Wymiana uszczelki pokrywy zaworów oraz podstawy zaworu EGR w Captivie 2.4 B..

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bart82
Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: 28 kwie 2018, o 22:55
Reputacja: 0
Imię: Bartłomiej
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 4WD
LPG: Lovato Smart
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Wymiana uszczelki pokrywy zaworów oraz podstawy zaworu EGR w Captivie 2.4 B..

Post autor: bart82 » 19 cze 2018, o 21:16

Witam forumowiczów.
Może komuś się przyda na przyszłość opis wymiany w/w uszczelek w Captivie . Wymiana nie jest szczególnie trudna choć trzeba się zaopatrzyć w płyn do układu wspomagania oraz układu chłodzenia .
Poniżej jak wygląda uszczelka podstawy zaworu EGR w 2.4 B.
Obrazek
oraz uszczelka pokrywy zaworów :
Obrazek
Narzędzia :
Zestaw kluczy nasadowych torx ,środek do odtłuszczenia ,nasadka 22,10, klucz rurkowy 10, szczypce uniwersalne,16 płaska,12,13 płaskie. Chyba o niczym nie zapomniałem ?

Demontaż pokrywy zaworów :

Zdemontowanie osłony ozdobnej silnika ,wypięcie 2 kostek z lewej strony silnika jedna aby zdemontować rurę elastyczną filtra. Po lewej stronie zdjęcie spinki metalowej obudowy plastikowej oraz wypięcie 2 przewodów elastycznych z tyłu pokrywy zaworów .Jeden grubszy oraz jeden cieńszy .
Odkręcenie 10 śrub torx mocujących pokrywę .Wyciągniecie fajek przewodów WN. Teraz małe schody nad pokrywą idzie zakuty przewód do pompy wspomagania i bez jego rozłączenia nie dałem rady jej zdjąć trzeba go rozpiąć przy pompie klucz 16 . UWAGA na płyn . Zaopatrzyć się w naczynie jakieś 0,5 l. Wyjęcie pokrywy .

Demontaż pod wymianę uszczelki podstawy zaworu EGR:
Odkręcenie cewki 3 śruby ,wpięcie kostki od cewki ,rozpięcie rury od wody aby dostać do jednej ze śrub mocujących podstawę jest ich również 3 na nasadkę torx . Wypięcie kostki czujnika wody ,wypięcie kostki zaworu EGR.Przy wyjęciu podstawy zleci nam płyn z układu .

Chyba wszytko i nic nie pominąłem w opisie. O czyszczeniu porywy zaworów i podstawy zaworu EGR nie będę się rozpisywał gdyż to logiczne. W moim przypadku z pomocą przyszła myjka oraz kompresor . Jak tym nie dysponujemy dobry jest np. brake cleaner .

Dobre ułożenie uszczelki pokrywy zaworów to podstawa uważać należy też na nowe oringi śrub mocujących.
Przy montażu natrafiłem na jeden problem przy wkręceniu przewodu do pompy wspomagania . Przeskakiwał mi gwint i nie chciałem go uszkodzić . Wykręciłem zawór z pompy nasadka 22 i skręciłem delikatnie razem i stopniowo dokręcając zawór i końcówkę przewodu .

Montaż reszty w odwrotnej kolejności . Pamiętajmy o czystości przy składaniu oraz uzupełnieniu płynów na koniec .
Opisany proces uszczelnił górę silnika gdyż są to 3 newralgiczne miejsca co do wycieków w 2.4 B. Pokrywa zaworów ,łączenie pokrywy z podstawą oraz uszczelka podstawy gdzie siąpi olej pod cewkami.
Mam nadzieję że nie namotałem :lol:

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelki pokrywy zaworów oraz podstawy zaworu EGR w Captivie 2.4 B..

Post autor: Kony » 19 cze 2018, o 22:41

Pod pokrywą zaworów z przodu po prawej odchodzi jeszcze takie okrągłe coś i do tego chyba trzeba założyć oring?
Czy to jest to miejsce które nazwałeś "łączenie pokrywy z podstawą"?

U mnie mechanik tak wymienił uszczelkę pod pokrywą że leje się z tego okrągłego czegoś. I dodatkowo zaczęło się lać z przewodu wspomagania. Tak ja pisałeś, trzeba odkręcić przewód, no i sie "obruszal" i teraz leje się w miejscu zaciśniętego przewodu gumowego.

Pod pokrywę dawałeś silikon? U mnie majster oczywiście napackal silikonem...

Jakiej firmy kupiłeś uszczelki? Też chyba muszę się sam za to wziąć...

Awatar użytkownika
bart82
Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: 28 kwie 2018, o 22:55
Reputacja: 0
Imię: Bartłomiej
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 4WD
LPG: Lovato Smart
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelki pokrywy zaworów oraz podstawy zaworu EGR w Captivie 2.4 B..

Post autor: bart82 » 20 cze 2018, o 01:19

Pod pokrywę Erling bodajże. Pod podstawę zaworu oryginał z Australii nazwy nie pamietam . Kumpel sprowadził mi . Na tym łączeniu co piszesz jest w pokrywie zaworów taki gumowy pierścień. W katalogu nie moglem znaleźć pewnie tylko oryginał z ASO. Tam tylko trochę dalem loctite'a.Do tego dochodzą oringi śrub 10 szt.
Uszczelka jest gumowa i nie dawałem silikonu podstawa to dokładnie oczyścić ,a na poprzedniej sprzed dwóch lat było widać stary silikon .
Mechanik zrobił to niechlujnie.
Przewód trzeba odkręcić .Zakladam ze mechanik u ciebie wyginał ten elastyczny fragment aby nie zadać sobie trochę wiecej trudu ?Pewnie przewód masz do zakucia na nowo.
Uważaj przy pompie aby gwintu nie obrobic.
Wolałem wykrecic zawór i skręcić lekko z przewodem nastepnie calość w pompie.
Musisz uważać na oring przewodu aby nie spadł.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2018, o 22:13 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelki pokrywy zaworów oraz podstawy zaworu EGR w Captivie 2.4 B..

Post autor: Kony » 20 cze 2018, o 07:34

Znalazłem uszczelkę EGR:
https://www.potak.eu/clientcatalogue/92 ... 67577.aspx
a tutaj pokrywy zaworów:
https://www.potak.eu/partscatalogue/905 ... 01944.aspx

A które to jest trzecie miejsce w którym się leje olej?

Jaki płyn do wspomagania wlałeś i jaki chłodniczy. Jakieś symbole tych płynów?

Awatar użytkownika
bart82
Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: 28 kwie 2018, o 22:55
Reputacja: 0
Imię: Bartłomiej
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 4WD
LPG: Lovato Smart
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelki pokrywy zaworów oraz podstawy zaworu EGR w Captivie 2.4 B..

Post autor: bart82 » 20 cze 2018, o 08:52

Uszczelki polecić ci mogę Erling ,Corteco czy Reinz.
Co do tego 3 miejsca gdzie puscza olej lewy dolny róg widocze miejsce łączenia z podstawą zaworu egr.
Obrazek
Plyn do układu chlodzenia miałem różowy więc zalany został tym samym borygo.
Do układu wspomagania castrol atf dexron II.

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelki pokrywy zaworów oraz podstawy zaworu EGR w Captivie 2.4 B..

Post autor: Kony » 20 cze 2018, o 10:50

Obrazek nie pojawił się.

Awatar użytkownika
Captiva 2,4 B
Świeżak
Posty: 35
Rejestracja: 12 lip 2018, o 17:45
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Captiva 2,4
Silnik:
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelki pokrywy zaworów oraz podstawy zaworu EGR w Captivie 2.4 B..

Post autor: Captiva 2,4 B » 26 sie 2018, o 21:07

Witam. Czy jest możliwość aby wymienić samo uszczelnienie od rury idącej do pokrywy zaworów, bez zdejmowania pokrywy zaworów?
Albo, czy jest jakiś sposób uszczelnienia tego bez rozbierania. Ja próbowałem już silikonem i gumą z opaską metalową. Wystarcza na krótko.

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelki pokrywy zaworów oraz podstawy zaworu EGR w Captivie 2.4 B..

Post autor: Kony » 26 sie 2018, o 22:11

U mnie też się leje w tym miejscu. Miesiąc po wymianie uszczelki było sucho. Od 6 miesięcy tak się leje w tym miejscu i nic z tym nie robię. Nie wiem co z tym zrobić żeby się nie lało. Może ktoś coś podpowie...

Nawet mógłbym wymienić jeszcze raz uszczelkę pod pokrywą ale co z tym kółkiem zrobić żeby nie ciekło? Kupowanie nowej pokrywy jest bezsensu.

Awatar użytkownika
Florek
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Captiva 07, Aveo 06
Silnik:
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelki pokrywy zaworów oraz podstawy zaworu EGR w Captivie 2.4 B..

Post autor: Florek » 26 sie 2018, o 22:31

Miałem kiedyś problem z ciemna a pokrywa zaworów w 323f BA standardowo podginala się pokrywa.
Zastosowałem dirko na głowice na to uszczelka i dirko na pokrywę zaworów. Miałem auto jeszcze około półroku i nawet kropelka nie poleciała. Taki sam zabieg robiłem u kolegi w 206 przez 2 lata cisza i spokój.
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelki pokrywy zaworów oraz podstawy zaworu EGR w Captivie 2.4 B..

Post autor: Kony » 27 sie 2018, o 07:28

Tylko że uszczelka pod pokrywą trzyma super. Nie ma przecieków. Problem jest z rurką.
Jak widać na zdjęciu wyżej w samej pokrywie na stałe jest wlozona uszczelka stożkowa. Po założeniu pokrywy, to kółko z uszczelką wchodzi na rurkę od EGR. Nawet jak nałożysz silikon na rurkę czy uszczelkę to i tak nie trzyma się to długo.

Trzeba by wymienić uszczelkę stożkową ale gdzie taka znaleźć? Stara jest pewnie przyklejona do pokrywy. Wydrapać starą, oczyścić, wkleić nową? Na silikon?
Kolega wcześniej pisał że uszczelkę sprowadził z Australii...

Awatar użytkownika
bart82
Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: 28 kwie 2018, o 22:55
Reputacja: 0
Imię: Bartłomiej
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 4WD
LPG: Lovato Smart
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelki pokrywy zaworów oraz podstawy zaworu EGR w Captivie 2.4 B..

Post autor: bart82 » 27 sie 2018, o 22:03

Kony pisze:
26 sie 2018, o 22:11
U mnie też się leje w tym miejscu. Miesiąc po wymianie uszczelki było sucho. Od 6 miesięcy tak się leje w tym miejscu i nic z tym nie robię. Nie wiem co z tym zrobić żeby się nie lało. Może ktoś coś podpowie...

Nawet mógłbym wymienić jeszcze raz uszczelkę pod pokrywą ale co z tym kółkiem zrobić żeby nie ciekło? Kupowanie nowej pokrywy jest bezsensu.
Dobrze odtłuść i złóż na płynnej uszczelce .
Olej sobie spływa jak to puszcza po dwóch stronach skrzyni. Podcieka sobie pod EGR do tyłu po zebrowaniu nawet koło wybieraka skrzyni.
Uszczelki raczej drugi raz nie musisz wymienic jak jest w miarę nowa . Innej opcji nie widzę . Chyba ze nowa pokrywa zaworów ale to już przegięcie z taką pierdołą.

Awatar użytkownika
Captiva 2,4 B
Świeżak
Posty: 35
Rejestracja: 12 lip 2018, o 17:45
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Captiva 2,4
Silnik:
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelki pokrywy zaworów oraz podstawy zaworu EGR w Captivie 2.4 B..

Post autor: Captiva 2,4 B » 28 sie 2018, o 20:46

Witam koledzy.
Mam sposób na uszczelnienie wycieku na co najmniej 3 dni:).
3 dni temu zrobiłem i do dzisiaj jest sucho.
1, Wytarłem i odtłuściłem aluminiową rurę przy wejściu do pokrywy zaworów. (płyn do mycia silników, ręcznik kuchenny)
2. Owinąłem ścisło, jak najwyżej na rurze pod pokrywą, około 4 zwoje taśmą materiałową odporną na temperaturę (9 zł cała rolka ). Wcześniej dałem silikon.
3. Ścisnąłem obejmą metalową (też jak najwyżej na rurce pod pokrywą zaworów.
4. dla dekoracji :) posmarowałem jeszcze na wierzch silikonem.
Operacja trwała około 20 minut. Może pół godziny z otwarciem maski i zdjęciem górnej osłony silnika.
Bez zdejmowania pokrywy ani podstawy egr. Na razie ani śladu oleju.

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelki pokrywy zaworów oraz podstawy zaworu EGR w Captivie 2.4 B..

Post autor: Kony » 28 sie 2018, o 20:59

Możesz podać linka do tej taśmy?

Masz może jakieś zdjęcie jak to wygląda?

Też bym coś takiego zrobił.

Co to znaczy "owinąłem ścisło" ?

Awatar użytkownika
Captiva 2,4 B
Świeżak
Posty: 35
Rejestracja: 12 lip 2018, o 17:45
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Captiva 2,4
Silnik:
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelki pokrywy zaworów oraz podstawy zaworu EGR w Captivie 2.4 B..

Post autor: Captiva 2,4 B » 28 sie 2018, o 21:53

Taśmę kupiłem w sklepie motoryzacyjnym. To zwykła taśma izolacyjna odporna na temperaturę. Jest płaska, więc przed założeniem skręciłem ją cała, aby była jak sznurek. Owijałem mocno naciągając każdy zwój ręką, aby nie było luzu. Ważne, aby starać się wciskać taśmę jak najwyżej na rurce. Musi dobrze przylegać od dołu do pokrywy zaworów. Wtedy ściskasz opaską metalową i skręcasz dość mocno.
Próbuj. Proste i nawet na jakiś czas skuteczne. Już nie śmierdzi palonym olejem.

Awatar użytkownika
bart82
Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: 28 kwie 2018, o 22:55
Reputacja: 0
Imię: Bartłomiej
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 4WD
LPG: Lovato Smart
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelki pokrywy zaworów oraz podstawy zaworu EGR w Captivie 2.4 B..

Post autor: bart82 » 28 sie 2018, o 22:01

Możesz spróbować z taśmą naprawczą samowulkanizującą .Jestem jednak sceptycznie do tego nastawiony i może być to działanie doraźne .

Awatar użytkownika
bart82
Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: 28 kwie 2018, o 22:55
Reputacja: 0
Imię: Bartłomiej
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 4WD
LPG: Lovato Smart
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelki pokrywy zaworów oraz podstawy zaworu EGR w Captivie 2.4 B..

Post autor: bart82 » 6 gru 2019, o 12:46

Czeka mnie ponowna wymiana uszczelki i pytanie do osób które również to przerabiały mianowicie zdjęcie samej pokrywy.
Jest możliwość demontażu bez rozłaczenia przewodu od pompy wspomagania?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości