy otwieraniu ale także w drugą stronę, czyli zawór dynamiczniej spada w gniazdo. Sam jestem ciekaw czy takie przekroczenie marginesu luzu w górę o 0,1 ..0,15mm będzie jakoś negatywnie wpływało na materiały. Przy normalnych użytkowych obrotach silnika nie sądzę. Ale akustycznie powinno być słychać. Sam miałem w oplu tylko na jednym zaworze przesadzone z luzem i na zimnym silniku słychać było głośniejsze cykanie. Po nagrzaniu trochę zanikało.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 mar 2018, o 13:47
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze 1.8 LS+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Pawłowice
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
A możecie w okolicy Katowic podać kogoś konkretnego kto zrobi regulacje luzu zaworów od a do z z tzw szlifowaniem szklanek a i
Jeszcze jedno pytanko czy podczas takiego zabiegu muszę wymienić też rozrząd czy jest to niezależne i mogę teraz np. wymienić rozrząd a za miesiąc zrobić regulację
Jeszcze jedno pytanko czy podczas takiego zabiegu muszę wymienić też rozrząd czy jest to niezależne i mogę teraz np. wymienić rozrząd a za miesiąc zrobić regulację
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Możesz, tylko to generuje koszt dwukrotnego rozbierania rozrządu. Jeżeli tylko miesiąc jest między jednym a drugim to nie zrobienie tego wspólnie wydaje się ekonomicznie nie uzasadnione.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 mar 2018, o 13:47
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze 1.8 LS+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Pawłowice
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Mam przejechane 97 tys samochód jest z grudnia 2012 kupiłem go 2 tygodnie temu od pierwszego właściciela Z polskiej salonu i się zastanawiam czy wymieniać przy regulacji teraz czy tak przy 130 tys to będzie tak dodac z trzy lata bo robię rocznie 10 tys a ponoć wymienia się co 10 lat lub 150 tys . A po moim pomiarze jak poczytacie wątki wyniki wylotu są trochę duże
Dodano po 2 minutach 31 sekundach:
Może poczekać z regulacją luzu do 120 tys przy takim pomiarze jak podałem i wtedy od strzału zrobić komplet rozrząd i regulację co o tym myślicie
Dodano po 2 minutach 31 sekundach:
Może poczekać z regulacją luzu do 120 tys przy takim pomiarze jak podałem i wtedy od strzału zrobić komplet rozrząd i regulację co o tym myślicie
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Jak widzisz temat nie jest prosty i zdania się podzielone. Może będzie tylko stukało, a może uszkodzi wałki rozrządu? Nikt Ci raczej nie odpowie, bo nikt nie jeździł z takim luzem kilka lat.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Teraz dopiero zatrybiłem, że to ty byłeś przyczynkiem powyższej dyskusji. W zasadzie odpowiedź już dostałeś.ALVARO24 pisze: ↑13 kwie 2018, o 13:23Mam przejechane 97 tys samochód jest z grudnia 2012 kupiłem go 2 tygodnie temu od pierwszego właściciela Z polskiej salonu i się zastanawiam czy wymieniać przy regulacji teraz czy tak przy 130 tys to będzie tak dodac z trzy lata bo robię rocznie 10 tys a ponoć wymienia się co 10 lat lub 150 tys . A po moim pomiarze jak poczytacie wątki wyniki wylotu są trochę duże
Dodano po 2 minutach 31 sekundach:
Może poczekać z regulacją luzu do 120 tys przy takim pomiarze jak podałem i wtedy od strzału zrobić komplet rozrząd i regulację co o tym myślicie
Jeżeli mnie by dotyczyła taka sytuacja i byłbym pewny przebiegu auta, to jeździłbym nim do 130 tys - wtedy zrobił pomiar luzu. Gdyby spadł poniżej normy (a nie wróżę że tak będzie przy takim nadmiarze), to zrobiłbym regulacje luzu i wymianę rozrządu za jednym zamachem. Jeżeli luz byłby nadal w ok, to dojeździłbym do przepisowych 150tys i wtedy kontrola luzu, i odpowiednia decyzja - albo sam pasek,napinacze etc, albo razem z regulacją luzu /szklanek.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Jeżeli luz jest za duży to trzeba się liczyć z koniecznością wymiary szklanek!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość