Moduł świateł dziennych

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
Florek
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Captiva 07, Aveo 06
Silnik:
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Re: Moduł świateł dziennych

Post autor: Florek » 2 mar 2018, o 17:39

Wyłącznik możesz dać też do dziennych w kierunkach.
Ja w captivie mam wsadzone żarówki ledowe do halogenow podłączone przez zwykły przekaźnik i wszystko cacy.
W a eo mam w kierunkach i oba mają bezpiecznik na kablu więc jak coś to wystarczy wypisać i po sprawie.
Zresztą nikt się mnie nie czepiał za dzienne w halogenach i za xenony na przeglądzie.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Moduł świateł dziennych

Post autor: Kony » 2 mar 2018, o 17:52

Tylko jak?
Jak odetnę zasilanie to nie będę miał kierunków.
Jak wyłączyć tylko białe światło a kierunki żółte zostawić?

Z ledami w halogenach też fajnie.
Ale rozumiem że halogeny już nie działają, nie ma w kloszach żarówki halogenowej?

Bunioopl
Fachman
Posty: 4980
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 34
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Moduł świateł dziennych

Post autor: Bunioopl » 2 mar 2018, o 18:18

A no tak.

https://youtu.be/kuQC8MFTtQk

Nic nie.przrywasz żarżwki same to robią

Tu masz cały temat. Co prawda to Orlando, ale do Twojego też podejdzie. Oczywiście bez dodatkowej elektroniki.


Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka


I

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Moduł świateł dziennych

Post autor: wszim » 2 mar 2018, o 20:33

Kony pisze:
2 mar 2018, o 16:47
Mam pytanie która z dwóch opcji montażu świateł dziennych jest lepsza czyli bardziej legalna?
moduł 30% mocy ze świateł drogowych czy halogenów?
Legalność obydwu jest podobnie nielegalna ;) . Ja wyszedłem ze zdrowego rozsądku i tak jeżdżę już 2 lata nie przejmując się formalną legalizacją. Mam być bezpieczny czyli widoczny a równocześnie eko, brak formalnej homologacji wziąłem na klatę. I nikt się do tego nie przyczepia ani Policja ani inne służby. Zrobiłem DLR ze świateł p-mgielnych ustawiając jasność 60% a nie 30%, więc nie wygląda jak świeczka, może sugerować rozwiązanie fabryczne, gdyż model auta rzadki na drogach. Moduł Leparda, automat zmierzchowy. Wszystko się samo robi i działa jak trzeba.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Florek
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Captiva 07, Aveo 06
Silnik:
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Re: Moduł świateł dziennych

Post autor: Florek » 2 mar 2018, o 21:21

U mnie zamiast zwykłej żarówki jest ledowe płaciłem 40zl za szt. I ta sama żarówka zapala się jako przeciwmgielne. Zamiast kupować moduł za około 100zl kupiłem przekaźnik że stopka za 9zl.
Podpinasz 4 kabelki i wszystko działa. Po zapaleniu postojowek dzienne gasną. Tak samo można podłączyć dzienne w kierunkach.
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Moduł świateł dziennych

Post autor: Kony » 2 mar 2018, o 21:33

wszim pisze:
2 mar 2018, o 20:33
Legalność obydwu jest podobnie nielegalna ;) . Ja wyszedłem ze zdrowego rozsądku i tak jeżdżę już 2 lata nie przejmując się formalną legalizacją. Mam być bezpieczny czyli widoczny a równocześnie eko, brak formalnej homologacji wziąłem na klatę. I nikt się do tego nie przyczepia ani Policja ani inne służby. Zrobiłem DLR ze świateł p-mgielnych ustawiając jasność 60% a nie 30%, więc nie wygląda jak świeczka, może sugerować rozwiązanie fabryczne, gdyż model auta rzadki na drogach. Moduł Leparda, automat zmierzchowy. Wszystko się samo robi i działa jak trzeba.
Miałem też pomysł na modul leparda z doświetlaniem zakrętów + drl w halogenach. Ale jest problem z podłączeniem czujnika prędkości, a nie chce świecić halogenem na autostradzie w nocy. Wiec dalem sobie spokój.
Czujnik zmierzchu mam w aucie wiec jak włączy automatycznie światła na wieczór to moduł odłączy dzienne. Także dodatkowy czujnik zmierzchu chyba mi nie potrzebny.

W sumie to bardziej jestem za halogenami jako drl niż drogowymi. Podłączenie podobne.

A właśnie, jak z podłączeniem? Podłączałeś diody żeby oddzielić halogeny od siebie? Czy nie ma takiej potrzeby?

Ja juz podłączałem w drugim aucie ledy na module a u siostry centralny zamek z pilota także jakieś doświadczenie już mam. Z tym ze do tych samochodów jest dużo tutoriali w necie i znalazłem opisy który przewód w jakiej wiązce i gdzie ją znaleźć. Do Captivi nie mogę nic znaleźć więc przewiduje długie poszukiwania i rozpracowanie elektryki w samochodzie.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Moduł świateł dziennych

Post autor: wszim » 2 mar 2018, o 22:54

viewtopic.php?f=76&t=1720&hilit=przeciw ... 175#p88206
Nie ma potrzeby separacji przez diody. Nie wiem jak są łączone p-mgłowe w capti bo w orlando zasilane są obie lampy z jednego przekaźnika i jednego bezpiecznika. Dlatego podłączyłem się do niego w skrzynce bezpieczników pod maską, mostkując(zwierając ze sobą) w lepardzie oba kanały razem w jeden przewód, żeby zachować sumaryczną obciążalność modułu.

Dodano po 7 minutach 32 sekundach:
http://www.autocats.ws/manuals/chevrole ... va-my.html

Dodano po 1 minucie 34 sekundach:
http://www.autocats.ws/manuals/chevrole ... va-my.html

Dodano po 1 minucie 5 sekundach:
http://www.autocats.ws/manuals/chevrole ... va-my.html

Dodano po 5 minutach 12 sekundach:
W capti wyglada podobnie. Trzeba się podpiąć pod nóżkę 87 przekaźnika FRONT FOG LAMP RELAY
http://www.autocats.ws/manuals/chevrole ... 15.pl.html
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Moduł świateł dziennych

Post autor: Kony » 2 mar 2018, o 23:25

Wielkie dzięki za pomoc.
Teraz mam od czego zacząć. Pogoda się zrobi odpowiednia to ruszam do boju.
Jeszcze muszę naprawić czujnik deszczu i zasilanie gniazd 12v i cb na stałe. Ale schematy juz sobie znajdę.

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Moduł świateł dziennych

Post autor: Kony » 29 kwie 2018, o 20:24

Mam pytanie gdzie w Captiva 2.4 benzyna 2007r. najlepiej "dobrać" się do kabelków, aby podłączyć moduł leparda czy inny podobny?
Przewody: 12v po zapłonie, pozycyjne, drogowe czy halogeny?

Może w skrzynce bezpieczników w silniku są wszystkie przewody?

W którym miejscu w Captivi można sie przedostać przez ścianę grodziową? Czy od kierowcy jest takie miejsce? Chce założyć wyłącznik modułu dziennych gdzieś obok złącza diagnostyczynego pod kierownicą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość