Błąd P2231 sondy i wypadanie zapłonu Captiva z gazem

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
nowy
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 28 mar 2018, o 22:24
Reputacja: 0
Imię: Majsterkowicz
Samochód: Captiva20092,4PB+GAZ
Silnik:
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

Błąd P2231 sondy i wypadanie zapłonu Captiva z gazem

Post autor: nowy » 23 cze 2018, o 09:51

Witam, kupiłem Captive 2009r 2,4 l 136 km na gazie brc Fly Sf i mam problem. Od kupna zapalał się czasami błąd silnika i trochę śmierdziało gazem. Sprawdziłem czujnikiem do gazu że to dwa wtryski gazu (brc pomarańczowe na śrubkę) przepuszczają na trzpieniu. Wymieniłem, przestało śmierdzieć, ale chec enigine dalej sie zapalał. Pojechałem do warsztatu: odczytali bład P2231 (podobno obwód grzałki sondy lambda zwarty z obwodem samej sondy nr 1) i wypadanie zapłonu cylinder 3 ( nie pamiętam numeru błędu) zasugerował żeby zacząć od wymiany świeci przewodów. Kupiłem świece ngk i przewody tez tej firmy. Błąd P2231 nadal się zapala. Wymieniłem sondę nr 1 i co?? błąd nadal się zapala. Mechanik podpowiedział żebym pojeździł tylko na benzynie po skasowaniu błedu. Wyjeździłem bak paliwa - błąd się nie zapalił. Pojechałem do gazownika na serwis - przy okazji sprawdził że trochę gazu wylatuje z rurki od parownika i stwierdził że parownik do regeneracji. Regeneracja parownika i regulacja i wymiana filtrów gazu i że niby wszystko ok i jak wracałem do domu znów sie zapalał bład. Gazownik mówił że może być tak że trzeba dodać rezystory do wtrysków gazu żeby oszukać komputer benzyny że wtryski benzyny pracują- bo mówił że ten błąd może być od informacji że jest przerwa w obwodzie wtrysków benzyny ale w końcu stwierdził że ten model auta i gazu tego nie potrzebuje...
Co robić??? kupiłem czytnik błędów OBD2 i program SDPROG i kabel do gazu i łącze się programem BRC SEQUENT FASTness - jak na razie nic sam nie zmieniam w gazie. Prosze o podpowiedzi bo teraz to wychodzi że na gazie jest ok i na benzynie tez jest ok - ale jednak błąd się zapala?????????
Dodam tylko ze pali 18 litrów gazu na 100 km.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Błąd P2231 sondy i wypadanie zapłonu Captiva z gazem

Post autor: wszim » 23 cze 2018, o 14:28

Jesteś pewny, że to ciągle jest ten sam błąd P2231 ? Błąd daje dość konkretną odpowiedź. Zwarty obwód sygnałowy sondy z obwodem jej grzałki. Nie musi to być usterka w samej sondzie ale np wiązce, czy nawet usterka ECM. Dobry diagnosta powinien taką sprawę rozkminić dość szybko posługując się choćby zwykłym multimetrem.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

nowy
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 28 mar 2018, o 22:24
Reputacja: 0
Imię: Majsterkowicz
Samochód: Captiva20092,4PB+GAZ
Silnik:
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

Re: Błąd P2231 sondy i wypadanie zapłonu Captiva z gazem

Post autor: nowy » 24 cze 2018, o 22:28

tak cały czas ten sam błąd P2231. faktycznie trzeba by było sprawdzić wiązkę, ale nie daje mi spokoju to ze na benzynie jeździ i błąd nie wyskakuje...
Sprawdzę wiązkę i dalej ECM i dam znac. Jakby ktoś miał jakiś pomysł to proszę o podpowiedź.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Błąd P2231 sondy i wypadanie zapłonu Captiva z gazem

Post autor: wszim » 24 cze 2018, o 22:39

Np. jakiś szajs w instalacji elektrycznej LPG. Jeżeli centralka LPG korzysta (nie musi) z sygnału sondy to zweryfikuj czy jest prawidłowo podłączona.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Błąd P2231 sondy i wypadanie zapłonu Captiva z gazem

Post autor: Kony » 24 cze 2018, o 22:47

A ten gazownik to "autoryzowany serwis BRC" czy gazownik który montuje wszystkie instalacje i naprawia też wszystkie? Według mnie to tylko i wyłącznie problem instalacji gazowej i złej mieszanki dlatego sonda pokazuje błąd (zarówno nowa jak i stara). Jeżeli to fabryczna instalacja i ma 9 lat to możliwie że trzeba wymienić parownik na nowy i wtryski gazu również. Następnie ponowna kalibracja i powinno działać.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Błąd P2231 sondy i wypadanie zapłonu Captiva z gazem

Post autor: wszim » 24 cze 2018, o 23:43

Błąd dotyczy zwarcia sygnałów na sondzie a nie złej mieszanki. Czytaj ze zrozumieniem.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
bart82
Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: 28 kwie 2018, o 22:55
Reputacja: 0
Imię: Bartłomiej
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 4WD
LPG: Lovato Smart
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Błąd P2231 sondy i wypadanie zapłonu Captiva z gazem

Post autor: bart82 » 25 cze 2018, o 14:05

nowy pisze:
23 cze 2018, o 09:51
Witam, kupiłem Captive 2009r 2,4 l 136 km na gazie brc Fly Sf i mam problem. Od kupna zapalał się czasami błąd silnika i trochę śmierdziało gazem. Sprawdziłem czujnikiem do gazu że to dwa wtryski gazu (brc pomarańczowe na śrubkę) przepuszczają na trzpieniu. Wymieniłem, przestało śmierdzieć, ale chec enigine dalej sie zapalał. Pojechałem do warsztatu: odczytali bład P2231 (podobno obwód grzałki sondy lambda zwarty z obwodem samej sondy nr 1) i wypadanie zapłonu cylinder 3 ( nie pamiętam numeru błędu) zasugerował żeby zacząć od wymiany świeci przewodów. Kupiłem świece ngk i przewody tez tej firmy. Błąd P2231 nadal się zapala. Wymieniłem sondę nr 1 i co?? błąd nadal się zapala. Mechanik podpowiedział żebym pojeździł tylko na benzynie po skasowaniu błedu. Wyjeździłem bak paliwa - błąd się nie zapalił. Pojechałem do gazownika na serwis - przy okazji sprawdził że trochę gazu wylatuje z rurki od parownika i stwierdził że parownik do regeneracji. Regeneracja parownika i regulacja i wymiana filtrów gazu i że niby wszystko ok i jak wracałem do domu znów sie zapalał bład. Gazownik mówił że może być tak że trzeba dodać rezystory do wtrysków gazu żeby oszukać komputer benzyny że wtryski benzyny pracują- bo mówił że ten błąd może być od informacji że jest przerwa w obwodzie wtrysków benzyny ale w końcu stwierdził że ten model auta i gazu tego nie potrzebuje...
Co robić??? kupiłem czytnik błędów OBD2 i program SDPROG i kabel do gazu i łącze się programem BRC SEQUENT FASTness - jak na razie nic sam nie zmieniam w gazie. Prosze o podpowiedzi bo teraz to wychodzi że na gazie jest ok i na benzynie tez jest ok - ale jednak błąd się zapala?????????
Dodam tylko ze pali 18 litrów gazu na 100 km.
Ile ci pali 18 litrów ?
U mnie siedzi Lovato i na miescie na krótkich dystansach max 15,5 l przy mojej ciężkiej nodze.
Miałem BRC w Galaxy i wieczne problemy były. Dobrze ze zacząłeś od podstawy czyli świece przewody WN, filtry.
Pamietam podobny problem z brc i też sonda poszła do tego krokowiec .
Blad wskazuje na elektrykę ,nie masz gdzies przetarć na wiązce?
Co do fachowców od BRC nie potrafili mi znaleźć przetartego przewodu od elektrozaworu. Instalacja sama się przełączala na benzynę.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Błąd P2231 sondy i wypadanie zapłonu Captiva z gazem

Post autor: wszim » 25 cze 2018, o 19:39

Bo takie przetarcie przewodu to bardzo trudna do namierzenia usterka.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

nowy
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 28 mar 2018, o 22:24
Reputacja: 0
Imię: Majsterkowicz
Samochód: Captiva20092,4PB+GAZ
Silnik:
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

Re: Błąd P2231 sondy i wypadanie zapłonu Captiva z gazem

Post autor: nowy » 25 cze 2018, o 21:53

Sprawdziłem, "Gazownik" widnieje na liście autoryzowanych serwisów brc w moim mieście.
Mi to pasuje (tak jak to napisał kolega Wszim) na zwarcie w instalacji gazu.
Myślałem że każda instalacja gazowa pobiera informacje z sondy lambda nr 1 aby podać prawidłową mieszankę i jak przełączam na gaz to ten sygnał analogowy idzie na komputer gazu i tam może być coś zwarte po drodze tylko trzeba to znaleźć i jest to pracochłonne.
Jak zweryfikować czy instalacja gazowa pobiera informację z sondy? W sensie będzie jakieś złącze i przewody prowadzące do komputera lpg?

Dodam że w piątek oddałem auto do regulacji i regeneracji parownika bo właśnie Gazownik mówił że membrana nie trzyma i może dostawać "lewego " gazu. Oczywiście ustawił, wyregulował, kalibrował i zregenerował parownik. Nic nie pomogło.
Mam dwie prośby:
1. czy ktoś z Was wie gdzie szukać schematu /ów elektrycznych sterowania silnikiem?
2. prosiłbym o podanie orientacyjnych danych na temat spalania gazu przez Captive 2,4 l 136 km.

Awatar użytkownika
bart82
Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: 28 kwie 2018, o 22:55
Reputacja: 0
Imię: Bartłomiej
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 4WD
LPG: Lovato Smart
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Błąd P2231 sondy i wypadanie zapłonu Captiva z gazem

Post autor: bart82 » 25 cze 2018, o 23:00

wszim pisze:
25 cze 2018, o 19:39
Bo takie przetarcie przewodu to bardzo trudna do namierzenia usterka.
Pewnie że trudno znaleźć ale często jest tak że gazownikowi nie chce się szukać.
Z Grudziądza pojechalem do serwisu BRC w Bydgoszczy i gość znalazł problem w 15 min. Trzeba było obejrzeć elektrykę przy butli.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Błąd P2231 sondy i wypadanie zapłonu Captiva z gazem

Post autor: wszim » 26 cze 2018, o 00:17

nowy pisze:
25 cze 2018, o 21:53
Sprawdziłem, "Gazownik" widnieje na liście autoryzowanych serwisów brc w moim mieście.
Mi to pasuje (tak jak to napisał kolega Wszim) na zwarcie w instalacji gazu.
Myślałem że każda instalacja gazowa pobiera informacje z sondy lambda nr 1 aby podać prawidłową mieszankę i jak przełączam na gaz to ten sygnał analogowy idzie na komputer gazu i tam może być coś zwarte po drodze tylko trzeba to znaleźć i jest to pracochłonne.
Instalacja sekwencyjna IVgen nie potrzebuje sygnału sondy, bo składem mieszanki rządzi oryginalny sterownik silnika. Sterownik LPG bazuje na sygnałach sterowania wtryskiwaczy benzynowych z odpowiednio dobraną charakterystyką mnożników. Sygnał sondy może być wykorzystywany w procesie kalibracji i diagnostycznie. Podłączenie do sondy to raczej rzadkość.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

nowy
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 28 mar 2018, o 22:24
Reputacja: 0
Imię: Majsterkowicz
Samochód: Captiva20092,4PB+GAZ
Silnik:
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

Re: Błąd P2231 sondy i wypadanie zapłonu Captiva z gazem

Post autor: nowy » 19 lip 2018, o 00:41

po regulacji gazu teraz jeszcze dodaje błąd zbyt ubogiej mieszanki.... ale przede wszystkim Panowie mówią że auto pracuje nie równo - ja tego nie widzę i nie czuje...
ale znów sprawdziłem auto na benzynie - pali 16 litrów - 136 koni 2,4 litra czy to nie za duzo? jeżdzę po mieście bez mocnego wciskania pedału gazu - na benzynie błąd silnika się nie zaświeca.
Auto jeździ fajnie - wszystko ok - mocy ma wystarczająco - tylko to spalanie ... i na gazie co moment check engine.

Bunioopl
Fachman
Posty: 4993
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Błąd P2231 sondy i wypadanie zapłonu Captiva z gazem

Post autor: Bunioopl » 19 lip 2018, o 07:07

Jedź na regulację. Nie może na gazie wyskakiwać błąd, jeżeli nie wyskakuje na benzynie. Muszą sprawdzić korekty długo i krótko terminowe. I na ich podstawie regulować LPG. Ale to powinni wiedzieć. Jak miałem podobny problem (uboga mieszanka na drugiej sondzie), musieli ustawiać podczas jazdy. Nierówną pracę sprawdzisz kładąc rękę na silniku. Jeżeli odczujesz nierówne drgania to faktycznie może nierówno palić.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości