Moduł abs
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Moduł abs
Siema
Ostatnio co jakiś czas na desce dzieją się cuda.
Podczas jazdy wskazówki obrotomierza, prędkościomierza, (chyba jeszcze temp. i paliwo) spadają na zero.
Dodatkowo zapalają się kontrolki od absu, trakcji ręcznego.
Temp. zewnętrzna nie ma znaczenia, nierówności drogi też nie wpływają na pojawienie się choinki, raz na równej drodze a raz na wyboistej.
Czasami 3-4 tygodnie spokoju a czasami przez kilka dni takie objawy.
Z tego co ustaliłem to kod wskazywał na błąd komunikacji z modułem abs.
Ktoś może przerabiał podobny temat ?
Może wystarczy przeczyścić złącze modułu ?
Ostatnio co jakiś czas na desce dzieją się cuda.
Podczas jazdy wskazówki obrotomierza, prędkościomierza, (chyba jeszcze temp. i paliwo) spadają na zero.
Dodatkowo zapalają się kontrolki od absu, trakcji ręcznego.
Temp. zewnętrzna nie ma znaczenia, nierówności drogi też nie wpływają na pojawienie się choinki, raz na równej drodze a raz na wyboistej.
Czasami 3-4 tygodnie spokoju a czasami przez kilka dni takie objawy.
Z tego co ustaliłem to kod wskazywał na błąd komunikacji z modułem abs.
Ktoś może przerabiał podobny temat ?
Może wystarczy przeczyścić złącze modułu ?
-
- Bywalec
- Posty: 141
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 18:00
- Reputacja: 1
- Imię: darek
- Samochód: captiva 2.0 D
- Silnik:
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Kontakt:
Re: Moduł abs
Sprawdzić musisz połączenia masowe z karoserią.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Moduł abs
masę modułu czy ogólną masę ?
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Moduł abs
bubek4070 poszło PW na skrzynke
Siema , mały update z dzisiaj:
Jade sobie spokojnie lekko pod górke, cała deska rozdzielcza zgasła, całkowicie cała (niestety nie zwróciłem uwagi na komputer pokładowy) nawet przebieg kilometrów na desce zgaszony, auto jakby straciło moc, podejrzewam ze wskoczył jakiś tryb awaryjny.
Redukcja biegów gaz w podłoge mocy niema, auto jakoś tam jedzie ale jakby na pół gwizdka, wspomaganie też coś zmieniło prace bo kiera strasznie nerwowo reagowała na ruchy.
Po chwili zaswieciły sie zegary (podswietlenie) i kontrolki te same co w pierwszym poscie.
po paru sekundach predkosciomierz zaczął działac i kontrolki zgasły zapaliła sie za to kontrolka samochodu z kluczykiem.
Zjechałem na stacje benzynowa, zgasiłem auto odpaliłem samochód z kluczykiem zniknął zrobilem z 50 km i spokój.
Nie wiem co za błedy sie pojawiły ale jak uda mi sie je gdzieś zczytac to napisze w tym temacie.
Jak ktoś ma jakieś pomysły to można sie dzielic
Na razie nie mam mozliwosci grzebania bo za zimno na zewnatrz ale na pewno planuje poodpinac wtyczki od komputera i modułu abs i psiknąc jakimś kontaktem, i jeszcze mase sprawdzić, tylko musi sie cieplej zrobić
Siema , mały update z dzisiaj:
Jade sobie spokojnie lekko pod górke, cała deska rozdzielcza zgasła, całkowicie cała (niestety nie zwróciłem uwagi na komputer pokładowy) nawet przebieg kilometrów na desce zgaszony, auto jakby straciło moc, podejrzewam ze wskoczył jakiś tryb awaryjny.
Redukcja biegów gaz w podłoge mocy niema, auto jakoś tam jedzie ale jakby na pół gwizdka, wspomaganie też coś zmieniło prace bo kiera strasznie nerwowo reagowała na ruchy.
Po chwili zaswieciły sie zegary (podswietlenie) i kontrolki te same co w pierwszym poscie.
po paru sekundach predkosciomierz zaczął działac i kontrolki zgasły zapaliła sie za to kontrolka samochodu z kluczykiem.
Zjechałem na stacje benzynowa, zgasiłem auto odpaliłem samochód z kluczykiem zniknął zrobilem z 50 km i spokój.
Nie wiem co za błedy sie pojawiły ale jak uda mi sie je gdzieś zczytac to napisze w tym temacie.
Jak ktoś ma jakieś pomysły to można sie dzielic
Na razie nie mam mozliwosci grzebania bo za zimno na zewnatrz ale na pewno planuje poodpinac wtyczki od komputera i modułu abs i psiknąc jakimś kontaktem, i jeszcze mase sprawdzić, tylko musi sie cieplej zrobić
-
- Bywalec
- Posty: 141
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 18:00
- Reputacja: 1
- Imię: darek
- Samochód: captiva 2.0 D
- Silnik:
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Kontakt:
Re: Moduł abs
Jak dla mnie coś z zasilaniem ja bym szukał połączenia miedzy akumulatorem a masą silnika i karoseri.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Moduł abs
Mały update:
Ostatnio kontrolki absu znowu świrowały, i nawet przy lekkim naciśnięciu pedału hamulca słychać było pompę abs
kontrolki się zapaliły i podjechałem do kumpla bez gaszenia silnika podłączyć kompa
błąd c0900 z tego co pamiętam to napięcie na module abs powyżej 17V
i lewy czujnik absu
Zainwestowałem w prosty woltomierz do gniazda zapalniczki żeby zobaczyć czy napięcie w instalacji jest ponad normę w trakcie jazdy.
Pojeździłem parę dni i napięcie było ok
Wymieniłem też czujnik abs (ten co komputer wskazywał)
Póki co to już chyba z 3 tygodnie jeżdżę na nowym czujniku i jak na razie brak jakichkolwiek wcześniejszych objawów.
Teraz pytanie do mądrych głów, czy wadliwy czujnik mógł powodować jakieś dziwne skoki napięć i stad błąd c0900?
Czy póki co to mam szczescie ze wszystko jest ok a problem siedzi gdzieś głębiej?
Ostatnio kontrolki absu znowu świrowały, i nawet przy lekkim naciśnięciu pedału hamulca słychać było pompę abs
kontrolki się zapaliły i podjechałem do kumpla bez gaszenia silnika podłączyć kompa
błąd c0900 z tego co pamiętam to napięcie na module abs powyżej 17V
i lewy czujnik absu
Zainwestowałem w prosty woltomierz do gniazda zapalniczki żeby zobaczyć czy napięcie w instalacji jest ponad normę w trakcie jazdy.
Pojeździłem parę dni i napięcie było ok
Wymieniłem też czujnik abs (ten co komputer wskazywał)
Póki co to już chyba z 3 tygodnie jeżdżę na nowym czujniku i jak na razie brak jakichkolwiek wcześniejszych objawów.
Teraz pytanie do mądrych głów, czy wadliwy czujnik mógł powodować jakieś dziwne skoki napięć i stad błąd c0900?
Czy póki co to mam szczescie ze wszystko jest ok a problem siedzi gdzieś głębiej?
-
- Bywalec
- Posty: 141
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 18:00
- Reputacja: 1
- Imię: darek
- Samochód: captiva 2.0 D
- Silnik:
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Kontakt:
Re: Moduł abs
Jeżeli byś miał 17v w instalacji zasilania to bym podejrzewał regulator napięcia coś za duże napięcie.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Moduł abs
no też tak podejrzewałem ale odkąd kupiłem woltomierz na gniazdo zapalniczki to nie zauważyłem żadnych skoków napiec, 13.9-14.3V
dlatego pytam czy takie anomalie mógł powodować sam wadliwy czujnik.
dlatego pytam czy takie anomalie mógł powodować sam wadliwy czujnik.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości